Resultat 1 till 28 av 28

Ämne: Önskningar inför Logic Pro X 10.8

  1. #1
    Ylan
    Ylan är inte uppkopplad

    Senior

    Önskningar inför Logic Pro X 10.8

    Kamrater,

    Vad har ni för önskemål inför 10.8?

    Jag som tjackat Launchpad Pro mk iii önskar ju vidare integration för den. Primärt Print To Clip, eller i Logicvärlden Print To Cell. Men jag vet inte hur mycket utliggare jag är, men det måste väl finnas en poäng, för Apple, i att få behålla någon användare till i stället för att förlora hen till Live.

    Vänligen, Ylan

  2. #2
    Jeppe K
    Jeppe K är inte uppkopplad
    Jeppe Ks avatar
    Veteran
    Vet inte om detta redan uppdaterats (Inte orkat uppdatera på två år). Irriterar mig dock dagligen att jag inte har tillgång till automatisering om jag har "Ljudbibliotek/Loop fönstret" öppet samtidigt...

  3. #3
    _Peter_
    _Peter_ är uppkopplad nu
    _Peter_s avatar
    Senior
    Om man ändrar ”Stereo out” till andra utgångar än 1 och 2 så går det inte att använda just 1 och 2. Fast det lär väl aldrig fixas…

  4. #4
    Ylan
    Ylan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Jeppe K Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vet inte om detta redan uppdaterats (Inte orkat uppdatera på två år). Irriterar mig dock dagligen att jag inte har tillgång till automatisering om jag har "Ljudbibliotek/Loop fönstret" öppet samtidigt...
    Om jag förstår dig rätt fungerar det utmärkt!

    Vänligen, Ylan

  5. #5
    Håkan
    Håkan är inte uppkopplad

    Avstängd
    Så få önskningar… jag trodde det skulle vara nerlusat med fantastiska funktions förslag.

    Jag har några önskningar
    Plugin central, en central helt inom Logic där alla tredjepart plugins kan hållas uppdaterade genom en enda inloggning. Gärna inloggning via IPhone Face ID.

    En interaktiv guide som kan ge mixnings /mastring förslag med hela uppsättningar av de specifika plugins man har tillgängliga på sitt system.

    En keyboard funktion, dvs program funktion som man kan använda som om man hade en keyboard aka, genos eller Ketron senaste… med real accompaniment och fullt programmerbara presets. En hybrid av presets samplade kombinerade och midi instrument mönster etc… det borde vara möjligt med M chip kraften.

    En total rewrite av hur de inbyggda orchestral verktygen fungerar, kolla på Virharmonic som gör instrumenten spelbara på ett helt annat sätt.
    Älskar mina Virharmonic.

    Arrange guide, presets för block arrangemang som man kan jobba vidare från.

    Mer än så behövs inte inför nästa release

  6. #6
    Ylan
    Ylan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Håkan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Plugin central, en central helt inom Logic där alla tredjepart plugins kan hållas uppdaterade genom en enda inloggning. Gärna inloggning via IPhone Face ID.
    Ja, hur gör folk för att hålla reda på vad som är uppdaterat och inte. Det gäller ju Firmware till hårdvara också.

    Vänligen, Ylan

  7. #7
    Håkan
    Håkan är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Ylan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, hur gör folk för att hålla reda på vad som är uppdaterat och inte. Det gäller ju Firmware till hårdvara också.

    Vänligen, Ylan
    Inför varje stor systemuppdatering och större plugin uppdatering, går jag till jag till sweetwater.com och kollar deras kompatibilitets lista. I övrigt så fegar jag och väntar länge…

  8. #8
    Ylan
    Ylan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Håkan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inför varje stor systemuppdatering och större plugin uppdatering, går jag till jag till sweetwater.com och kollar deras kompatibilitets lista. I övrigt så fegar jag och väntar länge…
    Ja, så gör jag också, men hur håller du reda på vilka av din pluggar som du har fått uppdateringar, och vilka hårdvaruprylar som har fått ny firmware?

    Vänligen, Ylan

  9. #9
    Håkan
    Håkan är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Ylan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, så gör jag också, men hur håller du reda på vilka av din pluggar som du har fått uppdateringar, och vilka hårdvaruprylar som har fått ny firmware?

    Vänligen, Ylan

    Numbers ark med lista av alla pluggar. Checklista helt enkelt. Tänkt att gå igenom hela listan några gånger om året. Men som minimum inför större uppgradering av os, logic eller tillskott. Pina och oinspirerande.

  10. #10
    Ylan
    Ylan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Håkan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Numbers ark med lista av alla pluggar. Checklista helt enkelt. Tänkt att gå igenom hela listan några gånger om året. Men som minimum inför större uppgradering av os, logic eller tillskott. Pina och oinspirerande.
    Det är så illa? Jag hör mig själv låta som vänner som vägrar göra back up, det är bara så tråkigt.

    Hälsningar, Robert

  11. #11
    Ylan
    Ylan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ylan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kamrater,

    Vad har ni för önskemål inför 10.8?

    Jag som tjackat Launchpad Pro mk iii önskar ju vidare integration för den. Primärt Print To Clip, eller i Logicvärlden Print To Cell.
    Jag har börjat bli litet sugen på en Elektron Syntakt, men det är ganska mycket pengar och om man kommer att kunna printa till cell från LPP är det kanske det sättet att jobba jag är ute efter. Jag kommer ändå att ha Logic igång eftersom jag bara har ljudkort, ingen mixer.

    Vänligen, Ylan
    Senast redigerat av Ylan den 2023-10-27 klockan 15:49. Anledning: Stavning

  12. #12
    Håkan
    Håkan är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Ylan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är så illa? Jag hör mig själv låta som vänner som vägrar göra back up, det är bara så tråkigt.

    Hälsningar, Robert
    I-lands problem absolut, men ändock, tekniken kunde troligen lösa detta och i ett slag även spara många timmar av relaterat arbete varje år. Systemet kopplat till AU /vst standard, kunde kolla efter uppdateringen, verifiera mot logic i bakgrunden och avaktivera till dess kompatibel version går igenom. Nu med cubase 13 ute ser jag fram emot en mer nytänkande uppdatering av Logic x. När det än dyker upp.

    backup gör jag med timemachine.

  13. #13
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran
    Gick önskningarna i uppfyllelse?
    https://support.apple.com/en-us/HT203718

  14. #14
    Ylan
    Ylan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gick önskningarna i uppfyllelse?
    https://support.apple.com/en-us/HT203718
    Jag har inte fått någon uppdatering i App Store än.

    Vänligen, Ylan

  15. #15
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ylan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har inte fått någon uppdatering i App Store än.
    Du får den bara om du har Mac OS 12.3 eller högre.

  16. #16
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Till slut - inspelning stöder 32 bitar

  17. #17
    Ylan
    Ylan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av avart Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du får den bara om du har Mac OS 12.3 eller högre.
    Har Sonoma. Undrar om de rullar ut efter hand.

    Vänligen, Ylan

  18. #18
    Ylan
    Ylan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ylan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har inte fått någon uppdatering i App Store än.

    Vänligen, Ylan
    Tog ett bad, då jag är litet förkylt huttrig, och nu fanns uppdateringen där.

    Jag är nog gladast åt följande:

    • Delay Compensation with side-chained plug-ins is now calculated accurately.
    • The Repeater in Remix FX now gives results with consistent timing when it's set to Triplets, with long activation times.
    • Time based plug-ins now sound correctly when placed after high-latency plug-ins with Low Latency Mode enabled.
    Vänligen, Ylan

  19. #19

  20. #20
    Ylan
    Ylan är inte uppkopplad

    Senior
    En rolig sak med X-Touch:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	X-Touch.png 
Visningar:	8 
Storlek:	2,55 MB 
Id:	115447

    Nu fungerar färgkodningen även i Logic. Då är det verkligen dags att bli konsekvent.

    Vänligen, Ylan

  21. #21
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av avart Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du får den bara om du har Mac OS 12.3 eller högre.
    Det står 12.3 på Apples sida, men många hävdar att kravet är 13.5.

  22. #22
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran
    Jävlar vad bra logic är nu. Och ändå fett att de fortfarande inte har tagit betalt för uppdateringar på typ över 10 år. Gillar verkligen den nya beat breaker effekten. Har den på en buss med långt reverb innan och kort reverb efter, så ligger det bara automatiskt en harmonisk rytm pad under det jag spelar. Normalt har jag replicant där, men det här är bättre. Lycka!

  23. #23
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jävlar vad bra logic är nu.
    Håller med, upptäckte själv nyligen groove track för att aligna sång. Funkade långt över förväntan.

    Annars är mitt enda önskemål att de byter plats på zoom-verktygen uppe i högerkant. Nu sitter de H x B när det normala är att ange B x H. Detta gör att varje gång jag ska zooma in eller ut väljer jag reflexmässigt alltid fel verktyg...

    Men det är ingen stor grej. Om än irriterade...

  24. #24
    Ylan
    Ylan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller med, upptäckte själv nyligen groove track för att aligna sång. Funkade långt över förväntan.

    Annars är mitt enda önskemål att de byter plats på zoom-verktygen uppe i högerkant. Nu sitter de H x B när det normala är att ange B x H. Detta gör att varje gång jag ska zooma in eller ut väljer jag reflexmässigt alltid fel verktyg...

    Men det är ingen stor grej. Om än irriterade...
    Jag har aldrig tänkt på det, och kom på varför: Jag använder ⌘+Vänsterpil/⌘+Högerpil, respektive ⌘+Uppåtpil/⌘+Nedåtpil.

    Vänligen, Ylan

  25. #25
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av avart Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det står 12.3 på Apples sida, men många hävdar att kravet är 13.5.
    Jag har 13.6 och verkar inte få uppdatera? *springer till "Bara dåligt om Apple"!*

  26. #26
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Irja Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har 13.6 och verkar inte få uppdatera? *springer till "Bara dåligt om Apple"!*
    Jo! Nu dök det upp!

  27. #27
    Håkan
    Håkan är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller med, upptäckte själv nyligen groove track för att aligna sång. Funkade långt över förväntan.

    Annars är mitt enda önskemål att de byter plats på zoom-verktygen uppe i högerkant. Nu sitter de H x B när det normala är att ange B x H. Detta gör att varje gång jag ska zooma in eller ut väljer jag reflexmässigt alltid fel verktyg...

    Men det är ingen stor grej. Om än irriterade...
    Om du har en Apple mus, håll nere Alt och swipe på musen. Zoomning på alla håll blir extremt snabb.
    https://www.youtube.com/watch?v=ejpUjPxSQtc

  28. #28
    Håkan
    Håkan är inte uppkopplad

    Avstängd
    Provade mastringen på lite material, 4 av 5 lät bra. En låt fick märkliga problem med distorsion som inte fanns i källmaterial.
    Men där det fungerade så gillade jag resultatet. En analys /låt fungerade bra. Skall jämföra med default emastered settings senare.

Liknande ämnen

  1. Logic Pro X, Apple och Pro Users
    Av tinybox i forum Logic
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2014-01-30, 23:28
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-01-10, 19:09
  3. Inför köp av MacBook Pro
    Av moenia i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 18:36
  4. Logic Pro 7 to Logic Pro 7.1 Upgrade Kit
    Av killwithskill i forum Logic
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-07-21, 23:15
  5. Logic Pro 6 & Logic Express 6
    Av ruddock420 i forum Logic
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 13:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •