Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Ozone 4 låter inte som Ozone 9

  1. #1
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran

    Ozone 4 låter inte som Ozone 9

    Sedan jag för 4 år sedan gick ifrån Yosemite och Ozone 4 slutade fungera så har jag försökt få tillbaka mitt sound.
    Fast jag kopierar eq + alla inställningar exakt rakt av från Ozone 4 till ex. Ozone 9 så låter allt bara platt och inte i närheten som Ozone 4 gör.
    Senast redigerat av drifter7508 den 2023-01-20 klockan 10:49.

  2. #2
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sedan jag för 4 år sedan gick ifrån Yosemite och Ozone 4 slutade fungera så har jag försökt få tillbaka mitt sound.
    Fast jag kopierar eq + alla inställningar exakt rakt av från Ozone 4 till ex. Ozone 9 så låter allt bara platt och inte i närheten som Ozone 4 gör.
    Flera(/alla?) algoritmer är uppdaterade alternativt utbytta sedan dess. Kör inte med samma inställningar.

  3. #3
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Jo, det får man väl anta. Jag hittar inte tillbaka iaf. Allt låter skit och har tappat mycket av lusten att göra musik pga av detta.

    Skulle lätt betala flera tusen för att få tillbaka min egengjorda ”go to preset” att låta lika i 9:an.

  4. #4
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Det påminner mig om att det finns en rätt populär ny plugin som emulerar en kedja med just Ozone 4 i fokus! -> https://cradle.app/product/the-god-particle/

    Jag har inte testat den, eller någon av de Ozone 10-presets som sägs göra samma sak.

    Har du sparat din gamla O4-preset? Det finns antagligen någon med en äldre dator liggandes som kan återskapa med mer liknande inställningar. Jag kan fråga runt lite på annan ort..

  5. #5
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Jag förstår inte riktigt vad pluggen du länkar till har att göra med Ozone 4? =)

    Jag har mina egna presets kvar från Ozone 4. Har som sagt exakt kopierat det inställningar jag kört med där till ozone 9 och det låter inte alls likadant. Försökt pillat runt i år utan att få det i närheten.

    Det närmaste jag kommer är faktiskt med den nya pluggen "Grand Finale" jag köpte.

  6. #6
    lingondricka
    lingondricka är inte uppkopplad
    lingondrickas avatar
    Senior
    I gearspacetråden om ovan nämnda plugg finns ett tips om hur man kan installera Ozone 4 på nyare Mac OS: https://gearspace.com/board/showpost...4&postcount=43

    Kanske kan vara något?

  7. #7
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av lingondricka Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I gearspacetråden om ovan nämnda plugg finns ett tips om hur man kan installera Ozone 4 på nyare Mac OS: https://gearspace.com/board/showpost...4&postcount=43

    Kanske kan vara något?
    Skulle det funka att köra ozone 4 i Monterey menar han?
    Det är väl stört omöjligt vad jag förstått.

    Skulle vara lyckligast i världen ifall det gick!
    Senast redigerat av drifter7508 den 2023-01-20 klockan 17:33.

  8. #8
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag förstår inte riktigt vad pluggen du länkar till har att göra med Ozone 4? =)
    Istället för att emulera någon fräsig analog burk så har de emulerat just Ozone 4.. och eventuellt någonting mer.

  9. #9
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Istället för att emulera någon fräsig analog burk så har de emulerat just Ozone 4.. och eventuellt någonting mer.
    Ha ha. Ja, läste precis det i gearspace länken. Galet! :-) Inte bara jag som gillar ”vintagepluggar”.

  10. #10
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Det finns mycket man kan säga om Waves, men en sak får man ge dem: de ser till att alla deras pluggar hänger med på uppdateringarna. Vill man smäcka på en L-1 eller någon annan 90-talsplugg för att få det soundet så är det inga problem.

Liknande ämnen

  1. Översätta Ozone 4 preset till Ozone 8
    Av drifter7508 i forum Mixning & mastring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2019-06-21, 23:55
  2. Izotope Neutron och Ozone - någon som använder?
    Av SteffeE i forum Mixning & mastring
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2017-12-26, 13:40
  3. iZotope Ozone 7
    Av GusPin i forum Nyheter
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-12-06, 22:15
  4. Ozone?!
    Av Rotwang i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-04-18, 23:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •