Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Honorable mentions

  1. #1
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Normalt när jag säljer moduler så är det för att de inte inspirerar mig, och då har jag oftast inte haft dem jättelänge heller. Och jag saknar dem aldrig. Men då och då säljer jag moduler som jag visserligen klickar med, men som inte passar i sammanhanget för vad jag vill åstadkomma i stort. (Har två till salu just nu.) Jag roade mig med att se tillbaka på mina transaktioner (har allt sparat) och samla alla såna moduler i ett gemensamt rack i modulargrid, som en liten minneslista. Döm om min förvåning när det blev en väldigt komplett och kompetent maskin som jag gärna skulle äga som ett fristående instrument!

    https://cdn.modulargrid.net/img/rack...id_2253009.jpg

    Har ni också sålt moduler som ni i grund och botten gillar skarpt och fortfarande har varma känslor för?
    Senast redigerat av bing den 2023-05-15 klockan 14:36.

  2. #2

    Senior
    Har egentligen bara sålt en modul än så länge, så nej

    Jag kommer sälja lite saker framöver, så vem vet, om någon månad eller år kanske jag sitter saknar en och annan modul.

  3. #3
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Åh, jag blev tvungen att sätta ihop ett eget rack med alla sålda moduler.
    Blev ett riktigt fint case.

    Jag skulle i dagsläget köpa tillbaka följande:
    - Maths
    - Loquelic Iteritas
    - Kermit mk3

    Annars ångrar jag inget

  4. #4
    972 0904
    972 0904 är inte uppkopplad

    Senior
    Jag har köpt tillbaka det jag ångrat, Nebulae v2 och Trigger Riot är de jag kommer på just nu.

    När jag får plats och lust köper jag tillbaka Z8000 och Doepfer 101-2 lpg.

    BIA, LI och Double Andore mk2 skulle jag kunna äga igen men tänker inte anstränga mig för att det ska bli så. Om någon skänker mig en liten skiff där dom sitter monterade så tackar jag inte nej, så bra är dom.

  5. #5
    Herr Sputnik
    Herr Sputnik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag ångrar kanske lite grann att jag sålde min Benjolin. Den var ju inte användbar i varje patch men det var bra avkoppling att bara sitta och ratta.

  6. #6
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Oj, det är en hel hög! Många fina grejer jag sålt genom åren.

    Något som står ut mest är Hertz Donut mk1 och Double Andore mk1. IME gjorde fullträff på första försöket enligt mig. Handhavandet är nån slags härlig mix mellan euro och Buchla.

    Jag byggde ett R*S Variable Slope VCF som inte mådde så bra, fick mitt knackiga DIY-arbete fixat av jgb.
    Det filtret hade jag velat ha kvar just för att det är lite speciellt på ett personligt plan. Om någon råkar sitta på den så hojta. Står liknande "Wiktorion och jgb byggde" i svart text på baksidan panelen.

  7. #7
    baraoscar
    baraoscar är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Mimeophon!

    Hade jag vetat hur mycket priset skulle skena hade jag aldrig gjort mig av med den. Har också rätt ömma känslor för Voltage block fortfarande, även om den nog inte skulle passa så bra i nuvarande setup. Ooh, och Serge Resonant Eq. Den hade jag haft användning för nu, men den hamnade i goda händer och jag träffar den ibland, så det känns ok!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •