Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: iZotope Ozone 11

  1. #1
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator

    iZotope Ozone 11


  2. #2
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    De släpper även Nectar 4 och Music Production Suite 6 idag.

  3. #3
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Ingen ide att skriva priser, de mejlar mig olika erbjudanden varje vecka, från 90% till 50% rabatt...

    Köpte Ozone 9 Advanced, med Nectar och Neutron för 1500:- på någon Black Friday.

  4. #4
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Köpte Ozone 11 nu. Uppdaterar från nian. Gött.

  5. #5
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Kul! Jag ser iaf EN ny funktion där i som jag skulle vilja testa.. och det är upward compression direkt i maximizern. Rätt märkligt ställe att sätta den, men ja, varför inte...
    Iofs så är det rätt praktiskt att kunna komma åt transient vs sustain i flera olika moduler, typ som i bland annat Eventide SplitEQ. Det kan vara användbart ibland. Hoppas att det låter bättre än Eventides pluggar.

  6. #6
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köpte Ozone 11 nu. Uppdaterar från nian. Gött.
    Definitivt köp, väntar bara på rätt erbjudande.


    https://youtu.be/YMQ6e3YYlIc

  7. #7
    _Peter_
    _Peter_ är uppkopplad nu
    _Peter_s avatar
    Senior
    Jag hade uppgraderat till Music Production Suite 5 nyligen och fick erbjudande att uppgradera till version 6 för 49 dollar, helt ok.

  8. #8
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Så, nu har jag haft Ozone 11 Advanced igång här hela förmiddagen och i min mening så är fortfarande de flesta nyheterna sedan typ version 8 främst där för att laga mindre bra mixar, men på en OK mix så tycker jag att de här nya och fräsiga modulerna förstör mer än vad de gör nytta. De funktioner som jag känner att jag kan få användning för är upward compression och att processa enbart transient vs sustain. Jag har börjat gilla Maximizern igen och använder den nu på kanske var tredje/fjärde projekt.. ofta just när jag även har behov av just upward compression. Det är då så himla praktiskt att inte behöva plocka in ännu en plugin för det när den här ändå låter bra.

  9. #9
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...i min mening så är fortfarande de flesta nyheterna sedan typ version 8 främst där för att laga mindre bra mixar,
    Mitt intryck också. Jag använder den primärt på egna mixar, för att få lite finish på lyssningsversionerna, där ger det inte så himla mycket att kunna balansera om sången...

    Jag tycker den är ganska användbar som 'sanity check' också. Gör den automatiserade processen stora ingrepp så vet jag att mixen har problem. Men även där är 'stems' o dyl mindre värdefullt.

  10. #10
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator

  11. #11
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så, nu har jag haft Ozone 11 Advanced igång här hela förmiddagen och i min mening så är fortfarande de flesta nyheterna sedan typ version 8 främst där för att laga mindre bra mixar
    Typ de flesta mixar jag gör med andra ord - kanske skulle slå till och uppdatera…

    Vad som slår mig är hur såna här program, med Ozone i täten, bara blir smartare och smartare. Än så länge gör en bra masteringstekniker ett bättre jobb än mjukvara men frågan är hur länge till?

    Med AI behöver man snart inte kunna komponera, arrangera, spela, sjunga, mixa eller mastra för att ge ut egen musik som riskerar spammas som email gör idag. Det är i.o.f.s. en annan och lång diskussion utan färdiga svar men framtidstanken slår mig när jag ser program som Ozone 11.

  12. #12
    barockugglan
    barockugglan är inte uppkopplad
    barockugglans avatar
    Veteran
    Jag tänker att mix och master fortfarande kommer vara både en teknisk fråga OCH en smakfråga. Och för det senare kommer det alltid krävas "bra smak" och en uppövad förmåga att höra och kommunicera vart man vill komma. Men jag ser fram emot tiden då jag bara kan säga "hey siri, gör lite mer så här".

    Men det kommer jag kanske få äta upp. Vi får se.

  13. #13
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Jag har Ozone 9 Advanced och ser nog ingen riktig anledning till att uppgradera. Inte just nu i alla fall. Möjligen om det kommer något riktigt bra erbjudande längre fram och det brukar det göra. Köpte min förra uppgradering väldigt billigt vill jag minnas.

  14. #14
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Tehporp golana Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad som slår mig är hur såna här program, med Ozone i täten, bara blir smartare och smartare. Än så länge gör en bra masteringstekniker ett bättre jobb än mjukvara men frågan är hur länge till?
    Verkligen! Men en av de mer påtagliga funderingarna som dök upp från att jag satt med nya uppdateringen igår var att snart behöver låtarna inte ens vara mixade innan jag tar över. "Skicka över inspelningarna råa så låter jag AIn sköta mixen som jag sedan mastrar!"

    Jag vet däremot med säkerhet att några av de nyare mastering-AI-alternativen gör bättre jobb än många sovrumsmastrare

  15. #15
    barockugglan
    barockugglan är inte uppkopplad
    barockugglans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men en av de mer påtagliga funderingarna som dök upp från att jag satt med nya uppdateringen igår var att snart behöver låtarna inte ens vara mixade innan jag tar över. "Skicka över inspelningarna råa så låter jag AIn sköta mixen som jag sedan mastrar!"
    Som representant för alla som är dåliga på att mixa så låter ju det som en dröm för oss!

  16. #16
    Robban303
    Robban303 är inte uppkopplad
    Robban303s avatar
    Senior
    Ni som hunnit prova Är Master Assistant uppdaterad, använder den nya features/moduler?
    Tänker mest hur värt det är att uppdatera från 10? Och praktiskt om man ska köra om sina Custom Targets från källan (typ wavfil).

  17. #17
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Robban303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ni som hunnit prova Är Master Assistant uppdaterad, använder den nya features/moduler?
    Jag testade den idag och ja, det är långt kvar.. men den använde nya moduler!
    En sak som den ändå var rätt bra på var att ställa in dynamisk EQ som lugnade ner buildups och sånt för att underlätta lite för limitern. Jag behövde ändra på allt, men det var ändå inte helt tokiga val som med typ resten den gjorde

    Tillägg: Jag är iofs biased iom att mastering är mitt jobb. Rent ärligt så kan jag tänka mig att assistenten kan ge en rätt schysst startpunkt för sovrumsmusikern.
    Senast redigerat av Volantiz den 2023-09-08 klockan 22:26.

  18. #18
    mhult
    mhult är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av _Peter_ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hade uppgraderat till Music Production Suite 5 nyligen och fick erbjudande att uppgradera till version 6 för 49 dollar, helt ok.
    Du fick en bra deal. Den hade jag också hoppat på.

    Jag uppgraderade till MPS 5 i juni 2022, och mitt "loyalty offer" för uppgradering till MPS 6 är 253 Euro. Nej, tack! Jag får vänta på någon rea, eller hoppa över denna version.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	mps6.PNG 
Visningar:	10 
Storlek:	52,1 KB 
Id:	114742
    Senast redigerat av mhult den 2023-09-13 klockan 20:14.

Liknande ämnen

  1. Izotope Ozone Elements GRATIS
    Av koppeti i forum Övrig mjukvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2019-09-27, 10:57
  2. iZotope Ozone 7
    Av GusPin i forum Nyheter
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-12-06, 22:15
  3. iZotope Ozone 5
    Av Katzenjammer i forum Nyheter
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-11, 01:18
  4. iZotope Ozone 4
    Av RZ-1 i forum Nyheter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 20:08
  5. iZotope Ozone distar vid export från Cubase 4 (XP)
    Av kotten i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 11:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •