Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Kan en Iconnectivity Mio XM hänga sig?

  1. #1
    crybaby
    crybaby är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än

    Kan en Iconnectivity Mio XM hänga sig?

    Hej hej

    Finns det någon som har en Iconnectivity Mio XM och fått den att hänga sig? Kanske genom att skicka data i hög hastighet på USB-C ingången?

    Det är i dagsläget oklart vad som hänger sig i denna setup. Kanske är det sändaren av midi-data. Eller kanske skickar den data för snabbt och får Mio XMs USB-C -port att hänga sig. Alla andra portar på Mio XM fortsätter dock fungera.

    USB-C lär ju klara rätt hög data rate, men hur är det med MIDI-protokollet över USB-C? Finns det en bandbreddsbegränsning där som skulle kunna ställa till det?

    Allt börjar funka igen när man drar ur och sätter I USB-C -sladden (vilket resettar både sändaren och USB-C -kopplingen).

    Frågar åt en kompis. Har prövat Google.

    / Andreas Gaunitz
    Electric Gaunitz
    9bit.se

  2. #2
    crybaby
    crybaby är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Asså sorry, jag har inte tillgång till setupen i detta nu. Mio XM har inte nån USB-C visar det sig, utan det är bara sändaren som har det. Det är alltså USB-C till vanlig bonn-USB sladd. Detta gör det mindre troligt att det är Mio XM som krånglar enär övrig USB funkar.

    / densamme

  3. #3
    sheepresearch
    sheepresearch är inte uppkopplad
    sheepresearchs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    mio10 ( föregångaren ) är sinnessjukt känslig för höga mängder data ( typ 10 x midi clocka ) om du använder USB-A Host jacket och för långa/kassa kablar. Annars har den aldrig strulat. ( kanske inte hjälpsamt ). iConnectivity's support är bra och hyfsat snabba.

  4. #4
    crybaby
    crybaby är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Okej tack för info!

    "USB till dator"-jacket används inte i denna setup, det är RTP-midi. Alla andra portar på Mio XM, alltså USB och DIN midi används.

    Jag har kopplat en annan sändare (alltså ett annat Opendeck L-kort) direkt till en Mac och analyserat vad den skickar. Det är inga invalid meddelanden, allt ser bra ut. Utom kanske att den skickar ett SysEx-meddelande lite då och då. Jag stängde av det. Det går inte att få denna setup att hänga sig.

    Just nu lutar jag åt att det antingen är Mio XM* eller just deras exemplar av Opendek L som krånglar. Kommer få mer data / tester från bandets tech-person idag.

    * Kanske USB input buffer som floodar?
    Senast redigerat av crybaby den 2023-06-28 klockan 10:22. Anledning: Förtydligande

Liknande ämnen

  1. Att hänga upp sig på detaljer i mixar...
    Av machinepop i forum Skivor & artister
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2016-04-08, 23:39
  2. Kan Handbrake spotta ur sig en AVI-fil?
    Av my03 i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-03-31, 18:50
  3. Kan stränghöjden ändra sig av sig själv??
    Av Blackmore i forum Stränginstrument
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 20:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •