Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: CW 3.01 och försöka göra musik?

  1. #1
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran

    CW 3.01 och försöka göra musik?

    Det slog mig ikväll hur kul man hade det (där någon gång för länge sedan) med ganska enkla medel. En multitimbral synth, något enstaka midi-interface och någon form av sequencer (i mitt fall CW 3.x som snurrade på Win 3.1 och innan dess KCS på Atari ST). Började fundera på, som ett kul experiment, hur det skulle vara att ta ett instrument ifrån "idag" och multi-tracka det hela på en dator ifrån hedenhös

    Jag grävde fram mitt gamla seriella-midi interface och tänkte förska mig på att göra någonting mha detta och ett instrument.

    Skulle vara superkul att höra ifall flera här skulle hänga på och hur det isåfall skulle bli. Tänkte mig följande kretieria:

    - max 80386/68030
    - max ett instrument (ljudalstrare) i multi-timbralt läge
    - Ej multitrack utan nedmixat till ett stereospår

    Kan det kittla någon nerv månne?


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	l40sx.jpg 
Visningar:	28 
Storlek:	86,0 KB 
Id:	113556

  2. #2
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Man kan ju fuska och välja en kraftfull sampler så att gammeldatan bara behöver trigga ett par loopar/samples varje takt eller så

  3. #3
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Man får inte fuska så nyd :-D Tänkte att det nog bör vara spelat och inte loopat.

  4. #4
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Åhhh fina Cakewalk
    Så gammal version har jag aldrig använt men använder Cakewalk sen sent 90-tal.

  5. #5
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Jag körde själv Atari (KCS) fram tills dess att jag skaffade min första PC (30/286 som jag köpte åter för länge sedan). CW jag helt suveränt (men det här är skåpmat för Er som körde det då det begav sig). I mitt fall så är jag otroligt glad att jag sparade undan mitt gamla midi-interface (DankaData) ifrån då det begav sig. Lyckades även hitta drivrutinerna via waybackmachine (och har dem nu ifall någon saknar dem - bara hojta). Nu har jag satt upp det mesta så nu är det bara att sätta något instrument i multitimbralt läge och härja på :-D

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	cw301_my03.png 
Visningar:	11 
Storlek:	2,26 MB 
Id:	113601

  6. #6
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Kan man sparka igång det på en linuxburk?

Liknande ämnen

  1. Vill göra musik till film och tv m.m
    Av Keiowas i forum Utgivning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2014-08-25, 19:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •