Resultat 1 till 43 av 43

Ämne: Tips på mastringsplugg

  1. #1
    christ
    christ är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

    Tips på mastringsplugg

    Hej! Skulle precis köpa Ozone 10 advanced men vid checkout lade dom på skatt på priset, slutpriset blev något helt annat än vad jag trodde och bestämt mig för att betala (vacklade mellan standard och advanced). Jag tyckte det var riktigt pissligt gjort, har aldrig varit så när jag köpt andra plugins eller saker på nätet. Men det är en annan tråd. Så nu behöver jag något annat tips på en plugin som gör mastringsjobbet. Vet att T-racks finns men när jag hade möjlighet att jobba lite med det för 10 år sedan tyckte jag att det blev ett speciellt sound och att det spökade till reverb och delay på ett konstigt sätt. Så tipsa gärna om olika plugins som gör jobbet. Tänker mig runt 2000:- i budget.

  2. #2
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Jag tycker att Sonible smart:limit gör ett bra jobb, men det är ju bara en limiter, typ, och inte allt fluff som Ozone har.

    Länk:
    https://www.sonible.com/smartlimit/

  3. #3
    christ
    christ är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Såg ganska trevlig ut! Ja Ozone var ju liksom allt men det kanske får bli att jag köper någon limiter och någon tape-emulator och kompletterar med det som jag har och skapar en färdig channelstrip som jag lägger på när det är dags. Det är främst för mina egna saker som behöver mastras så det behöver ju inte vara det som proffsen har. Även om jag tycker izotope gör ett jäkligt bra jobb när jag testat det!

  4. #4
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Om du är ok med att ratta själv och inte vill ha AI kan jag rekommendera Klevgränds Grand Finale, den har ett antal sektioner du kan använda i olika kombinationer för att mastra en låt: https://klevgrand.com/products/grandfinale 700kr, ingen aning om ifall den är prisvärd i sammanhanget men jag använder delar av den i nästan all mastring jag gör.

  5. #5
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av stryph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ... Klevgränds Grand Finale...
    Har inte testat den, men bara det faktum att slutkompressorn har inställningarna: "FAST" "LAGOM" "SLOW" gör ju att jag vill köpa den. Dagens nördgarv!

  6. #6
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Waves Abbey Road. Fantastisk! Samt billig, runt 500:-
    Bästa jag har hört, och är van vid att få mycket bra masters gjorda manuellt av experter.

  7. #7
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Ärligt talat, vet man vad man pysslar med så behövs förmodligen inget annat än din Daw's medföljande pluggar.
    Annars kör jag ibland Ozone standard.

    Är långt ifrån någon expert i ämnet men de gånger jag betalat och lämnat iväg för mastering har det låtit helt för jävligt i jmf med min egen mastering.

    Denna såg iaf på bild rätt trevlig och "simpel" ut i jmf med Ozone som är lätt att gå vilse i.
    https://klevgrand.com/products/grandfinale

  8. #8
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Håller med Drifter och lite därför jag tipsade om Grand Finale - den har liksom de komponenter man behöver i ett smutt paket och man kan prova runt med lite presets för att få idéer. Som sagt, veta vad man pysslar med är bra.

    Intressant med din erfarenhet av experter! Tror att mycket hänger på tycke och smak, det finns liksom några rätt och fel när det kommer till mastring men massor är tycke och smak. Så en lika viktig egenskap hos mastraren som den tekniska kunskapen är förmågan att förstå vad kunden vill ha.

  9. #9
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Om den man lämnar till för mastring har gjort bra grejer i liknande stil som det man själv har men inte får det att låta bra, då behövs det mer kommunikation och eventuellt ommixning av materialet man skickar.

    Mastring är en process som inbegriper kommunikation, feedback och behandling av ljud.

  10. #10
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mastring är en process som inbegriper kommunikation, feedback och behandling av ljud.
    Just så! På förekommen anledning

  11. #11
    TigerMM
    TigerMM är inte uppkopplad
    TigerMMs avatar
    Tomte
    Citat Ursprungligen postat av christ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hej! Skulle precis köpa Ozone 10 advanced men vid checkout lade dom på skatt på priset, slutpriset blev något helt annat än vad jag trodde och bestämt mig för att betala (vacklade mellan standard och advanced). Jag tyckte det var riktigt pissligt gjort, har aldrig varit så när jag köpt andra plugins eller saker på nätet. Men det är en annan tråd. Så nu behöver jag något annat tips på en plugin som gör mastringsjobbet. Vet att T-racks finns men när jag hade möjlighet att jobba lite med det för 10 år sedan tyckte jag att det blev ett speciellt sound och att det spökade till reverb och delay på ett konstigt sätt. Så tipsa gärna om olika plugins som gör jobbet. Tänker mig runt 2000:- i budget.
    Jag kan trösta dig med att jag har Ozone Standard och har aldrig klickat med den. Har varken fått AI-assistent eller någon av alla presets att låta bra, inte heller när jag pillar själv med alla parametrar. Det har alltid slutat med att jag tagit bort Ozone igen och kört för hand med olika pluggar. Jag slänger på den ibland för att se vad den hittar på, för att ge input till min egen mastring sedan. Men det var ett totalt onödigt köp. Finns folk som älskar Ozone men jag tror det kan vara genre- och soundbeorende. (Sen har iZotope toppen grejer också, tycker deras RX är suverän). Jag är inget proffs på mastring utan kör mest lättmastring som hygienåtgärd, så det hade varit toppen om man bara kunde slänga på en app. Men så himla mycket jobb med EQ och limiter på slutbussen är det ju inte heller (för mina modesta behov alltså).

    I övrigt vill jag tacka för den vettiga och lärorika träden här. Roliga förslag på appar och bra resonemang.

  12. #12
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Nu jobbar jag enbart med mastering och ser det som att jag med största sannolikhet skulle kunna få bättre resultat med DAWens pluggar än med Grand Finale eller liknande pluggar. Ozone skulle väl då vara undantaget eftersom den har ett par riktigt kompetenta moduler och det är sällan som en DAW har det. MEN hela grejen med sådana pluggar är att de kan underlätta en hel del för någon som inte har tid eller lust att spendera ett gäng år och en massa jobb på att lära sig mastering. Sådana pluggar kan hjälpa dig gå i rätt riktning på ett snabbt och enkelt sätt, men det gäller fortfarande att först och främst använda örona. Jag hör ofta exempel på mastringar där mixen lät bättre så fort man volym-matchat dem, ofta pga sådana pluggar.. och då har man missat grejen helt.

    Sen så finns det en rätt grov bredd i kvalitet på pluggar som används för mastering, men det är sällan någon av de absolut bästa (enligt mina öron) kallas för "mastringsplugg". För 2000 kr så kan man annars få tag på t ex en ren digital EQ som låter bättre än de i din DAW och garanterat bättre än i "mastringspluggar", eller kanske en schysst limiter.

    Smart:Limit som Rizzo nämnde är en limiter som är bra på riktigt! Jag har i stort sett alla som är värda att ha och många till.. och den kommer numera på en klar andraplats av de limiters jag använder mest i mjukvara. Relativt lätt att använda även för någon utan koll, men främst så låter den bra!

  13. #13
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ärligt talat, vet man vad man pysslar med så behövs förmodligen inget annat än din Daw's medföljande pluggar.
    Annars kör jag ibland Ozone standard.
    Vill man ha en riktigt fin master är det dock värt med en riktigt fin limiter, typ ozone eller fabfilter. Med till exempel abletons kompressorer och limiter så saknar man ganska mkt kontroll, och det blir lätt strul med både ducking, dist och höga true peak-värden.

    Men bortsett från det kan man göra det mesta med factorygrejer, absolut

  14. #14
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Smart:Limit som Rizzo nämnde är en limiter som är bra på riktigt! Jag har i stort sett alla som är värda att ha och många till.. och den kommer numera på en klar andraplats av de limiters jag använder mest i mjukvara. Relativt lätt att använda även för någon utan koll, men främst så låter den bra!
    Nu blir jag nyfiken. Om den är nummer 2 undrar jag vilken som är nummer 1 — eller är det secret magic sauce?

  15. #15
    christ
    christ är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Tack för många bra tips och det blir ju en liten tankevurpa men alla möjligheter Jag är ju främst intresserad av limiter och lite stereobrodd plus lättrattat. Ozone är ju paketerat på ett snyggt sätt med alla mätare osv framme. Att kunna bläddra mellan lite presents som guidning är ju heller inte fel. Är ganska obrydd om att olika pluggar låter olika då jag tycker en eq är en eq, bara olika typer av hur man kommer dit.
    Skall kolla in Abbey road från Waves samt Grand finale och se vad dom gör och låter, svårt att få in på arbetet. Tar gärna fortsatt emot tips men blir nog att testa ikväll med som jag har med mindset mastring.

  16. #16
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Rizzo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu blir jag nyfiken. Om den är nummer 2 undrar jag vilken som är nummer 1 — eller är det secret magic sauce?
    DMG Audio Limitless. Den låter helt fantastiskt, men är annars nästan raka motsatsen till Smart:Limit.. mängder av inställningar och har en väldigt hög inlärningströskel. Väldigt lätt att göra mer skada än nytta med den, men i rätt händer så är den svårslagen! Den använder jag t om mer än mina hårda limiters.

  17. #17
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    DMG Audio Limitless. Den låter helt fantastiskt, men är annars nästan raka motsatsen till Smart:Limit.. mängder av inställningar och har en väldigt hög inlärningströskel. Väldigt lätt att göra mer skada än nytta med den, men i rätt händer så är den svårslagen! Den använder jag t om mer än mina hårda limiters.
    Limitless har jag testat flera gånger men tycker den är så svår att få bra att den funkade bäst på bypass...

  18. #18
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av christ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är ju främst intresserad av limiter och lite stereobrodd plus lättrattat.
    Felaktigt använd stereobreddning på mastern är en av de absolut mest vanliga misstagen jag hör då jag lyssnar på "hemma-mastrad" musik. Jag förstår lockelsen, men generellt sett så tappar man bort mycket av känslan i musiken. Ett tips: Lär dig grunderna i hur du bygger upp ett rum i mixen innan du ger dig på sånt

    Det påminner mig om ett fantastiskt bra användningsområde för dessa "mastringspluggar". Att använda sådana pluggar på mixbussen under tiden som du lär dig mixa kan hinta om vad i mixen som behöver fixas. Om du får till ett bättre sound med hjälp av denna plugg så analysera skillnaden och se hur du kan lösa det i mixen istället.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Limitless har jag testat flera gånger men tycker den är så svår att få bra att den funkade bäst på bypass...
    Jag förstår dig. Jag lade ner rätt mycket tid på att finslipa ett par presets som jag alltid utgår från.

  19. #19
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av stryph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om du är ok med att ratta själv och inte vill ha AI kan jag rekommendera Klevgränds Grand Finale, den har ett antal sektioner du kan använda i olika kombinationer för att mastra en låt: https://klevgrand.com/products/grandfinale 700kr, ingen aning om ifall den är prisvärd i sammanhanget men jag använder delar av den i nästan all mastring jag gör.
    Precis testat demon och blev väldigt glad. Blir nog ett köp. :-)

  20. #20
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Köpte precis Grand Finale. På nått jäkla sätt så lägger den in ett svagt brus till och från När jag spelar upp ett stråkljud från min Kawai K3. Blir inte klok på vad det beror på. Är det synthen eller pluggen. Nej pluggen är inte i demoläge.

    Va fan... samma med vst's med.

  21. #21
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Köpte precis Grand Finale. På nått jäkla sätt så lägger den in ett svagt brus till och från När jag spelar upp ett stråkljud från min Kawai K3. Blir inte klok på vad det beror på. Är det synthen eller pluggen. Nej pluggen är inte i demoläge.

    Va fan... samma med vst's med. Verkar bero på High Pass Filtret som är auto på. Slår jag av det så försvinner vågbruset? Vad kan detta bero på? Så ska det väl inte fungera antar jag?
    Senast redigerat av drifter7508 den 2023-01-12 klockan 11:43.

  22. #22
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Hmm, kan inte återskapa det. Jag har testat med olika VST-synthar med olika ljud, filtrerat dem på olika sätt, kört skitstark volym på VST och skitlåg volym på VST med olika förstärkningar i Grand Finale. Blir ingen skillnad oavsett hur jag ställer högpassfiltret. Jag kör Bitwig på Mac

  23. #23
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av stryph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm, kan inte återskapa det. Jag har testat med olika VST-synthar med olika ljud, filtrerat dem på olika sätt, kört skitstark volym på VST och skitlåg volym på VST med olika förstärkningar i Grand Finale. Blir ingen skillnad oavsett hur jag ställer högpassfiltret. Jag kör Bitwig på Mac
    Ableton här. Skickade ljudfiler till supporten. Kan pm’a dig länk till dom också.

  24. #24
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Gör så, vore intressant. Blir det likadant om du lägger den på ett inspelad ljudspår? Kan du också fixa bild med exakta inställningar på Grand Finale? Pm:a länk

  25. #25
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av stryph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gör så, vore intressant. Blir det likadant om du lägger den på ett inspelad ljudspår? Kan du också fixa bild med exakta inställningar på Grand Finale? Pm:a länk
    Verkar vara en Bugg:

    Re: Vågbrus i Grand Finale vid HPF?
    Tack för mejl och rapport!
    Den verkar var en liten bugg i högpassfiltret som ligger bakom. Vi fixar snarast!

  26. #26
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Jäkla märkligt. Har lyssnat på dina filer nu och det är ju ett väldigt tydligt brus i Kawai-filen, aldrig upplevt det. Men jag använder ytterst sällan högpassfiltret också.

    Bra dock av Klevgränd att vara på det!

  27. #27
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Japp! Hoppas det blir en snabb fix. Väldigt nöjd annars! Man tackar för tips!
    Fått rätt bra resultat betydligt enklare/ mer snabbjobbat än Ozone. Precis som det ska vara. :-)

  28. #28
    Ingemar Stålholm
    Ingemar Stålholm är inte uppkopplad

    Senior
    Det enda jag kan tillägga här i tråden är att man kommer långt med gratispluggar som komplement till de som kommer med DAW:en. En Ozone-kedja går rätt bra att plocka ihop med egna bitar, och fördelen då är att man får en mer modulär setup

  29. #29
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    DMG Audio Limitless. Den låter helt fantastiskt, men är annars nästan raka motsatsen till Smart:Limit.. mängder av inställningar och har en väldigt hög inlärningströskel. Väldigt lätt att göra mer skada än nytta med den, men i rätt händer så är den svårslagen! Den använder jag t om mer än mina hårda limiters.
    På tal om limiters. Är det någon mer än jag som tycker just avslutande limiter-delen i Softube/Weiss MM-1 är konstig? Enligt manualen ställer man mängd processing via Amount (vilket funkar bra) och därefter ökar man LimiterGain för att få önskad loudness. Jag tycker den verkar ge en massa fula digitalsprak så fort den ska limitera mer än någon enstaka dB?

  30. #30
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På tal om limiters. Är det någon mer än jag som tycker just avslutande limiter-delen i Softube/Weiss MM-1 är konstig? Enligt manualen ställer man mängd processing via Amount (vilket funkar bra) och därefter ökar man LimiterGain för att få önskad loudness. Jag tycker den verkar ge en massa fula digitalsprak så fort den ska limitera mer än någon enstaka dB?
    Yes, jag kommer inte överens med den alls, har samma känsla som du

  31. #31
    vewie
    vewie är inte uppkopplad
    vewies avatar
    Veteran
    Svagt ögonblick igår så gasade jag rejält på waves factory spectre, höll emot dock, nån som provat?

  32. #32
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På tal om limiters. Är det någon mer än jag som tycker just avslutande limiter-delen i Softube/Weiss MM-1 är konstig? Enligt manualen ställer man mängd processing via Amount (vilket funkar bra) och därefter ökar man LimiterGain för att få önskad loudness. Jag tycker den verkar ge en massa fula digitalsprak så fort den ska limitera mer än någon enstaka dB?
    Jag har testat allt inklusive Limitless. MM-1 är bäst, punkt
    Enklast att använda och låter bäst. Öppnar upp midden på ett häftigt sätt.
    Öppna extra inställningarna och sätt på -0.3dB.
    Sätt på Loud algorithmen.
    Sätt ner Limiter/ Gain under 0dB så det du ser och hör enbart är Amount gain-reduction som jobbar.
    Amount är en slags förkompressor, typ bus-kompressor.
    Se till att den komprimerar lite lagom, säg 2-3dB, ibland 4dB.
    Dra sedan upp Limiter/Gain kontrollen så att det blinkar bara lite mer. Jag brukar hamna på 4.0dB på den ratten.
    Amount på runt 65%. en rock-låt hamnar då på Lufs 7.7 som ett medianexempel.
    Jag har även kommit på att istället för att normalisera filen innan man kör MM-1 så använder jag Gain-clip i Pro Tools och kollar visuellt att filen ligger fint strax under noll hela tiden men att det inte gör något att enstaka säg 2-3 peakar kanske är upp mot 2dB ÖVER digital nolla men det gör inget, Pro Tools gör då en i princip ohörbar clipping på den superkorta peaken. Observera att när man normailserar en låt är det vanligt att bara på ett enda ställe i låten smäller det till och normaliseringen blir då begränsad till just denna peak. Men att då låta pro tools göra en digital-clipping på den enda punkten är inget problem. Din fil tjänar redan här 1.5-2dB i volym.

  33. #33
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Fabfilters L2 är nog den minst fula limitern med en kirurgisk exakt truepeak-brickwall. Min favorit bland många.

  34. #34
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Vetefan. Testat lite, och jag upplever det som att MM-1 har problem med dynamisk djupbas. Om jag har mjuka diskantrika pads t ex, och låter en djup, stark, sinus-kick gå lite sporadiskt, får jag väldigt snabbt sånt riva-papper-fras i diskanten. T o m lives inbyggda limiter hanterar det väsentligt bättre. Har flera gånger haft mixdowns utan särskilt aggressiv limiting/loudness (typ -14 integrerad lufs), där det på sina ställen dykt upp sånt fras, som jag nu identifierat kommer från MM-1. Mycket märkligt, nästan så jag undrar om det lurar en bugg någonstans.

  35. #35
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Jag har idag 16 limiters+clippers (inkl några i hårdvara) i min template. MM-1:an finns där och används till kanske 2-3% av alla mastringar. Mycket bra plugg tycker jag, men absolut inte till allt. FabFilter Pro-L2 åkte däremot ut för ett par år sedan, men jag förstår att många gillar dess GUI.

  36. #36
    christ
    christ är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Har hittat en ganska bra kedja men märker att limitern spelar en stor roll på den sista touchen. Det lutar nog åt smartlimiter för min del då den verkar ganska smidig plus har bra parametrar.

  37. #37
    christ
    christ är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    @volantiz
    Hur använder du alla limiters? Är det till olika musikstilar som du använder speciella eller skiftar du även mellan låtar?

  38. #38
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av christ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    @volantiz
    Hur använder du alla limiters? Är det till olika musikstilar som du använder speciella eller skiftar du även mellan låtar?
    Indirekt så blir det delvis efter musikstil, men jag går egentligen efter hur musiken faktiskt låter och hur jag vill att det ska låta på andra sidan kedjan. Då jag väljer vilken/vilka jag ska testa så handlar det ofta mer om hur transienterna låter, hur rummet i musiken känns, musikens frekvensbalans, hur pressat det villhöver vara.. och kanske något mer. De jag har i kedjan finns där för att jag tycker att de hanterar någon specifik detalj bättre än allt annat jag testat. Det finns fördelar och nackdelar med alla de jag valt ut och ofta så fastnar jag för en viss kombination där 2-3 stycken gör lite var.

  39. #39
    christ
    christ är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Tack för svar! Kul och bra att veta då det känns som att man måste ställa om öronen mellan mixning och mastring om vad man letar efter och göra det bra. Att få lite insyn i vad det då är hjälpsamt

  40. #40
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Buggen jag hittade i Grand Finale har skaparna nu åtgärdat :-)

    GrandFinale
    v2.0.1

    Fixed a HPF bug
    AAX Silicon Native support
    Improved graphics performance

  41. #41
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av christ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hej! Skulle precis köpa Ozone 10 advanced men vid checkout lade dom på skatt på priset
    Jag hörde om någon som checkade ut mjukvara och uppgav företagsdetaljer till Billebro, så blev det ingen skatt. Och det värsta som kan hända är att Billebro får problem vid eventuell revision, och den smällen kan man ju ta. Men vem är jag att veta något om såntdär. Jag kan ha hört fel, såklart.

  42. #42
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hörde om någon som checkade ut mjukvara och uppgav företagsdetaljer till Billebro, så blev det ingen skatt. Och det värsta som kan hända är att Billebro får problem vid eventuell revision, och den smällen kan man ju ta. Men vem är jag att veta något om såntdär. Jag kan ha hört fel, såklart.
    Det värsta som kan hända är att de utreder betalflödet och du blir åtalad för skattebrott. Men risken är såklart oändligt liten.

  43. #43
    Håkan
    Håkan är inte uppkopplad

    Avstängd
    Några pluggar som har varit till nytta för mig. Glad amatör , men förstår att verktyget är bara så bra som man lärt sig det. Men för mig har det handlat om att hitta pluggar som gör mycket, med låg lärokurva. Har ozone elements men redan i början av att lära mig den pluggen lacka jag ur. Mina andra verktyg gjorde ett bättre jobb, snabbare tyckte jag.

    https://www.mathewlane.com/

    https://www.pluginboutique.com/produ...desk-True-Peak

    https://www.dear-reality.com/products/dearvr-pro

    Pre master verktyg
    https://www.ayaicinc.com/mix-monolith

Liknande ämnen

  1. TV-Tips
    Av lasselu i forum Allmänt om musik
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2023-04-30, 08:28
  2. TIPS Kassettband för tape-dealy TIPS
    Av netlas i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2015-05-25, 23:11
  3. Vocoder; tips för jämn inspelningsvolym och tips på EQ?
    Av McVicar i forum Mixning & mastring
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-02-25, 13:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •