Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Telekablar till studiohörnan?

  1. #1
    Gaston
    Gaston är inte uppkopplad
    Gastons avatar
    Senior

    Telekablar till studiohörnan?

    Jag har möblerat om i min lilla studiohörna och behöver minst 6 meter långa telekablar från mixern till synthstativet. Det vore ju smart att kunna köpa någon multikabel med flera telekablar i samma för att minimera sladdhärvorna lite.

    Jag har hittat den här: https://www.thomann.de/se/the_sssnake_sk3196_snake.htm
    Så några sånna borde lösa problemet. Om de bara går att dela tillräckligt mycket i ena änden för att räcka till två olika synthar?

    Dessvärre har jag inte hittat någon 6 meters med fler än 4 kanaler.
    Ni som har flera/många stereosynthar inkopplade till mixer/ljudkort; vad har ni för kablar?

  2. #2
    Hugo Hasslo
    Hugo Hasslo är inte uppkopplad
    Hugo Hasslos avatar
    Veteran
    Kan svara på ena frågan iallafall De där multikablarna går fint att dela på hela vägen om man vill.

  3. #3
    marvingain
    marvingain är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag kör det mesta i studion med Mogami från https://www.audiocables.eu/collections/multi-cables
    Toppenkvalitet och han bygger valfri längd åt dig.
    Skillnaden förutom byggkvaliten är att att de har låg kapacitans. De billiga thomann-kablarna har högre kapacitans för att användas på scen, och lågpassar därför bort en smula i diskanten vid långa längder.

  4. #4
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Hugo Hasslo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan svara på ena frågan iallafall De där multikablarna går fint att dela på hela vägen om man vill.
    Njä! Jag har sådana. I princip är ändarna på gränsen för korta för att exempel dela till 3 st synthar i ställ. Jag har fått köra förlängningar. (Om man nu inte klipper upp yttre skalet och grejar)

  5. #5
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    +1 på drifter, sssnake-kablar är helt ok vad gäller kvalitet (har flera olika) men vill du splitta dessa blir det nog meckigt/skalpellslöjdande - är min erfarenhet iaf. Köp långa separata kablar i så fall, finns ju hyggligt billiga och långa.

    EDIT;
    Iofs - dom verkar på bilderna inte ha "stopp-plupp" som mina haft innan, och har dom inte det ska det nog bara fara att dra isär dem.

    Sorry för svammel, men exakt dessa har jag nog inte sett innan. (Bara sådana med en gjuten plastklump som agerar stop)

  6. #6
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jag har om nån behöver

  7. #7
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Jag köpte kabelstrumpor typ dessa
    https://www.biltema.se/bil---mc/elsy...5-m-2000041555

    Finns olika tjocklekar
    Och drog vanliga telekablar och MIDI i dem med gott resultat.

  8. #8
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    De länkade i förstaposten är bara att dra isär. Jag har flera sådana också, ofta delade i stereopar.

    Längre kablar har jag oftast byggt själv.

  9. #9
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    +1 på drifter, sssnake-kablar är helt ok vad gäller kvalitet (har flera olika) men vill du splitta dessa blir det nog meckigt/skalpellslöjdande - är min erfarenhet iaf. Köp långa separata kablar i så fall, finns ju hyggligt billiga och långa.

    EDIT;
    Iofs - dom verkar på bilderna inte ha "stopp-plupp" som mina haft innan, och har dom inte det ska det nog bara fara att dra isär dem.

    Sorry för svammel, men exakt dessa har jag nog inte sett innan. (Bara sådana med en gjuten plastklump som agerar stop)
    Dom jag har ser ut såhär. Och sluttåtarna är igentligen för korta för något annat vettigt än att koppla in i patchbays eller ösa på till alla utgångar på en trummis.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2023-01-15 kl. 18.46.21.png 
Visningar:	11 
Storlek:	4,26 MB 
Id:	110585

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •