Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: BURG bombar ut en massa back catalogue på streaming

  1. #1
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran

    BURG bombar ut en massa back catalogue på streaming

    I dagarna så har jag bytt digital distro... iom detta så passade jag på att ladda upp en massa back catalogue på alla streamingtjänster som inte funnits där tidigare. I denna post så finns ett litet urval.

    Ps, för er som inte använder spotify etc, så finns såklart allt kvar på BC - https://ollilaboratories.bandcamp.com/ - just nu med en rabattkod, 99fucks2spotify, som ger 50% rätt av på alla releaser, inklusive hela diskografin. Gäller månaden ut.

    The Silent Earth

    En av mina personliga albumfavoriter, det började som en ide efter att ha sett filmen the Quiet Earth igen för 50e gången .. inspirationen flödade fram till ett tema-album som handlar om att vara ensam kvar på jorden, lite metatankar kring det var ensamhet även fast andra människor fortfarande existerade... så ville jag skapa känslan av en musikalisk bubbla.

    Gjorde även på denna platta en collab tillsammans med Tara Busch från I Speak Machine, för den där låten som spelar i slutet på filmen känslan, "The Silent Earth ( end credits )".



    Ett par minialbum, Eight Steps och Transitions gjordes precis i sluttampen inför min flytt hem till Sverige 2019. Transitions är mera av en ambient, low key, chillax platta medans Eight Steps cirklar kring musikalisk experimentering med 8-steg patterns i ett mera upbeat-format.

    Båda EP's är lite av en sista minimal/Jam session style i KL innan jag började att multitracka låtar så alla dessa är strikta 2-kanalsinspelninger.





    cold/err

    Detta är mina första inspelningar i den nuvarande studion, dvs förhoppningsvis den sista anhalten för studio oLLiLaboratories. Den gjordes parallelt med planering av logistik och marketing, pressning etc för det senaste albumet Pendulum Swing. Lite av ett startskott och test för den "nya" setupen. Alla låtar är även på denna EP inspelade helt live på 2-kanal.



    CXXVI

    Min första fysiska release från 2017, släpptes som crown funding på Qrates i 200x. En tolva med fokus på låtar som går i 126 bpm. Mycket livemeck på denna tolva inspelat på 2 kanal, även en hel del MN 0coast i fokus iom att den var ny för mig vid tillfället. Saknar den fortfarande, kommer nog bli en återträff nån gång i framtiden.



    CC48 - Variations

    Sist ut mitt minimala/hypnotiska technoprojekt, CC48. Lite av en test för att prova på att skala ner min setup och köra helt utan melodier skrivna mera för dansgolvet.. triggades hårt i soundet av att jag sålde/bytte min Digitone här på 99an mot en THC SY-1 klon som hörs extremt mycket på alla låtar.


  2. #2
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Mycket fint att hitta här! Pepp!

  3. #3
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av stryph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mycket fint att hitta här! Pepp!
    Tack å bock kompis!!

  4. #4
    Oortone
    Oortone är uppkopplad nu
    Oortones avatar
    Veteran
    ...now streaming.
    Kul!

    EDIT: Mycket bra grejer.
    Senast redigerat av Oortone den 2023-05-25 klockan 13:41.

  5. #5
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...now streaming.
    Kul!

    EDIT: Mycket bra grejer.
    Woop tack!! kul att det gillas

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •