Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Logic 10.7.8

  1. #1
    Roffemoffe
    Roffemoffe är inte uppkopplad
    Roffemoffes avatar
    Senior

  2. #2
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Sitter och mixar ett projekt och igår gick Logic finfint, idag stannar det upp tänker länge då vissa saker ska göras. Inte hunnit analysera vad.

    Upptäckte att 3e-partspluggar nu ligger tillsammans med Logics egna pluggar, känns spontant bra.

  3. #3
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    ...är kvar på Big Sur och Logic uppdaterar inte förrän jag går till (åtminstone) Ventura...

  4. #4
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Tehporp golana Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sitter och mixar ett projekt och igår gick Logic finfint, idag stannar det upp tänker länge då vissa saker ska göras. Inte hunnit analysera vad.
    Hur har det gått med detta?

    Jag har haft ett liknande bekymmer med Logic (version 10.7.7). Vissa saker som gick blixtsnabbt på gamla datorn, tex att klippa i en ljudfil i arrangefönstret, laggade plötsligt på nya superdatorn. Typ två sekunder badboll efter ett enkelt klipp i en ljudfil.

    Men helt plötsligt sen ett par veckor tillbaka så verkar problemet försvunnit. Jag har inte gjort något med dator eller hårddiskar och inte uppdaterat något. Så lite mystiskt. Varit på väg att starta tråd om detta.

    Så jag kom och tänka på det nu när jag såg ditt inlägg. Har du fortfarande problem med lagg?

  5. #5
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Senaste dagarna har det flutit på bra utan större lagg, vad det nu kan berott på (bl a uppdaterat Native Instruments Komplete mm). Har misstankar att Waves kan ställa till det genom någon bagrundsprocess, men bara misstankar då jag tycker mig se samband men inga bevis.

  6. #6
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Ok, tack för info. Jag har inga Wavespluggar (längre). Som sagt, mitt problem verkar också plana ut verkar det som, peppar peppar.

    Jag startar nog en tråd om detta.

  7. #7
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Till min stora glädje noterade jag idag att när jag importerar filer som exporterats som stereo från en hårdvaruinspelare men som jag vill ha i mono i Logic (talfiler) att Logic nu ger alternativet att konvertera dem till mono, vilket är en jättebra grej jag saknat. Nu slipper jag bussa sådana filer till en monobuss bara för att få dem som monokanaler.

  8. #8
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Hur är det nu med Logic och 32 bit floating? Sitter och bouncar en massa filer och kollade bara för skojs skull på de olika inställningarna och såg att 32 bit floating finns med som alternativ - kan ju funnits tidigare med jag inte tänkt på det då det inte varit aktuellt

    Funkar det i Logic nu? När jag importerat 32 bit floating (från SoundDevices fältinspelare) har Logic bara sänkt (normaliserat) nivån. Så frågan är - hanterar Logic nu 32 bit flottning ljudfiler?

Liknande ämnen

  1. Logic X och ipad (logic app)
    Av SyZ-X i forum Logic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-02-13, 18:24
  2. Uppgradera Logic express 7 till Logic studio 8?
    Av daniel_hejhopp i forum Logic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-07, 12:16
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-06, 10:13
  4. Logic Pro 6 & Logic Express 6
    Av ruddock420 i forum Logic
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 13:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •