Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Patch Sundays

  1. #1
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator

    Patch Sundays

    Ja... det här kanske är en heltokig idé, men vafan...tokerier är hälsosamt, har jag läst.

    Jag har, som ni vet, ett litet eurorack. Som jag älskar! (Modulargrid) Och när jag sitter och jobbar med racket hittar jag nytt hela tiden. Men just nu - efter att ha patchat lite - så slog det mig: Vad skulle en euro-99:a göra med mitt rack??

    Så då föddes en heltokig idé; att bjuda in dig till mig och min lilla studio för att patcha euro. Kom och utforska mitt rack! Vad skulle du göra med mina moduler? Jag är övertygad om att jag har massor att lära mig. Eller ta med ditt egna portabla system och gift ihop dem. Allt kan spelas in. Det bjuds på fika och skogsmiljö.

    Så vågar du - vill du - kan du? Hojta så syr vi ihop nåt.

    Love
    Göran

  2. #2
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Ingen tokig idé alls. Själv skulle jag nog stå och stirra en lång stund. ;-)
    Men för formens skull, vilken skog bor du i?

  3. #3
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Den som omger Järna. 😁

  4. #4
    sonicaddiction
    sonicaddiction är uppkopplad nu
    sonicaddictions avatar
    Senior
    Åh vilken störtskön idé! Jag kommer troligtvis inte kunna komma iväg då söndagarna är enormt fyllda med andra aktiviteter men det skulle vara jättekul att, om ni får till några patch-träffar, dela med er av vilka nya idéer som uppkom i mötet eller vilka lärdomar ni fått.


    ...ok, gärna nån videosnutt också.

  5. #5

    Senior
    Jag kan återkomma om ett år när jag lärt mig mitt egna rack
    Bor en mil norrut i "stan".

  6. #6
    sonicaddiction
    sonicaddiction är uppkopplad nu
    sonicaddictions avatar
    Senior
    Jag tror inte man behöver kunna supermycket för att få ut nåt av varandra. Bara man inte kopplar output till output så borde man tillsammans kunna växa som modulärsynthare!

  7. #7
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Låter sjukt skoj! Jag är på!

  8. #8
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Hojta i PM så hittar vi en dag som passar och tar detaljer.

  9. #9
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    (Sen vet jag av erfarenhet att det är sjuuuuukt svårt att på kort tid få något vettigt ur andras rack, särskilt om rack:et inte "bara" är "standardmoduler". Men det brukar vara väldigt kul ändå, sålänge man inte behöver lyssna allt för mycket på resultatet! =) )

  10. #10
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Det var en hel del mer avancerade moduler där, de blir som rydan säger svåra att få något vettigt ur utan hjälp, men sådan finns ju på plats.

  11. #11
    sonicaddiction
    sonicaddiction är uppkopplad nu
    sonicaddictions avatar
    Senior
    Efter en snabb koll på racket:
    Jag skulle nog vilja bygga upp nån cool ljudmatte-ton med hjälp av Arbhar och Lubadh, typ grains i Arbhar och kanske loopa i olika oktaver med Lubadh och sen sampla in i Assimil8or för att kunna spela kromatiskt med hjälp av långsamt klockad Arpitecht (enastående modul för övrigt!) och kanske mecka vidare därifrån tillbaks in i Lubadh för looping. Gärna börja med nåt grundljud från Piston Honda eller kanske SMR?

  12. #12
    sonicaddiction
    sonicaddiction är uppkopplad nu
    sonicaddictions avatar
    Senior
    Jag tänker också att om man är kort om tid att man kan välja ut ett fåtal moduler (som kanske inte fått så mycket kärlek på sistone?) och se hur mycket man kan få ut av dem. Superbra sätt att få in nya idéer och även om (eller kanske "speciellt om") personen kanske inte använt modulen förut så har man plötsligt nån som kan få en att tänka lite annorlunda kring den.

    - - - Uppdaterad - - -

    Den dokusåpan hade jag gärna följt.

  13. #13
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Det finns även plats om någon har ett mobilt case att ta med. Bredda scopet lite.

  14. #14
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Alldeles utmärkt idé. Jag bor för långt bort men den dagen jag är i närheten då! Periodvis står min modular helt orörd men då är absolut det bästa att få besök av nån tok som gör saker jag inte hade kommit på, även helt gröna är kul om man bara visar hur ett par moduler funkar.

  15. #15
    Herr Sputnik
    Herr Sputnik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Det är en jättebra idé.
    Igår hade jag hem en modulärkompis och han patchade i tre timmar och inget lät som det brukar låta när jag patchar.
    Det var en skitkul upplevelse.
    Vi bestämde oss för att vi våra modulärträffar som sker ca 1g/6v helt enkelt ska rotera system och patchare för att se vad vi får fram.
    Jag skulle gärna komma till skogen och prova ditt system men eftersom jag flyttade långt västerut (idag på dagen 6 år sen) till Karlstad så är inte det riktigt görbart. Men jag åker ju till Stockholm med jämna mellanrum så vem vet?

  16. #16
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Nu på söndag kanske? Om jag inte är för slut efter marknaden i Järnaparken så kan jag ta en promenad över dit

  17. #17
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Fasen då! Denna söndag är uppbokad...

Liknande ämnen

  1. Torr-patch
    Av bing i forum Modularer & sånt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2021-04-29, 08:40
  2. P5 Patch data
    Av Tomas N i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-01-07, 11:02
  3. Patch-idéer!
    Av geminister i forum Modularer & sånt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-02-11, 13:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •