Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Icke responsiva pottar OT MK1 A4 MK1

  1. #1
    dvbvb
    dvbvb är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

    Icke responsiva pottar OT MK1 A4 MK1

    Några utav mina pottar på Elektron Octatrack mk1 och Elektron Analog four mk1 har slutat fungera, siffrorna hoppar bara fram och tillbaka när man vrider på pottarna men det funkar dock ibland när man trycker ner potten. Har hört att det är ganska vanligt på MK1 modellen. Är det någon som vet hur man fixar det? eller vad som brukar vara felet?

  2. #2
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dvbvb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Några utav mina pottar på Elektron Octatrack mk1 och Elektron Analog four mk1 har slutat fungera, siffrorna hoppar bara fram och tillbaka när man vrider på pottarna men det funkar dock ibland när man trycker ner potten. Har hört att det är ganska vanligt på MK1 modellen. Är det någon som vet hur man fixar det? eller vad som brukar vara felet?
    Ofta är det för pottarna är slitna. Du kan testa att motionera dom, dvs snurra dom väldigt många varv. Jag har använt skruvdragare för detta tidigare, genom att plocka bort själva gummidelen kan man få potskaftet att passa i bitshållaren. Med lite tur så förbättrar det funktionen.

    Risken är dock att dom är slut och behöver bytas. Rekommenderar varmt att kontakta Elektron-supporten för det, antingen bara för att köpa reservdelen av dom eller för att skicka in enheterna och få det fixat i deras verkstad. Då det är semestertider så misstänker jag att det kan bli en del väntetid om du vill att dom skall byta pottarna åt dig, så kan hända det är mer taktiskt att skicka in enheterna till hösten istället.

  3. #3
    dvbvb
    dvbvb är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ofta är det för pottarna är slitna. Du kan testa att motionera dom, dvs snurra dom väldigt många varv. Jag har använt skruvdragare för detta tidigare, genom att plocka bort själva gummidelen kan man få potskaftet att passa i bitshållaren. Med lite tur så förbättrar det funktionen.

    Risken är dock att dom är slut och behöver bytas. Rekommenderar varmt att kontakta Elektron-supporten för det, antingen bara för att köpa reservdelen av dom eller för att skicka in enheterna och få det fixat i deras verkstad. Då det är semestertider så misstänker jag att det kan bli en del väntetid om du vill att dom skall byta pottarna åt dig, så kan hända det är mer taktiskt att skicka in enheterna till hösten istället.
    Stort tack för svar! Blir nog till att kontakta dom.

  4. #4
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Kan du få tag i ersättnings-pottar från Elektron kan jag byta ut dem åt dig (om det inte voidar nån garanti förstås, då är det bättre att du skickar till dem). Håller också till i Stockholm

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •