Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3
Resultat 121 till 172 av 172

Ämne: Norbergfestival 2023, 6-9 Juli

  1. #121
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Japp detta känner alla vi tältare väl till, tälta aldrig någonsin i en grop och inte ens där det eventuellt kan bli en liten bäck !!! hellre där det är gropigt om det inte finns jämn mark på kullarna. Undvik högsta punkten för åskans skull. Norberg är väl den enda väldränerade campingen jag någonsin vart på. På Roskilde fick fan Röda korset rycka ut, några hade nära en meter vid tältet.

    Tyckte det var lite svagt med artister i år när jag kollade så jag är inte lika sugen i år., jag ligger mer åt "popphållet" Nån trall-melodi någonstans vill man ju höra i alla fall. Men jag gillar även det experimentella, Särskilt när det har med något fenomen att göra med mera.

    Men lite svagt med artister när jag kollade förut. Men bilen rasade förra veckan, om inte det hänt så hade jag åkt kanske. Sjukt tur att detta hände hemma. Nu ska jag jaga bärgning till bilverkstad.

  2. #122
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Felicitas igår var svinbra, kändes som att se en ny version av Curve med både melodier och arga drones samtidigt. Trevligt att publiken fick blommor på slutet också.

    AI spelningen av Patten var tyvärr som man hade kunnat tro. Människans kreativitet står ohotad än så länge.

  3. #123
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rwq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Felicitas igår var svinbra, kändes som att se en ny version av Curve med både melodier och arga drones samtidigt. Trevligt att publiken fick blommor på slutet också.

    AI spelningen av Patten var tyvärr som man hade kunnat tro. Människans kreativitet står ohotad än så länge.
    Jasså var det enai spelning? Då missade jag inget.

    Skönt häng på 505 och riktigt bra men kort spelning med Knivtid.

  4. #124
    polarbear
    polarbear är inte uppkopplad

    f d ihatetoregister
    Då var man på plats, tältet uppe och efter ett dopp i Noren är man redo för kvällen
    Senast redigerat av polarbear den 2023-07-11 klockan 16:05.

  5. #125
    marcuxz
    marcuxz är uppkopplad nu

    Senior
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4121.jpeg 
Visningar:	47 
Storlek:	1,37 MB 
Id:	113806Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4121.jpeg 
Visningar:	47 
Storlek:	1,37 MB 
Id:	113806Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4121.jpeg 
Visningar:	47 
Storlek:	1,37 MB 
Id:	113806

    På camp 505

  6. #126
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Vanligt Folk!!!

  7. #127
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Vanligt Folk, episk spelning! Funkar bara live


    https://youtu.be/vhwbevDeYys

  8. #128
    TigerMM
    TigerMM är inte uppkopplad
    TigerMMs avatar
    Tomte
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vanligt Folk, episk spelning! Funkar bara live
    Hahaha! Har aldrig fattat vitsen med VF, men det här är ju fantastiskt!! Ledsen att missa.

  9. #129
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Vanligt Folk igen!


    https://youtu.be/2lwILOi3dsc

  10. #130
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Samtidigt på Camp505


    https://youtu.be/ctpmSO0X4yM

  11. #131
    gs1
    gs1 är inte uppkopplad
    gs1s avatar
    Senior
    En hel del tung jungle, breakbeats och relaterat på 505 igår ❤️

  12. #132
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av TigerMM Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hahaha! Har aldrig fattat vitsen med VF, men det här är ju fantastiskt!! Ledsen att missa.
    Dom startade väl sin "karriär" med en hit som idioter av församlingen (med bra video) Det är nog det som är grejen.
    Senast redigerat av Modellear den 2023-07-08 klockan 10:51.

  13. #133
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Härligt väder för tältning.
    Åhfyfan™

  14. #134
    TigerMM
    TigerMM är inte uppkopplad
    TigerMMs avatar
    Tomte
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det som tonefloat postade live ser tusen gånger roligare ut än detta!

    Men sån är jag

  15. #135
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    För min del långt över förväntan än så länge, både Atte Elias Kantonen och Aya i Mimer var redigt bra. Vanligt folk är ju som dom är, sen skitfin stämning i 505 med allt från xyltburksmys (som borde fortsatt i timmar) och bra klassiskt ös hela kvällen.

    Ser ut som att 303 kan bli rätt ösigt idag.

    99-fikan var en succé, även doppet i sjön (tappat räkningen redan). Voluntärarbetet är väldigt trevligt, förvånansvärt… organisk organisationsmodell men i överlag funkar det ändå. Kan också notera att från att ha varit nästan helt danskt, via mycket Sthlm så har det nu drällt in en massa sköna finnar utan att nån riktigt vet varför.

    Ser också ut att komma att öppna upp möjligheter för den som vill engagera sig i organisationen framöver så håll utkik.

  16. #136
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Soho Rezanejad, mimer fredag natt


    https://youtu.be/8d2zxT87o_c

  17. #137
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Håller nog Farida Amadou högst hittills! Det var riktigt bra! Brava hade ett roligt dj-set igår. Och 505 så klart!

    Kul att spela på 505 också, även om det blev 10 min istället för 20 som planerat 🫣

  18. #138
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Lite mimer från i torsdags


    https://youtu.be/5EDWiE5PSWU

  19. #139
    polarbear
    polarbear är inte uppkopplad

    f d ihatetoregister
    Louise Plus One visade var skåpet ska stå, herre j*r

  20. #140
    Shike
    Shike är uppkopplad nu
    Shikes avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av polarbear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Louise Plus One visade var skåpet ska stå, herre j*r
    Ja, sjukt bra!

  21. #141
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator

  22. #142
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Tack alla ni som delar

  23. #143
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Witch Club Satan


    https://youtu.be/8PE5LpdK27c

  24. #144
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Samtidigt på Camp MC505 svinbra techno


    https://youtu.be/2ISOjHaCdlM

  25. #145
    marcuxz
    marcuxz är uppkopplad nu

    Senior
    Jävligt bra uppstyrt med 505! Bidrag swishat

  26. #146
    gs1
    gs1 är inte uppkopplad
    gs1s avatar
    Senior
    Witch club Satan...inte min musik egentligen men vilken jävla performance!

  27. #147
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av gs1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Witch club Satan...inte min musik egentligen men vilken jävla performance!
    +1, med rätt attityd funkade det!

  28. #148
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran
    Puh. Hemkommen i ett stycke
    Jag får börja med att till stor del ta tillbaka mitt gubbgnäll på programmet. Det saknades förvisso en del saker som borde vara obligatoriska i Mimer och där var en del jag inte begriper alls men där fanns också några riktiga godisöverraskningar!
    Sista kvällen var ju magisk med en räcka upplevelser och då åkte jag ändå halv ett.

    Min höjdpunkter var Farida Amadous basmagi i Mimer, Ryan Packards märkliga slagverksrundgångar, Witch Club Satans blackmetalritual, Cnidariels ångestfyllda elektropoppreformance, de sista femton minuterna av aircode i Mimer (började helt OK men slutet var riktigt mäktigt!) och förstås campingscenen i sin helhet och häng med alla sköna människor (en särskild eloge till de två livesynthpopakterna på söndagen!).

    Supertack till Erland, Axel och Dan för 505!!

    Och tack till alla mysbultar som finns på detta forum som jag träffade.

    Sedan är inget Norberg komplett utan mina kaffe- och badförmiddagar vid Fliken.

    *

    Summa: Jag var faktiskt tveksam om att ens åka i år men är superglad att jag gjorde det och peppad inför ett nytt musikår. Vi ses nog nästa år igen, eller hur?

  29. #149
    taraxacum
    taraxacum är inte uppkopplad
    taraxacums avatar
    Senior
    Jag och A. åkte tidigare än planerat efter allt bilstrul så vi missade typ allt igår. Men. Jag är ändå så nöjd och hade en komplett festival.

    Bäst var helt klart näsvinge-fladder-techno i kraftverket i fredags. Två set på rad som var härliga. sideproject och Slim Soledad.
    Jag hade ett wierd moment i torsdags med apelsindoftande sweet and sticky. Lagom-muller-mys i Mimer med Atte Elias Kantonen. Xyltburks stråkmagi i snett solljus
    Som vanligt trevligt häng i ett förhöjt 505! Så bra ordnat. Fina samtal. Fina spelningar. Fina människor. Skulle gärna vara med och bidra till swish-insamling. En vänlig själ kanske kan pm:a ett telefonnummer.
    Mig ser ni definitivt igen nästa år.

  30. #150

  31. #151
    Shike
    Shike är uppkopplad nu
    Shikes avatar
    Senior
    Många fina stunder på Norberg i år! Noise och dån i Mimer, acid disco och jungle på 303, black metal i Kraftcentralen, kul!
    Läskigt med An Tul, basmangel med Farida Amadou, Old school jungle med Louise plus one, knorrfest med Acid Hausmeister, mörk ritual med Witch Club Satan, med mera.

    Och sen tillkommer den grymmaste scenen, med feta dj-set och fina spelningar och fina människor.
    Stor eloge till 505 crew, vilken jäkla guldklimp till scen ni skapar! ❤️

    Redan pepp inför 2024

  32. #152
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Ingen annan har nämnt Andrea Belfi som ju var bäst i år så jag tar mitt ansvar och gör det nu. Dumt att lägga en sån stjärna kl 01:45 på fredagen kanske…

    Ryan Packard var också väldigt bra. Och Bravas DJ-set!

    Sen är ju det här köandet fortfarande ett problem. Och så saknar jag showcase-konceptet från förr. Ideal, Fylkingen, EMS, Lamour etc. Programmet skulle också vinna på fler akter så att inte alla går till samma scen samtidigt. Känns också lite som om det varit en del ”kompisbokningar” i år där fokus på show och yta är viktigare än musiken. Gubbgnäll kanske, men det bjuder jag på.

  33. #153
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Sjukt bra år! tack alla!

    Felicitas 10 poäng
    Vanligt Folk 10 poäng
    vår camp-kompis Martin vågade sig på sin första spelning utanför egna hemmet på 505 (drum & bass) 10 poäng
    Acidhouse Meister, tysklands svar på Ceephax Acid Crew? inte min kopp thé men jag gillar ändå hans uppsyn så 10 poäng

    maten 10 poäng (om det hade funnits salt)
    boendet 10 poäng


    fick också hälsa på lite 99or jag inte sett förut, 10 poäng.
    Allting 10 poäng!

  34. #154
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Bäst:
    505 hänget
    Alla sköna 99or
    Fladdrande byxben till Slim Soledads bas-mangel

    Sämst:
    Maten som lyckades vara ännu sämre än vanligt (Fast guld med thaimats vagnen runt hörnet!)
    Toastädningen som inte existerade (Fast bra att det var fler än det brukar)
    Bilbatteriet som dog och förstörde hela lördagen för oss. (Fast härligt hjälpsamma funktionärer som glatt hjälpte oss ladda nytt och kom med goda råd)


    Och som vanligt spenderade jag mer pengar på SlimVic's skivor än hela festivalbiljetten.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20230710_182634896.jpg 
Visningar:	41 
Storlek:	1 015,4 KB 
Id:	113831

  35. #155
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Det var med viss tveksamhet jag åkte på festivalen i år, men den överträffade förväntningarna. Kanske den kallaste Norberg jag varit på, torsdagen spenderades iklädd fleece... Camp-MC505 gänget är grymma och stod för några av festivalens höjdpunkter.

    Hotell Engelbrekt levererade som vanligt och nästa år är redan bokad, att jag kom 2021 trots att det inte var festival har de inte glömt! Jag kan hålla med artisterna som bodde där att lite färskt bröd till frukosten hade varit trevligt, skivad Skogaholm är ingen kulinarisk upplevelse.

    Eftersom jag bara har två referenser när det gäller musik, techno eller vers/refräng syntpop så är det mesta som bjuds på Norberg ganska märkligt och sinnesutvidgande. Mimer levererar oavsett även om jag störde mig lite på Absolut Kromata både där och på Krossverket. 7 bpm är svårt att rocka loss till...

    Camp-MC505 stod för tre riktiga överraskningar, Yestergrey: Bridgehouse 801030 / DM-303 levererade acid Depeche från deras första dokumenterade spelning, Sylvia DJade grym techno (hon frågade om det fanns en slot och inom 15 minuter var hon igång, imponerande!), Surf Dancer levererade någon form av italo eurodisco live.

    Vanligt Folk levererade i Kraftverket, dock var det ingen som trodde på mig när jag sa att jag tyckte de var bra

    Witch Club Satan, jag skulle köpa en öl och hörde något muller i Kraftverket, det var packat svettigt och varmt, nästan omöjligt att komma in, jäklar vilket drag!

    Elsas cafe levererade varje dag, pensionärsfika, räkmacka och norbergbakelse.

    99or, att träffa alla 99or är såklart det viktigaste, det och Camp-MC505 är lika stort som festivalen!
    Senast redigerat av tonefloat den 2023-07-11 klockan 16:21.

  36. #156
    Shike
    Shike är uppkopplad nu
    Shikes avatar
    Senior
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_7167.png 
Visningar:	85 
Storlek:	3,68 MB 
Id:	113839

    Acid Hausmeister/Surf Dancer reflekterar. Sjukt kul att han körde på 505 också

  37. #157
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Lite Camp-MC505 Depeche Mode acid med Yestergray: Bridgehouse 801030 / DM303


    https://youtu.be/8q68ZcoP5XE

  38. #158
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Shike Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Acid Hausmeister/Surf Dancer reflekterar. Sjukt kul att han körde på 505 också
    Svinfint! Uppskattar att han refererar den som ”the open stage” också, att det är en sån självklar del av festivalen för många. Som sagt är det nog mycket öppningar för nya idéer framöver, så vill nån från 505 eller andra autonoma företeelser försöka samarbeta lite mer än att låna en RCA-kabel är det nog ett bra tillfälle. Samtidigt är det nog smart att den är helt självgående iofs.

  39. #159
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av emp Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Sen är ju det här köandet fortfarande ett problem. Och så saknar jag showcase-konceptet från förr. Ideal, Fylkingen, EMS, Lamour etc. Programmet skulle också vinna på fler akter så att inte alla går till samma scen samtidigt.
    Det här håller jag verkligen med om, fattar inte hur man inte bara kan hålla koll på balkongerna (vilket dom ändå gjorde nu, tror max 200) men låta golvet bli fullt när de enorma dörrarna öppnas utåt om det skulle behövas. Sant med att fylla på så det krockar lite också, inte tänkt på det så men det är ju helt riktigt.

    Showcases ja! Det pratade vi om på vägen hem också, de grejerna minns jag att jag uppskattade mycket. Sen hoppas ju jag på lite mer diy/folklighet också så att besökare/festival flyter ihop lite mer igen.

  40. #160
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sen hoppas ju jag på lite mer diy/folklighet också så att besökare/festival flyter ihop lite mer igen.
    Precis! Det har funnits lite tendenser åt ”artist-på-piedestal” de senaste åren iom allt detta fokus på show. Extremexemplet från i år är väl Witch Club Satan. Men de flesta internationella festivaler har ju förstås liknande fokus. Det finns en risk att Norbergfestivalens själ går förlorad om man går för långt åt det hållet tror jag.

    (Och vill man höra dödsmetall finns det ju en hel del andra festivaler för sånt för övrigt. Fattade inte riktigt vad den bokningen gjorde på Norberg.)

  41. #161
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av emp Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Precis! Det har funnits lite tendenser åt ”artist-på-piedestal” de senaste åren iom allt detta fokus på show. Extremexemplet från i år är väl Witch Club Satan. Men de flesta internationella festivaler har ju förstås liknande fokus. Det finns en risk att Norbergfestivalens själ går förlorad om man går för långt åt det hållet tror jag.

    (Och vill man höra dödsmetall finns det ju en hel del andra festivaler för sånt för övrigt. Fattade inte riktigt vad den bokningen gjorde på Norberg.)
    Jag håller helt med dig om din recension rörande festivalen i stort. Vad gäller WCS tror jag att grejen var ritualen/performancen, inte att de spelade black metal. (Jag tyckte mig se att du gick innan de utvecklade sitt performance...) Jag tyckte att det var lysande och att det funkade i programmet i stort men jag håller med om att om det blir för mycket av sådant tappar festivalen sin själ.

    Vet inte riktigt varför man verkar ha skurit kopplingen mellan Norberg/anrikningsverket och EMS t ex. Förut var där ju nästan alltid någon som hade varit på EMS som spelade i Mimer, men vad jag har förstått har det inte varit intressant för bokarna senaste åren.

  42. #162
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vildgris Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag håller helt med dig om din recension rörande festivalen i stort. Vad gäller WCS tror jag att grejen var ritualen/performancen, inte att de spelade black metal. (Jag tyckte mig se att du gick innan de utvecklade sitt performance...)
    Jo, men det är det jag menar. En konsert är ju i någon mening alltid en ritual men fokuset här var på showen/ritualen mer än musiken. Därför är WCS ett bra exempel på vad jag menar.

    WCS tappade mig redan i programförklaringen egentligen, men det är inte därför jag använder dem som exempel. Att man inte gillar något behöver inte betyda att man tycker att det är en dålig programpunkt på festivalen i stort. Men här finns ju ett uttalat fokus på att ”cultivate the theatricality of black metal”.

    Just det teatrala i black metal har jag personligen svårt för. Jag tycker att det blir larvigt. Jag tänkte att jag ändå skulle ge det en chans men mina farhågor besannades s a s direkt. Det var därför jag gick ut.

  43. #163
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    https://forms.gle/c3veMBXBRXx3416t7

    Future of Norbergfestival Working Groups Registration Form

    Anrikningsverket - the not-for profit association that organizes Norberg Festival as well as year-round multidisciplinary productions is going through major organizational changes. If you are interested in taking part in keeping the organization and the festival going, and want to help shape its future direction, please fill in the following contact form to get involved.

    In the months following the festival, we will convene working groups based on specific areas of organizational change such as Organizational Structure, Fundraising, Programming or Production management. The work of these groups will inform decisions that the board will take about structure of the association, budgets, programming and funding…

  44. #164
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av emp Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Precis! Det har funnits lite tendenser åt ”artist-på-piedestal” de senaste åren iom allt detta fokus på show. Extremexemplet från i år är väl Witch Club Satan. Men de flesta internationella festivaler har ju förstås liknande fokus. Det finns en risk att Norbergfestivalens själ går förlorad om man går för långt åt det hållet tror jag.

    (Och vill man höra dödsmetall finns det ju en hel del andra festivaler för sånt för övrigt. Fattade inte riktigt vad den bokningen gjorde på Norberg.)
    Ja det var min tanke också när jag kollade artist listan. Låter väl kul,men vad gör dom här?

  45. #165
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Lite mer syntpopgodis från Camp-MC505


    https://youtu.be/2R-2S4yg6Iw

  46. #166
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Önskar att jag hade energi nog.

  47. #167
    Gollum
    Gollum är inte uppkopplad
    Gollums avatar
    Senior
    Jag hade en klart härlig festival, med höjdpunkter såsom 505-hänget/musiken med 99or och annat lös folk, Vanligt Folk, Witch Club Satan och Acid Hausmeister! Vädret var väl på det stora hela helt OK, kunde varit både bättre och sämre. Tack till alla som var där!

    Samtidigt känner jag att festivalen har förändrats en hel del senaste åren. Det känns som att besökarna i större utsträckning är unga hippa storstadsbor än medelålders musiknördar. DYI-själen som tidigare varit påtaglig gestaltas nu i princip endast av 727/505/*tältscenen i hörnet*, vart tog tex ROS med till festivalen donerade Roland-syntar vägen? En del liknade förr festivalen vid en spelmansstämma för elektronisk musik, vilket jag då tyckte var en bra beskrivning, men inte längre. Jag vill minnas att det var mycket mer noise/drone/experimentellt (bla via tidigare nämnda showcases) i Mimer och i undantagsfall mer melodiösa grejer, nu tycker jag det snarare är tvärt om och jag blir lite besviken på att inte bli lika översköljd av oljud. Stundtals tycker jag även att ljudvolymen i Mimer har varit ganska mjäkig. Jag saknar också tiden då det var mindre "uppstyrt" och fortfarande stod mer gammal utrustning (skakborden tex) kvar i Mimer, man kunde sitta med benen ut över kanten, inga folkmängdsbegränsningar att behöva förhålla sig till (dvs inga jävla köer), vakter som snällt förklarade för förvirrade besökare att "här innanför är det festival-/barområde, så du kan inte ta med dig din öl hit om du inte gömmer den under jackan först så att jag inte ser...", osv, men förstår väl också att det är naturligt att sånt lätt går förlorat när saker växer och granskas noggrannare.
    Jag känner mig gnällig när jag tänker på det, men jag förstår också att förändring är oundviklig, och på det stora hela något bra. Jag kan väl bara konstatera att det för egen del kanske skett i en mindre intressant riktning. Trots det tycker jag att det är en riktigt bra festival och jag tycker på det stora hela att alla som är med och arrar gör ett mycket bra jobb! Och vem vet, Kotten verkar ju hinta om att större förändringar kan vara på G inom arrangörsorganisationen, så gissningsvis kan det ju också medföra att framtida festivaler blir annorlunda. Hade jag haft tid och ork hade jag nog övervägt att involvera mig, men utifrån livet i övrigt är det inte riktigt rätt läge nu.

    Citat Ursprungligen postat av rwq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    maten 10 poäng (om det hade funnits salt)
    Åtminstone tre personer jag pratade med vid olika tillfällen hade beställt coleslaw, som visade sig vara i princip oätlig pga för mycket salt. Köket kanske råkade tömma allt salt i den och så fanns inget kvar till de andra rätterna

  48. #168
    elfelet
    elfelet är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Efter några dagars återhämtning:

    Det blev roligt i år igen! Trots vissa farhågor även här.
    Skoj att träffa och umgås med alla er som dök upp, fint att höra era spelningar, fint att höra och dansa till ett gäng andra spelningar, och skönt att vi inte regnade bort helt!

    Med era/Tonefloats filmer från spelningar på de andra scenerna kan jag ta igen lite av det jag missade - och i ett par fall ångra att jag inte var där - så tack för dem

    Rwq: hälsa gärna Martin och tacka från mig för fin spelning, och hoppas han kör snart igen!

    Stort tack för hjälp och pepp i och kring 505-hörnan,
    och ett extra tack till Kotten för Mimer-äventyr <3

  49. #169
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Haha, ja jag kan bekräfta att jag flyttade två stora hinkar när vi städade med nåt som jag blev nyfiken på vad det var - salt. Köksansvarige var ny för i år och lite färsk, antingen återkommer han med lärdomar från i år eller så är det kanske nån annan med lite mer erfarenhet, vi får se!

    Och ja, det är garanterat öppet för förändringar nu, mycket sker i organisationen och jag uppmanar verkligen alla att fundera på om dom vill försöka engagera sig på nåt sätt för att dra festivalen i rätt riktning. Som jag uppfattade det så är det bästa läget på länge att vara med och påverka nu.

    För min del som inte varit där på 10-15 år så var det ändå ganska likt, men håller med om allt som sagts. Tror att en anledning till att jag slutade komma förr var att partydelen tog mer plats, första åren var det till och med sovtyst på campingen mellan 03-09 det tyckte jag var underbart. Kluven till vad 303 blivit, jag uppskattade själv alltid rave-delen på Arvika/Hultsfred/Roskilde men rent proportionerligt tar det över lite för mycket på Norberg. Hade hellre sett mer live och knas där än bara dj's.

    Sen blev det lixom ute med IDM (för att använda ett fånigt begrepp men tror att alla fattar). Elektronisk musik som gärna är experimentell och udda men ändå inte alltför akademisk, utan kanske till och med svänger emellanåt utan att för den sakens skull vara ren party.

    Visst är det sant att skogsrejvungar från stan dykt upp i drivor, dom är ju för gulliga men lite trist att det tar så mycket plats.

  50. #170
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av emp Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo, men det är det jag menar. En konsert är ju i någon mening alltid en ritual men fokuset här var på showen/ritualen mer än musiken. Därför är WCS ett bra exempel på vad jag menar.
    Jag tänkte inte så noga på det, såg dom inte på det men träffade många direkt efteråt som uppskattat det. Lite performance har väl alltid varit en del av festivalen, även om mest ute på området eller i Krossverket? Sen tänker jag, är det inte samma sak med Vanligt Folk nu för tiden egentligen?

  51. #171
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tänkte inte så noga på det, såg dom inte på det men träffade många direkt efteråt som uppskattat det. Lite performance har väl alltid varit en del av festivalen, även om mest ute på området eller i Krossverket? Sen tänker jag, är det inte samma sak med Vanligt Folk nu för tiden egentligen?
    Jo. Jag gick ut från Vanligt Folk-konserten efter ungefär lika lång tid.
    Det där showandet är inte för mig helt enkelt.

  52. #172
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Men bara för att balansera upp mitt gnäll så vill jag klart och tydligt säga att jag forfarande älskar Norbergfestivalen. ❤️

Liknande ämnen

  1. Norbergfestival 2022, 7-10 juli.
    Av tonefloat i forum Evenemang
    Svar: 357
    Senaste inlägg: 2022-08-10, 23:40
  2. Norbergfestival 2019, 25-27 juli
    Av tonefloat i forum Evenemang
    Svar: 213
    Senaste inlägg: 2019-07-30, 23:28
  3. Norbergfestival 2018, 26-28 juli
    Av tonefloat i forum Evenemang
    Svar: 278
    Senaste inlägg: 2018-09-17, 11:24
  4. Norbergfestival 2017, 27-29 juli
    Av tonefloat i forum Evenemang
    Svar: 746
    Senaste inlägg: 2017-09-18, 10:55
  5. Norbergfestival 2012! 26-28 juli!
    Av zthee i forum Evenemang
    Svar: 848
    Senaste inlägg: 2012-08-17, 14:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •