Resultat 1 till 41 av 41

Ämne: Teenage Engineering TP-7

  1. #1
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran

    Teenage Engineering TP-7

    Vi såg ju ritningar på denna tidigare i år då Teenage skickade in dem till FCC.

    Nu finns den officiellt: https://teenage.engineering/products/tp-7

    Field recorder.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1368.jpeg 
Visningar:	70 
Storlek:	176,4 KB 
Id:	112822

    14 995 kr.

  2. #2
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage

    Teenage Engineering TP–7 field recorder




    the ultra-portable audio recorder. record and listen back using the internal mic and speaker, or use any number of the 3x two-way jacks for external mics, headsets or other signal sources. multiple connectivity options include usb-c, MFi and bluetooth. instant voice-to-text transcription available via the iOS app. included in the box: 6.35 mm jack adapter, textile usb-c cable, user guide and reusable plastic storage box.

    3 trrs stereo input/output mini jacks
    1 main/headphones output
    24-bit/96 kHz usb audio interface
    internal mic and speaker
    7 hr rechargeable battery
    128 gb of internal storage
    TP–7 transcription app available for iOS
    dimensions: 96 mm x 68 mm x 16 mm
    weight: 170 g / 5.6 oz


    TP–7
    14 990 SEK

  3. #3
    massive
    massive är inte uppkopplad
    massives avatar
    Senior
    Den plus CM-15 = en massa pengers

  4. #4
    makari
    makari är uppkopplad nu
    makaris avatar
    Veteran
    Helt klart en lyxprodukt till ett lyxproduktpris, men känner ändå att det är den snyggaste och mest användbara produkten av denna, mixern och micken. Fick en helt annan vill-ha-känsla av denna än tidigare produkter.

  5. #5
    minka
    minka är uppkopplad nu

    Senior
    En bosch cd spelare till priset av 10 Zoom,
    jag försöker att hålla ett öppet sinne (äger en OP-1 Fields etc)
    men fuck me vad dom suger gigantiska häst-kukar

  6. #6
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    De är ju bara ute å cyklar vid det här laget

  7. #7
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    En diktafon, fast för kokainstinna finanshajar på wall street liksom

  8. #8
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    oj, men klarar den svenska ? finns ju massa appar som kan transkribera, men om denna gör det bra (o svenska !) så kan den hitta en nisch.

  9. #9
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Varför detta (som jag tolkar det) hat när det gäller produkter som inte är riktade till en själv? Ja, det är dyrt. Ja, det finns massor av alternativ i normalare prisklasser.

    Jag tycker det är förbannat trist att läsa hatet. Klart man kan uttrycka att det var dyrt och inte känns prisvärt för en själv, men det finns bättre sätt att uttrycka det på.

  10. #10
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    [admod]

    Slog ihop två trådar.

  11. #11
    minka
    minka är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför detta (som jag tolkar det) hat när det gäller produkter som inte är riktade till en själv? Ja, det är dyrt. Ja, det finns massor av alternativ i normalare prisklasser.

    Jag tycker det är förbannat trist att läsa hatet. Klart man kan uttrycka att det var dyrt och inte känns prisvärt för en själv, men det finns bättre sätt att uttrycka det på.
    För att hela TE är som ett gäng Nacka killar på Rave 2003, det är omöjligt att inte bli irriterad,
    sen finns det en smuggness med hans jävla Ferraris och snack om Marx o muppen i färgade glasögon.
    Shots Fired!


    Edit: Såg nu att brandingbolaget TE har en bild på Palme i lanseringsmailet dom skickar ut till TE-7...
    nu ogillar jag dom ännu mer (gillar Palme)
    Senast redigerat av minka den 2023-05-11 klockan 12:09.

  12. #12
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför detta (som jag tolkar det) hat när det gäller produkter som inte är riktade till en själv? Ja, det är dyrt. Ja, det finns massor av alternativ i normalare prisklasser.

    Jag tycker det är förbannat trist att läsa hatet. Klart man kan uttrycka att det var dyrt och inte känns prisvärt för en själv, men det finns bättre sätt att uttrycka det på.
    Well, det är tråkigt å se riktningen de väljer att gå helt enkelt. Pocket operators var en serie instrument som kombinerade design med funktion i innovativa instrument som var tillgängligt prissatta.

  13. #13
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Japp, vid detta laget vill man nästan inte längre att de släpper en op-z field. Hmmm vad ska vi sätta för pris … nä men dra till med nått … 25?

  14. #14
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av minka Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För att hela TE är som ett gäng Nacka killar på Rave 2003, det är omöjligt att inte bli irriterad,
    sen finns det en smuggness med hans jävla Ferraris och snack om Marx o muppen i färgade glasögon.
    Shots Fired!


    Edit: Såg nu att brandingbolaget TE har en bild på Palme i lanseringsmailet dom skickar ut till TE-7...
    nu ogillar jag dom ännu mer (gillar Palme)
    Fint att du hoppar på forumsmedlemmar också. Fundera lite på det här.

  15. #15
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av mono Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Well, det är tråkigt å se riktningen de väljer att gå helt enkelt. Pocket operators var en serie instrument som kombinerade design med funktion i innovativa instrument som var tillgängligt prissatta.
    Precis, men det är ju som att gnälla över att Depeche Mode inte gör skivor som Speak & Spell längre, eller att Volvo Cars övergett den fyrkantiga designen från 240.

    (sedan gjorde ju TE serien med modularer också, men den försvann rätt fort känns det som)

  16. #16
    minka
    minka är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fint att du hoppar på forumsmedlemmar också. Fundera lite på det här.
    Tack Mr 'Dum inuti huvudet' funderat på ditt val av avatar?
    Sticker man ut hakan....
    (jag har redan vid något tidigare tillfälle konstaterat att han är soft IRL)
    han verkar dock inte vara kvar, länge sen man såg något nytt med honom på YT,
    smart att hoppa av

  17. #17
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Det finns en aktör i branschen som jag tycker extremt illa om. Jag har valt att sätta varenda tråd som har med dem att göra på ignore, eftersom jag stör ihjäl mig på dem och för att jag inte har något annat att tillföra än dålig stämning i de trådarna. Visserligen något av ett hästjobb eftersom det finns fler trådar om det företaget än vad det finns fästingar i juli, men det är värt det.

    Jag kan känna att det finns ett gäng som kanske skulle överväga samma sak när det gäller TE?

  18. #18
    Herr Sputnik
    Herr Sputnik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag gillar. TE är inne på en Nagravibb med mixer, mic och inspelaren.
    Visst kostar dom mycket pengar men ingen tvingar mig att köpa.

  19. #19
    onar3d
    onar3d är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag har en samling illustrationsböcker av mina designer-hjältar Syd Mead och Dieter Rams - Speciellt denna verkar vara ett kärleksbarn från båda.

    Hade gott passat in i en "Blue-Sky" futuristisk SciFi från 1984. Typ Bladerunner om det var en romantisk komedi

  20. #20
    minka
    minka är uppkopplad nu

    Senior
    Det är kul o klanka på TE för att det är lite grabbigt med deras jvla Ferraribilar
    Jag gillar o har dom flesta av deras 'prylar', tycker det mest är synd
    vägen dom valt på deras senaste produkter...form over function
    och prissättningen är helt bananas

    Sen håller jag med om att det är tröttsamt att läsa om alla som klagar på priset o allt runt omkring,
    men det är lite som att TE ber om det
    Senast redigerat av minka den 2023-05-11 klockan 13:48.

  21. #21
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    [admod]

    Så tar vi och chillar lite, ok? Ok.

  22. #22
    JFM
    JFM är uppkopplad nu
    JFMs avatar
    Senior
    Tycker den är riktigt cool, men för det priset hade jag nog satsat på något från Sound Devices... Jag vet, helt olika målgrupper och allt det där...

  23. #23
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Playstation One och CDJ-800 fick en millennial!
    Stenhård cool design!

  24. #24
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Sjukt snygg

  25. #25
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av minka Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är kul o klanka på TE för att det är lite grabbigt med deras jvla Ferraribilar
    Jag gillar o har dom flesta av deras 'prylar', tycker det mest är synd
    vägen dom valt på deras senaste produkter...form over function
    och prissättningen är helt bananas

    Sen håller jag med om att det är tröttsamt att läsa om alla som klagar på priset o allt runt omkring,
    men det är lite som att TE ber om det
    Apropå avataren min, jag driver gärna med mig själv, jag är dum inuti HELA huvudet.

    Bra skrivet ovan, det enda jag inte håller med om är att TE ber om det, som jag ser det så riktar sig bara de här produkterna till en annan målgrupp än mig.

    https://teenage.engineering/products/po/modular är mycket mer min målgrupp, med tanke på pris och produkt.

  26. #26
    minka
    minka är uppkopplad nu

    Senior
    Jag ångrar lite att jag drog in Tobias i det jag skrev, han förtjänar bättre o jag tycker såklart inte illa om varken TE eller någon som jobbar där (på riktigt) och hade deras senaste Fields produkter legat under 10 hade jag säkert köpt dom, men nu funderar jag istället på att sälja min Op-1 Fields, tyvärr så backar jag inte längre det dom håller på med o tycker att det är rätt ointressant, kul att MOMA säljer deras produkter, grattis

  27. #27
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    en försiktigt fråga .. klarar den svenska ?

  28. #28
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av minka Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag ångrar lite att jag drog in Tobias i det jag skrev, han förtjänar bättre o jag tycker såklart inte illa om varken TE eller någon som jobbar där (på riktigt) och hade deras senaste Fields produkter legat under 10 hade jag säkert köpt dom, men nu funderar jag istället på att sälja min Op-1 Fields, tyvärr så backar jag inte längre det dom håller på med o tycker att det är rätt ointressant, kul att MOMA säljer deras produkter, grattis
    Håller samma grej här, Op-z är nog min favorit-musik grej nånsin samt KO-33 är sjukt kul/bra. Detta är väl trevligt men lite väl ... snoffsigt på nått sätt, men kanske kul att det finns. Hoppas de fortsätter göra mer tillgängliga grejer. TX-6 skulle jag dock vilja ha som enda ljudkort. Också väl mkt pengar i dagsläget för mig.

  29. #29

    Veteran
    Har klämt på TP7, fantastiskt bygge. Vill ha!

  30. #30
    tei
    tei är inte uppkopplad
    teis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller samma grej här, Op-z är nog min favorit-musik grej nånsin samt KO-33 är sjukt kul/bra. Detta är väl trevligt men lite väl ... snoffsigt på nått sätt, men kanske kul att det finns. Hoppas de fortsätter göra mer tillgängliga grejer. TX-6 skulle jag dock vilja ha som enda ljudkort. Också väl mkt pengar i dagsläget för mig.
    Jo det vore nog klokt av dem att trycka ut någon rolig men billig grej nu mellan alla dessa fin-men-dyr-lanseringar.

  31. #31
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Nä men om ja ska släppa lite på aggresiviteten - field rangen skapar ju tillsammans en jävligt cool portastudio, som inte tar mycket mer plats än en coca cola. Konceptuellt är det sjukt intressant. Men när priset för ett sånt här paket ligger mellan 40 - 60 lax (beroende på hur många mickar man vill ha), så känns det rimligt att jämföra med liknande audioutrustning i samma prisklass, och generellt sett får man oerhört mycket mer kapabla och användarvänliga produkter för det priset

  32. #32
    ryssen
    ryssen är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av mono Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    [..] och generellt sett får man oerhört mycket mer kapabla och användarvänliga produkter för det priset
    Även oerhört mycket snyggare. I alla fall vad gäller denna pjäs (fars?), micken var faktiskt rätt så fin.

  33. #33
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    https://sonicstate.com/news/2023/05/...rack-recorder/

    tydligen OpenAI API Whisper för transkribering som skall klara:
    Afrikaans, Arabic, Armenian, Azerbaijani, Belarusian, Bosnian, Bulgarian, Catalan, Chinese, Croatian, Czech, Danish, Dutch, English, Estonian, Finnish, French, Galician, German, Greek, Hebrew, Hindi, Hungarian, Icelandic, Indonesian, Italian, Japanese, Kannada, Kazakh, Korean, Latvian, Lithuanian, Macedonian, Malay, Marathi, Maori, Nepali, Norwegian, Persian, Polish, Portuguese, Romanian, Russian, Serbian, Slovak, Slovenian, Spanish, Swahili, Swedish, Tagalog, Tamil, Thai, Turkish, Ukrainian, Urdu, Vietnamese, and Welsh.

  34. #34
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Ohyggligt fin pryl. Hade jag varit i behov och haft lite mer cash hade jag absolut köpt. Tycker i ärlighetens namn inte priset känns helt knäppt. Visst, svindyr, men det är ju ingen brist på premiumlyxprylar som inte gör mer än en motsvarande icke-premiumlyxpryl så ser inte varför det inte skulle kunna få finnas inom musik/ljudprylar.

  35. #35
    303infinity
    303infinity är uppkopplad nu
    303infinitys avatar
    Senior
    Jag är inte alls ett TE fan som kan ses av att jag klankat ner på dem i typ alla andra TE-trådar, men som ett Nagra-fan så gillar jag det här. Jag gillar den fysiska skivan, precis som med deras flummiga radio och tar nog och köper den här. När kommer den?

  36. #36
    minka
    minka är uppkopplad nu

    Senior
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2038ae762f7959227276f1ee2e2b22a162303cfa.jpeg 
Visningar:	78 
Storlek:	246,5 KB 
Id:	112940

  37. #37
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Telefonen spelar dock inte in 6 spår!

  38. #38
    gelnef
    gelnef är inte uppkopplad
    gelnefs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Intressant ändå att TE gör en heluppslagsannons i dagens DN. Känns inte som att de aktivt sökt mainstreampublik på det sättet förut. Tänk om de skulle gjort samma sak för pocket operator-serien.

  39. #39
    volante
    volante är inte uppkopplad
    volantes avatar
    Veteran
    tyvärr plottrig design denna gång - till skillnad från det mesta annat de gjort <3. synd på en viktig grej som jag annars nog varit sugen på.

  40. #40
    minka
    minka är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av gelnef Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Intressant ändå att TE gör en heluppslagsannons i dagens DN. Känns inte som att de aktivt sökt mainstreampublik på det sättet förut. Tänk om de skulle gjort samma sak för pocket operator-serien.
    Är det reklam för deras loppmarknad på söndag?

  41. #41
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Någon som har köpt en? Väntar på att de får in så jag kan beställa. Min gamla H6 sjunger på sista versen efter lång trofast tjänst. TP-7 är betydligt mer begränsad men det taktila tilltalar mig. Tycker OP-1 är en riktig fullträff och känner jag ”fattar” grejen TE försöker få till med field-serien, men när det gäller recorder finns det ju många alternativ.

    Någon ägare? Nöjd?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •