Resultat 1 till 55 av 55

Ämne: Sonic Charge Synplant 2

  1. #1
    olivettis avatar
    Veteran

    Sonic Charge Synplant 2


    https://youtu.be/iTJNYMMQVWc

    Ser verkligen fram emot version 2 av denna synt.
    Nog min favorit bland alla mjukvaror jag har.

  2. #2
    PGR
    PGR är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Och lite mer detaljer:
    <iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/BObkWlOKrH4" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" allowfullscreen></iframe>
    Senast redigerat av PGR den 2023-06-22 klockan 16:09.

  3. #3
    Oortone
    Oortone är uppkopplad nu
    Oortones avatar
    Veteran
    Jag fattar första grejen, gro nya varianter på min sampling.

    Men i andra delen, med DNA_strängen, har samplingen blivit en analogsynt där? Hur funkar det med oanaloga ljud? Eller är det att man kan lägga på en syntmotor till samplingen oberoende av första steget?

    Och tredje delen med hjulet, är det bara det som kan spela samplingarna/patcherna, eller kan man spela själv också? Blir det som en sampler då, typ multisamplat eller hur hanteras det?

  4. #4
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men i andra delen, med DNA_strängen, har samplingen blivit en analogsynt där? Hur funkar det med oanaloga ljud? Eller är det att man kan lägga på en syntmotor till samplingen oberoende av första steget?
    Så som jag förstår det: Den första delen gör inga samplingar. Den tar fram olika varianter av inställningar till dess interna synt som försöker återskapa ljudet av den sampling du valt. Någon variant av resyntes? Delen med DNA-strängen är med i gamla synplant också.. det är helt enkelt där du kan tweaka ljudet mer i detalj.

    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och tredje delen med hjulet, är det bara det som kan spela samplingarna/patcherna, eller kan man spela själv också? Blir det som en sampler då, typ multisamplat eller hur hanteras det?
    Där kan du spela på Synplant som en vanlig mjukis-synt.
    I det läget så tar den inställningen du valt och gör det jätteenkelt att göra ett gäng nya variationer av det ljudet, beroende på inställningarna du gör med reglarna runt hjulet och i varje nod/gren i hjulet. Du kan få alla grenar att låta likadant om du vill.. men sen exempelvis ändra så att varje gång du spelar en viss not (/en viss gren) så låter just det ljudet lite annorlunda. Ändrar man på grenens längd (det är som en fader) så ändras någon eller några parametrar i bakgrunden.

    Jag är inte förvånad om jag inte förklarar det tillräckligt tydligt. Första Synplant var iaf riktigt fin.

  5. #5
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Synplant blir det ljud som matas in dvs helt otrolig teknik. En sampling av något väldigt dovt t ex kan ju vanligen inte vässas såsom en sampling av något vasst eftersom en sampler alltid samplar med cutoff på max - att då få ut något mer än max är svårt - går ibland att trolla med resonans och EQ men samplar du dig själv sägandes "shosho" kan ingen sampler förvandla det till "shishi" - men Synplant kan just detta eftersom den skapar en oscillator utifrån det som inmatats. Den skapar då en ljudsyntes som kan redigeras likt FM analogt mm. Ljudet bryts alltså upp additivt och blir som en massa staplar ställda på noll, så gamla regeln what goes in comes out gäller då således inte. Samplingen blir en oscillator och beter sig då även som perfekt multisampling. Jag skulle beskriva det som en additiv filteroscillator. Tekniken påbörjades med Magnus modul Malström i Reason och förfinas här långt längre genom resyntes. Detta uppnås genom timestretch mm allt sammanfogat och rimligt logiskt upplagt. Det man drömmer om är en Synplant som kan konvertera samplingen till en planta som blir sysex mot alla syntar så att vi skulle kunna höra hur "shosho" skulle kunna tolkas av en CZ-101, DX7 eller Prophet 5 då syntar vi älskar låter så himla bra - men det är så himla svårt för oss att maximerat kunna programmera dem till exakt det vi vill, i stället lyssnar vi på vad de gör om vi gör si eller så och nöjer oss när vi gillar hur det låter, men vi vet att andra möjligheter gömmer sig. Här är således Synplants begränsning om så kan sägas eftersom den alltid låter Synplant; om man föredrar ett annat gränssnitt och grundljud så gör Synplant något annat. Vilket kan bli asgrymt i sig. Men Eureka moment för mig vore om den kunde översätta detta till alla andra syntar så att vi får alla olika karaktärer och egenheter med denna bakomliggande kraft. Då skulle den bli drömmarnas synt
    Senast redigerat av PF den 2023-06-23 klockan 00:57.

  6. #6
    olivettis avatar
    Veteran
    Någon som vet om det går att spela in ljudet/midiinfo som
    man får om man trakterar Synplant med en mus. (som i bifogad video)
    Har Synplant som vst i Reason och vill kunna nyttja detta sätt att
    "spela" på synten. Säkert jätteenkelt svar men vet inte hur jag spelar in ljudet från
    Syntplant på nytt audiospår.


    https://youtu.be/fbDUqOg_bxY

  7. #7
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av olivetti Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som vet om det går att spela in ljudet/midiinfo som
    man får om man trakterar Synplant med en mus. (som i bifogad video)
    Har Synplant som vst i Reason och vill kunna nyttja detta sätt att
    "spela" på synten. Säkert jätteenkelt svar men vet inte hur jag spelar in ljudet från
    Syntplant på nytt audiospår.
    Det ska finnas en “Rec Source” knapp där du kan spela in en kanal från en annan:

    http://docs.propellerheads.se/reason...ding.06.3.html

  8. #8
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Kan han inte bara släppa den här nån gång! Q3 står det iaf, så innan är sommaren är slut bör vi ha den.

  9. #9
    olivettis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det ska finnas en “Rec Source” knapp där du kan spela in en kanal från en annan:

    http://docs.propellerheads.se/reason...ding.06.3.html
    Tack ska kolla runt

  10. #10
    olivettis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det ska finnas en “Rec Source” knapp där du kan spela in en kanal från en annan:

    http://docs.propellerheads.se/reason...ding.06.3.html
    Stort tack! Så efla coolt! Äntligen! Funkar perfekt

  11. #11
    Oortone
    Oortone är uppkopplad nu
    Oortones avatar
    Veteran
    Bra förklarat PF och Volantiz, låter som en intressant plugin. Får testa någon gång när jag är på mjukvaruhumör.

  12. #12
    Ingemar Stålholm
    Ingemar Stålholm är inte uppkopplad

    Senior
    Är sån här svart magi förbehållen Reason-användare endast?

  13. #13
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ingemar Stålholm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är sån här svart magi förbehållen Reason-användare endast?
    Det är väl en vanlig mjukvarusynth om jag inte missuppfattat något?

    https://soniccharge.com/synplant

  14. #14
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Absolut. Synplant är en vanlig VST som kom typ 2008 men supportas och säljs fortfarande. DNA-strängen är bara ett spexigt sätt att visa parametrarna, sen har den lite kul udda modulationsmöjligheter och ett eget sound.

    Tvåan har alltså möjligheten att läsa in en sampling och försöka ratta in synten så likt som möjligt. Som PF säger, det är rätt otroligt och hoppas att det kommer mer sånt vilket man nog kan hoppas på.

  15. #15
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Blev ett köp.

  16. #16
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Här är lite samma grej för Microtonic, där han fick den att härma en massa klassiska trummaskiner helt utan samplingar:

    https://youtu.be/Uid_P90CnaA

  17. #17
    Oortone
    Oortone är uppkopplad nu
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Här är lite samma grej för Microtonic, där han fick den att härma en massa klassiska trummaskiner helt utan samplingar:

    https://youtu.be/Uid_P90CnaA
    Imponerande men inte utan vissa uncanny valley-vibbar.

  18. #18
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Imponerande men inte utan vissa uncanny valley-vibbar.
    Det som är sjukt imponerade med detta är ju att det inte är samlingar utan syntes som gör t ex TR-707 och Linndrum i videon.

  19. #19
    The Introvert
    The Introvert är uppkopplad nu
    The Introverts avatar
    Veteran
    Väldigt smart, och bra gjort!

  20. #20
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ingemar Stålholm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är sån här svart magi förbehållen Reason-användare endast?
    Magnus Lidströms grundsynt (för att rita outlines till vad SP gör) Malström är sannerligen Reason-exklusiv men jag hör allt för lite om hur den maximeras idag. Själv skapade jag presetljudet Amazing Lead vilket var kul

  21. #21
    Oortone
    Oortone är uppkopplad nu
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det som är sjukt imponerade med detta är ju att det inte är samlingar utan syntes som gör t ex TR-707 och Linndrum i videon.
    Datoranimation av samplingar! Typ. Utan tvekan imponerande.

  22. #22
    Juno60
    Juno60 är uppkopplad nu
    Juno60s avatar
    Veteran
    Första VST som fått mig köpsugen!

  23. #23

  24. #24
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Fantastiskt fantastiskt x iteration integer out of range

  25. #25
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Jamän släpp den nu bara för heeeelvete

  26. #26
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Grym utveckling. Ska bli kul att få leka med. Använder hans pluggar i princip allt jag gör.

  27. #27
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Härligt att han är så mjuk och ärlig och ba, mm det är en ganska enkel syntmotor med två oscillatorer, dubbla filter och ett reverb som AIn fått lära sig programmera. Matar in en skrikande bebis-loop. Får ut en skrikande bebis-loop. Manskör in, manskör ut. Det är sedan som ett mirakel så att själva AIn kan träna på vilken syntmotor som helst; han testar ùTonik (ej rätt symbol för micro pga iphone här) som är 1-osc, matar in 505, 707, DMX, CR78 mm och får ut något nytt fräscht som låter mkt som dessa men t om med ny ball känsla. Den "motorn" är från 2003.

    Det är där lite som jag undrar om en framtida version också kan komma att kunna träna på det man önskar, t ex valfri hårdvarusynt som output. Magin med syntprogrammering görs också en miljard gånger mer uppenbar i och med att det man alltid känner måste ha stämt är helt sant — dvs du hade t ex en gång en säg Juno-2 som i mitt fall och fick fram ett unikt ljud med den som du aldrig lyckats återskapa på andra Juno-tvåor. "Det är nästan rätt men inte alls rätt ändå". Tar man just den synten som exempel så kan den lugnt utan tvekan göra saker man aldrig skulle tro var sanna. Nästan samplekorrekt.

    Men nu har vi ju snart Synplant 2 så folk kommer ju i stället mata in varenda hårdvarusynt-preset som någonsin gjorts och få ut allt omprogrammerat av en AI till spelbar och dessutom oändligt tweakbar rättlåtande omprogrammering.

    Tekniken skulle kunna skapa en "sampler" som gör detta och lagrar oändligt antal klanger. Datat är en liten sysexfil liksom.

    Ta detta i förlängningen med en 24-stegs envelope a' la uppdaterad CZ och vi har ett möjligt framtida säg forensiskt polisverktyg för att "plantera om" otydligt tal från ljudupptagningar och i denna form kan vad som helst filtreras fram.

    Jag är iaf obeskrivligt imponerad.

  28. #28
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jamän släpp den nu bara för heeeelvete
    Detta ^^^

  29. #29
    batmannen
    batmannen är inte uppkopplad
    batmannens avatar
    Senior

  30. #30
    olivettis avatar
    Veteran
    Ah, julafton kom tidigt

  31. #31
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Den enda intressanta mjukisen 2023, ska testa asap

    Edit: köpt
    Senast redigerat av Nihad den 2023-10-03 klockan 22:17.

  32. #32
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    läckert! Blir ett köp. Hur är det; sitter på ett hotell i Stockholm och kommer inte åt mina konton - får man rabatt om man har andra pluggar från dem - eller är det bara slanta upp?

  33. #33
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    50 eur för de som har Synplant 1

  34. #34
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Oh, imorgon blir en kul dag!

  35. #35
    Juno60
    Juno60 är uppkopplad nu
    Juno60s avatar
    Veteran
    Första mjukissynten jag velat köpa, ever.

  36. #36
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Blev en uppgradering på en gång.

  37. #37
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Tre veckors gratis syntarglädje för den velige! :-) Ska bli spännande!

  38. #38
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Mitt största problem just nu när jag sitter och genererar patcher är att inte spara för många av variationerna (läs alla). Hehe. Även om det är guld att ha en stor ljudbank liggandes så blir det snabbt oöverskådligt och inte hjälpsamt för framtida projekt. Så behöver börja strukturera upp patcharna lite bättre redan när jag sparar. Önskar det fanns möjlighet till metadata så man kan se direkt i patchbrowsern vad det är för typ av ljud, vem som skapat, osv. Likt t ex U-HE browsern. Med möjlighet att tagga patcharna.

    Men riktigt roligt och användbart är det. Har redan genererat flertalet ljud som används i ett nytt projekt
    Senast redigerat av Katzenjammer den 2023-10-04 klockan 12:33. Anledning: Litet tillägg

  39. #39
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Jag experimenterade lite med den igårkväll. Intressant vilka resultat man fick med genopatch från samplade syntljud. Ofta blev det inte som jag förväntade mig, vissa ljud som jag trodde borde vara enkla var svåra och ibland blev det ändå nått bra av ett ljud jag antog skulle vara svårt. Men helt klart ett kreativt sätt att skapa ljud på.

  40. #40
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Den kan helt klart överraska. Inte alltid det blir som tänkt. Men även om den misslyckas ibland med att skapa ett ljud likt det man matar den med får man oftast ändå ut något bra. Imponerad! Extremt kreativt verktyg. Är riktigt nöjd med att jag uppgraderade. Jag har idag gjort en ny låt som består till 90% av ljud genererade med Synplant 2. Fastnade i flera timmar med den. Längesen jag gjorde det med ett instrument.

    Jag har även valt att utmana den genom att mata den med ljud som jag vet att den absolut inte kommer klara men som ger helt andra resultat för att få fram någonting helt nytt helt enkelt. Riktigt skoj!

    Nya fönstret för redigering av ljud förenklar mycket också. Går snabbt att ändra på inställningar.

  41. #41
    stilnocturnal
    stilnocturnal är inte uppkopplad
    stilnocturnals avatar
    Senior
    Köpte uppgraderingen. Spelade in lite från min Noise Engineering BIA i den. Har snart en Noise Engineering BIA till salu. Jävlar vad bra det blir.

  42. #42
    Mangoo
    Mangoo är inte uppkopplad
    Mangoos avatar
    Senior
    Jag gjorde en liten trudelutt med 14 instanser av Synplant 2 och inget annat.

    A post shared by on


  43. #43
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Mangoo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gjorde en liten trudelutt med 14 instanser av Synplant 2 och inget annat.
    Riktigt snyggt och visar på bredden den är kapabel till. Kul avslut! Hehe. Såg att du hade gjort en hel de presets till Synplant.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av stilnocturnal Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köpte uppgraderingen. Spelade in lite från min Noise Engineering BIA i den. Har snart en Noise Engineering BIA till salu. Jävlar vad bra det blir.
    BIA finns väl redan som mjukvara om jag minns rätt? Men ändå kul att återskapa ljuden i Synplant.

  44. #44
    stilnocturnal
    stilnocturnal är inte uppkopplad
    stilnocturnals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    BIA finns väl redan som mjukvara om jag minns rätt? Men ändå kul att återskapa ljuden i Synplant.
    Såg ett sånt "Your $800 synth is just a VST with a box"-meme för ett tag sen och drabbades just av det igen.

  45. #45
    Mangoo
    Mangoo är inte uppkopplad
    Mangoos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Riktigt snyggt och visar på bredden den är kapabel till. Kul avslut! Hehe. Såg att du hade gjort en hel de presets till Synplant.
    Tackar!!! jo det stämmer bra det 😃👍🏻

  46. #46
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Mangoo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gjorde en liten trudelutt med 14 instanser av Synplant 2 och inget annat.

    A post shared by on

    Vansinnigt snyggt! Behaglig ljudkaraktär. Skönt med en demosnutt som inte är sönderdistad för att visa hur ”wicked” något kan låta.. 🙄

    Me likes!

  47. #47
    Oortone
    Oortone är uppkopplad nu
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Mangoo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gjorde en liten trudelutt med 14 instanser av Synplant 2 och inget annat.
    ...
    Mycket bra, påminner mig lite om Wolfram Spyra. Känns som det låter som "vanliga" ljud men ändå inte riktigt. Klart intressant plugin. Och dessutom fick jag upp öronen för Solar Fields , gick omedelbart till Bandcamp och randkomköpte ett album!

  48. #48
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Alltså det här är nog det mest spännande jag sett i pluginvärlden. Nästan så att jag känner att jag borde köpa den. Är nog första gången på snart 10 år som jag blir sugen på det. Måste bara skaffa en ny dator först (min macbook är på dekis...)

  49. #49
    batmannen
    batmannen är inte uppkopplad
    batmannens avatar
    Senior
    Testa demot. Det är ju bara när den använder genopatch som den använder full fräs av processorn.

    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså det här är nog det mest spännande jag sett i pluginvärlden. Nästan så att jag känner att jag borde köpa den. Är nog första gången på snart 10 år som jag blir sugen på det. Måste bara skaffa en ny dator först (min macbook är på dekis...)

  50. #50
    Mangoo
    Mangoo är inte uppkopplad
    Mangoos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av mgronroos Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vansinnigt snyggt! Behaglig ljudkaraktär. Skönt med en demosnutt som inte är sönderdistad för att visa hur ”wicked” något kan låta.. 🙄

    Me likes!
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mycket bra, påminner mig lite om Wolfram Spyra. Känns som det låter som "vanliga" ljud men ändå inte riktigt. Klart intressant plugin. Och dessutom fick jag upp öronen för Solar Fields , gick omedelbart till Bandcamp och randkomköpte ett album!

    Stort tack till er båda kul!

  51. #51
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Julklapp från Sonic Charge till oss som köpt Synplant2. SynplantFX. En fristående effektplugin med effekterna från Synplant2. Finns på era konton nu.

    https://soniccharge.com/forum/topic/2728

    Here is a brief rundown of its features:

    Identical sound to the effect section of Synplant 2
    Instead of rvb_atk, there's a new rvb_duck parameter that reduces the reverb volume in response to input audio.
    You can copy a patch from Synplant 2 and paste it into the effect (so yes, you can use Genopatch to extract effect settings from samples and copy these into SynplantFX).
    Unlike in Synplant 2, the reverb size now adjusts smoothly, creating a pitch-shifting effect when rvb_size is turned.
    Separate master dry/wet mix control is included because the equalization, stereo width adjustment, and soft clipping are applied to both the reverb and the input signal.
    Supports MIDI CC assignments.
    Comes with 30 exquisite patches.
    Two visual themes: light and dark mode.

  52. #52
    batmannen
    batmannen är inte uppkopplad
    batmannens avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Julklapp från Sonic Charge till oss som köpt Synplant2. SynplantFX. En fristående effektplugin med effekterna från Synplant2. Finns på era konton nu.

    https://soniccharge.com/forum/topic/2728
    Riktigt bra effekt!

  53. #53
    supro
    supro är inte uppkopplad
    supros avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Julklapp från Sonic Charge till oss som köpt Synplant2. SynplantFX. En fristående effektplugin med effekterna från Synplant2. Finns på era konton nu.

    https://soniccharge.com/forum/topic/2728
    Kanon, tack för heads-up!

  54. #54
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Nice! Fick just en 30€ voucher nu så köpte bitspeek kör 33 kronor, får se när/om det kommer till nytta nån dag men haft roligt med den förr, väldigt förtjust i ljudet.

  55. #55
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Instämmer om SynplantFX, klart användbart och schysst med skalbart GUI. Efter att ha fått xmas-vouchern (och även hört Håkan Lidbo namedroppa den i Man Machine-podden) kändes det som det var dags att införskaffa en av de mer innovativa VST-instrumenten på länge. Bland det märkligaste ljudet jag gjort än så länge är ett hundskall. Lyckades göra ett övertygande Elka Synthex-filtersvep (från Jarre Rendezvous). Kul! 🙂

Liknande ämnen

  1. Sonic Charge µTonic 3
    Av Katzenjammer i forum Övrig mjukvara
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2024-01-30, 16:48
  2. Sonic Charge Synplant
    Av Katzenjammer i forum Övrig mjukvara
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2023-03-28, 12:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •