Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Artcore

  1. #1
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage

    Artcore

    En snabb kik på artcore... rörigt och rätt så obegripligt. Skapade artistkonto för mig, verkade funka, sen skapade jag konton för övriga projekt. Fick bara mail för ett av dem, och kontot som skapades verkade vara ett fan-konto. Gör inget tänkte jag, lade till artist på det. Tror det funkade?

    Loggade in på det första kontot jag skapade och det är inte en artist. Och artisten "Max Wainwright" är nu paxad, gissningsvis av ett konto som inte går att logga in på?

    De har inte lösenord, bara koder som skickas till mail. Det är jättestörigt.

    ok, OT men jag hoppas bandcamp fortsätter vara bra. Artcore tycks ta 20% avgift dessutom mot bandcamps 15%?

    - - - Updated - - -

    https://www.soundonsound.com/news/ar...music-platform

  2. #2
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    (ok, det laggar typ, men nu ser jag mig och kan lägga till fler artister på samma inlogg – behöve rinte skapa dem separat med varsin dummy-mail och lägga till dem på mitt konto. smart)

  3. #3
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage

    Artcore

    Artcore är en ny tjänst, likt Bandcamp, där du kan sälja din musik. Har du lagt upp musik? Hur upplever du butiken?

    https://artcore.com/

  4. #4
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Tycker det var ganska smärtfritt att registrera sig och sätta upp en artistprofil. Går att hantera alla dina bolag och artister under ett och samma kontot. En fördel mot Bancamp. Bandcamp har bolagskonton men det här var betydligt smidigare. Sen hur pass musiken når lyssnarna via denna sidan återstår att se.

  5. #5
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    [admod]

    Det blev lite huller om buller när jag flyttade oljuds inlägg från "Epic säljer Bandcamp" till denna tråd.

    Nåväl, det får vara så här.

  6. #6
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker det var ganska smärtfritt att registrera sig och sätta upp en artistprofil. Går att hantera alla dina bolag och artister under ett och samma kontot. En fördel mot Bancamp. Bandcamp har bolagskonton men det här var betydligt smidigare. Sen hur pass musiken når lyssnarna via denna sidan återstår att se.
    Ja, när det väl rullade funkade det bra. Och supporten svarade väldigt snabbt så kör man fast rekommenderar jag chattrutan.

    - - - Updated - - -

    (för när musik sedan hamnar där, kanske värt att kolla på om det finns möjlighet att bädda in artcore-spelare på 99an)

  7. #7
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Bra tips om chatten! Har inte behövt använda den än men kanske kommer tillfällen.

    Initialt saknar jag en del statistik. Är alltid intressant att se hur många streams, varifrån lyssnarna kommer (startsidan, annan artistsida, extern länk, osv), med mera. Men det kanske kommer.

  8. #8
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Hur länge har du haft musik uppe där?

  9. #9
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur länge har du haft musik uppe där?
    Från och med idag. Så har ingen erfarenhet av hur bra plattformen är. Men blev nyfiken när det postades om den. Har sett namnet nämnas någon gång och vill minnas att jag besökt sidan tidigare men fick ett rörigt intryck av startsidan. Något jag får även nu. Önskar den var snyggare.

  10. #10
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Men jag får känslan av att den riktar sig mer mot att vara en konkurrent till Beatport än Bandcamp. På något vis känns den som en hybrid av de två. Dansmusik verkar ligga i fokus. Även om det finns andra genres där.

  11. #11
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ja, rörigt var ordet. Å andra sidan tror jag exakt noll personer har tagit sig till någon av mina artistkonton från startsidan, så det kvittar nog för mig.

    - - - Updated - - -

    Ser inte ut på interfacet som att det ska gå att anpassa hur ens sida ser ut. Det är ju en trevlig grej som jag lär sakna om bandcamp klappar ihop.

  12. #12
    artcore
    artcore är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Hej, Tja ;-)

    I'm Tom, the founder of Artcore. Welcome to the site and pleased to have you join!

    Thanks for expressing your thoughts and feedback, we're really keen to improve so please let me know how well it works for you. What you like and don't like.

    I noticed you mentioned it was messy. We're striving to improve the look and feel so if you have any more specific details I would love to hear which bits you think could be improved?

    Is it specific pages? Like the homepage or artist pages?
    Is it colours/fonts?
    Maybe you could paste some screenshots - and any suggestions how it might be improved.

    Regarding passwords, we decided to use Passwordless authentication as it is more secure and also simpler to manage technically.
    https://www.techtarget.com/searchsec...authentication. If you are on a personal computer (not shared with others) you should not need to log out frequently.


    You can manage all your companies and artists under one and the same account.

    Yes, you can have multiple artist and label profiles under one account. We wanted to help avoid having to keep changing account.


    Please do use the chat or the help tickets if you have any problems, they come straight through to me. I will do my best to help you.


    But I get the feeling it's aimed more at being a competitor to Beatport than Bandcamp. In some ways it feels like a hybrid of the two. Dance music seems to be in focus. Although there are other genres there.


    Indeed, it's designed to be a self-release store like Bandcamp but also to better meet the needs of DJs and electronic music fans. An area where Bandcamp did not seem to satisfy so well.


    Doesn't look on the interface like it should be possible to customize how one's page looks. It's a nice thing that I'll miss if bandcamp collapses.


    Yes, there are no options for customising, other that setting your social profiles and adding a youtube video. We will probably soon add the option for a different background image for artist/label pages.

    What other kind of customisation would you like?

    What content would you like to place on your artist / label page?

    Please feel free to ask any other questions.

    Best, Tom

Liknande ämnen

  1. Ibanez Artcore
    Av toandfro i forum Stränginstrument
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 21:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •