Resultat 1 till 49 av 49

Ämne: Peter Gabriel, ny singel "Panopticom"

  1. #1
    olivettis avatar
    Veteran

    Peter Gabriel, ny singel "Panopticom"


    https://youtu.be/KIDu6a9COmg


    "Musically, Panopticom drives along powered by the engine-room of long-time collaborators Tony Levin, David Rhodes and Manu Katché, underpinned by haunting electronics from Brian Eno. Additional backing vocals come from Ríoghnach Connolly of The Breath. The lyric is, in part, inspired by the extraordinary work of three groups, Forensic Architecture, Bellingcat and the Gabriel co-founded pioneering human rights organisation WITNESS."

    Låter lovande måste jag erkänna. Har varit lite skeptisk till hans musik senaste 30 åren.
    Alldeles för långa album och känts som han arbetat sönder låtarna innan han varit nöjd.

  2. #2
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av olivetti Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter lovande måste jag erkänna. Har varit lite skeptisk till hans musik senaste 30 åren.
    Alldeles för långa album och känts som han arbetat sönder låtarna innan han varit nöjd.
    Håller nog med. Gabriel var husgud här fram till början av 90-talet. Får nog säga att han är bland de 5 i topp som betytt mest för min egen musikaliska inspiration. Tyckte dock att något började hända från US och framåt. Något magi som funnits där tidigare började gå förlorad och försvann gradvis alltmer. När UP kom så tyckte jag att allt jag gillat tidigare hade försvunnit. Lyssnade på den ett par gånger men sen har Gabriel i stort sett helt fallit utanför min intressesfär.

    Inser att Gabriel betyder mycket för många så jag betonar att det jag skriver ovan bara är mina personliga reflektioner.

    Kluvet intryck av den nya låten. Visst har den partier med den "gamla" Gabriel som jag gillar. Den suggestiva versen inte minst, från 0.35 samt 2.50 och framåt tex. Men sen vette fan. Refrängen kändes ganska tafatt. Lite väl förutsägbara harmonier och försök till "hitlåt". Bättre kan du Gabriel. Sen två ganska långa tråkiga partier med helt intetsägande melodi, från 1.45 och 4.10 och framåt. Sen avslutas låten väldigt snyggt. Och jag måste också säga att sången håller lika bra idag som alltid.

    Nä, räcker inte helt för att övertyga mig. Tyvärr. Men nära. Kommer i alla fall att kolla upp resten av plattan.

    Sen måste jag tillägga... basspelet... herrejävlar. Helt fantastiskt. Knäckande. Levin är verkligen en mästare där.

  3. #3
    olivettis avatar
    Veteran
    Blir lite trött på karln. När han efter 20 år ska släppa sitt nya album, så bestämmer han att släppa en ny låt varje fullmåne, i den ordning de ligger på albumet. Med unikt omslag för varje låt bla bla bla.
    Så albumet lär väl släppas framåt slutet av året......

  4. #4
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Lyssnade några gånger till. Känner att låten i stort sett är en sämre klon av versen från "digging in the dirt" och refrängen från "blood of eden" samt de där två tråkpartierna jag nämnde i mitt förra inlägg. Så nä, inget av hans bättre spår. Tycker jag.

    Sen får vi väl se vartåt det bär med resten. Har egentligen alltid tyckt att hans hitlåtar har varit de spår jag uppskattat minst på hans album så det kommer kanske ett par guldkorn framöver. Men inget jag ligger sömnlös och väntar på. "Rythm of the heat" och "Lay your hands on me" känns långt borta.

  5. #5
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    [admod]

    Moddade trådtiteln lite för bättre sökbarhet.

  6. #6
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Gillar Gabriels produktioner mer än hans musik faktiskt Alltid genomarbetat och fulla med produktionstricks som man har lite lagom jobb att dissekera och lära av. Överproducerat säger vissa - än sen Allt behöver inte förenklas... Varje Gabrielsläpp är Ljudafton för mig

  7. #7
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Låter bra, men lite slätstruket Även jag håller Peter Gabriel högt fram till halvvägs genom Us. Sedan har det varit sisådär, med några få undantag (Digging in the Dirt). Security är i mitt tycke hans bästa album genom tiderna.

  8. #8
    olivettis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BadPixel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter bra, men lite slätstruket Även jag håller Peter Gabriel högt fram till halvvägs genom Us. Sedan har det varit sisådär, med några få undantag (Digging in the Dirt). Security är i mitt tycke hans bästa album genom tiderna.
    Ja, 3an och 4an är nog de jag gillar bäst.
    När So kom tappade jag intresset, det var ju bra men allt för "normalt" för min smak.
    Kul du nämner "Digging In The Dirt". Kanonlåt och där fanns ngt som påminde om storheten från förr.
    På senaste albumet, Up, så finns det låtar som är väldigt bra.
    "Signal To Noise" är magisk, och visuellt live så tappade man andan.
    Men bästa låten är "The Drop", endast Gabriels sång och piano. Tänk om han kunde göra
    ett helt album med lite avskalade låtar, istället för det överproducerade bombastiska han så ofta gör.
    Tycker hans största problem är att aldrig kunna bestämma sig under produktionen, utifrån att han
    spelar in otaliga versioner av varje låt/instrument för att sedan sitta o välja vad som är bäst.
    Detta sätt att arbeta verkar genomsyra hela produktionen och säkert en anledning att det tar sån tid
    att färdigställa ett album.

  9. #9
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Haha, jag fattade ingenting. Vem fan är "Gabriel" liksom??? Har aldrig nånsin hört nån kalla mannen nåt annat än det fullständiga "Petergabriel"

  10. #10
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Jag tänkte gå på globenkonserten nu i maj, men biljettpriserna var höga och jag tänker inte betala för något producerat efter 1986

    https://www.axs.com/se/events/455151...abriel-tickets

  11. #11
    olivettis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tänkte gå på globenkonserten nu i maj, men biljettpriserna var höga och jag tänker inte betala för något producerat efter 1986

    https://www.axs.com/se/events/455151...abriel-tickets
    När jag såg honom 1977, kostade biljetten 53:50

  12. #12
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Vet inte när jag vågar lyssna...vilken sinnesstämning, vilken anläggning.

  13. #13
    Jeppe K
    Jeppe K är uppkopplad nu
    Jeppe Ks avatar
    Veteran
    Halvkul ändå! Peter Gabriel är alltid kvalitet!

    Måste dock bara säga det... Retar mig på den där, (i dubbel bemärkelse?) träiga virveln...

  14. #14
    tei
    tei är inte uppkopplad
    teis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av olivetti Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, 3an och 4an är nog de jag gillar bäst.
    När So kom tappade jag intresset, det var ju bra men allt för "normalt" för min smak.
    Kul du nämner "Digging In The Dirt". Kanonlåt och där fanns ngt som påminde om storheten från förr.
    På senaste albumet, Up, så finns det låtar som är väldigt bra.
    "Signal To Noise" är magisk, och visuellt live så tappade man andan.
    Men bästa låten är "The Drop", endast Gabriels sång och piano. Tänk om han kunde göra
    ett helt album med lite avskalade låtar, istället för det överproducerade bombastiska han så ofta gör.
    Tycker hans största problem är att aldrig kunna bestämma sig under produktionen, utifrån att han
    spelar in otaliga versioner av varje låt/instrument för att sedan sitta o välja vad som är bäst.
    Detta sätt att arbeta verkar genomsyra hela produktionen och säkert en anledning att det tar sån tid
    att färdigställa ett album.
    Jag håller med om det allra mesta du skriver ovan. 3 och 4 är mina favoriter, men jag gillar även So även om den bitvis (eller kanske framförallt som helhet?) blir lite väl mycket en samling poplåtar (jag älskar iofs pop). Istället var det Up som inte riktigt fastnade för mig, även om just Digging in the dirt är fantastisk så fastnade jag aldrig för albumet i stort. Då tycker jag att Up är långt bättre, där finns några riktiga höjdare.

  15. #15
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Rätt slätstruket, men Gabriel är alltid Gabriel!

  16. #16
    Steelberry
    Steelberry är uppkopplad nu
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Jag är inne på samma linje som många ovan: nya låten skulle kunna vara en ratad B-sida, man har hört det förut och lite slätstruket.

    Jag vill passa på att slå ett slag för filmmusiken till Jesu sista frestelse. Ingen popmusik men oj vilken vibe! Ligger nog på min topplista över filmmusik alla kategorier. Musiken till Rabbit Fence är inte så dum heller.

    Efter att ha missat så många band från förr så blev det en biljett på bakre parkett i maj.

  17. #17
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vill passa på att slå ett slag för filmmusiken till Jesu sista frestelse. Ingen popmusik men oj vilken vibe! Ligger nog på min topplista över filmmusik alla kategorier. Musiken till Rabbit Fence är inte så dum heller.
    Ovo

  18. #18
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är inne på samma linje som många ovan: nya låten skulle kunna vara en ratad B-sida, man har hört det förut och lite slätstruket.

    Jag vill passa på att slå ett slag för filmmusiken till Jesu sista frestelse. Ingen popmusik men oj vilken vibe! Ligger nog på min topplista över filmmusik alla kategorier. Musiken till Rabbit Fence är inte så dum heller.

    Efter att ha missat så många band från förr så blev det en biljett på bakre parkett i maj.
    Passion är nog den plattan som rullar mest här. När den kom var jag helt såld och tycker fortfarande den håller utmärkt. Den gjordes ju också innan US, alltså när han fortfarande vågade vara lite skitig i ljudbilden på ett sätt som inte kändes konstruerat. Rabbit Fence var ok, men då hade han börjat få det här cleana soundet som jag inte uppskattar.

    Passion och Birdie håller jag nog högst bland de Gabrielplattor som åker på här hemma fortfarande. Sen kommer platta 4 (Security) därefter SO men jag hoppar över Sledgehammer, den är tyvärr för evigt sönderspelad. Sen kan de tre första åka på emellanåt också. Nu låter det som att jag spelar plattorna ofta men så är inte riktigt fallet. Ett par gånger per år kanske med undantag av Passion som åker på oftare eftersom jag har den i min utvalda samling till bilen och även som referens i studion.

  19. #19
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Passion har jag också lyssnat en hel del på, dock inte på senare tid, men just den plattan har dykt upp i mitt huvud när jag lyssnat på vissa youtubeklipp av Osmose.

  20. #20
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ovo
    Downside Up från Ovo med Paul Buchanan och Elisabet Frazer är ju en helt otroligt vacker låt.


    https://youtu.be/aEtmT4LkbcU

  21. #21
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Peter Gabriel är en av mina husgudar! Hela Secret world live-konserten är bara helt fantastisk... lyssna exempelvis på...
    Shaking the tree...

    https://youtu.be/3_Q79lls1f0
    Alltid bra live... jag har sett både Genesis och honom själv flera gånger!

  22. #22
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Peter Gabriel är en av mina husgudar! Hela Secret world live-konserten är bara helt fantastisk... lyssna exempelvis på...
    Shaking the tree...

    https://youtu.be/3_Q79lls1f0
    Alltid bra live... jag har sett både Genesis och honom själv flera gånger!
    Men frågan är om du sett Genesis när Gabriel fortfarande var med? I så fall blir jag lite avis.

  23. #23
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Så dumt. Bara för det började jag lyssna på Passion på Spotify och tycker att "någon" spelar fel på "Of These, Hope - Reprise" ca 0.41 sekunder in. Hör jag rätt eller fel? Låter som en liten snubbling.

    Låt 5 alltså, inte den som bara heter "Of These, Hope".

    Har inte den bästa lyssningen nu dock.

  24. #24
    ahlnold
    ahlnold är inte uppkopplad
    ahlnolds avatar
    Senior
    Håller med om att nya singeln inte imponerade, tyvärr…

    Lyssnade på Passion för första gången nu. Helt annan kaliber! Hör inget snubbel i ovannämnda reprise, tror att det är meningen att melodin ska gå så… men jag tror den växlar ton lite hastigare än när den kommer igen sen kanske?

  25. #25
    Steelberry
    Steelberry är uppkopplad nu
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "Of These, Hope - Reprise" ca 0.41 sekunder in. Hör jag rätt eller fel? Låter som en liten snubbling.
    Låter mer som en rytmisk accent i mina öron som blir starkare och starkare för varje takt fram till dit - men jag har hört detta stycke 100-tals gånger så det är så "det ska låta".....

  26. #26
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gillar Gabriels produktioner mer än hans musik faktiskt Alltid genomarbetat och fulla med produktionstricks som man har lite lagom jobb att dissekera och lära av. Överproducerat säger vissa - än sen Allt behöver inte förenklas... Varje Gabrielsläpp är Ljudafton för mig

    https://youtu.be/O9CzhHDRVrQ

  27. #27
    olivettis avatar
    Veteran

  28. #28
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Peter Gabriel spelar i Globen 31/5 - någon som ska gå? Tyvärr för dyrt med en bra bit över 1000 kr för vettiga platser


    https://youtu.be/H9y2YIaTZSs


    https://youtu.be/qRGFObOS35Y

    Setlist (Krakow)

    Washing of the Water (acoustic version)
    Growing Up (acoustic version)
    Panopticom
    Four Kinds of Horses
    i/o
    Digging in the Dirt
    Playing For Time (new version)
    Olive Tree (world premiere)
    Home (world premiere)
    Sledgehammer

    - intermission -

    Darkness
    Love Can Heal
    Road to Joy (world premiere)
    Don't Give Up
    The Court
    Red Rain
    Unknown new song
    What Lies Ahead
    Big Time
    Live and Let Live (world premiere)
    Solsbury Hill

    - Encore -

    In Your Eyes

    - Second encore -

    Biko

  29. #29
    Steelberry
    Steelberry är uppkopplad nu
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Jag tvekade länge men rockade loss på en biljett på parkett, inte längs fram dock. Det var 40 år sedan jag såg PG på Hovet och nästan 30 i Paris. Detta är troligen sista besöket i Stockholm kan man väl anta. Jag har missat så många andra storheter på deras sista turné så det fick bli en helkväll med Gabriel.

  30. #30
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Tack för tipset! Kanske blir ett besök, han blir inte yngre, har missat alla tidigare konserter.

  31. #31
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tvekade länge men rockade loss på en biljett på parkett, inte längs fram dock. Det var 40 år sedan jag såg PG på Hovet och nästan 30 i Paris. Detta är troligen sista besöket i Stockholm kan man väl anta. Jag har missat så många andra storheter på deras sista turné så det fick bli en helkväll med Gabriel.
    Såg konserten i Stockholm för prick 20 år sedan och den var riktigt bra... Hade gärna sett denna - jämnårig med Steve Hackett med sina 73 år så det lär nog vara sista varvet.

  32. #32
    tei
    tei är inte uppkopplad
    teis avatar
    Veteran
    Jag köpte biljetter häromdagen för att slippa ångra mig sedan, det här lär ju vara sista chansen att se honom live i Sverige. Jag har varit på en PG-konsert tidigare, det var för 20 år sedan och det var en finfin upplevelse.

    Allra helst hade jag dock varit på Earl's Court den där sommardagen 1987 när Kate Bush dök upp på scenen och sjöng i Don't Give Up. Jag får trösta mig med att jag sett båda live om än inte samtidigt.

  33. #33
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Finns nåt visst av melankoli jag gillar i låten, men når inte riktigt fram ändå… för att vara Peter Gabriel-standard. Å villa andra 80-talshjältar gör det, jorden har snurrat vidare sedan dess… tyvärr i fråga om det som var bra då, som Peter Gabriel.

  34. #34
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    Ska också gå. Såg honom på globen både 2003 och 2014. Ska bli kul att höra några nya osläppta låtar! Tycker att flera av de som släppts från i/o hittills har varit ok.

  35. #35
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Brukar PG hålla tiderna? Sista tåget hem går 23:17. Kanske bäst att boka övernattning i alla fall, vill ju inte stressa eller behöva dra innan encore.

  36. #36
    olivettis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Brukar PG hålla tiderna? Sista tåget hem går 23:17. Kanske bäst att boka övernattning i alla fall, vill ju inte stressa eller behöva dra innan encore.
    Har väl sett alla konserter från 1977 fram till 2003 och han var alltid punktlig.

  37. #37
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av olivetti Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har väl sett alla konserter från 1977 fram till 2003 och han var alltid punktlig.
    Tack!

  38. #38
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	BAB3B035-CDF9-4211-BFF7-9E7356E3308A.jpeg 
Visningar:	25 
Storlek:	2,75 MB 
Id:	113229

  39. #39
    tei
    tei är inte uppkopplad
    teis avatar
    Veteran
    Jag var där, och det var riktigt bra – klart över min förväntan och nog bättre än 2003. Det var bra fart på gubbarna (PG är ju 73 och Tony Levin några år äldre än så) och en bra blandning av gammalt och nytt bra material. Jag hade gärna hört något från tredje och fjärde albumen också, menär nöjd ändå och jag ser fram emot albumet –.de låter som hittills kommit är alla överraskande bra, framförallt senaste "Four kinds of horses".

  40. #40
    Steelberry
    Steelberry är uppkopplad nu
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Visst var det bra! Mycket bra!

    Förvånande hur bra hans hesa röst håller även om den inte är lika stark som förr. Otroligt snygg video och ljusshow. Jag hade också velat ha nån mer äldre låt, det är ju en sån stor låtskatt. Lite väl många lugna låtar för det var med låtar med mer ös som jag tyckte Peter och bandet visade sig från sin bästa sida.

  41. #41
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Det var bra, första och troligen enda gången jag ser PG, han blir inte yngre och konserter är inte min grej egentligen.
    Gick på 20.00, underbart.
    Favoriterna var ändå Red Rain och Big Time, bra ös på den senare.
    Och som sagt, mycket nytt och riktigt bra!
    Och som sagt, hade också velat höra mer gammalt.

    Hamnade dock bredvid ett superfan som skulle sjunga med i alla låtar, tjoa som en tonåring, gunga/handtrumma i någon halvt slumpmässig egen uppfattning om vad takt är, så flyttade på mig efter en stund och avnjöt resten ståendes.
    Ovan som jag är vid konserter, trodde inte att det skulle vara ett sånt jäkla supande, skytteltrafik mitt i konserten för att hämta mer öl. Och inte komma i tid efter pausen, mer öl istället. Något respektlöst tycker jag, både mot musikerna och övriga besökare.
    Men det är väl jag som inte fattar att det är fest.

  42. #42
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    Konserten var klart bättre än vad jag kanske vågat hoppas på. Lagom mycket scenshow (har för mig att jag tyckte att 2003 var för spexig och 2014 för tråkig men har inga konkreta minnen om så faktiskt var fallet) och bra musiker såklart. Growing up som låt nummer två vid lägerelden var grym

    För den intresserade så har Tony Levin lagt upp en del bilder från konserten här: https://tonylevin.com/road-diaries/p...stockholm-show

  43. #43
    olivettis avatar
    Veteran
    Sju låtar släppta hittills (37min)
    Alla väldigt bra. Låter lovande inför albumsläppet.
    Allt känns mer spontant och inte så överproducerat, som han kan ha
    en viss fallenhet för.

    https://petergabriel.bandcamp.com/music

  44. #44
    olivettis avatar
    Veteran
    ”The world premier of "i/o", the new album from Peter Gabriel
    happened at WOMAD Festival this evening. (friday evening)
    It happened in the rain, under a rather large model of the moon.”

    Track listing below. Running time around 65 minutes.


    1. Panopticom
    2. Playing For Time
    3. The Court
    4. Four Kinds Of Horses
    5. I/O
    6. Love Can Heal
    7. Road To Joy
    8. So Much
    9. Olive Tree
    10. Home
    11. And Still
    12. Live And Let Live

    Källa:
    Michael Palmer Photography | Twitter, Instagram, Facebook |

  45. #45
    olivettis avatar
    Veteran
    Ny låt släpps idag. Gillar verkligen allt som släppts, känns som ett väldigt starkt album.



    https://youtu.be/EbUF1_WdydY

  46. #46
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Nån som köpt nya skivan i/o ännu? Eller lyssnat igenom via streaming? Nyfiken, måste kolla in!

  47. #47
    olivettis avatar
    Veteran
    Mycket bra.
    Bästa sedan fjärde albumet.

  48. #48
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    Jag gillar den skarpt. Dark-side mixarna är generellt mina favoriter, med några undantag. En av de bästa låtarna - Four kind of horses - gillar jag nog bright side-mixen av bäst. Atmos-mixarna har jag inte lyssnat så mycket på.

  49. #49
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Fantastiskt album! Även om PG stagnerat något så är det ändå bra att han håller sig till det han är bäst på och allt finns där, Synthljuden, rösten, falsetten, texterna, strukturen, produktionen, musikerna, allt.

Liknande ämnen

  1. Peter Gabriel ändå...
    Av lasselu i forum Skivor & artister
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2022-11-09, 16:43
  2. mindXpander, ny singel, gammal singel... och lite mer.
    Av Rizzo i forum Skivor & artister
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2021-01-06, 19:33
  3. Nytt från Peter Gabriel
    Av kroffe i forum Skivor & artister
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-09-19, 18:48
  4. Peter Gabriel - US
    Av kockpit i forum Skivor & artister
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-10-11, 21:58
  5. Remixa Peter Gabriel
    Av RaelDWTW i forum Allmänt om musik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 16:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •