Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Köp en oljudsapparat, pengar till minröjning i Ukraina

  1. #1
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage

    Köp en oljudsapparat, pengar till minröjning i Ukraina

    Jag har en massa kretskort och delar men lite pengar. Tänkte samla in pengar till minröjning på detta vis. Köp om ni vill, dela om ni vill, osv. Tack.

    Den är skitlätt att bygga och låter bra. 64 program digitalt superbrus™ som är riktigt riktigt nice att fma saker med. Och filtrera. Och sampla av. Och bara koppla in i någon kraftig anläggning och vrida loss.

    A post shared by on


    insta-embed för de som kan se sånt

    https://www.instagram.com/p/CxpvTxCt1eO/ länk för de som vill in och skriva och gilla och dela vidare

    noise.technology/shop.html – här kan man köpa.

    Man kan såklart också köpa i köttet av mig om man inte vill gå omvägen via min hemsida.

    https://www.99musik.se/showthread.ph...oljudsapparat) (tråd om apparaten)


    DIY noise devices for Ukraine returns. From today and throughout October, you can buy a PCBSNR kit from me and all the profits* (ändrat: alla pengar inte all vinst) will go to pay for demining kits from Disarmament Solutions.

    www.noise.technology/shop.html
    Russia’s genocidal war on Ukraine is still ongoing. Russia is an enemy of you, your freedoms and way of life. They are attacking Ukraine right now, but they are openly threatening e.g. Finland, the baltic countries, Poland, and of course Sweden. Ukraine are fighting not only their enemy, but our enemy.
    The best and quickest way to ensure a lasting peace and safety for the Ukrainian people is to arm Ukraine. But it’s a poor country, so they will need our help. With humanitarian supplies, generators, weapons, vehicles, drones, etc.
    If you for some reason can’t stomach paying for weapons, perhaps de-mining is more your thing? Russia has mined Ukraine extensively, threatening not only Ukraine’s armed forces but also civilians and (in particular) farmers.
    The ongoing counter-offensive is largely about crossing vast mine fields, meaning they need lots and lots of de-mining equipment. This need, and the threat of mines will remain for years, if not decades, after russia has finally been kicked out. The quicker the russians are thrown out, the fewer mines will they be able to spread out.
    The PCBSNR (printed circuit board simple n radical) is a simple and low power portable noise device based on the Radical Chip, a collaboration between Max Wainwright (me) and John Richards. It has 64 (32 brand new) noisy algorithms, is an excellent fm source and can be sequenced with control voltages.
    * I have boards and most parts already, so my parts cost is basically for the pots and the Radical Chip, ca €3.
    I hope lots of people order, and I’m pretty broke right now, so I can’t afford to buy the parts if they do. I will cover @shopify s fees.
    The kits are 350 SEK, ~€29, by the way.

    ändrade mig, skickar allt inkl frakt

    Oh—if you already have one – donate! Tell your friends! Buy one as a gift! Share!
    https://disarmamentsolutions.com/ukraine/donate
    https://noise.technology/shop.html
    https://noise.technology/diypcbsnr.html



    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	CCBAE0B3-EFF1-4BF9-897A-EAC25A2BF4D3_1_105_c.jpeg 
Visningar:	13 
Storlek:	138,0 KB 
Id:	114916
    Senast redigerat av oljud den 2023-10-11 klockan 21:30.

  2. #2
    TigerMM
    TigerMM är inte uppkopplad
    TigerMMs avatar
    Tomte
    Bra med minröjning & cool grej. Tjöpt.

  3. #3
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran
    Fint ändåmål, köpte en jag med.

  4. #4
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Om någon *host* kunde designa den här för eurorack, med en sådär 2-3 brusisar i sig så kunde det vara ett alternativ till Befacos Noise Plethora (som kan väldigt mycket mer).

  5. #5
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om någon *host* kunde designa den här för eurorack, med en sådär 2-3 brusisar i sig så kunde det vara ett alternativ till Befacos Noise Plethora (som kan väldigt mycket mer).
    https://noise.technology/radical22.html

    (bara en brusis)

    - - - Updated - - -

    Kul med beställningar!!

  6. #6
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Pris per funktion/storlek blir tyvärr för dåligt för min del.

  7. #7
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Pris per funktion/storlek blir tyvärr för dåligt för min del.
    Förstår det. Den är inte så optimerad på det viset, mycket estetik och sånt trams

  8. #8
    maggan
    maggan är inte uppkopplad
    maggans avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    noise.technology.com/shop.html – här kan man köpa.
    Tror denna adressen är fel.

  9. #9
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av maggan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror denna adressen är fel.
    lol, slarvigt. tack.

  10. #10
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    fixat. www.noise.technology/shop.html ska det såklart vara

  11. #11
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Bump. Den låter bra. Jag lovar.

  12. #12
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Bumpar! Har fått mkt beställningar från Sverige, kul. Fanns nog inte så många i landet innan. Typ 75% finns i Tjeckien, mest i Prag. På ett ungefär

  13. #13
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Vad kul på alla sätt. För dig och alla.

  14. #14
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad kul på alla sätt. För dig och alla.
    Ja alla utom ryssarna i Ukraina hoppas jag!

  15. #15
    mhult
    mhult är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag läste rubriken slarvigt som att det handlade om en oljudsapparat som kan användas för minröjning i Ukraina.

    Min hjärna tänkte: Ja! Noise-musik som spelas på tillräckligt hög volym ut över ett minerat fält kan säkert användas för att utlösa minorna på ett (någorlunda) kontrollerat sätt.

  16. #16
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Så. Har summerat (förut) och har sålt 21st totalt, varav 10st till uraltone (som fick rabatt).

    Insåg också att jag inte var helt tydlig/genomtänkt med vad som gick till insamlingen. Men jag väljer att tolka mig själv generöst och beslutar att det är inte vinsten jag ger, det är allt – drar inte av något för komponenter. Momsen betalar jag också, fast donationen är momsfri. Också shopifys avgift står jag för, det är väl några procent.
    Däremot behåller jag portot, på några hundra kr.
    Kändes mes logiskt. Då går alla pengar folk betalade för syntar till minröjning. ¯\_(ツ)_/¯ Nästa gång jag gör något sånt här ska jag bestämma på förväg och vara tydlig :-)

    Totalt blir det 5200 kr. Har väntat på faktura från disarmament solutions, den dröjde lite men jag fick den idag och betalade.

    Tack till alla som köpte och stöttade! Ska få cetrifikat från Ukrainska ambassaden också, det ser jag fram emot!

  17. #17
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    https://noise.technology/snr4ukr.html

    - - - Updated - - -

    Citat Ursprungligen postat av mhult Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag läste rubriken slarvigt som att det handlade om en oljudsapparat som kan användas för minröjning i Ukraina.

    Min hjärna tänkte: Ja! Noise-musik som spelas på tillräckligt hög volym ut över ett minerat fält kan säkert användas för att utlösa minorna på ett (någorlunda) kontrollerat sätt.
    Haha, kanske värt ett försök!

Liknande ämnen

  1. snr (diy digital oljudsapparat)
    Av oljud i forum Nyheter
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2022-06-20, 08:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •