Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Eurorack Audio Interface - Vad finns och vad är era erfarenheter?

  1. #1
    thetonequest
    thetonequest är inte uppkopplad
    thetonequests avatar
    Senior

    Eurorack Audio Interface - Vad finns och vad är era erfarenheter?

    Går i tankarna på att kanske börja integrera datorn mer med moduläret och tycker det är lite rörigt vad som finns att välja på och framförallt så vill jag ju höra vad era erfarenheter är, ni som provat de olika alternativen?

    Jag vill kunna koppla det med bara en sladd till datorn, men skicka både cv och audio fram och tillbaka vore kul!

  2. #2
    Juno60
    Juno60 är uppkopplad nu
    Juno60s avatar
    Veteran
    The usual suspects:
    Expert Sleepers ES-8, ES-9

    Har själv använt ES-8 och det har varit mer eller mindre plug’n play med bitwig på mac.

  3. #3
    thetonequest
    thetonequest är inte uppkopplad
    thetonequests avatar
    Senior
    Styr man den via dedikerad mjukvara då, eller hur fungerar det om man vill ställa nivåer etc?

  4. #4
    Juno60
    Juno60 är uppkopplad nu
    Juno60s avatar
    Veteran
    Nivåer ställs i racket eller i DAW

  5. #5
    sonicaddiction
    sonicaddiction är uppkopplad nu
    sonicaddictions avatar
    Senior
    Antingen ES-8 eller ES-9 (eller nån annan Expert Sleepers-variant beroende på nuvarande ljudkort/ADAT osv...) eller ett så kallat "DC-Coupled" audiointerface, alltså ett som kan hantera likspänningar. Tex är MOTU 828mk3 ett prisvärt alternativ om man hittar ett.

    Kör du Ableton Live laddar du sen bara ned CV Tools i pakethanteraren och sen kan du kalibrera och skicka cv och gates till modularen som vore den vilken vst som helst. Finns säkert andra bra alternativ för andra DAW:s också.

    ES-9 funkar utmärkt med iPad också ifall man vill fokusera på modularen mer men ändå kunna köra lite post-processing, effekter, inspelning och liknande utan att behöva ha datorn på. Jag kör AUM som "DAW" och Covariant för att kalibrera och skicka CV, gates, clockor och liknande.

    Kör du VCV Rack (eller klon) finns superbra stöd där också för ES-9 och NYSTHI har en modul för att kalibrera cv v/oct.

  6. #6
    thetonequest
    thetonequest är inte uppkopplad
    thetonequests avatar
    Senior
    Tack hörni, nu känner jag att jag har lite mer kött på benen och vet vad jag ska kolla efter!

Liknande ämnen

  1. Multi-moduler? Vad finns, och vad är bra egentligen?
    Av defalut i forum Modularer & sånt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2019-06-21, 00:07
  2. Svar: 62
    Senaste inlägg: 2016-12-01, 13:41
  3. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2015-11-16, 17:32
  4. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2012-11-06, 19:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •