Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Studiobord till 27" iMac eller annan större skärm

  1. #1
    Ylan
    Ylan är uppkopplad nu

    Senior

    Studiobord till 27" iMac eller annan större skärm

    Kamrater med stor iMac eller annan större skärm,

    Jag skall få flytta ur min lilla skrubb snart och vill då skaffa en bättre studiomöbel. Jag är hobbyist och har begränsad budget, men vill gärna ha litet plats för rackmontering.

    Nu tycker jag att det ser ut på de flesta billiga bord att skärmen eller datorn kommer alldeles för högt. Ni med iMac, eller annan större skärm, vad använder ni för bord?

    Vänligen, Ylan

  2. #2
    Idehall
    Idehall är inte uppkopplad
    Idehalls avatar
    Senior
    Random skrivbord från Ikea. Mitt problem har varit att skärmen är för långt ner. Därför har jag nu köpt en höj och sänkbar skärm.

  3. #3
    Ylan
    Ylan är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Idehall Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Random skrivbord från Ikea. Mitt problem har varit att skärmen är för långt ner. Därför har jag nu köpt en höj och sänkbar skärm.
    Ungefär som jag, då, även om jag har ett gammalt köksbord med yta från Perstorp.

    Vänligen, Ylan

  4. #4
    cybix
    cybix är inte uppkopplad

    Senior
    Jag har bara ett stort vanligt bord, ovanpå och framför tangentbordet har jag en Behringer X-Touch. Jag har byggt en hylla ovanför X-Touch:en och där står nu en stor skärm. Skärmen går inte att sänka så den hamnar ganska högt och jag får ont i nacken...

    Jag funderar också på hur jag kan få till detta bättre, har gärna några rack-platser men kanske inget krav.

  5. #5
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Jag kör med detta: https://www.de-fi.com/platform

    Är riktigt nöjd. Smidigt med rack och hylla för skärm/dator och monitorer. Har en 27" skärm för övrigt.

    Kör just nu med mus/tangentbord på den utdragbara skivan och då blir inte ergonomin på topp. Tror det är bättre att ha klaviatur eller annat bös där som på bilderna på sidan.

  6. #6
    Ylan
    Ylan är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av hypercykel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kör med detta: https://www.de-fi.com/platform

    Är riktigt nöjd. Smidigt med rack och hylla för skärm/dator och monitorer. Har en 27" skärm för övrigt.

    Kör just nu med mus/tangentbord på den utdragbara skivan och då blir inte ergonomin på topp. Tror det är bättre att ha klaviatur eller annat bös där som på bilderna på sidan.
    Den ser ju fin ut. Är problemet att tgb och mus kommer för lågt?

    Den går inte att beställa nu, men får känslan att den inte är så billig.

    Vänligen, Ylan

  7. #7
    Ylan
    Ylan är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av cybix Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har bara ett stort vanligt bord, ovanpå och framför tangentbordet har jag en Behringer X-Touch. Jag har byggt en hylla ovanför X-Touch:en och där står nu en stor skärm. Skärmen går inte att sänka så den hamnar ganska högt och jag får ont i nacken...

    Jag funderar också på hur jag kan få till detta bättre, har gärna några rack-platser men kanske inget krav.
    Jag har också en X-Touch som jag funderar på att utöka med en Extender. Men inser att jag då kanske inte kommer åt racken på sidorna på ett dedikerat bord.

    Vänligen, Ylan

  8. #8
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ylan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den ser ju fin ut. Är problemet att tgb och mus kommer för lågt?

    Den går inte att beställa nu, men får känslan att den inte är så billig.

    Vänligen, Ylan
    Ja precis, man får ha stolen väldigt lågt då. Funkar men kanske inte bäst i längden.

    Ah, hade missat det. Jag köpte det 2021 och då landade på ca 7500 om jag minns rätt. Valutakursen ser ju lite annorlunda ut idag så blir nog en slant till. Kollade lite på att bygga själv och minns att bara materialet skulle landa på 3-4k.

    EDIT:
    Ser att de har uppdaterat designen på utdragbara skivan. Ser ut som den ger lite mer utrymme för stol/armstöd nu.
    Senast redigerat av hypercykel den 2023-09-07 klockan 09:20.

  9. #9
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Jag vet inte om den går att köpa längre men jag har IKEA/Swedish House Mafia-kollab-producentskrivbordet 'Obegränsad'. Ett enormt bord, stadigt som satan. Monitorställ och utdragshylla för mus/tangentbord. Supernöjd, antagligen oslagbart för priset som jag vill minnas var typ 1500kr.

Liknande ämnen

  1. Behöver större skärm
    Av Roffemoffe i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2023-02-05, 12:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •