Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Jomox Mod FM - Åttarösters FM med analoga filter

  1. #1
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage

    Jomox Mod FM - Åttarösters FM med analoga filter




    Mod FM

    Enligt Jomox är Mod FM en 8-stämmig helt multi-timbral FM-synthesizer med fyra operatörer per röst. är värd för 26 algoritmer och erbjuder 2 LFO:er per röst med 64 vågformer.

    Jürgen Michaelis nya synthröst har också ett analogt metallbrus som kan blandas in i filtret oberoende av den digitala ljudmotorn.

    Det speciella är att rösten inte är rent digital utan hybrid. Du kan hitta äkta SSI2140-baserade analoga filter per röst här med antingen 24dB lågpass eller 12dB multimode lågpass/högpass/högpass. Det finns också analoga VCA per röst. En kontroll- och moduleringsmatris ger dig fullständig kontroll över alla kontroller och modulatorerna. En digital reverb och två stereofördröjningar avslutar motorn.

    Patchar kan sparas direkt i modulen i 128 förinställningar och 118 multi-set, inklusive alla CV-inställningar. Den har också fullt MIDI-stöd. På anslutningssidan får du individuella utgångar för rösterna, CV/gate-uttag per röst och CV-modulationsingångar per operatör. Två OLED-skärmar ger visuell återkoppling av parameterinställningarna.




    Mod FM will be available this month for 1057,80€

    Läs mer här.

  2. #2
    papawasarodeo
    papawasarodeo är inte uppkopplad

    Senior
    Blir ändå rätt sugen. Men har redan massa digital FM både utanför och i racket. Så möjligen svårt att motivera. Prislappen i kronor lär väl också bli rätt saftig!

    Har heller ingen användning för all denna polyfoni och multi-timbralitet!

  3. #3
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Det viktiga blir hur lättanvänd den är, i alla fall för mig.

  4. #4
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det viktiga blir hur lättanvänd den är, i alla fall för mig.
    Jomox operativ system och support... jag skulle inte chansa om det är vad du finner viktigt!

  5. #5
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jomox operativ system och support... jag skulle inte chansa om det är vad du finner viktigt!
    Hihi,

    Han är ju otrolig på att få fram magi ur ljudkretsar men UI - hm.. lämnar en hel del övrigt att önska. I den bästa av värdar blir han uppköpt eller kidnappad av Elektron.

  6. #6
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Rätt filter också!

  7. #7
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jomox operativ system och support... jag skulle inte chansa om det är vad du finner viktigt!
    Jag gillar FM, men jag gillar användbarhet mer. Det stämmer iofs på i stort sett allt jag funderar på att köpa. Om jag inte tycker det är kul/lätt att använda något när jag har satt mig in i det så är det ett dåligt köp. Ja, det finns dålig användbarhet som ändå passerar nålsögat, då vägs det upp av något annat samt att jag kan använda det "tillräckligt" bra.

Liknande ämnen

  1. Samplers med analoga filter
    Av outshape i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 73
    Senaste inlägg: 2015-06-26, 11:38
  2. Analoga filter i VA synthar?
    Av drifter7508 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2012-03-22, 09:05
  3. analoga filter
    Av krank i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-12-30, 18:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •