Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3
Resultat 121 till 128 av 128

Ämne: macOS 14 Sonoma

  1. #121
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    Är det någon som har testat reaper och T-racks på senaste os?

  2. #122
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Har precis uppdaterat studiodatorn (MacMini med i7 processor) till Sonoma. Kör bl.a Logic, UAD, Waves, Native Instruments, Arturia, East West, UVI, U-he, Nexus 2, Lexicon PCM Native reverb suite, Blackhole, FabFilter 3, Melodyne, Vocalign, Izotope mm och det lirar på bra och känns mjukt och stabilt så här i början. ILok, E-licenser, iConnectivity mm funkar också bra.

    Vad som inte supportras av det jag hade tidigare är Sonar Works 4, Xpand 2.

  3. #123
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Lexicon PCM Native reverb suite funkar väl ändå inte helt 100? Starta Lexicon Chamber = POFF!

  4. #124
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lexicon PCM Native reverb suite funkar väl ändå inte helt 100? Starta Lexicon Chamber = POFF!
    Lexicon PCM Native gör Logic instabilt generellt. Som du säger, Chamber gör att det kraschar direkt, men jag har märkt att öppnar jag gamla projekt med Lexicon PCM Native och de beter sig märkligt så försvinner alltid problemet när jag tar bort eller byter ut den pluggen.

  5. #125
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lexicon PCM Native reverb suite funkar väl ändå inte helt 100? Starta Lexicon Chamber = POFF!
    Testat alla Lexicon verben nu efter ditt inlägg, dock inte i skarpt läge utan bara gjort en stress test för att få det att krascha ifall det är benäget på det. Kört som insert och som Aux i 44, 48, 88 och 96k. Spelat in, spelat upp och spelat genom. Än så länge har de, och speciellt då Chamber som jag testar extra, inte kraschat. Kör genom ett UAD2 Satelite som får sin klocka (ADAT) från Focusrite Octo Pre Dynamic (gen 2). Bara kört ett spår i Logic.

    Macen är en MacMini i7 med 32 GB RAM och externa Samsung SSD-diskar, inte med M-processor än (hört att Lexicon och M-processorerna inte går så bra ihop).

  6. #126
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Oförståeligt? Alla säger att chamber kraschar. (Tom Lexicon själva på deras forum) Oavsett CPU. Jag kör iMac Pro. Intel.

    Men trevligt att det funkar för dig iaf =) För mig dödar den direkt Ableton. Alla andra pluggar i serien badbollar länge innan dom släpper. Funkar gör dom men segt.

    Men väntat 3 år på uppdatering nu som dom lovat. Känns som man kommer blir tokblåst. Att dom ens har mage att sälja pluggarna fortfarande.

  7. #127
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Brist på att visa sina kunder respekt har i Lexicon i alla fall - det har inte släppts många buggfixar och uppdateringar sedan de släppte pluggen, som dessutom kostar väldigt mycket mer än andra reverbpluggar. Premiumprodukter ska ha premiumservice, det är det man betalar för.

  8. #128
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Gjorde första skarpa projektet idag efter ominstallationen. Logic hade en liten egenhet: Det gick inte ångra audio trots att rättigheterna och undo steps var rätt. När jag efter att låten var klar och mixen nedbouncad och kunden gått startade om datorn började det fungera som det skulle. Märkligt med tanke att det är Apples operativsystem såväl som applikation på en helt färsk installation (jag har hållit på med Logic sedan 1.0 och innan dess föregångaren Creator/Notator från 1.0).

Liknande ämnen

  1. macOS Ventura
    Av slirak i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 153
    Senaste inlägg: 2024-02-14, 18:14
  2. macOS 10.15 Catalina
    Av false messiah i forum Övrig mjukvara
    Svar: 111
    Senaste inlägg: 2021-12-30, 21:06
  3. macOS Sierra
    Av PeterH i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2017-04-18, 10:41
  4. MacOS
    Av Real Parakeet i forum Övrig mjukvara
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-10-22, 01:06
  5. Tilläggskontroll / MacOS
    Av qvick i forum Övrig mjukvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2002-12-15, 11:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •