Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Prophet Vs hos läkaren

  1. #1
    Kraft
    Kraft är inte uppkopplad
    Krafts avatar
    Senior

    Prophet Vs hos läkaren

    Min Prophet vs har varit hos läkaren. Den har varit sjuk under lång tid och behövde omfattande vård och service. Här är en liten video av vad som var nödvändigt för att få den tillbaka till studion och produktion. Jag påbörjar en ny album senare i höst, och Prophet Vs är en helt nödvändig synth för min del.


    https://youtu.be/DWarkmuctb8

  2. #2
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Trevligt! Ångrar att jag sålde min. Gjorde nästan exakt samma upprustning på den. :-)

  3. #3
    Killergull
    Killergull är uppkopplad nu
    Killergulls avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    En eloge till teknikern som gjorde en video med underhållet/bytet av komponenter!

    Vet du exempel på vilka fel synten får om dom där CEM5530 kretsarna slutar fungera, Espen? Hade din Prophet VS några symptom, eller bytte du bara i förebyggande syfte?

  4. #4
    Kraft
    Kraft är inte uppkopplad
    Krafts avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Killergull Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En eloge till teknikern som gjorde en video med underhållet/bytet av komponenter!

    Vet du exempel på vilka fel synten får om dom där CEM5530 kretsarna slutar fungera, Espen? Hade din Prophet VS några symptom, eller bytte du bara i förebyggande syfte?
    Det var inte teknikern som filmade, det var en annan kompis till mig. ;-)
    Sample & Hold-chips i en synt ska ta mätningar av input-signaler och skicka dem vidare till andra kretsar i synten. När de slutar att fungera blir synten mestadels tyst. Mina CEM5530 fungerar fortfarande, så jag har inte bytt ut dem, men NÄR de säger upp sig har jag dessa från Straylight redo. CEM5530 år 2023 är tickande bomber."

  5. #5
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Kul video! Jag har också två 5530 i reserv här, det är en bra livförsäkring.

Liknande ämnen

  1. Synthex, prophet 5 och Jupiter 8 hos Hammars musik!
    Av Steve i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 91
    Senaste inlägg: 2021-03-24, 13:10
  2. 2st prophet 5 på renovering hos DLX
    Av jocks1 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2013-08-14, 10:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •