Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Cre8audio Mr Phil Ter problem

  1. #1
    skummelkatt
    skummelkatt är inte uppkopplad
    skummelkatts avatar
    Börjar bli varm i kläderna

    Cre8audio Mr Phil Ter problem

    Jag köpte ett Mr Phil Ter för ett tag sedan som jag satt i min ena Nifty Case. Redan när jag testkörde så märkte att det kom ett gällt pipande ljud från utgången på filtret. Är modulen kopplad till utgång när jag slår på strömmen så piper det rätt högt och går sedan ner till en lägre volym. Man hör hela tiden att det ligger där i bakgrunden vilket tröttar öronen efter ett tag. Det är ett konstant pip. Nästa som en gammal luftventil. Jag har testat att sänka volymen på dess kanal vid inspelning vilket hjälper litegrann. Men mitt andra filter som jag har beter sig inte såhär alls. Där hör man lite brus i vissa lägen men inget som stör.

    Likaså har modulen en VCA inbyggd. Allt ljud (och den ska ta både ljud och CV) som körs genom den låter bit crushat. Inte illa. Trummor och bas låter gött. Men igen, ingen av mina andra VCA låter så och det ska inte vara något som tillhör modulens normala funktion.

    Jag skrev till Cre8audio och fick först svar där de bad om ljudexempel vilket de fick. Sedan har det varit tyst. Tänkte bara höra om någon har erfarenhet av liknande ”oljud” och möjligen sitter på en lösning. Jag har börjat kika på kalibrering av modulen. Men frågan är om det är där felet på den ligger? VCA:n kan jag leva med. Men filterpipet en PITA.

    Tacksam för tips innan jag tar det med Thomann

    221119 - uppdatering. Har löst det på egen hand. En ommöblering av modulerna tog bort alla missljud.
    Senast redigerat av skummelkatt den 2022-11-19 klockan 18:49. Anledning: Löst problemet

Liknande ämnen

  1. Cre8audio NiftyKEYZ
    Av EBM i forum Nyheter
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2022-04-30, 12:26
  2. Cre8audio Niftycase
    Av Steve i forum Modularer & sånt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2021-06-28, 19:47
  3. Cre8audio NiftyBundle - bra alternativ för att börja med euro?
    Av CarbonSteel i forum Modularer & sånt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2021-03-23, 21:00
  4. Phil Western - Longform
    Av deleted user i forum Skivor & artister
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-08-09, 21:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •