Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Bästa mac datorn för Reason 12 ?

  1. #1
    abod
    abod är inte uppkopplad
    abods avatar
    Senior

    Bästa mac datorn för Reason 12 ?

    Funderingar kring ett införskaffande av ny dator.
    Jag har en pren. på Reason 12, och upplever att min 2015 MacBook Pro (i7 quad, 2,5ghz 16gb ram) börjar slå i taket på cpu'n, på de musikprojekt jag jobbar med, detta händer lite allt för ofta känner jag, och därav kommer känslan av att jag nog borde byta till en snabbare dator, men vilken ?

    En laptop är för min del att föredra, även om jag kollar på stationära alt. ex. en mac studio.
    och pc träsket har jag varit i för typ 15 år sen, vill ej tillbaks.

    Reason kommer ju nu att få stöd för Mac datorer med M1 chip, blir det automatiskt även optimerat för M2 ?
    någon som testat beta R12 med M1 stöd , och tankar kring det ?

  2. #2
    batmannen
    batmannen är inte uppkopplad
    batmannens avatar
    Senior
    Apple M1 och M2 är typ samma sak som Intel 11Gen och 12Gen. Det är samma sak men lite snabbare, lite bättre, lite dyrare. Jag har en Macbook Pro M1 Pro och det är den snabbaste datorn jag haft, även om vi pratar program som översätts från Intelkod. Du blir inte besviken om du bara skaffar den storlek på disk och ram du tycker är rätt nivå. Jag dumköpte 32Gb Ram och 1Tb disk men lär inte behöva byta dator de närmaste 5-7 åren OM den inte brinner upp eller går sönder så att det inte går att laga den.

    Dyr? Absolut, men håller den i 5 år så har den bara kostat 20:- om dagen vilket man inte ens får en kaffe på stan för.

    Supernöjd :-)

  3. #3

    Veteran
    Reason rullar på fint på en M1 även utan optimering.
    Kör en M1 macbook pro med 16GB.

  4. #4
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Slår din nuvarande i taket även på interna ljudkortet? Har äldre dator och inte minsta tendens till CPUismskt beteende

  5. #5
    abod
    abod är inte uppkopplad
    abods avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Slår din nuvarande i taket även på interna ljudkortet? Har äldre dator och inte minsta tendens till CPUismskt beteende
    Tror jag hittat en del av problemet, hade av nån anledning ett avast virusscan progr. som låg och rullade i bakgrunden, avinstallerade det, och Reason rullar smidigare nu utan hack, men kommer nog byta upp mig ändå till en M1 inom kort.

  6. #6
    rice74
    rice74 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av abod Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror jag hittat en del av problemet, hade av nån anledning ett avast virusscan progr. som låg och rullade i bakgrunden, avinstallerade det, och Reason rullar smidigare nu utan hack, men kommer nog byta upp mig ändå till en M1 inom kort.
    Jag köpte en begagnad Mac Mini M1, 16gb, 512 hd. Är helt utan konkurrens den bästa datorn jag haft att skapa musik på. Allt flyter på som en dröm. Kör Ableton och Native Instruments, men lär funka bra även med Reason.

Liknande ämnen

  1. Bästa FTP-klienten för mac?
    Av DanielW i forum Övrig mjukvara
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2018-11-05, 18:46
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-09-26, 11:22
  3. Bästa filmastringsprogrammet för album (Mac)
    Av Oortone i forum Övrig mjukvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-02-14, 16:04
  4. Råkade köpa Reason.. datorn e gammal
    Av upsetter i forum Reason Studios
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2013-09-02, 09:28
  5. VHS in i Datorn (Mac)
    Av Batteriet i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-20, 22:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •