Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Föll dit till sist (uppgradering)

  1. #1
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran

    Föll dit till sist (uppgradering)

    Fick precis mail med 50% rabatt på uppgradering. Så till sist blev det ett köp. Ska bli spännande att gå från 7 till 12.6

  2. #2
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Ja att köra VST kom någon gång senare. Jag gick från 7 till tio och det kändes betydligt mindre än att få tillgång till MIDI för MIDI är stort. Jag gick från tio 12 och tycker jag kunde väntat för mellan dom två känns det som att inte mycket hänt egentligen. Jo man kan nu zooma in lite, man har fått liter bättre upplösning på en rad med grejer. Men nu tycker jag att Reason bör köras på dom större skärmarna och flera. Det är dags för en till skärm minst.

    Men förutom det så får du ju en rad med nya Sythar och FX som fasen är kul. Kan upplevas lite rörigare där i Sequensern tycker jag då.

    Glöm inte att du behöver inte avinstallera den gamla, installera bara den nya så kan du leka med bägge två

  3. #3
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja att köra VST kom någon gång senare. Jag gick från 7 till tio och det kändes betydligt mindre än att få tillgång till MIDI för MIDI är stort. Jag gick från tio 12 och tycker jag kunde väntat för mellan dom två känns det som att inte mycket hänt egentligen. Jo man kan nu zooma in lite, man har fått liter bättre upplösning på en rad med grejer. Men nu tycker jag att Reason bör köras på dom större skärmarna och flera. Det är dags för en till skärm minst.

    Men förutom det så får du ju en rad med nya Sythar och FX som fasen är kul. Kan upplevas lite rörigare där i Sequensern tycker jag då.

    Glöm inte att du behöver inte avinstallera den gamla, installera bara den nya så kan du leka med bägge två
    Så bra då🙂 Var lite orolig om gamla filer skulle ändras vid uppgradering.

  4. #4
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så bra då�� Var lite orolig om gamla filer skulle ändras vid uppgradering.
    Ett av det som är bra allt du gjort på tidigare Reason fungerar alltid på senare Reason men tvärt om fungerar inte. Man kan göra något i Reason 1 och det fungerar på alla versioner.

  5. #5
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    v.12.6 åkte in igår utan besvär. Men jösses, det gick åt många Gb till biblioteket! Det går ju att rensa i efterhand, om min c-disk blivit trång i framtiden. 1Tb räcker ett tag tror jag, och musik spelas in på annan disk såklart.
    Senast redigerat av jocks1 den 2023-10-02 klockan 09:08.

  6. #6
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    Haha. Använder visst Reason så sällan så jag inte kom ihåg att det var Reason 10 jag uppgraderade ifrån. Inte 7.

    Men nu när jag väl satt mig lite med ett projekt igen märker jag att någonting är fullkomligt katastofalfel. Går inte att få till något utan en massa klick och pop och hack. Om jag inte ökar latency till typ ett par sekunder eller så... (överdriver kanske lite). Har knappt kört Reason på denna datorn innan, men den borde vara vansinnigt mycket bättre än min gamla som körde reason 10 utan problem.

    Finns det något man ska tänka på prestandamässigt med Reason 12?

  7. #7
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Låter som mer ett problem med datorn än Reason tycker jag. Funkar andra ljudmakarprogram bra på den?

  8. #8
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter som mer ett problem med datorn än Reason tycker jag. Funkar andra ljudmakarprogram bra på den?
    Vet inte. Använder inget annat än Reason. Den hade kanske mått bra av att rensas en del. Men vet att jag kunde spela upp gamla reason-projekt tidigare utan problem i alla fall.
    Senast redigerat av bitbob den 2024-01-09 klockan 06:17.

  9. #9
    PGR
    PGR är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av bitbob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vet inte. Använder inget annat än Reason. Den hade kanske mått bra av att rensas en del. Men vet att jag kunde spela upp gamla reson-projekt tidigare utan problem i alla fall.
    Reason 12 hade en uppdatering för kanske ett år sedan där man nu kan ändra "Max Audio Threads". Det gjorde underverk för min Apple M1. Kanske, kanske inte relaterat till ditt problem?

    https://help.reasonstudios.com/hc/en...ng-performance

  10. #10
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PGR Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Reason 12 hade en uppdatering för kanske ett år sedan där man nu kan ändra "Max Audio Threads". Det gjorde underverk för min Apple M1. Kanske, kanske inte relaterat till ditt problem?

    https://help.reasonstudios.com/hc/en...ng-performance
    Tror inte det, för varit där och pillat. Men tack för länken som gjorde det lite mer tydligt. Jag har testat med default, 16 med HT och 8 utan HT. Gör ingen skillnad.

    Tror mer på att det är vissa utvecklingsverktyg på maskinen som ställt till det, alternativt eller i kombo med usb-drivers som strular (kör Roland MX-1 som ljudkort). Får ta tag i det och göra en ren installation.

  11. #11
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    Kan det ha att göra med att det numera är högupplöst som drar mer datakraft?

  12. #12
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Numera vad? Det har alltid varit precis så högupplöst som ljudinterfacet är. Kört mot protoolshårdvara eller vad man vill.

  13. #13
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    Jag menade grafiken

  14. #14
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ja den har ju aldrig varit lågupplöst heller. Det är mer vektorgrafik nu vilket är effektivt, skalbart och bra.

  15. #15

    Veteran
    När Reason 11 kom (var det 2019?) då kunde jag inte längre köra på min gamla i5 3570. Drog mycket CPU och jag fick pop och klicks. Fick ge upp och köpa en ny maskin. Då funkade Reason som vanligt med låg CPU åtgång. Reason 10 funkar fint på den gamla datorn men inte 11.

Liknande ämnen

  1. MIDI hit till... dit? Hjälp!
    Av Rille i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-09-05, 13:57
  2. Ny OS uppgradering till Moog Voyager
    Av Demokid i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-11-25, 09:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •