Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Subkultfestivalen 6-8 juli i Vänersborg

  1. #1
    Soundbrigade
    Soundbrigade är uppkopplad nu
    Soundbrigades avatar
    Veteran

    Subkultfestivalen 6-8 juli i Vänersborg

    Vi förutsätter att festivalen, även i år är öppen/gratis för oss som såg dinosaurierna beta på Skaraschlätta ...

    I samband med festivalen brukar ett gäng steampunkare ha picnic utanför muséet i Vänersborg (lördag oftast).

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Subkultfestivalen.jpg 
Visningar:	12 
Storlek:	74,4 KB 
Id:	113502


    SUBKULTURFESTIVALEN 2023
    Senast redigerat av Soundbrigade den 2023-06-16 klockan 13:21. Anledning: LÄNKEN!!!!

  2. #2
    Frengus
    Frengus är uppkopplad nu
    Frenguss avatar
    Veteran
    Brukar gå - även om jag tycker just denna festivalen är allt för spretig. Synth, trallpunk och metall i en salig blandning.

    Så vi ses säkert där!

  3. #3
    Soundbrigade
    Soundbrigade är uppkopplad nu
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Vi lyssnade lite förra året och njaaaa, äre man 70 ska man fan lyssna på Göingeflickorna och Skore Togman ... men har man inte hit sin flock, eller sin sorts subkultmusik kan man botanisera bland det yviga utbudet.

    Det är en viss glädje och ett visst nöje att denna festival har valt Vänersborg, som är en sån ingrodd ultrakonservativ håla där väl att sitta med halmhatt och luta på en innegård och spela några av Bellmans epistlar och dricka pommac och sockerdricka är på gränsen till ekivokt.
    Vi dyker väl upp ett litet tag så om nån ser mig (med arga katten på T-tröjan), säg gärna hej till mig.

  4. #4
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Krockar tyvärr med Familientreffen i år.
    https://familientreffen.info/

  5. #5
    Frengus
    Frengus är uppkopplad nu
    Frenguss avatar
    Veteran
    PANG - slog mig som ett slag i ansiktet. Enda bandet jag kände igen från Familjeträffen var Sturm Cafe. JAG HAR BLIVIT GAMMAL

  6. #6
    Soundbrigade
    Soundbrigade är uppkopplad nu
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    You say ...

  7. #7
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    PANG - slog mig som ett slag i ansiktet. Enda bandet jag kände igen från Familjeträffen var Sturm Cafe. JAG HAR BLIVIT GAMMAL
    Nja, svenska ELM och tyska Nordarr kan du ju inte ha missat!? (Säger vi)

    Den fina orkestern The Invincible Spirit med den klämkäcka biten ”Push!” känner du säkert också till!
    https://de.m.wikipedia.org/wiki/The_Invincible_Spirit
    Senast redigerat av Bobisch den 2023-06-16 klockan 14:16.

  8. #8
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Jag hade gärna gått en heldag om synthbanden var på samma dag.
    Nu är det så utspritt mellan högt och lågt så det känns ovärt med tanke på det relativt höga priset på dagsbiljetterna.
    Gillade Subkult i Trollhättan bättre.
    När hårdrocksbanden spelade och hjärnan höll på att explodera så gick vi iväg och satte oss på en mysig servering utmed Trollhättekanalen i city och tog en paus.
    Även det stora Scandichotellet var praktiskt för boende (även om det finns möjlighet att ta sista pendeltåget hem till Göteborg vid 01 på fre/lördag iaf).

  9. #9
    Frengus
    Frengus är uppkopplad nu
    Frenguss avatar
    Veteran
    Helt enig, Synthboy! Om det inte vore man bor här hade jag sannolikt inte gått just på grund av spretigheten. Men ser det mest som gubbdagis nuförtiden - gyllene tillfälle att dricka öl med gamla polare. Banden blir inte lika viktiga. Men Clan of xymox var kul att ha sett i sin hemstad (första gången jag sett dem) - så även turkarna She past away. Så det finns guldkorn. Jag är väl ingen jättefan av And One men efter 10 öl brukar även de fungera rätt bra

  10. #10
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Frengus, And One hade jag väl velat se någon gång igen men de spelar sent på torsdagen och det går inga tåg hem då. Skönt att du slipper tänka på den biten!
    Det med dricka öl med vänner på sommaren, ja det är det som lockar mest om jag ska vara ärlig.
    Samtidigt blir det minst lika kul och avsevärt billigare att köra i Göteborg om man ändå struntar i banden. Förra veckan var jag med på en större synthpicknick (aka gubbdagis) utanför Storan som exempel.

    Kalabalik som jämförelse är en festival dit jag aldrig åker för ett speciellt bands skull utan för den härliga miljön, vänner och för att bli överraskad av alla okända band. Musiken har alltid en speciell röd tråd mellan glad Italo, synthpop till postpunk. Lite "Kalabaliksoundet".

    Sen vill jag även vara pigg inför Pet Shop Boys spelning på Scandinavium på söndagen!
    De var grymma på samma turné i Berlin förra sommaren.

Liknande ämnen

  1. Subcultfestival i Vänersborg 7-9 juli
    Av Soundbrigade i forum Evenemang
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2022-07-10, 21:44
  2. Subkultfestivalen 2019
    Av Modellear i forum Evenemang
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2019-06-15, 18:11
  3. Subkultfestivalen 2017
    Av valsolo i forum Evenemang
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2017-06-22, 21:09
  4. Subkultfestivalen 2017
    Av valsolo i forum Evenemang
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2016-12-12, 16:38
  5. Subkultfestivalen 12-13 augusti
    Av ntg i forum Evenemang
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2016-08-18, 23:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •