Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Cycling '74 RNBO (Rainbow)

  1. #1
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran

    Cycling '74 RNBO (Rainbow)

    https://cycling74.com/products/rnbo

    Wow, det här verkar riktigt lovande asså.
    RNBO (...rainbow) är alltså en add-on till Max/Msp, som låter en exportera hela max-projekt som kod. Det innebär att man kan förvandla sin max-patch till c++, javascript, Vst/AU, hemsidor(!), å massa annat skoj. Spontant verkar det ju som att RNBO gör Max typ 1000 gånger mer användbart?

    Så länge inte koden som exporteras är kaos, så borde det ju vara värt priset på 3 lax. Men man får la vänta å se va folk säger innan man slår till känner jag

  2. #2
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Verkar bra! Tycker det känns väldigt dyrt dock. Men väntar man några versioner så kommer RNBO säkert inkluderas i Max. Så gjorde de ju med Jitter och gen~.

  3. #3
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Vilket intressant projekt! Det är inte hopslängt i en handvändning kan jag säga.

  4. #4
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av emp Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkar bra! Tycker det känns väldigt dyrt dock.
    Håller verkligen inte med den här killen. Ju mer jag tänker på det så är det nog inte särskilt dyrt egentligen. Om man verkligen använder det blir det ju sjukt kostnadseffektivt jämfört med att köpa pluggar eller eurorack t ex.

  5. #5
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Sjukt intressant! Förståe inte riktigt om det är en add on till Max eller eget språk med väldigt lik syntax?

  6. #6
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sjukt intressant! Förståe inte riktigt om det är en add on till Max eller eget språk med väldigt lik syntax?
    En add-on. Man måste ha Max som jag fattar det. Tror dessvärre inte att det räcker med att heta Max. Fast man borde få rabatt!

  7. #7
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sjukt intressant! Förståe inte riktigt om det är en add on till Max eller eget språk med väldigt lik syntax?
    Precis som Gen~, så är RNBO en patcher som hör hemma i max-universumet liksom

  8. #8
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av emp Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En add-on. Man måste ha Max som jag fattar det. Tror dessvärre inte att det räcker med att heta Max. Fast man borde få rabatt!
    Max har jag (köpt, inte bitter, nejnej ) men tyckte när jag läste som hastigast att det var samma typ av objekt men eget program med egna patchar osv. Får läsa mer noga!

  9. #9
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    RNBO ser riktigt fint ut! LSD-backdropen i början av videon ser däremot helt fruktansvärd ut, hur tänkte dom där haha? Tänkte de kanske att det var coolt med massa färger för att produkten heter Rainbow lol


    https://youtu.be/k0nSY71IEAo

  10. #10
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Har missat det här. Cool grej. Får kolla lite vad folk har kläckt kod till, men går det att skjutsa ut gen~ till C man kan köra på arm-processorer är det ju himmelskt bra. Slippa lära sig Faust.

  11. #11
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Alltså, det här med export till hemsida.. finns det några exempel? Söker jag hittar jag bara en massa videor och jidder på forum om potentialen men var är alla coola grejer?! Det här var allt jag kom över. https://structure-void.com/rnbo/

  12. #12
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran

Liknande ämnen

  1. Ableton köper Cycling '74
    Av false messiah i forum Ableton
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2017-06-07, 15:55
  2. Cycling 74 Max 7
    Av Katzenjammer i forum Nyheter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-11-19, 23:58
  3. Ableton och Cycling '74 samarbetar
    Av Katzenjammer i forum Nyheter
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 11:01
  4. Max/Msp och cycling '74
    Av FIKSOFOKSI i forum Övrig mjukvara
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 23:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •