Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Homepod

  1. #1
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran

    Homepod

    Köpte mig en HomePod (2) för att ha på hemmakontoret. Lite dyr, men Sonos o dyl kostar ju lika mycket...

    Låter bra, häpnadsväckande bas för en såpass liten pryl, men jag får inte kläm på hur jag ska använda den på bästa sätt. Röststyrning tycker jag inte är någon höjdare, inte fått den att spela ett album och inte bara en låt med samma namn tex.

    Airplay funkar ju, men min arbetsdator (Monterey) tappar kontakten hela tiden. Kört från en laptop med Ventura, verkar stabilt, men inte optimalt att behöva ha den igång. Dessutom tyckte jag det var rätt mycket bättre ljud när den spelade Apple Music själv, och inte från dator med Airplay. (vet inte om Lossless funkar över Airplay?)

    Jag skulle nog helst vilja fjärrstyra den snarare än att streama. Som Spotify Connect typ. Någon som vet om det är möjligt? Google var inte till någon större hjälp.

    Någon mer med HomePod, hur använder ni den?

  2. #2
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Om någon annan missat det inte speciellt uppenbara: Det är skillnad på om man ansluter från Apple Music och via systemljudet. (trots att det är samma ikon). Går jag via Apple Music verkar det funka som jag vill. Routa systemljudet över AirPlay funkar kasst på Intel/Monterey åtminstone. Så ingen höjdarlösning för Spotify tyvärr...

  3. #3
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Jag har en till apple tv och det funkar prima. Kör med apple music och även det funkar prima.

  4. #4
    elysian
    elysian är inte uppkopplad
    elysians avatar
    Veteran
    Jag har några Homepods i huset och använder dem till Apple TV, iPhone & iPad - har inte märkt några problem, förutom att musiken stängs av efter en stund om jag har iPhonen i Low Power Mode, men det är kanske "by design"?

    (Använder inte Spotify dock, all musik går genom Music-appen, fast ingen musik strömmas från Apple Music, har all musik lagrad i dator och touch devices.)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •