Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Köpa min andra synth (Behringer 2600 eller Behringer Pro-1)

  1. #1
    Ylan
    Ylan är inte uppkopplad

    Senior

    Köpa min andra synth (Behringer 2600 eller Behringer Pro-1)

    Kamrater,

    Jag köpte en Behringer Neutron här på 99 för några år sedan. Jag är alltså tämlig nybörjare, men jag inser också att det är mycket lättare att lära sig syntes på hårdvara än på plug in på skärm.

    Nu känner jag att jag skulle vilja ha en synth till för att komma litet längre innan jag måste patcha om för nytt ljud. T. ex. bas på neutron och ett arpeggio eller lead på den andra. Eller vice versa.

    Jag har sett en Behringer Pro-1 och en Behringer 2600, båda begagnade till vad som verkar vara rimliga priser.

    Jag tänker att Pro-1 är enklare och billigare, men är också sugen på det 2600 erbjuder.

    Vad tycker folket här på 99?

    Vänligen, Ylan

  2. #2
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Jag skulle slå till på 2600. Roligare patchmöjligheter och kan arbeta ihop med Neutron. Jag har en själv och det går att göra mycket med den maskinen och den låter dessutom bra.

  3. #3
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Kan bara rekommendera Pro-1, för jag har aldrig provat 2600an. Pro-1 är antagligen Berras bäst låtande repro vad jag kan sammanfatta av recensioner, med välkomna extra tilltugg av cv/gate funktioner. Mycket trevlig burk.
    Litet demo på en patch jag gjort:
    https://drive.google.com/file/d/1HJK...w?usp=drivesdk

  4. #4
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran