Resultat 1 till 52 av 52

Ämne: Sequential Trigon-6 / Desktop

  1. #1
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran

    Sequential Trigon-6 / Desktop

    Introducing the Sequential Trigon-6!


    The Trigon-6 is Sequential’s take on the classic, thick and creamy, 3-oscillator-plus-ladder-filter analog sound that defined the dawn of the synth era. It’s a sound that bridges genres and styles — now refined and redefined with Sequential’s own modern imprint. The Trigon-6 shares the same critically acclaimed knob-per-function panel design and form factor as Sequential’s Prophet-6 and OB-6 — forming a true power trio of modern workhorses for studio and stage.


    Visit Sequential.com for more information.

    https://www.sequential.com/product/trigon-6/

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	E61619B4-4BFD-4B35-BD30-8AEC1CB167F8.jpeg 
Visningar:	100 
Storlek:	64,3 KB 
Id:	109511
    Senast redigerat av tonefloat den 2023-08-15 klockan 20:24.

  2. #2
    303infinity
    303infinity är inte uppkopplad
    303infinitys avatar
    Senior
    Tufft! En polyfonisk Model D alltså? Det kan ju bli hur bra som helst!

  3. #3
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 303infinity Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tufft! En polyfonisk Model D alltså? Det kan ju bli hur bra som helst!
    Samtidigt som Moog återupptar produktionen av Model D.

    https://www.moogmusic.com/news/one-a...odel-d-returns

  4. #4
    Sweet tweak
    Sweet tweak är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

  5. #5
    textuell
    textuell är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Tar den här före moogen lätt som en plätt.

  6. #6
    drglas
    drglas är uppkopplad nu
    drglass avatar
    Veteran
    Finns det något pris än? Nya Model D var nog i mesta laget...

  7. #7
    Sweet tweak
    Sweet tweak är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns det något pris än? Nya Model D var nog i mesta laget...
    Thomann 43 990 kr
    https://www.thomann.de/se/sequential...iOjV9&reload=1

  8. #8
    textuell
    textuell är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Är det inte lite väl också?

  9. #9
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Ingår det pensel och färg? Det var det fulaste trächassi jag sett.

  10. #10
    Sweet tweak
    Sweet tweak är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av textuell Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det inte lite väl också?
    Det är de nya syntpriserna nu när det ser ut som det gör i världen

  11. #11
    textuell
    textuell är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Sweet tweak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är de nya syntpriserna nu när det ser ut som det gör i världen
    Det vore ju synd om vi alla fick börja använda de synthar de redan har hemma.

  12. #12
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Lite åt en Memorymoog verkar det som...Men jag tycker modulationsdelen verkar starkt begränsad tyvärr. Filter tracking t.ex. med off/half/full räcker inte för mej. Där är Take5 mycket flexiblare. Hellre en Take10, med split och layer mode

  13. #13
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator

  14. #14
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Avsaknaden av någon form av polymod....suck.
    Även memorymoog har ju en form av polymod.

  15. #15
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Avsaknaden av någon form av polymod....suck.
    Även memorymoog har ju en form av polymod.
    Den har ju det, titta på panelbilderna på t ex Thomann
    ...

  16. #16
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Avsaknaden av någon form av polymod....suck.
    Även memorymoog har ju en form av polymod.
    POLY MOD
    • Sources: oscillator 3 (bi-polar) and filter envelope (bi-polar)
    • Destinations: oscillator 1 frequency, oscillator 2 frequency, oscillator 3 frequency, oscillator 1 pulse width, oscillator 2 pulse width, filter cutoff, feedback amount


    Taget från specs på https://www.sequential.com/product/trigon-6/

    Men jag missuppfattar nog vad du menar?

  17. #17
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Jag var för snabb och såg fel när jag såg den första gången, bra att det blev utrett

  18. #18
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Intressant - 3 oscillatorer med ladderfilter gör denna till en ganska direkt konkurrent till Moog One och/eller gamla Memorymoogen.

  19. #19
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Sjukt snygg!

    Synd att DSI inte gillar reglar. Så mycket härligare än rattar.

  20. #20
    Hackemoff
    Hackemoff är inte uppkopplad
    Hackemoffs avatar
    Senior
    Som en Memorymoog alltså?

  21. #21
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    https://youtu.be/itYRgI1wluk

    https://youtu.be/zANHQC-qmvw



    Lite väl högt pris, men klart intressant!

  22. #22
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    Extremt hög villhöver faktor på den här, men som vanligt med dagens priser så drar jag åt mig öronen. Vore dock fint att ha en riktigt clean modern analogpoly i studion nån gång, och den här ligger faktiskt väldigt nära mina önskemål om features.

    Hur är det med LFOerna dock, ser ut att bara vara en med flera destinations eller har jag fattat det fel? Det står Freq1,2,3 samt Pwm1,2,3, + filter och AMP på ett gäng knappar där på panelen, dvs 8 st destinations? Det känns lite kasst att bara ha en LFO ..

    • LOW FREQUENCY OSCILLATOR
    • Five wave shapes: sine, sawtooth, reverse sawtooth, square, and random (sample and hold)
    • LFO sync
    • Initial amount
    • Mod destinations: oscillator 1 frequency, oscillator 2 frequency, oscillator 3 frequency, oscillator 1 pulse width, oscillator 2 pulse width, oscillator 3 pulse width, filter cutoff, amp (VCA)

  23. #23
    drglas
    drglas är uppkopplad nu
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Extremt hög villhöver faktor på den här, men som vanligt med dagens priser så drar jag åt mig öronen. Vore dock fint att ha en riktigt clean modern analogpoly i studion nån gång, och den här ligger faktiskt väldigt nära mina önskemål om features.

    Hur är det med LFOerna dock, ser ut att bara vara en med flera destinations eller har jag fattat det fel? Det står Freq1,2,3 samt Pwm1,2,3, + filter och AMP på ett gäng knappar där på panelen, dvs 8 st destinations? Det känns lite kasst att bara ha en LFO ..

    • LOW FREQUENCY OSCILLATOR
    • Five wave shapes: sine, sawtooth, reverse sawtooth, square, and random (sample and hold)
    • LFO sync
    • Initial amount
    • Mod destinations: oscillator 1 frequency, oscillator 2 frequency, oscillator 3 frequency, oscillator 1 pulse width, oscillator 2 pulse width, oscillator 3 pulse width, filter cutoff, amp (VCA)
    Det är väl som på P6 och OB6, en LFO med flera destinationer. Dock kan den tredje VCOn användas till Polymod och då har man fortfarande två VCOer över.

    Saknar ibland en extra LFO på min P6. Brukar dock automatisera via MIDI istället.

  24. #24
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Äntligen får pessimistpöbeln som klagar på att det inte kommer något nytt äntligen något nytt. Även för mig som är glad för alla ReIssues som definierar vad en synth är verkar det här helt fantastiskt. Blir dock förmodligen inget köp efter att fyllt studion till max med allt jag drömt om - nu är det dags att börja leva lite också, inte bara köpa syntar…. å andra sidan är det att leva… öh…

  25. #25
    SINUS
    SINUS är inte uppkopplad
    SINUSs avatar
    Senior
    Väldigt inspirerad av memorymoog! Personligen känner jag ingen eufori, men synthen verkar vettig tycker jag.

  26. #26
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av SINUS Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Väldigt inspirerad av memorymoog! Personligen känner jag ingen eufori, men synthen verkar vettig tycker jag.
    Det finns väl skäl till det? Om inte din park förändrats mycket de senaste åren.

  27. #27
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är väl som på P6 och OB6, en LFO med flera destinationer. Dock kan den tredje VCOn användas till Polymod och då har man fortfarande två VCOer över.

    Saknar ibland en extra LFO på min P6. Brukar dock automatisera via MIDI istället.
    Som minst 2 dedikerade LFOer hade jag förväntat mig i den här prisklassen, lite synd tycker jag på en annars så fin maskin. Men ja, jag kommer nog aldrig har råd ändå haha

  28. #28
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Ljudet låter som Prophet 6 (som jag har delade känslor för) på analoga sterioder… eller stereoider… jag fullkomligt uppslukas av ljudet. Vore jag en på regelbunden basis giggande musiker som kuskade runt skulle jag definitivt överäga Trigon-6. Så mycket trevligare än tex Take-5 (men dyrare, ja jag vet) och t.om. OB-6. Min Prophet 5 eller OB-X8 kommer inte på tal om att köra live med risk för konfetti mellan tangenterna, kameramän som stöter emot osv. Tyvärr blir det väl att fortsätta med MainStage med bl.a. samlingar och tweaks av mina analoga syntar de få tillfällen jag lirar synth live varje år. Men en Trigon-6 vore ju något…

  29. #29
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Tehporp golana Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ljudet låter som Prophet 6 (som jag har delade känslor för) på analoga sterioder… eller stereoider… jag fullkomligt uppslukas av ljudet. Vore jag en på regelbunden basis giggande musiker som kuskade runt skulle jag definitivt överäga Trigon-6. Så mycket trevligare än tex Take-5 (men dyrare, ja jag vet) och t.om. OB-6. Min Prophet 5 eller OB-X8 kommer inte på tal om att köra live med risk för konfetti mellan tangenterna, kameramän som stöter emot osv. Tyvärr blir det väl att fortsätta med MainStage med bl.a. samlingar och tweaks av mina analoga syntar de få tillfällen jag lirar synth live varje år. Men en Trigon-6 vore ju något…
    Hur kan du jämföra Trigon-6 med Take 5? De är ju inte lika på en fläck? Jag hade inte kunnat ersätta min Take 5 med en Trigon-6, de är ju oerhört olika.

  30. #30
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur kan du jämföra Trigon-6 med Take 5? De är ju inte lika på en fläck? Jag hade inte kunnat ersätta min Take 5 med en Trigon-6, de är ju oerhört olika.
    Formfaktoren med 4 oktaver, inbyggda effekter osv gör den till en portabel synth för giggande musiker. Ljudet är så klart inte liknande men en gissningsvis tilltänkt målgrupp. Ljudet når inte upp till de tunga korten som P5/10 eller OB-X8 som behöver outboards (av samma dignitet) för att göra samma sak och är mer lämpliga för en studiosetup med outboards, är större, väger mer osv. Självklart funkar Take-5 i studiosetup men det är inte där den är starkaste stjärnan på himlen på samma sätt som i en livesetup.

  31. #31
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Tehporp golana Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Formfaktoren med 4 oktaver, inbyggda effekter osv gör den till en portabel synth för giggande musiker. Ljudet är så klart inte liknande men en gissningsvis tilltänkt målgrupp. Ljudet når inte upp till de tunga korten som P5/10 eller OB-X8 som behöver outboards (av samma dignitet) för att göra samma sak och är mer lämpliga för en studiosetup med outboards, är större, väger mer osv. Självklart funkar Take-5 i studiosetup men det är inte där den är starkaste stjärnan på himlen på samma sätt som i en livesetup.
    Man kan göra saker med en Take 5 som ingen av de andra du räknar upp klarar av och då är det liksom kört i vilket fall som helst om det är det man är ute efter i sin ”studiosetup”. Och ljudet når upp dit utan problem enligt mina öron.

    Imho är Take 5 mer i linje med Dave Smiths kreativa sida med Evolver, Prophet 12, Mopho, Pro 2 & 3 än de mer nostalgiska syntarna. Jag gillar alla egentligen, men tycker att de nostalgiska är för dyra, begränsade och onödigt omoderna. Tycker det är fånigt att man inte vågar ha en bättre display exempelvis, men då stöter man sig men den konservativa och köpstarka generationen, dvs målgruppen (fair enough, man vill ju tjäna pengar).

  32. #32
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Jag hade en OB-6 förut:
    Priset är nog tyvärr en följd av kronans fall vs. dollar och euro...
    Grovt sett samma koncept som Trigon-6, förutom tre VCO;er, filtertypen, och Polymod.
    Vintage mode är dock ett lyft för mer liv i klangerna, på Take5, Prophet 5 rev4, och Trigon-6.
    Flera vågformer samtidigt/VCO är också ett plus, som Trigon-6, Prophet 5, Jupiter 6 och MemoryMoog delar.
    Effektdelen i Take5 är väldigt öppen för lite oväntade modulationer, och låter klart bättre än t.ex. den i OB-6.
    Tycker jag

  33. #33
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Tehporp golana Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Blir dock förmodligen inget köp efter att fyllt studion till max med allt jag drömt om - nu är det dags att börja leva lite också, inte bara köpa syntar…. å andra sidan är det att leva… öh…
    Jag brukar ibland tänka att det är på tok för mycket kapital bundet i en gammal brädgård för att vara en vanlig familjefar, och att jag borde sälja av lite. Samtidigt- brädgården HAR faktiskt behållit värdet, eller stigit, mer än börsen på senare tid, och ingen skulle väl klaga om man hade kapital på börsen?

    Och OM jag skulle sälja allt och ha en knippe dollars i näven, VAD skulle jag då mest av allt vilja köpa för pengarna? Jo, samma brädgård som står här. Dessutom används ju grejerna dagligen i olika produktioner, så jag kan t.o.m. lura mig själv till att säga att det är arbetsredskap. Fast det naturligtvis idag går lika bra ITB. Fast det är ju inte lika kul. Och trä låter alltid bättre.

    Ergo: dåligt samvete övervunnet för dagen! 🤩

    Back on topic: Klar moog One inspiration här, vilket är ok. Men One har fyra LFO:er vilket gör att den inte känns begränsad. På Trigon lär man alltid sakna minst en till..

    Priserna är tokiga nuförtiden, men komponentpriset har stuckit upp i stratosfären. Minnen jag tidigare köpte 20 st för 26 USD kostar nu 29 USD STYCK! Så det blir oförsvarligt dyrt att försöka tillverka saker nu. Sitter i skrivande stund med fyra varukorgar med standardkomponenter på Mouser och TME etc till ett värde av 15k. Helt otroligt. Och det är verkligen bara kondingar och motstånd och någon connector eller två. Så jag förstår att syntar blivit löjligt dyra, och att Behringer hellre väntar med att släppa saker på marknaden än att helt förlora sin grundidé med överkomliga priser.

  34. #34
    Oortone
    Oortone är uppkopplad nu
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mgronroos Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag brukar ibland tänka att det är på tok för mycket kapital bundet i en gammal brädgård för att vara en vanlig familjefar, och att jag borde sälja av lite. Samtidigt- brädgården HAR faktiskt behållit värdet, eller stigit, mer än börsen på senare tid, och ingen skulle väl klaga om man hade kapital på börsen?

    Det är väl möjligen det att det är ett rätt stort besvär - jämfört med börsen - att realisera tillgången för de efterlevande om man nu skulle kasta in handduken.

  35. #35
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är väl möjligen det att det är ett rätt stort besvär - jämfört med börsen - att realisera tillgången för de efterlevande om man nu skulle kasta in handduken.
    Japp, och jag VET att mina ointresserade barn till alla framtida 99:ors glädje kommer att lägga ut blocketannonser typ ”Träorgel: 1500kr”., med motiveringen ”pappa sade den var värdefull” så de tycker själva att de tar i från tårna eftersom de lätt skulle byta den mot en playstation handkontroll..🙄

  36. #36
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mgronroos Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Och OM jag skulle sälja allt och ha en knippe dollars i näven, VAD skulle jag då mest av allt vilja köpa för pengarna? Jo, samma brädgård som står här.
    Det är väl typ där jag brukar landa i mina funderingar jag också ho ho

  37. #37
    Chrutil
    Chrutil är inte uppkopplad
    Chrutils avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av mgronroos Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Japp, och jag VET att mina ointresserade barn till alla framtida 99:ors glädje kommer att lägga ut blocketannonser typ ”Träorgel: 1500kr”., med motiveringen ”pappa sade den var värdefull” så de tycker själva att de tar i från tårna eftersom de lätt skulle byta den mot en playstation handkontroll..🙄
    Haha, jamen precis så är det ju.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	fearsell.jpg 
Visningar:	20 
Storlek:	123,4 KB 
Id:	109681

  38. #38
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av mgronroos Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Japp, och jag VET att mina ointresserade barn till alla framtida 99:ors glädje kommer att lägga ut blocketannonser typ ”Träorgel: 1500kr”., med motiveringen ”pappa sade den var värdefull” så de tycker själva att de tar i från tårna eftersom de lätt skulle byta den mot en playstation handkontroll..��
    +1, själv är jag mest orolig för att de säljer mina vintage gitarrer "äldre gitarrer, ej Fender/Gibsom, säljes till nybörjare, troligen Haglöfs plankor från kina"...

  39. #39
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Jag har lämnat ut namn på bra kompisar med syntkunskap (som är yngre än mig) om ifall att det skulle hända mig ngt

  40. #40
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Jag har också lämnat ut namn på ett par kompisar som vet vad det handlar om det skulle hända mig något, plus informerat om att inte sälja iväg hur som helst. Dessutom alla uppgifter för alla mjukvarulicencer i 1Password som min fru också använder.

    Har själv vid två tillfällen råkat ut för två musikeränkor, en jag var ytligt bekant med och en jag inte hade någon anknytning till, där kompisar till dem bett mig om hjälp. Kändes väldigt skönt att hjälpa till med det så de inte blev blåsta.

  41. #41
    visionfactory
    visionfactory är inte uppkopplad
    visionfactorys avatar
    Veteran
    Ingen som slagit till på denna än, eller gjort en djupdykning i någon butik?

  42. #42
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Verkar ju synnerligen kompetent men saknar den där riktigt bra effektenheten, även om delay säkert fungerar bra.
    Att den har tre oscillatorer är nog dess starkaste kort men det jag hört av filtren har inte gett mig någon wow känsla jämfört med tex Prophet 5 Rev4.

  43. #43
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator

  44. #44
    Oortone
    Oortone är uppkopplad nu
    Oortones avatar
    Veteran
    Tittade på bilden och såg….
    Den har bara en LFO?

    Sequentialstandard för nya grejer är väl fyra?

  45. #45
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Trigon låter hur bra som helst men fy vad tråkig som desktop-låda - som en fågel i en bur. En 5 oktavers MPE-klaviatur och gott om space mellan stora controllers vore grejer. Men gissar de kan marknaden och allt de gör är inte för alla.

  46. #46
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Tehporp golana Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Trigon låter hur bra som helst men fy vad tråkig som desktop-låda - som en fågel i en bur. En 5 oktavers MPE-klaviatur och gott om space mellan stora controllers vore grejer. Men gissar de kan marknaden och allt de gör är inte för alla.
    Och jag blir alltid lika glad då det lanseras en desktopvariant!

  47. #47
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och jag blir alltid lika glad då det lanseras en desktopvariant!

  48. #48
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Att den har tre oscillatorer är nog dess starkaste kort men det jag hört av filtren har inte gett mig någon wow känsla jämfört med tex Prophet 5 Rev4.
    Lite samma känsla här. Tyvärr. Jag gillar verkligen Sequential och vill att det ska gå bra för dem men har inte hört ett enda ljuddemo som Take 5 kan göra minst lika bra. Till en tredjedel(!) av priset och lite krasst med enbart en röst/oscillator mindre.
    Sen har vi Prophet 5 Rev4 som är lite Rolls-Roycen av synthar för såna som gillar det och är beredda att lägga mer pengar.

    Samtidigt så kanske marknaden är lite mättad på nya analogpolys och svårt hitta på något helt nytt.
    Kanske något för folk med pengar som inte är sentimentala för Prophet 5 och vill ha något motsvarande.

  49. #49
    Oortone
    Oortone är uppkopplad nu
    Oortones avatar
    Veteran
    Skall inte bli långvarig LFO-rant men ni som kollat lite mer, har den ”dolda” lfoer, typ vibrato, dedikerad pwm eller är det Lfo och Osc3 som gäller för långsamma svängningar?

  50. #50
    drglas
    drglas är uppkopplad nu
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skall inte bli långvarig LFO-rant men ni som kollat lite mer, har den ”dolda” lfoer, typ vibrato, dedikerad pwm eller är det Lfo och Osc3 som gäller för långsamma svängningar?
    Det är väl en LFO precis som Prophet-6 och OB-6.

  51. #51
    Oortone
    Oortone är uppkopplad nu
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är väl en LFO precis som Prophet-6 och OB-6.
    Där ser man, trodde 4 var DSI/Sequential-standard utom möjligen Pro5.

  52. #52
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Sorry om jag missat om den redan finns in tråden nånstans men, som vanligt bra demo.


    https://youtu.be/Q1DUthBs2wQ

    Personligen tycker jag att den låter hur fint som helst, det är sällan jag hajar till nu för tiden men den här har ju nåt som resonerar med mig.

Liknande ämnen

  1. Sequential Take 5
    Av Framerate i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 287
    Senaste inlägg: 2023-10-08, 23:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •