Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: S88 MK1 lightguide synkar inte med spårväxling

  1. #1
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran

    S88 MK1 lightguide synkar inte med spårväxling

    Jag har en gammal Komplete Kontrol S88 MK1. Jag får den inte längre att synka lightguiden med valt spår i Live. Det funkade förut, såvida jag inte har fått hål i huvet. Jag har provat med och utan NI:s midiscriptgrej installerad, men jag får det verkligen inte att lira. Lightguiden konfigureras fint när jag laddar ett instrument i Komplete Kontrol, men sen behåller den samma lightguide tills jag manuellt öppnar ett annat instrument i Komplete Kontrol och trycker på lilla keyboardikonen.

    Jag får inte heller transportknapparna att funka. Leker jag runt i inställningarna kan jag få dem att spela noter dock.

    Någon som har ett ess i skjortärmen?

    MacBook Pro 16" M1 Max
    macOS 12.6.2 Monterey
    Ableton Live 11.2.7
    Komplete Kontrol 2.1.8

  2. #2
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Mmkay, så jag har kommit lite längre. Transportknapparna funkar, och jag har fått pil upp/ner på S88 att byta spår. Gör jag det så hänger lightguiden med. Däremot får jag inte till att den gör det om jag byter spår på annat vis, såsom med mus på datorn eller via Push.

  3. #3
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Lite osäker men sätts inte lightguiden av NKS? Vet inte om man kan konfigurera den själv…

  4. #4
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Jo, det stämmer, men jag uttryckte mig fel tror jag. Säg att jag har två spår i Live, med var sin instans av Komplete Kontrol som har olika NKS-pluggar laddade. De har helt olika lightguides. Då vill jag att lightguiden ska gälla för det spår jag har fokus på för stunden, eller som jag har "armat" så att säga. Det funkar om jag byter spår med pilarna på S88, men inte om jag byter spår på annat vis. Och jag är helt tusen miljoner procentenheter säker på att det alltid har funkat förut, tror jag.

Liknande ämnen

  1. Hur synkar ni euroracket med era andra instrument?
    Av outshape i forum Modularer & sånt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2019-01-09, 22:40
  2. Hårdvarusequencer som synkar 100% med DAW
    Av kockpit i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2016-02-01, 13:40
  3. TR-606 synkar inte
    Av rotkiv i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-08, 18:03
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-16, 13:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •