Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Budget vs dyrare DSUB, erfarenhet?

  1. #1
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran

    Budget vs dyrare DSUB, erfarenhet?

    Kollar på Musicstores egna märke och även Cordial Essential där de kortare TRS och XLR-varianterna ligger på runt 40-50 eur. Därefter blir hoppet det dubbla för Cordial CFD och dyrare för samma längd.

    Kommer köra från mixer/patchbay till ljudkort, fast koppling i studio.

    Nån som har erfarenhet och kan ge råd?

  2. #2
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Har testat lite olika och känner att de dyrare är dyrare pga märket i så fall.
    Det man skall hålla reda på är att man använder rätt skruvar så man inte drar sönder gängningarna.
    Finns två standarder. Fint resp grövre spår.
    Man får med båda varianterna när man köper ny DSUB.

  3. #3
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Jag köpte de billigare från DLX (minns inte märket, men deras budgetvariant) och jag har inte upplevt något negativt.

    Så tror som FC att man betalar för märket.

  4. #4
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan;[URL="tel:3729326"
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    3729326[/URL]]Jag köpte de billigare från DLX (minns inte märket, men deras budgetvariant) och jag har inte upplevt något negativt.

    Så tror som FC att man betalar för märket.
    Sam a här, har både dyrare (Avid mm) och DLX billigare och märker ingen skillnad. Nu har jag inte suttit med oscilloskop och mätt, sånt är för folk som inte är upptagna med att göra musik och ljud, typ - låter det bra och är stabilt så är det bra och vice versa.

  5. #5
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Jag körde med de billigare från dlx i början och de flesta har gått sönder på ett eller annat sätt.
    Hosa gör också dsub men betydligt bättre än dom billiga dlx säljer

  6. #6
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag köpte de billigare från DLX (minns inte märket, men deras budgetvariant) och jag har inte upplevt något negativt.

    Så tror som FC att man betalar för märket.
    Om det är samma billigare som jag har från DLX så är det nog AMP. Har ganska många såna och tycker att de funkar fint. Inte haft några problem med dem förutom att jag stör mig på att de är så styva. Dvs det behövs lite våld för att få plats med många bakom ett rack.
    Har några AVID också men hatar deras kontakter. Extremt pilliga att skruva in i ett tight rack och skruvarna går lätt sönder. Smidigare kabel dock.

  7. #7
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    tänkte skaffa ett gäng dessa; https://www.musicstore.de/en_DE/EUR/...ACC0008965-000

    verkar ha samma kontakt som avid och AMP kabeln. nån som har erfarenhet?

    ser inte specat att det kommer olika skruvar heller, är det så pass standard att ingen nämner det mao?

  8. #8
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Är man händig med lödkolven kan man få ner priset avsevärt genom att köpa kontakter på Kjell & Co eller liknande. Jag gjorde det men är inte händig med lödkolven så de kablarna är inte kvar i min ägo…

  9. #9
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Thulo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag körde med de billigare från dlx i början och de flesta har gått sönder på ett eller annat sätt.
    Oj, det var skumt.

    Men å andra sidan, jag kopplade in mina d-sub för 7 år sedan och har inte rört dom sedan dess. Dom billiga kanske inte tål mycket ryckande (jag använder patchbay så mina rycks det aldrig i).

  10. #10
    8_bit
    8_bit är inte uppkopplad
    8_bits avatar
    Senior
    Har både billigare (AMP från dlx) och dyrare (Avid, Alva mfl). Skillnaden verkar mest vara materialet i kontakten/chassiet. Ska man montera och inte flytta på grejerna så behöver man såklart inte betala för massa plåt. Daddario på Thomann tycker jag gör stabila saker för väldigt bra pris.

Liknande ämnen

  1. Akustisk: är dyrare = bättre?
    Av DjRymd i forum Stränginstrument
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-12-20, 22:06
  2. Nord Piano 2 HA - 1000kr dyrare?
    Av Haplo i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-06, 21:31
  3. Whitney Dyrare Död
    Av Olle Truck i forum Skivor & artister
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-14, 09:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •