Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Logic Pro 11

  1. #1
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran

    Logic Pro 11

    Den 23e släpps Logic för iPad. Kan vi i och med det förvänta ett nytt, delvis omskrivet, Logic Pro som är kompatibelt med iPad-versionen? För Logics del blir ju iPad versionen en större förändring.

    På ett sätt hoppas jag på en 11 omkring den 23e eftersom det finns mycket att förnya och förbättra (inte så att Logic är dåligt men utvecklingen går ju framåt hela tiden). På ett annat sätt hoppas jag inte eftersom det i bästa fall handlar om att punga ut 2,5-3,5 tusen kronor och i sämsta fall att det följer iPad versionen med prenumeration. I så fall tackar jag för den här tiden och ser mig om efter ny DAW.

    Detta är såklart bara mina egna spekulationer, men känns aktuella att dryfta i och med att Logic för iPad släpps den 23e.

  2. #2
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Nu kör jag inte Logic längre men jag har liknande tankebanor.
    Tänk om de ödslat tid,pengar och energi senaste året för att få till en totalt meningslös iPad-version?
    Snacka om felprioriterat i så fall och början till slutet.
    MEN dyker det upp en 11:a samtidigt men ett gäng nya funktioner och rejält ansiktslyft så visst…då kanske de räddar ansiktet men att ödsla tid med en iPad version för ett proffsprogram känns totalt sjukt irriterande faktiskt. Vill man jobba on the move har man en bärbar med sig.

  3. #3
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu kör jag inte Logic längre men jag har liknande tankebanor.
    Tänk om de ödslat tid,pengar och energi senaste året för att få till en totalt meningslös iPad-version?
    Snacka om felprioriterat i så fall och början till slutet.
    MEN dyker det upp en 11:a samtidigt men ett gäng nya funktioner och rejält ansiktslyft så visst…då kanske de räddar ansiktet men att ödsla tid med en iPad version för ett proffsprogram känns totalt sjukt irriterande faktiskt. Vill man jobba on the move har man en bärbar med sig.
    Amen!

  4. #4
    domiag
    domiag är uppkopplad nu

    Senior
    Aldrig trivts i logic. Gillar inte gränssnittet. Välkomnar en rejäl uppfräschning!

  5. #5
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av domiag Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aldrig trivts i logic. Gillar inte gränssnittet. Välkomnar en rejäl uppfräschning!
    Jag har varit med sedan Emagic Creator 1.0 med undantag från när Apple köpte Emagic någon gång kring Logic 4.6 fram tills Logic 7 då jag hoppade på tåget igen efter att ha mellanspelat på Pro Tools (som jag använt senast idag för ett jobb som krävde det) och Cubase. Kändes som en befrielse att komma tillbaka till Logic igen eftersom det kändes mest hemma.

    Dragit ner på en massa prenumerationer på mjukvara vilket blev en hel del pengar på ett år och hoppas inte Logic Pro behäftigas med prenumeration på samma sätt som Logic for iPad, det vore surt.

    En annan farhåga var att Logic skulle bli GarageBand Pro men det är jag glad att det inte blivit så mycket av… än så länge och hoppas en ev version 11 inte går åt det hållet utan förblir en Pro-produkt. Apple har tyvärr en liten tendens att göra dyra leksaker (ingen egen kontroll) istället för seriösa verktyg på senare tid.

    Till skillnad från andra DAW som blir bättre och bättre (Pro Tools har nu både MP3-export och MIDI ) är det svårt att veta vart Logic är på väg. Kan gå i vilken riktning som helst och jag känner lite oro över deras utveckling.

Liknande ämnen

  1. Logic Pro 11
    Av donfuego i forum Logic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2016-01-18, 09:21
  2. Logic Pro X, Apple och Pro Users
    Av tinybox i forum Logic
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2014-01-30, 23:28
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-01-10, 19:09
  4. Logic Pro 7 to Logic Pro 7.1 Upgrade Kit
    Av killwithskill i forum Logic
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-07-21, 23:15
  5. Logic Pro 6 & Logic Express 6
    Av ruddock420 i forum Logic
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 13:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •