Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 75 av 75

Ämne: Två 99:or från Kite och TM404 (sjukt va?) släpper kassett (sjukt va?)

  1. #61
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det blir analogare...
    +1 på den, det handlar om att analogisera och tvätta bort alla tråkiga ettor och nollor... ju mer kopior desto mindre digitalfjant blir det kvar

  2. #62
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    +1 på den, det handlar om att analogisera och tvätta bort alla tråkiga ettor och nollor... ju mer kopior desto mindre digitalfjant blir det kvar
    ...av Bruce är du kommen, Bruce skall du åter varda! Hata Bruceredusering

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	scale.jpg 
Visningar:	4 
Storlek:	117,5 KB 
Id:	112871

  3. #63
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Alltså, om jag lyssnar på Kite och TM404 så vill jag ju ha bitexakt reproduktion, ingenting annat

    Åtminstonde lika exakt som denna till sitt orginal:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	jc08.jpg 
Visningar:	12 
Storlek:	499,4 KB 
Id:	112873


    För musikens skull.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  
    Senast redigerat av my03 den 2023-05-13 klockan 01:37.

  4. #64
    Phat
    Phat är inte uppkopplad
    Phats avatar
    Veteran
    Mycket fin release med kassetter, omslag, arbete och allt... hatten av! Blir det månne mer musik/släpp framöver?

  5. #65
    Phat
    Phat är inte uppkopplad
    Phats avatar
    Veteran
    Jag är nyfiken på hur en kassett någonstans mellan 80-100 iterationer låter. Om någon vill byta en sådant exemplar mot min 50-talare, så skicka gärna mig ett PM! Jag kan stå för frakt (jag kan också tänka mig köpa ett sådant "sent" exemplar, om man hellre säljer).

  6. #66
    Electroboy
    Electroboy är inte uppkopplad
    Electroboys avatar
    Veteran
    Riktigt fint!

  7. #67
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Phat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är nyfiken på hur en kassett någonstans mellan 80-100 iterationer låter. Om någon vill byta en sådant exemplar mot min 50-talare, så skicka gärna mig ett PM! Jag kan stå för frakt (jag kan också tänka mig köpa ett sådant "sent" exemplar, om man hellre säljer).
    Det finns ingen sådan eftersom han startade om kopieringen efter 30 ex för att det skulle vara någon musik kvar. Läs längre upp i tråden. Men outshape kan säkert ordna ett riktigt uselt ex åt dig

  8. #68
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det finns ingen sådan eftersom han startade om kopieringen efter 30 ex för att det skulle vara någon musik kvar. Läs längre upp i tråden. Men outshape kan säkert ordna ett riktigt uselt ex åt dig
    Jo, jag började om på kassett ett så det är ju totalt 100 som finns. Lite läskigt att skicka ut dessa. Om
    PostNord slarvar försvinner de och de går ju inte att ersätta. Hittills har faktiskt NOLL försvunnit i posten. Sjukt!

  9. #69
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo, jag började om på kassett ett så det är ju totalt 100 som finns. Lite läskigt att skicka ut dessa. Om
    PostNord slarvar försvinner de och de går ju inte att ersätta. Hittills har faktiskt NOLL försvunnit i posten. Sjukt!

    Aha. Så du har kopierat om och om igen från föregående ex? Trodde du skippade det pga ljudproblem. Att det finns 100 ex vet jag.

  10. #70
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aha. Så du har kopierat om och om igen från föregående ex? Trodde du skippade det pga ljudproblem. Att det finns 100 ex vet jag.
    Nä, det blev som vi tänkt. Varje kassett är en kopia av den föregående!

  11. #71
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Fick tillfälle att blasta denna (bandcamp, ej kassetten) ensam i bilen på små mörka fjällvägar förra veckan. Vilket otroligt album! WF106 är favvon.

  12. #72
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick tillfälle att blasta denna (bandcamp, ej kassetten) ensam i bilen på små mörka fjällvägar förra veckan. Vilket otroligt album! WF106 är favvon.
    Tack! <3 Kul att höra. Jag har inte lyssnat efter att jag kopierade upp de där 100 kassetterna. Det fick räcka då för ett år. Så kanske dags igen snart!

  13. #73
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack! <3 Kul att höra. Jag har inte lyssnat efter att jag kopierade upp de där 100 kassetterna. Det fick räcka då för ett år. Så kanske dags igen snart!
    100% förståelse på det, men ge den en lyssning vid tillfälle. Ni har verkligen gjort något vackert tillsammans WF106, stäng ögonen och tänk att du glider fram på små snötäckta skogsvägar. Lyssnade igenom hela idag igen efter att jag skrev och det lät precis lika fint då!

    (känner mig som en gröngöling som börjat använda bandcamp ordentligt först nu och inser att bara genom att redeema koder i band jag hade hemma kom upp i en rejäl samling!)

  14. #74
    TigerMM
    TigerMM är inte uppkopplad
    TigerMMs avatar
    Tomte
    Slår mig att jag ännu bara lyssnat på min egen kopia som väl är något på 60 i raden. Tror jag får ta en ren lyssning vid tillfälle.

  15. #75
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Missat den här tråden helt, fina grejer!

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2021-01-31, 20:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •