Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: JM Jarres Oxymore?

  1. #1
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran

    JM Jarres Oxymore?

    Nu har den kanske snurrat några varv, eller?

    Blir den bättre? Hittar ni några goda russin?


    Jag har som vanligt gett honom hem rejäl chans, men här blir det liksom inte bättre. Baguetten ligger stilla.

  2. #2
    MagicC
    MagicC är inte uppkopplad
    MagicCs avatar
    Senior
    Har lyssnat lite på senaste skivan och visst finns det några få ställen där det faktiskt låter lite intressant, men problemet är att det låter aldrig JM Jarre. De tidiga skivorna präglades av starka melodier och mystik. Han lät instrumenten få vara instrument och därifrån experimenterade han fram ljudlandskap. Nu känns det mer som att det är instrumenten som styr honom och i bästa fall blir det futuristiska trumlopar som staplas på varandra.

    Sedan var det där med skivomslag. Jag tycker inte man ska underskatta betydelsen av snygga skivomslag, det sätter liksom tonen för hela skivan, men ärligt talat, vad håller han på med. De senaste omslagen ser ju ut som någon slags billig trancemixskivor som man kunde köpa på bensinmackar på 90-talet.

    Måste gå tillbaka till 2018 och skivan equinoxe infinity för att hitta något som påminner om gamla tiders Jarre.

    Det är något tragiskt över det hela. Jag är själv uppväxt med hans tidiga plattor som jag lyssnade sönder. Nu känns det mest som att han gör precis vad som helst i hopp om att fortsätta vara relevant. Inte helt säker på att samarbeten med andra producenter och DJs är rätt väg. Man önskar att han hade någon rådgivare eller folk omkring sig som kunde leda in honom på banan igen eller lägga av helt och leva gott på att odla myten och mystiken kring hans tidiga skivor.

Liknande ämnen

  1. Klaus Schulze - Jarres förebild ?
    Av Firechild i forum Allmänt om musik
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2023-12-21, 11:14
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2021-04-08, 21:12
  3. Jarres laserpicka
    Av Real Parakeet i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2004-07-12, 15:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •