Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 89

Ämne: Diy-skrik

  1. #1
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage

    Diy-skrik

    Är jag din i huvudet som inte får en lm13700 att funka på 9v? Jag har provat på alla sätt och vis och det går inte. Samtidigt har den ju använts i pedaler och jag har kört det på 9v. Och jag har höjt spänningen på nätagget. Och kollat om flera gånger, har två olika chip, flyttat i breadboardet (börjar bli slitet). Blir fan tokig.

    men jag tror det står i databladet att det inte ska gå, så jag är kanske din i huvudet som försöker.

  2. #2
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Har du fixat virtuell jord på 4,5V?

  3. #3
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ja. Fast har inte mätt den, kanske är ett glapp någonstans.

  4. #4
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Säker på att det är 13700 som inte funkar och att det inte är styrströmmen som spökar? Annars så finns det många scheman på nätet med 13700 och 9V att sno ifrån. https://www.valvewizard.co.uk/engineersthumb3.html är ett.

  5. #5
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Det är ett labb-agg, har mätt och spänningen stämmer. Allt annat funkar som det ska.

    Jag har i princip kommit fram till att jag ska skita i den här ringmodulatorn nu ändå och göra en digital åtta-bitars. Sen när den låter skräp får jag väl börja om.

  6. #6
    foliekatt
    foliekatt är inte uppkopplad
    foliekatts avatar
    Senior
    Jag har fått lite konstiga problem när jag försökt göra virtuell jord med 100K+100K, 10K var rimligare.

  7. #7
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av foliekatt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har fått lite konstiga problem när jag försökt göra virtuell jord med 100K+100K, 10K var rimligare.
    ah! ja jag har faktiskt gjort med 100k. Bra idé att testa.

  8. #8
    Soundbrigade
    Soundbrigade är uppkopplad nu
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Lägg kondingar på 10-22uF över motstånden.
    Ray Wilson, MFOS, körde med 4K7.

    Valvvisarden gör en nolla med en opamp - enkelt och effektivt.

  9. #9
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Soundbrigade Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lägg kondingar på 10-22uF över motstånden.
    Ray Wilson, MFOS, körde med 4K7.

    Valvvisarden gör en nolla med en opamp - enkelt och effektivt.
    Ah, det är ju smidigtmed en opamp. Eller för den delen en 4049, som jag har (eventuellt) ledigt i kretsen. Nu hade jag iofs börjat tänka att jag skulle göra en digital ringmod … men det får kanske bli en annan gång och standalone istället.

  10. #10
    Soundbrigade
    Soundbrigade är uppkopplad nu
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Ray snickrade ihop nån gitarrmojäng med LM13700 men vad jag kan se körde han unipolärt och hade kopplingskondingar.

  11. #11
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    avlödning med thru hole plated och jordplan. Tre av fyra hål klara men jag blir fan TOKIG.

  12. #12
    segerfalk
    segerfalk är uppkopplad nu
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    avlödning med thru hole plated och jordplan. Tre av fyra hål klara men jag blir fan TOKIG.
    Låt detta bli din nästa lödstation: https://eleshop.eu/jbc-bt-2bwa-solde...n-140watt.html

  13. #13
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Den är nog bra, men min Weller gör jobbet än. Fick dock ta paus och sen ta i med svordomar och 450 grader. Ihop med största spetsen, tandpetare och flussmedel fick jag bort det. Störigt att så jävla lite tenn kan orsaka sånt besvär.

  14. #14
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den är nog bra, men min Weller gör jobbet än. Fick dock ta paus och sen ta i med svordomar och 450 grader. Ihop med största spetsen, tandpetare och flussmedel fick jag bort det. Störigt att så jävla lite tenn kan orsaka sånt besvär.
    "Ju mindre tenn, desto jävligare att löda bort" –Gammalt verkstadsordspråk

  15. #15
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Hehe, otroligt sant! Jag tror jag ska kolla på att ändra Kicads default thermal relief så sen är lite schysstare. Då är jag inte en sån typ som kör jordplan över hela kortet, jag drar jorden manuellt utan loopar nuförtiden. Men vid förstärkare några watt) och regulator hade jag jordplan med massa vior som kylfläns i det här fallet.

  16. #16
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    0402 motstånd. Fan vad små de är.

  17. #17
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Jo… jag håller mig till 0805 i regel men har funderat på om inte 1206 är snabbare för handlösning? Har ofta inte så ont om plats ändå. Om jag tvingades använda 0402 hade jag nog tänkt om istället.

  18. #18
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    01005 är väl lagom annars

  19. #19
    Soundbrigade
    Soundbrigade är uppkopplad nu
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Hämtade komponenterna till ett enkelt 12W rörslutsteg idag; beställt från Reichelt. Tog till rejält med 2W-motstånd. Noterar till min STORA irritation att jag missat några motståndsvärden och 4.7K-motstånden beställde jag utan K.

  20. #20
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Soundbrigade Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hämtade komponenterna till ett enkelt 12W rörslutsteg idag; beställt från Reichelt. Tog till rejält med 2W-motstånd. Noterar till min STORA irritation att jag missat några motståndsvärden och 4.7K-motstånden beställde jag utan K.
    Jag ska handla från uraltone hyfsat snart, kanske kan få med dem?

  21. #21
    Soundbrigade
    Soundbrigade är uppkopplad nu
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag ska handla från uraltone hyfsat snart, kanske kan få med dem?
    Tackar men inget så svårhittat. Jag tar väl hem en tång till IDC-kontakter från Electrokit (de kostade lika mycket i Kina) och plockar resterande motstånden.

  22. #22
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ok!

  23. #23
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Om man skulle ta och bygga en smd-ugn?

  24. #24
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Varför inte bara beställa kort med alla komponenter på? Det kan ju inte möjligen bli billigare att göra det själv. Eller om du har 0:- i timlön så är det väl det, men det låter ju som rätt dåligt betalt.

  25. #25
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför inte bara beställa kort med alla komponenter på? Det kan ju inte möjligen bli billigare att göra det själv. Eller om du har 0:- i timlön så är det väl det, men det låter ju som rätt dåligt betalt.
    Det beror ju på hur stora serier man gör, men det har jag ju också funderat på.

  26. #26
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Jag vill typ mest ha det till TH-grejer. Har en del kort hemma jag skulle vilja tillverka. Men jag ids inte sitta och löda så mycket.

  27. #27
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Och även om man beställer monterat behöver man ju stoppa i potar och kontakter, vore fint att köra dem i ugn. Bara att köra på pasta med kanyl och skjutsa in i bakmaskin.

  28. #28
    Soundbrigade
    Soundbrigade är uppkopplad nu
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Jag beställde fem nya 2v-2p omkopplare till MG-1 från Frankrike (www.soundtoparts.com) och fick dem på plats igår. Jag köpte likadana men men benen satt tätare. Lite surt, för de kostade en bråkdel (från AliX) av vad de franska kostade.
    Idag testar vi.

    Håller på att limma/skruva ihop ett kabinett eller ska man säga rack till mina moduler; en inte alltför vacker konstruktion men förhoppningsvis fullt funktionell.

  29. #29
    Soundbrigade
    Soundbrigade är uppkopplad nu
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Testade MG-1 ….. Det blir felsökning när de närmsta veckorna är förbi. Grusskelov att jag har manualen.

  30. #30
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_5432.jpg 
Visningar:	27 
Storlek:	3,32 MB 
Id:	115454

    Jag plankade en Elektrosluch-3 från Lom (https://github.com/lom-instruments) ritade om kretskortet lite och beställde. Vilken rolig grunka alltså! Kan rekommendera alla att rita och bygga en.

  31. #31
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ja jag behöver något elektromagnetiskt med.



    Någon som har erfarenhet av att byta li-jon celler i 14.4V-batteripack till skruvdragare? har tänkt sätta på sladd på min men kom på att det kanske är en enkel lösning. Ändå fint att inte behöva vara vid ett eluttag.

  32. #32
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Nu efter några problemår med 4 kondensatorbyten och diodomlödningar verka fjärrkontrollen gett upp helt...

  33. #33
    buffo
    buffo är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja jag behöver något elektromagnetiskt med.



    Någon som har erfarenhet av att byta li-jon celler i 14.4V-batteripack till skruvdragare? har tänkt sätta på sladd på min men kom på att det kanske är en enkel lösning. Ändå fint att inte behöva vara vid ett eluttag.
    Inte provat själv, men har jobbat lite med bms-utveckling. Ett par saker på rak arm att tänka på är att cellerna måste ha samma specar som de gamla (kapacitet, max laddström, urladdningsström, temperaturer etc), de ska punktsvetsas (inte lödas) på tabbarna, cellerna ska matcha i spänning vid montering, det ligger minst en tempsensor i packet vars placering är viktig. Och tänk på att det finns en hel del energi kvar i cellerna även om batteriet visar 0% (se upp för kortslutningar). Jag skulle inte göra det

  34. #34
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av buffo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte provat själv, men har jobbat lite med bms-utveckling. Ett par saker på rak arm att tänka på är att cellerna måste ha samma specar som de gamla (kapacitet, max laddström, urladdningsström, temperaturer etc), de ska punktsvetsas (inte lödas) på tabbarna, cellerna ska matcha i spänning vid montering, det ligger minst en tempsensor i packet vars placering är viktig. Och tänk på att det finns en hel del energi kvar i cellerna även om batteriet visar 0% (se upp för kortslutningar). Jag skulle inte göra det
    Tänkte köpa en färdig kloss, inte individuella celler. Finns ingen kontakt för tempsensor (till skruvdragaren i alla fall) heller.

    Varför skulle kapaciteten behöva vara samma? Är li-jon känsligare än lipo?

    Men ok, pepp :-) :-(

  35. #35
    Soundbrigade
    Soundbrigade är uppkopplad nu
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Det finns ju speciella kretsar som fördelar/balanserar laddström till celler.

  36. #36
    buffo
    buffo är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänkte köpa en färdig kloss, inte individuella celler. Finns ingen kontakt för tempsensor (till skruvdragaren i alla fall) heller.

    Varför skulle kapaciteten behöva vara samma? Är li-jon känsligare än lipo?

    Men ok, pepp :-) :-(
    Det kanske finns någon skyddskrets inbyggd i klossen då, vad är det för någon? Men ska du byta hela det gamla batteriet mot den nya klossen, eller byta ut de gamla cellerna i batteriet mot nya klossen? Förstår inte riktigt, men är nyfiken Har man flera celler i serie (antar att du har fyra i serie), vill man ha ett bms som övervakar alla celler individuellt, så att tex inte en cell får för hög spänning vid laddning, eller för låg vid urladdning. Detta borde finnas i det befintliga batteriet, fast det finns väl såklart batterier där det snålats in på sådant..

    Vet inget om lion vs lipo. Kapacitet behövs tex för att kunna estimera laddningsnivå någorlunda precist, så kan ju bli tokigt om bms-et tror det är andra celler än vad som sitter i. Men det beror helt på hur det funkar och hur avancerat det är, så det kanske inte spelar någon roll i det här fallet

    Ville inte såga iden, bara poängtera att det är bra att vara lite försiktig med litiumbatterier!
    Senast redigerat av buffo den 2023-11-19 klockan 22:02.

  37. #37
    buffo
    buffo är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Soundbrigade Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det finns ju speciella kretsar som fördelar/balanserar laddström till celler.
    Du tänker inte på cellbalansering? Det är i så fall en funktion som ser till att alla seriekopplade celler ligger väldigt nära varandra i spänning (genom att tex bränna av lite ström ur celler som har högre spänning än resten). Obalans i packet ger sämre prestanda, då man slutar ladda när cellen med högst spänning når gränsen, eller inte går att ladda ur mer när cellen med lägst spänning når den undre gränsen.

  38. #38
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av buffo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det kanske finns någon skyddskrets inbyggd i klossen då, vad är det för någon? Men ska du byta hela det gamla batteriet mot den nya klossen, eller byta ut de gamla cellerna i batteriet mot nya klossen? Förstår inte riktigt, men är nyfiken Har man flera celler i serie (antar att du har fyra i serie), vill man ha ett bms som övervakar alla celler individuellt, så att tex inte en cell får för hög spänning vid laddning, eller för låg vid urladdning. Detta borde finnas i det befintliga batteriet, fast det finns väl såklart batterier där det snålats in på sådant..

    Vet inget om lion vs lipo. Kapacitet behövs tex för att kunna estimera laddningsnivå någorlunda precist, så kan ju bli tokigt om bms-et tror det är andra celler än vad som sitter i. Men det beror helt på hur det funkar och hur avancerat det är, så det kanske inte spelar någon roll i det här fallet

    Ville inte såga iden, bara poängtera att det är bra att vara lite försiktig med litiumbatterier!
    aaah ok, nu när jag kollade runt insåg jag att det måste vara nimh. Det är det, och de är ju (väl) mycket mer förlåtande. Jag har nog vetat det, men blivit virrig och skrivit fel.

    Frågan kvarstår, om folk har bytt?

    (jo, jag vet att celler ska balanseras, men jag utgår från att förseglade batteripack med flera lipo/lijon har balanserare inbyggt?)

  39. #39
    buffo
    buffo är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    aaah ok, nu när jag kollade runt insåg jag att det måste vara nimh. Det är det, och de är ju (väl) mycket mer förlåtande. Jag har nog vetat det, men blivit virrig och skrivit fel.

    Frågan kvarstår, om folk har bytt?

    (jo, jag vet att celler ska balanseras, men jag utgår från att förseglade batteripack med flera lipo/lijon har balanserare inbyggt?)
    Ah, ok!

    (jag utgår från att förseglade pack med flera celler i serie har inbyggt bms med skydd för tex överspänning, överström och temperatur. Sen om man börjar öppna billiga noname-pack man kan köpa billigt så upptäcker man säkert att så kanske inte är fallet. Balanserare är inget måste ur säkerhetssynpunkt, så länge spänningen mäts per cell så att man inte tex överladdar cellen med högst spänning. Däremot är ju dessa pack troligen välbalanserade från fabrik)

  40. #40
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ah, det är sant att balansering inte krävs ja. Men att alla säkerhetsnödiga grejer finns utgår jag ifrån.

    Kollade lite snabbt och det var dyrare än jag ville. Då kör jag på sladd och så köper jag en bra dragare vid behov. Något större märke så det förhoppningsvis finns batterier i framtiden.

  41. #41
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Vad tycker vi om apparater som har strömswitch i jacket egentligen? jag gillar det, känns elegant och är billigare+lättare att tillverka. Men samtidigt gillar folk knappar, och när man spelar live är det ju himla bra att kunna ha en apparat av och sen slå på den?

    tror jag besvarade min fråga.

  42. #42
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Hellre knapp.

  43. #43
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Jo så är det väl. Är en glad sladdryckare annars.

  44. #44
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    http://potatosemi.com/ vill fortfarande använda, men vem behöver logikkretsar i GHz-fart?

    https://hackaday.com/tag/potato-semi/ inte 1000% säker på att det inte är ett avancerat skämt, men det verkar vara på riktigt

    Namn:  potato_semiconductor_270.jpg
Visningar: 197
Storlek:  8,2 KB

  45. #45
    windwind04
    windwind04 är inte uppkopplad
    windwind04s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    https://hackaday.com/tag/potato-semi/ inte 1000% säker på att det inte är ett avancerat skämt, men det verkar vara på riktigt
    Om de blir varma nog kanske de kan kallas för grillchips.

    En orelaterad grej som hände mig nyligen: skulle fixa ett glappt DC-jack på min Kawai K1m men hela baksidan av kortet sitter täckt av en tunn skiva som dessutom är fastlödd på typ åtta ställen eller nåt. Jag orkade inte..

    (antog att denna tråd var en generell tråd för skrik om DIY etc )

  46. #46
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av windwind04 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om de blir varma nog kanske de kan kallas för grillchips.

    En orelaterad grej som hände mig nyligen: skulle fixa ett glappt DC-jack på min Kawai K1m men hela baksidan av kortet sitter täckt av en tunn skiva som dessutom är fastlödd på typ åtta ställen eller nåt. Jag orkade inte..

    (antog att denna tråd var en generell tråd för skrik om DIY etc )
    ja allmänna skrik.

    hm, konstig skiva. en tunn plåt för att skydda från EMI alltså?

  47. #47
    windwind04
    windwind04 är inte uppkopplad
    windwind04s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ja allmänna skrik.

    hm, konstig skiva. en tunn plåt för att skydda från EMI alltså?
    Antar det? Har ingen riktig koll, var tunn koppar tror jag.

  48. #48
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Avstörningskondning är för töntar... Låt mig bara sy för fan maskinjävel

  49. #49
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Avstörningskondning är för töntar... Låt mig bara sy för fan maskinjävel
    https://www.electrokit.com/produkt/x...-100nf-275vac/

  50. #50
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Jag vet Men den brann, jag slet ur den, sen sydde jag.

  51. #51
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Hm. Skulle vilja ha något bra sätt att skissa på frontpaneler. Gimp funkar, men är för avancerat. Kicad (PCBnew) går, men är lite för meckigt och inte så bra om man inte redan vet hur det ska vara.

    Det jag vill är:

    * att man kan specifiera rutnät (grid),
    * helst flera samtidigt – kanske ha olika lager och att olika saker passar i olika rutnät
    * eller olika rutnät i olika delar av panelen
    * eller i vart fall byta mellan dem ganska lätt
    * och gärna kunna se flera rutnät samtidigt

    (gärna att man kan grupper saker)
    (Helst också att man kan ta N saker och säga "sprid ut dessa jämnt", men det är mindre viktigt om man har bra system för rutnät (Kicad kan det)

    Fullt möjligt att svaret på frågan är "papper och penna" fast det passar nog inte mig riktigt.

    Tips? Inkscape, kanske?

    (har mac)

  52. #52
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Front panel designer? https://www.frontpanelexpress.com/fr...igner#download

    Finns till mac om du kikar på "other operating systems".

  53. #53
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran
    För evigheter sen så körde jag https://www.electronic-software-shop...signer-30.html och gillade det. Inte gratis, men ganska billigt.

  54. #54
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Front panel designer? https://www.frontpanelexpress.com/fr...igner#download

    Finns till mac om du kikar på "other operating systems".
    Såklart. Värt att testa även om jag tyckte det var störigt sist jag testade.
    Senast redigerat av oljud den 2024-01-15 klockan 09:43.

  55. #55
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    ok, FPD var som gimp fast jobbigare ungefär. Gimp har grid, men det är inte stenhårt, man kan hamna utanför (skitstörigt). Men nog ändå snabbare att jobba i. kanske får kolla om man kan ha lagergrupper med olika grids?

  56. #56
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av makari Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För evigheter sen så körde jag https://www.electronic-software-shop...signer-30.html och gillade det. Inte gratis, men ganska billigt.
    ah, vill inte köpa otestat. Och förmodligen inte testat heller :-)

  57. #57
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Sedan finns https://gitlab.com/Faselunare/synth-panels-designer också, en extension till Inkscape.

  58. #58
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ah, det vill jag testa. Måste bara ta reda på hur man laddar ner det. Github är stället man lägger saker som vanligt folk inte ska kunna använda. Ladda ner-knappen skall döljas väl!

    - - - Updated - - -

    (ok, fanns en hemsida)

  59. #59
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sedan finns https://gitlab.com/Faselunare/synth-panels-designer också, en extension till Inkscape.
    lol, omöjligt att installera den extensionen. fattar inte hur man gör, mappen man ska lägga den i finns inte, finns inga instruktioner.

  60. #60
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Inkscape låter väl ganska rimligt men har för mig att det är lite krävande i början. Undrar hur långt man kommer med Tinkercad idag, sett att som enklare cad är det inte helt oanvändbart längre.

    Sen finns det ju dom som gör allt sånt på SkyltDirect. =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •