Sidan 1 av 5 1 2 3 4 5 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 272

Ämne: Aphex Twin @ Rosendal Garden Party 10 juni

  1. #1
    gelnef
    gelnef är inte uppkopplad
    gelnefs avatar
    Börjar bli varm i kläderna

    Aphex Twin @ Rosendal Garden Party 10 juni

    Senast redigerat av tonefloat den 2023-02-13 klockan 10:51.

  2. #2
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Jag var där förra året. Skönt med endagsfestival i stan. Jävla kaos till barer plus mat och tyvärr var ljudet rätt kasst, så jag hoppas de fixar detta till i år.

    Mao. Instabuy!

  3. #3
    windwind04
    windwind04 är uppkopplad nu
    windwind04s avatar
    Senior
    Definitivt instabuy här med. Ska gå med brorsan (som nog uppskattar det men inte är ett fan egentligen). Mailet jag fick beskriver det som livespelning, jämför med Hultsfred 1999 som var DJ endast. Undrar om han expanderat live-delen av sina senare gigs til hela showen?

  4. #4
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Wow! Jag måste också gå.

  5. #5
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Jäklar den bara måste jag gå på! Aphex Twin har jag aldrig sett och Fever Ray var nog senast Arvika 2009.

  6. #6
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Otroligt. Det är ett måste!

    Men ni som varit där innan, premium viewing area, är det värt? Jag känner att om jag ska se aphex så ska det vara maximalt maxat. Vill gärna se bra utan att bli moshad i pannbenet.

  7. #7
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Men ni som varit där innan, premium viewing area, är det värt? Jag känner att om jag ska se aphex så ska det vara maximalt maxat. Vill gärna se bra utan att bli moshad i pannbenet.
    +1. jag beredd på premium om det är värt!

  8. #8
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Otroligt. Det är ett måste!

    Men ni som varit där innan, premium viewing area, är det värt? Jag känner att om jag ska se aphex så ska det vara maximalt maxat. Vill gärna se bra utan att bli moshad i pannbenet.
    Det var som en plattform vid sidan av publikhavet, man ser nog bättre, och det är nog lite "lugnare" där uppe. Tror nog inte att upplevelsen ljudmässigt är super dock då det var lite vid sidan av.

    Men å andra sidan var ljudet rätt dåligt oavsett imo, det var för det första alldeles för lågt (och då vill jag ändå inte ha superhög volym pga tinnitus men det ska ju inte vara så att man kan småprata) och för det andra lät det bara trist tyvärr. Nu utvärderar jag utifrån hur The Strokes lät, inte utifrån hur dansmusiken lät för den kollade jag inte på.
    Senast redigerat av inget den 2023-02-13 klockan 11:26.

  9. #9
    readyletsgo
    readyletsgo är inte uppkopplad
    readyletsgos avatar
    Senior
    Ja detta ångrar jag nog om jag missar. Funderar också på premium pga ganska kort, men kanske ovärt om ljudet upplevs sämre.

  10. #10
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Blev nyfiken på om mitt minne stämmer och kollade upp lite foton. Foto 1 är scenen rakt framifrån, foto 2 är premiumhyllan, som då är till vänster om publikhavet i alla fall förra året.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screenshot 2023-02-13 at 11.27.48.png 
Visningar:	112 
Storlek:	7,14 MB 
Id:	111090Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screenshot 2023-02-13 at 11.27.55.jpg 
Visningar:	121 
Storlek:	594,4 KB 
Id:	111091

  11. #11
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Det är iaf typ halva priset från köpenhamn, och fever ray på köpet.

  12. #12
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är iaf typ halva priset från köpenhamn, och fever ray på köpet.
    Ja ändå rätt bra pris faktiskt. Jag betalade 1000kr för London och då äre helt vanliga standardbiljetter. Nu blir jag tvungen att se honom 2ggr i år förhoppningsvis. Oh no!

  13. #13
    windwind04
    windwind04 är uppkopplad nu
    windwind04s avatar
    Senior
    Lite sugen på premium också pga kort och ogillar publikhav..

  14. #14
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Premium känns ju klockrent utifrån vad jag ser här. Nu är det bara hålla tummarna att biljetterna inte säljer slut direkt på torsdag... Annars ses vi där!

  15. #15
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Ja, fanken. Får kanske bli premium. Ingen i bekantskapskretsen som gillar Aphex eller Fever Ray, men det verkar ju som att man kan få hänga med ett gäng trevliga 99:or!

    Tror ni vi kan fixa en egen liten scen på premiumhyllan, à la Camp303 på Norberg?

  16. #16
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Bara att köra Aphex på repeat, tror jag hade han på topp 3 Spotify 2022.

    Eller göra egen Aphex

    https://www.gearnews.com/the-wizard-...ke-aphex-twin/

  17. #17
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, fanken. Får kanske bli premium. Ingen i bekantskapskretsen som gillar Aphex eller Fever Ray, men det verkar ju som att man kan få hänga med ett gäng trevliga 99:or!
    +1, jag tänkte inte ens fråga om någon jag känner IRL gillar Aphex, möjligtvis att jag kan hitta någon som gillar Fever Ray (men inte de "konstiga låtarna")

  18. #18
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    +1, jag tänkte inte ens fråga om någon jag känner IRL gillar Aphex, möjligtvis att jag kan hitta någon som gillar Fever Ray (men inte de "konstiga låtarna")
    Deppigt! Jag fick till min förvåning med tre kompisar på stört, inte förvånande pga aphex men alla är lite gamla och trötta nu för tiden.. plus dyrt men.. kom till jobbet och en kollega plus polare hade också köpt biljett.

  19. #19
    windwind04
    windwind04 är uppkopplad nu
    windwind04s avatar
    Senior
    Hur fick man ens tag i blind bird-biljetterna? För de är väl de enda som släppts?

  20. #20
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av windwind04 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur fick man ens tag i blind bird-biljetterna? För de är väl de enda som släppts?
    De kom ut för ganska länge sen, typ i höstas. Kostade 495kr om jag minns rätt men då köpte man grisen i säcken.

  21. #21
    Valdo
    Valdo är inte uppkopplad
    Valdos avatar
    Senior
    Pepp!

  22. #22
    odlarn
    odlarn är uppkopplad nu
    odlarns avatar
    Veteran
    Ska minsann köpa mig biljett med. Min vanliga konsert+1 kan inte haka på upp, så jag kommer säkerligen vilja ha några att svänga bägare med till polyrytmerna.

  23. #23
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Sällskapsresan 2023

  24. #24
    TigerMM
    TigerMM är inte uppkopplad
    TigerMMs avatar
    Tomte
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, fanken. Får kanske bli premium. Ingen i bekantskapskretsen som gillar Aphex eller Fever Ray, men det verkar ju som att man kan få hänga med ett gäng trevliga 99:or!

    Tror ni vi kan fixa en egen liten scen på premiumhyllan, à la Camp303 på Norberg?
    Jag hoppas att det även blir någon form av fattiglappshäng för oss som inte kan hosta upp cashen för premiumbiljett

  25. #25
    windwind04
    windwind04 är uppkopplad nu
    windwind04s avatar
    Senior
    Borde väl gå att vara på ordinarie ståplats om man tröttnar på lyxbalkongen, antar jag. Eller blir man inlåst? Jag skulle nog säkert inte spendera hela kvällen där, menar jag.

  26. #26
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av windwind04 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Borde väl gå att vara på ordinarie ståplats om man tröttnar på lyxbalkongen, antar jag.
    Det får man väl anta!

  27. #27
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran
    På ett sätt lite kluven, Aphex verkar ju kunna hitta på lite vad som live för att driva med publiken. Hoppas att det inte blir nåt sandpapper på skivspelaren den här gången.

    Egentligen är det ju ingen fråga, Karln är en legend och har han ens spelat i Sverige tidigare? Skulle det bli fantastiskt och jag inte gick hade jag ju ångrat mig resten av livet.

    Köper nog vanligt biljett, pga snål och normallång, om inte allt 99-häng blir i vippen

  28. #28
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Hultsfred 99, kaosspelning http://www.aphextwin.nu/learn/98136410418621.shtml

    Jag missade den för att jag var ung och dum...

  29. #29
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran
    Där hade man ju velat vara. Åkte inte till Hultsfred förrän året därpå.

    Men revansch 24 år senare då

  30. #30
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av makari Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köper nog vanligt biljett, pga snål och normallång, om inte allt 99-häng blir i vippen
    Fint då kan vi vanliga dödliga hänga lite. Blir lite provocerad av VIP-priset. Men det är säkert bara jag som inte hänger med och sakta men säkert håller på att bli gubbe (det var bättre förr osv...)
    Senast redigerat av erko den 2023-02-14 klockan 12:41.

  31. #31
    Valdo
    Valdo är inte uppkopplad
    Valdos avatar
    Senior
    100% vanlig biljett-köpare här, ses i vimlet!

  32. #32
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Det är ju sjukt drygt om de väljer att skapa en gräddhylla istället för att göra det rimligt bekvämt för alla.

    Så mycket gubbe är jag dock att gräddhyllan lockar trots allt. För oändliga köer till först baren och sen muggen tenderar att leda till att jag inte hinner mycket mer än att stå i nån av de köerna...

    Men jag har inte varit på den här festivalen, så jag vet inte hur illa det varit med köer och sånt? Eller allmän trängsel och svårt att se nåt om man är under 1.95?

  33. #33
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är ju sjukt drygt om de väljer att skapa en gräddhylla istället för att göra det rimligt bekvämt för alla.

    Så mycket gubbe är jag dock att gräddhyllan lockar trots allt. För oändliga köer till först baren och sen muggen tenderar att leda till att jag inte hinner mycket mer än att stå i nån av de köerna...

    Men jag har inte varit på den här festivalen, så jag vet inte hur illa det varit med köer och sånt? Eller allmän trängsel och svårt att se nåt om man är under 1.95?
    Det är väl inte helt nytt eller ovanligt med vip/premium.

    Köer till muggen gick faktiskt riktigt snabbt, de hade en miljard toaletter/pissoarer Baren var lite segare men de hade flera, så hade man tur var det inte så lång kö om man orkade ta en bar lite längre bort.

    Att komma in gick supersnabbt förra året med early bird, typ 5 pers i kö före. Då kom jag 30min efter öppning.

  34. #34
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Det här blir kul, såg han i Porto 2017 och det var en rejäl fest asså

  35. #35
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Då lirade han ganska mkt sånt här, haha:

    https://youtu.be/L7tdyj8LgoY

  36. #36
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av inget Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är väl inte helt nytt eller ovanligt med vip/premium.

    Köer till muggen gick faktiskt riktigt snabbt, de hade en miljard toaletter/pissoarer Baren var lite segare men de hade flera, så hade man tur var det inte så lång kö om man orkade ta en bar lite längre bort.

    Att komma in gick supersnabbt förra året med early bird, typ 5 pers i kö före. Då kom jag 30min efter öppning.
    Jag vet att jag faktiskt gav upp hoppet om både öl och mat nåt år på Stockholm Music and Arts och det pajade den festivalupplevelsen rätt hårt. Beslut, beslut... Jag köper mig nog lyxen att kunna välja. Så får man väl väga bekvämlighet mot trevlighet när man väl är på plats.

  37. #37
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av inget Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Att komma in gick supersnabbt förra året med early bird, typ 5 pers i kö före. Då kom jag 30min efter öppning.
    hur är det arrat i övrigt, tro? insläpp 17:00 och AFX går på vid.....22:00?
    (sidan säger "Tider + spelschema presenteras senare." så köp först och få villkoren sen...? nja, det är inte 1997 längre iaf.)

  38. #38
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av avart Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hur är det arrat i övrigt, tro? insläpp 17:00 och AFX går på vid.....22:00?
    (sidan säger "Tider + spelschema presenteras senare." så köp först och få villkoren sen...? nja, det är inte 1997 längre iaf.)
    Strokes som var huvudakt förra året gick på typ 21-22 om jag minns rätt.

  39. #39
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hultsfred 99, kaosspelning http://www.aphextwin.nu/learn/98136410418621.shtml
    Jag missade den för att jag var ung och dum...
    Jag var där men kom efter att scenen äntrats så såg bara när Richard kröp rut bakom spelarna. Klart mystisk spelning/DJ gig.

  40. #40
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av avart Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hur är det arrat i övrigt, tro? insläpp 17:00 och AFX går på vid.....22:00?
    (sidan säger "Tider + spelschema presenteras senare." så köp först och få villkoren sen...? nja, det är inte 1997 längre iaf.)
    22:30 gissar jag på. Laserprojektionerna på stan sade 06102230.

  41. #41
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    inget & outshape: tack!

  42. #42
    readyletsgo
    readyletsgo är inte uppkopplad
    readyletsgos avatar
    Senior
    Var ska man bo?

    Outshape tipsade i en annan tråd om nåt hotell som verkade trevligt, men kan inte hitta den.

  43. #43
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av readyletsgo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var ska man bo?

    Outshape tipsade i en annan tråd om nåt hotell som verkade trevligt, men kan inte hitta den.
    Reimersholme hotell brukar jag tipsa om:
    https://reimersholmehotel.se

    Kanske inte det mest praktiska om man är på Djurgården först. Men å andra sidan. Färjan från Djurgården till Slussen tar en pisskvart och från Slussen till Hornstull tar det väl en sju minuter.

  44. #44
    Valdo
    Valdo är inte uppkopplad
    Valdos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av readyletsgo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var ska man bo?

    Outshape tipsade i en annan tråd om nåt hotell som verkade trevligt, men kan inte hitta den.
    Premium: Hotel skeppsholmen. 1600-tals länga med prunkande trädgård att äta frukosten i medans du blickar ut över Benny Anderssons studio för att sen ta båten över till djurgården och promenera bort till Rosendal.

    Budget: Sofo hotel. bo granne med ett stödboende och i "närheten" av Outshapes studio. Ta 3an till slussen och sen båten till djurgården.

  45. #45
    readyletsgo
    readyletsgo är inte uppkopplad
    readyletsgos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Reimersholme hotell brukar jag tipsa om:
    https://reimersholmehotel.se

    Kanske inte det mest praktiska om man är på Djurgården först. Men å andra sidan. Färjan från Djurgården till Slussen tar en pisskvart och från Slussen till Hornstull tar det väl en sju minuter.
    Minns inte att det såg ut så. Men tack för tips!

  46. #46
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Valdo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Budget: Sofo hotel. bo granne med ett stödboende och i "närheten" av Outshapes studio. Ta 3an till slussen och sen båten till djurgården.
    Efterfest bland 303/606/808/EMS/Buchla/Elektron!

  47. #47
    odlarn
    odlarn är uppkopplad nu
    odlarns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Efterfest bland 303/606/808/EMS/Buchla/Elektron!
    Låter underbart.

  48. #48
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Ja det går en smidig båt från Slussen, så att hitta nåt på Södermalm ("billigare") är smidigt. Hilton Slussen är ju så trist och opersonligt det kan bli men bra access och helt ok pris. Gamla Stan (dyrare) är smidigt, Sven Vintappare är mysigt men lite dyrare i GS som sagt. Sen finns ju strandvägen och ställen som Hotell Diplomat om man känner att det bränner i plånboken, bra access till Djurgården därifrån med. Vill man ha det riktigt smidigt så är ju Hotell Hasselbacken fint. Hotell Skeppsholmen är riktigt nice också, men inte lika smidigt.

  49. #49
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    M/S Birger Jarl - Hotel & Hostel ligger nära Fotografiska, typ en kvarts promenad från Djurgårdsfärjan eller så. Ska enligt uppgift ha trånga hytter och lukta diesel, men det är billigt.

  50. #50
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    M/S Birger Jarl - Hotel & Hostel ligger nära Fotografiska, typ en kvarts promenad från Djurgårdsfärjan eller så. Ska enligt uppgift ha trånga hytter och lukta diesel, men det är billigt.
    Ja dom har en halvschyst uteservering också där man kan pimpla bärs.

  51. #51
    odlarn
    odlarn är uppkopplad nu
    odlarns avatar
    Veteran
    Hade roliga omdömen och bilder på Tripadvisor om inte annat

  52. #52
    knarr
    knarr är inte uppkopplad
    knarrs avatar
    Senior
    Årets alla-hjärtans-dag-present till sambon, hotellweekend i Stockholm och spelning med Aphex Twin. Om man får tag i biljetter dvs...
    Senast redigerat av knarr den 2023-02-15 klockan 11:11.

  53. #53
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Fan. Ska på autotunead singer/songwriter på Dalhalla samma dag med min ena dotter. Det kommer iofs bli bra det med.

  54. #54
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Nu smäller det!

  55. #55
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu smäller det!
    Japp!

  56. #56
    Valdo
    Valdo är inte uppkopplad
    Valdos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu smäller det!
    Biljett Fixad!!

  57. #57
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Gräddhyllan säkrad för undertecknad.

  58. #58
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Hade 2 datorer och allt supersetuppat men early bird försvann direkt lol! Köpte en vanlig iaf

  59. #59
    windwind04
    windwind04 är uppkopplad nu
    windwind04s avatar
    Senior
    Fixat! Ska bli enormt kul.

  60. #60
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran
    Nån som lyckades få en early bird? de måste gått på 2 sekunder, bokstavligen. Fick en vanlig åtminstone.

Liknande ämnen

  1. Aphex Twin 190823
    Av readyletsgo i forum Evenemang
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2023-02-10, 21:47
  2. Aphex Twin Samplebrain
    Av mono i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2022-09-27, 20:02
  3. Aphex Twin on nylon
    Av false messiah i forum Skivor & artister
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2021-02-24, 22:58
  4. Aphex Twin på Soundcloud
    Av LFOKringlan i forum Skivor & artister
    Svar: 86
    Senaste inlägg: 2016-07-17, 16:38
  5. Aphex Twin - Cheeta EP
    Av outshape i forum Skivor & artister
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2016-06-22, 11:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •