Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Ändra ordningen på spår i sequencern (i relation till ordningen i mixern).

  1. #1
    olivettis avatar
    Veteran

    Ändra ordningen på spår i sequencern (i relation till ordningen i mixern).

    Kanske konstig fråga beroende på hur man jobbar med Reason.
    Men finns det någon inställning som gör att om jag ändrar ordningen på ett spår
    i sequensern, så flyttas motsvarande kanal samtidigt i mixern?
    Som det är nu måste jag flytta på båda ställena, vilket är lite drygt om man har
    väldigt många spår/kanaler.

  2. #2
    PGR
    PGR är uppkopplad nu

    Börjar bli varm i kläderna
    Nu sitter jag på arbetet (lova att inget säga!) men har för mig att det inte automatiskt ändras för att du byter spår i sequencern. Men tror att man kan markera allt, högerklicka och så kommer det upp ett alternativ typ "sort all"?

  3. #3
    olivettis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PGR Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu sitter jag på arbetet (lova att inget säga!) men har för mig att det inte automatiskt ändras för att du byter spår i sequencern. Men tror att man kan markera allt, högerklicka och så kommer det upp ett alternativ typ "sort all"?
    Inte säker på att vi pratar om samma sak, men om jag markerar spåret i
    seq som jag vill flytta, och högerklickar på det så ser jag inget val där jag
    bestämmer att även mixerkanalen ska flyttas när jag drar spåret till sin nya plats i seq.

  4. #4
    PGR
    PGR är uppkopplad nu

    Börjar bli varm i kläderna
    Det har du rätt i. Jag mindes fel med "sort all". Men om du istället utifrån att du i sequencern ändrat ordning, väljer samtliga spår (typ högerklicka och välj "select all" och sedan igen högerklickar på valfritt spår. Då får du upp möjligheten att "Sort selected device groups"

    Då kan jag i mitt Reason 12 se att den ordningen som spåren är i sequencerdelen avspeglas i mixern och i racket.

    Är det så du menar?

  5. #5
    olivettis avatar
    Veteran
    Fungerar.
    Stort tack.

    Önskar dock att det fanns en funktion då man manuellt flyttar spår i seqencern så
    att motsvarande kanal i mixern följer med. Men det är ett mindre problem.

  6. #6
    PGR
    PGR är uppkopplad nu

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag håller med. Det skulle vara utgångsläget och eventuellt skulle det finnas någon ruta i preferences om man inte vill att det sker automatiskt. Men det kanske blir plottrigt och jag tror att Reason Studios undviker plottrigheter

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2023-01-31, 08:25
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2021-10-02, 07:21
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-06-27, 11:48
  4. In Pursuit Of Silence - En dokumentär om vår relation till ljud
    Av Katzenjammer i forum Allmänt om musik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-10-14, 12:50
  5. länka midi-spår till fx-spår
    Av Danell i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 15:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •