Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Reason: Problem att autentisera dator. Här finns en möjlig lösning.

  1. #1
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran

    Reason: Problem att autentisera dator. Här finns en möjlig lösning.

    Är Reason 12 och Windows 10 användare, och under lång tid haft problem att autentisera mina datorer.

    Gillar verkligen cloud-autentiseringen och synkningen. MEN när nätverket är dålig går det inte att öppna Reason.

    I synnerhet min gamla men hyfsat välspeccade gamla studiodator, har ett trådlöst nätverkskort
    som tar semester lite då och då.

    Valet "computer" har ej ens funnits med i listan över möjliga alternativ. Endast deras "Key" samt "Balance"
    Codemeter osv har varit uppdaterat.

    Efter att ha retat mig på min kammare under lång tid skrev jag så till supporten och fick ett bra svar.

    "Troubleshooting
    We've noticed that Authorizer might not open properly for those who have strict privacy settings in the browser. If you have problem getting the application to open please review your browser settings and temporarily disable strict privacy settings."

    Så att jag gick in Chrome.
    inställningar/integritet säkerhet/

    Där finns en tickbox med "Förbättrat skydd" i browsern. Den tickade jag temporärt till "inget skydd".
    Då kom valmöjligheten "computer" upp i autentiseringslistan inne hos Reason Studios.
    Sen får man förståss ändra tillbaka sina inställningar så det blir säkrare igen..

    Så att har ni problem men autentisering, kan detta vara en möjlig lösning. Kanske kan det hjälpa någon!?

    God Jul!

  2. #2
    PGR
    PGR är uppkopplad nu

    Börjar bli varm i kläderna
    Om jag förstått det rätt så kommer ett nytt autentiseringssystem att ingå i nästa uppdatering. Utlovas bli "marknadens bästa" och då även offline möjlighet för Reason+.

  3. #3
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PGR Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om jag förstått det rätt så kommer ett nytt autentiseringssystem att ingå i nästa uppdatering. Utlovas bli "marknadens bästa" och då även offline möjlighet för Reason+.
    Låter bra!

Liknande ämnen

  1. Reason 9.5 finns att ladda hem!
    Av drloop i forum Reason Studios
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2017-08-01, 21:13
  2. Reason och auktorisering av dator-problem
    Av salrip i forum Reason Studios
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-10-02, 05:38
  3. Finns detta att få tag på i Reason?
    Av bitbob i forum Reason Studios
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-05-30, 04:40
  4. Möjlig lösning på jordbrum
    Av bmeeks i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 13:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •