Resultat 1 till 23 av 23

Ämne: Ferrofish Pulse - för låg utvolym för att driva hårdvarueffekter bra?

  1. #1
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran

    Ferrofish Pulse - för låg utvolym för att driva hårdvarueffekter bra?

    hejsan,
    jag upplever att utvolymen från mina ferrorfish pulse 16 är för låga för att driva mina hårdvarueffekter bra. fått till hyfsade resultat i några fall men då har jag fått ha sådana idiotvolymer längshela kedjan, daw, ljudkort, adat-börk så det är löjligt, skall väl inte behövas och resultaet blev ju ändå inte mer än sådär.

    har men sedan en signal i ens daw inspelad med en mer vettig nivå så får jag på många av mina hw-effekter inte mer utslag än kanske de två nedersta segmenten på en typisk in-nivå-mätare, och ibland knappt det. men mysko är att mäterna på ferrofishen för analog ut kan ha väldigt höga nivåer men faktiskta utljudet verkar ju inte spegla det. och ja jag har kört nivå-inställningarna i själva adat-börkarna i bott, hjälper inte så mkt nej.

    förut använda jag en hw-mixer till detta och kunde förstärka send-signalen i detta och då var detta inget problem, trodde inte det skulle vara det hä rheller.

    så ja, gör jag något fel? isf kan jag inte komma på det. för man skall ju inte behöva ha idiothöga spår i daw:en eller ha lika idiot-höga ljudnivå-inställningar längs hela kedjan....inte för det hjälper så mkt som sagt men ändå...

    prövat allt jag kan komma på så jag tror jag täckt inte det mesta...

    så behöver jag köpa ngn slags förstärkare mellan adatbörken och hw-effekterna? känns extremt onödigt men ja, verkar tyvärr inte bättre.

    så ja jag är vid vägs ände och behöver därför hjälp från er fellow 99:or för hur jag än gör kan jag inte driva hw-effekterna på ett bra sätt från min ferrofish-börk tyvärr. synthar, de jag prövat hittils, går jädirgt bra, där är signalerna tvärtom för starka så man får hålla på och sänka och dra tillbaka.

    tackar som vanligt för all god hjälp i förväg

  2. #2
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran
    https://www.thomann.de/gb/ferrofish_pulse16.htm

    Output level of all analog channels switchable in 1 dB increments (-8dBu to +20dBu)
    Det ser ut som att du kan ställa det i menyn på ferrofish (sida 6 i manualen):
    https://www.ferrofish.com/public/dow..._V2.0e_PDF.pdf

    +20dBu är mer än nån hårdvarueffekt behöver! De borde överstyras rätt hårt på den nivån.

  3. #3
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    https://www.thomann.de/gb/ferrofish_pulse16.htm



    Det ser ut som att du kan ställa det i menyn på ferrofish (sida 6 i manualen):
    https://www.ferrofish.com/public/dow..._V2.0e_PDF.pdf

    +20dBu är mer än nån hårdvarueffekt behöver! De borde överstyras rätt hårt på den nivån.
    du menar inställningar med gains och levels, ja det har jag som jag försökte bekriva ovan redan gjort och även motsvarnade i daw:en., ljudkortets mjukvara osv....men inget hjälper....för övrigt har jag 2 ferrofish pulse 16 börkar och testat detta på båda för att på så sätt upptäcka om den ena kanske var felaktig men på sätt och vis turligt nog så fick jag exakt samma resultat, vilket jag får till att de är gjorda som så att de inte alstrar ljud som är tillräckligt för att driva signalen för hw-fx. mätarna i daw.en samt i adatbörkarna visar jättehöga värden men som jag även skrev ovan de verkar inte återspeglas på dess faktiska utsignaler.

    men iaf de och många fler inställingar m.m har jag prövat längs hela ljudkedjan, men tack för input

  4. #4
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Vad är det för effekter?

  5. #5
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    På papperet skall det inte vara några som helst problem att driva vanliga hårdvarueffekter. Tvärtom bör du kunna spöa skiten i de flesta burkar om du gainar upp enligt manualen. Sidan ”LEVELS”. Men har du testat det så är det ju något annat. Har du balanserade kablar om det kan vara något sådant?
    Senast redigerat av Firechild den 2023-06-20 klockan 21:36.

  6. #6
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad är det för effekter?
    reverb, delay, och multi, gott å blandat mao

  7. #7
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På papperet skall det inte vara några som helst problem att driva vanliga hårdvarueffekter. Tvärtom bör du kunna spöa skiten i de flesta burkar om du gainar upp enligt manualen. Sidan ”LEVELS”. Men har du testat det så är det ju något annat. Har du balanserade kablar om det kan vara något sådant?
    jo det verkar som du har lite rätt att den är lite grinig med balanserade kablar om inte input-signalen är lika stark som från mina synthar odyl. från dem har jag bara oblanserat men iom signalen är såpass stark från dem så går dte bra ändå.

    ljudet från min dav via ljudkortet och sedan ut från adat-börken gör tyvär itne det. men med balanserade kablar så går det lite bättre. hade bara en sådan multikabel, som dessutom eg var för kort för att dra ordentligt så fick göra en rejäl specialare. men nu har jag iaf balanserat på signalerna som går inte till effekterna, om än itne på ut-diton.

    så som sagt det blev inte helt perfekt men ganska ok på de flesta av effektenra, även om man även på själva effekterna fick man kräma på gain-inställningar odyl. så mao för den här typen av signaler så får man en klart klenare totalt sett signal än vad jag fick förut när jag körde genom min analoga mixer och tappa den via send till hw-fx:en.

    men som sagt varierade resultat från jättestarka retursingalner till sådär, trots alla ovan åtgärder.

    bara i ett enda fall blev det skitdålig retursignal från effekten, och det är mitt delay: Roland SDE-330. så i adatbörken får jag driva det ännu hårdare, vilket är helt onödigt tycker jag men men. skall kolla dess kablage vid tillfälle också, men om det inte är ngt med det så är det iaf en effekt som skulle i nuläget behöva rejäl minst sagt förstärkning av signalen.

    jag får joxxa vidare med det här så update kommer igen förr eller senare. i synnerhet när ajg får bytt ut mina multikablar mot balanserade diton, kommer nog göra susen för signalerna även vad det gäller retuererna in i adatbörkarna

  8. #8
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Märkligt. Enbart med Ferrofisken alltså? Om du kopplar via ditt ljudkort då? Då funkar det normalt eller?

  9. #9
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Märkligt. Enbart med Ferrofisken alltså? Om du kopplar via ditt ljudkort då? Då funkar det normalt eller?
    iom med mitt ljudkort är ett rme digiface usb med endast adat i/o så måste jag först koppla dem till omvandlarna för att öht få access till analoga i/o. så jag kan inte därmed svara på den frågan. men signalerna från ljudkortet till adatbörkarna är extremt stark, har lyssnat på hölurarna på adat:arna och där är det rejäl signal. men från som sagt utgångarna till effekterna, så verkar de klenare.

    och jag har testat det på båda mina adat-börkar och samma beteende så det verkar som de är konstruerade så.

    som jämförelse så hade jag inga problem med mina synthar, iofs in-signaler istället för ut men ändå....de är tvärom ofta för starka så man får skruva ner dem i adat-börkarna och resten av kedjan.

    så min slutsats så här långt är väl att det går öht men inte så långt eller smidigt som man kunde önska. så såvida jag inte gjort ngt fel och jag kan itne tänka på ngt på ram arm, gått genom hela ljudkedjan från daw via ljudkort och dess mjukvara till adat-börkarna och deras inställningar till, gain-inställning och andra dylika inställningar för ljud på själva effekterna, som i vissa fall som jag skrev ovan fick skruvas upp.

    det märks även att det skiljs mellan olika effekter....vissa av effekerna efter ovan åtgärder har fått jäda bra signalner så att man t.o.m fick backa av lite på inställningarna i tex adat-börkarna eller minsta på gain- odyl inställningarna i själva effekterna.

    sorgebarnet som jag skrev ovan är mitt roland delay, jag fick till det hyfsat igår efter att ha drivit det rejält hårt i synnerhet på utsignalerna till delayet men höjde även en del dess retursignaler, och dess egna in-gain rattar är en skvätt från max.

    så det beror även på enskilda effekerna.

    när jag hade hw-mixen så var det aldrig problem att driva ngn effekt och det så hårt så deras mätare stod på rött och slog i bott...det kan jag inte med ngn effekt här hur hårt jag driver dem....däremot är det några vars retursginal i adatatarnas input-mätare som slår i bott och visar på rött.

    så ja det funkar väl iaf hyfsat nu och i vissa fall bättre än andra, men inte optimalt och går inte att jämföra som sagt med min hårdvarmixer.

  10. #10
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    update

    så slutsats så här långt, adat-börkarna, ferro-fiskarna, är bra på instrumentsignaler som har minst sgt rejäl line-level eller mer, mindre bra på signaler som inte är fullt så starka.

  11. #11
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Ok. Tänkte ev. köpa ett Ferrofish. Hur lång tid tar det att boota upp det?

    Kör på 2st MOTU 8pre kopplade via a-dat till mitt Fireface 800.

  12. #12
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok. Tänkte ev. köpa ett Ferrofish. Hur lång tid tar det att boota upp det?

    Kör på 2st MOTU 8pre kopplade via a-dat till mitt Fireface 800.
    med "boota up" menar du hur lång tid det tar från att du tryckt på startknappen tills det att järnfisken är igång? i så fall så tar det nästan ingen tid alls. syns även väldigt snabbt i mitt rme ljudkort så man kan se så allt synkar ordentligt etc. jädrigt snabbt, jädrigt stabilt. så förutom det här iaf delvis kruxet med externa fx så är jag supernöjd har du en bra extern stärkare och skall driva extern fx, så prova den. tror det blir smidigare än hålla på som jag gjort

    lycka till

  13. #13
    waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    Det här verkar ju väldigt konstigt. Jag tror att du har något fel i din routing i Totalmix.

    Här är mitt förslag på felsökning:

    Nollställ Totalmix
    Nollställ Ferron
    Sätt output level i Ferron till 20dBu
    Ladda ett default projekt i din DAW utan några pluggar och med korrekt routing.
    Skapa ett nytt spår/track.
    Inserta en signalgenerator på ovanstående spår.
    Ställ in signalgeneratorn på 1kHz sine, -16dBu.
    Se till att alla volymreglage i DAW och Totalmix står på 0dB.
    Koppla in ditt Roland SDE till Ferrons utgång.
    Kolla så att levelswitcharna på baksidan av SDE:n står på +4.
    Välj ett factory preset på SDE:n, typ ett simpelt stereo delay utan feedback och modulation.

    Rimligtvis borde du nu kunna få bra nivå in i SDE:n


    Ta några screenshots från Totalmix som visar signal och nivåinställningar. Alla signalnivåmätare i DAW och Totalmix borde visa -16dBFS.

  14. #14
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av waveterm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det här verkar ju väldigt konstigt. Jag tror att du har något fel i din routing i Totalmix.

    Här är mitt förslag på felsökning:

    Nollställ Totalmix
    Nollställ Ferron
    Sätt output level i Ferron till 20dBu
    Ladda ett default projekt i din DAW utan några pluggar och med korrekt routing.
    Skapa ett nytt spår/track.
    Inserta en signalgenerator på ovanstående spår.
    Ställ in signalgeneratorn på 1kHz sine, -16dBu.
    Se till att alla volymreglage i DAW och Totalmix står på 0dB.
    Koppla in ditt Roland SDE till Ferrons utgång.
    Kolla så att levelswitcharna på baksidan av SDE:n står på +4.
    Välj ett factory preset på SDE:n, typ ett simpelt stereo delay utan feedback och modulation.

    Rimligtvis borde du nu kunna få bra nivå in i SDE:n


    Ta några screenshots från Totalmix som visar signal och nivåinställningar. Alla signalnivåmätare i DAW och Totalmix borde visa -16dBFS.
    ok, jag skall gå gm detta när jag får tid. och nej jag tycker jag å ena sidan har kollat allt som finns i totalmix men är å andra sidan helt ny och grön på den och den mjukis-mixern var ju inte helt simpel att sätta sig in i, så sure jag kan ha gjort fel där men kan inte för mitt liv förstå vad?? men jag återkommer en gång jag provat det som du föreslagit.

    tack så hemskt mycket för hjälpen

  15. #15
    waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    Totalmix är fantastiskt men väldigt oöverskådligt innan man fattar upplägget.

  16. #16
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av waveterm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Totalmix är fantastiskt men väldigt oöverskådligt innan man fattar upplägget.
    hej igen,
    har nu gjort testet/felsökningen enligt instruktioner och gjort 2 skärmdumpar av dels main-mixen och dels dels den submix som går ut till de i/o på adaten som är kopplade till nämnda delay.

    enligt så:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	totalmix__main_mix.jpg 
Visningar:	11 
Storlek:	380,2 KB 
Id:	113595 (mainmix)

    och

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	totalmix__fx1_mix.jpg 
Visningar:	12 
Storlek:	372,9 KB 
Id:	113596 (fx1-mix)

    som synes så är retursignalen vek.

    jag skruva till slut loss delyaet från racket och kolla på det. kablaget verka bra och levelswitcharna stod på 4+. men iom att jag bara har balanserat hela vägen in till delayet, och blandat gällande returen, iom jag inte har f.n bara balanserade kablar till det, så undra jag även om de tändå inte kunde ha ngt med det hela att göra i samband med då naturligtvis kablarna.

    så jag experimenera genom att ändra på switcharnas lägen. och den förvånande kombon som fick nivåerna att bli minst sagt sktibra är (sett ur delayets perspektiv): output, blandat bal/obal men ändå nivån satt till +4 och input, där det är balanserat hela vägen fick jag däremot sätta till -20 för att få det att funka. skulle tro att jag inte kan sätta båda switcharna till +4 nivån förrän det är balanserade kablar hela vägen. jag tror att den som hade haft den innann hade ställt in nivåerna för switcharna på det här sättet också.

    men jag tänkte på det att jag använder ju multikablar mellan adat-börkarna och effekterna och till den patchbay som jag kopplat upp all fx till. om jag då byter ut multi-kablarna till balanserat men har oblanserade kablar mellan själva fx-enheterna och patchbayen (dvs effekternas in och utgångar), fungerar det inte då?

  17. #17
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av waveterm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Totalmix är fantastiskt men väldigt oöverskådligt innan man fattar upplägget.
    jo det tror jag säkert men jag har inte haft det så länge, så det kommer väl framöver hoppas jag. börjar fatta lite nu iaf, så jag kan använda det hyfsat. det är en god början. men nu låg ju faktiskt enligt ovan inte problemet i totalmix

  18. #18
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    update, kan bli den sista?

    nu har jag bytt ut allt kablage mot balanserat där det behövdes och det hjälpte litegrann, men inte så mkt som man kan tro det som vekrligen har gjort susen har varit att ställa in de s.k level-switcharna på respektive fx-börk där sådan(a) har funnits.

    ett vinnande sätt att ställa in dessa är att ha konsumentnivå in för att få en rejäl signal in i effektenhten och sedan för returen sätta denna till proffsnivå, eller andra motsvarande inställningar som kan komma så nära detta som möjligt. mina tc-enheter tex sätter ju detta i mjukvaran.

    men att den omvandlade utnivån från järnfisken pulse 16 är för klen för effekter i gemen det står utan tvekan, jag har två omvandlare och testat på båda börkarna, som jag nämnt ovan, så fel föreligger inte utan de är konstruerade sådana. det går som jag nu jgort at få till men med dåligt resultat om man skall ha proffsnivå på signalerna precis överallt. med synthar som också nämnts så är det inga problem iom dess signaler är kraftfullare. men signal från mitt daw/ljudkort (rme digiface usb) via adatbörken och omvandlad av denna blir ett magrare resultat om det som här skall appliceras på hw-effekter. det är väldigt mysko för lyssnar man på de analoga utgångarna via adat-börkens hörlursutgång så är signalen hur kraftfull som helst. tyvärr är itne själva signalen som går ut från denne tilll effektenra det. hade nog föredragit tvärtom.

    så verkar inte bättre än att den här omvandlaren främst är riktad mot instrument på rejäl och då menar jag rejäl line-nivå med extra allt än mot hårdvaru-effekter i gemen.

    tänkte här redovisa de effekter som jag använt och fått till bra signal med och hur jag därmed har satt de s.k level-switcharna. kankse kan vara informative eller t.o.m hjälpa någon?


    FX Switch-inställning

    TCM3000 mjukvara: -10dBu IN, +4dBu UT

    Eclipse NEJ

    TC D2 NEJ. Men setup meny-> out range parameter

    TCM2000 mjukvara: -10dBu IN, +4dBu UT

    SDE330 -10dBu IN, +4dBu UT

    Mangler Output: +4dBu

    DP4 NEJ

    DBX 166XL EJ inkopplad än men har 2 swichar för I/O.

    Sherman FB2 NEJ



    på aktuell adatbörks interface har jag följande inställningar/värde:

    IN: 6

    UT: 8

  19. #19
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Har haft Ferrofish A16, äldre varianten, och det var inga problem att matcha in/ut volym till allt jag kopplade in, vintage eller nytt, balanserat eller obalanserat

    Kolla dina settings!

  20. #20
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har haft Ferrofish A16, äldre varianten, och det var inga problem att matcha in/ut volym till allt jag kopplade in, vintage eller nytt, balanserat eller obalanserat

    Kolla dina settings!
    jag har enligt ovanstående tråd kollat alla settings och mer därtill minst sagt ett antal gångar, det här är vad jag kom fram till.

  21. #21
    klown
    klown är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Har en Ferrofish Pulse 16 och kör bl.a. Eclipse och DP/4 via den. Har inte heller reagerat på/haft problem att matcha volymerna. Trist att du inte får det att fungera önskvärt.

  22. #22
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av klown Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har en Ferrofish Pulse 16 och kör bl.a. Eclipse och DP/4 via den. Har inte heller reagerat på/haft problem att matcha volymerna. Trist att du inte får det att fungera önskvärt.
    beror på vad man menar med önskvärt. jag har fått det att fungera med en del meckande som sagt var. så man kan nå önskvärt resultat men inte utan dessa åtgärder. och jag har två enheter som sagt och båda dessa fungerar likadant. sannolikheten att det skulle vara något fel på båda dessa är ju närmast noll. och om jag nu skulle gjort ngt fel så vill jag mycket gärna isf veta vad den som anser det torr att det är?

    för jag har åter igen skithöga invår från daw:en via ljudkortet in i adat-börken, t.o.m lyssningen på den analoga ut-signalen är kraftig. men själva signalen och efter omvandling när den skall appliceras på fx, eller vissa fx, verkar itne vara det. om det fortfarande är något som undgår mig, jag utesluter inget, tro mig, men jag kan inte för mitt liv därmed fatta vad det kan vara?

  23. #23
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av klown Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har en Ferrofish Pulse 16 och kör bl.a. Eclipse och DP/4 via den. Har inte heller reagerat på/haft problem att matcha volymerna. Trist att du inte får det att fungera önskvärt.
    dessutom kom jag att tänka på och man behöver även ta i starkt beaktande att det är skillnad mellan olika effekter, så som jag redovisa ovan.

    de två som vi har gemensamt eclipsen och dp4:an är två av dem som inte krävts ngn egentligen åtgärd för.

    enda kruxet med eclipsen var att dess nivåmätare knappt regera, endast de två nedersta segmenten som lystes upp, det ovsett vilka punkter av analogsinalen som man ställde in den att mäta/visa. om du har fått annorlunda resultat på det från signaler från ferrofishen då vet jag inte. men trots det var retursignalen från eclipsen mycket stark och bra, detta utan att extra gain på varken ingående eller utgående signal behövde tillsättas.

    dp4 då ja det enda anmärkningsvärda med den var väl att man behövde kräma på lite hade väl 3/4 nivå på input och ytterligare lite på output. till detta bör väl sägas att jag testa en signal/spår som från början i daw inte var världens starkaste för att se om den klara av det. så jag skulle säga att dp4:an klara det med bravur, är ju en gammal enhet och allt.

    så de två enheterna skulle jag inte säga var något direkt problem med det, mesta var väl eclipsen inte visa så mkt på sin volym-mätare men trots det retunera en jädra bra signal. inte mao som nrä jag drev den med send signaler från min analoga mixer förut. men det viktigaste klara den av. vet inte vad dina erfarenheter är men båda de här effektenra får iaf godkänd av mig.

    så mao det beror på vilka effekter man har också, man får även ta hänsyn till och kolla i den sas mottagande änden av det hela.

    jämför med som jag redovisa ovan mina två tc effekter, m2000 och m3000. båda dessa gick inte att driva ordentligt om man hade pro-nivå på level-switcharna, men om man satte den för input-signalen till konsument-nivå så funka det så bra så jag fick sätta den utgånde signalen, som var kvar på proffsnivå, till minus två, dvs dämpa den.

    och var exakt samma föga förvånande för m3000 som m2000.

    så dp4 och eclipsen är mao inte de bästa exemplen för att påvisa att det inte fungerar. man måste åter igen ta hänsyn till vilken effekt det är. men jag har prövat på en bunt och generellt så har jag kommit fram till att signalen verkar klen enligt då min uppfattning utifrån den utrustning som jag har osv.

    att ingen av er två som nu har samma eller liknande omvandlare känner igen er kan jag inte förstå, men man får som sagt var ta hänsyn till alla faktorer, och emellan oss så verkar det ju som vi har iaf hyfsat liknande upplevelser, eller hur?

    Nihad ovan kanske har helt andra effekter eller något annat som påverkar resultatet. att bara gorma att man skall kolla inställningarna när jag gått genom hela systemet och signalkedjorna så noga som jag har gjort är föga hjälpsamt samt påvisar bara att han itne har satt sig in i problematiken ordentligt. dessutom är signalen väldigt stark ända fram tills innan den omvandlas vilket bekräftas av nämnda adat-börks egna mätare.

    och kanske det hela är så simpelt att signalen är ok eller så ok som ferrofish har tänkt sig den och det helt enkelt beror på vilka effekter rman applicerar aktuell signal på?

    nå jag vet inte om vi kommer så mycket längre än så här men jag har oavsett vilket nu fått det att fungera och får starka och bra retursignaler från effekterna och ända tillbaka in i min daw, ibland så starka så jag verkligen får dämpa ner dem.

    så på tal om önskvärt så har jag nog nått dit skulle jag vilja säga nu

    - - - Uppdaterad - - -

    vill även rikta ett STORT tack till alla som bemödat sig med att ge input till den här problematiken, TACK verkligen

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-03-12, 03:56
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-07-31, 20:54
  3. Förstärkare för att driva högtalare+bas.
    Av iVictor i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 23:06
  4. utvolym låg på synthen.
    Av fingercranz i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-16, 11:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •