Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 1 2 3 SistaSista
Resultat 61 till 120 av 154

Ämne: macOS Ventura

  1. #61
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Ozone 8 kraschar även det ut ur Ableton 11 när man klickar på accept efter Master Assistant är klar.

  2. #62
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Jag har också haft lite fler problem än vad jag tyckte initialt. Framför allt handlar det om pluggar där inte önskat format funkar, eg att VST3 inte funkar, men au gör det. Det ställer till en del när jag migrerar projekt till Studio One från PC:n.

    Skulle alltså rekommendera att vänta ett tag med att installera Ventura om man inte gjort det ännu. Speciellt om man använder Console 1 som sagt. Det funkar inte alls.

  3. #63
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Arturia rekommenderar att man väntar om man kör deras softisar

  4. #64
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Irja Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har också haft lite fler problem än vad jag tyckte initialt. Framför allt handlar det om pluggar där inte önskat format funkar, eg att VST3 inte funkar, men au gör det.
    Har inte det att göra med att pluggarna i fråga inte är ARM-native? För att köra VST i Intel-version på en M1:a måste du starta host:en i rosetta-läge (finns en checkbox för det på "info" på app-ikonen). Men, med AU har apple gjort ytterligare en nivå magisk wrapper, så om pluggen inte är ARM-native, men host:en kör i ARM-native, så laddas AU-pluggen i en rosetta-brygga däremellan.

  5. #65
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Irja Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Speciellt om man använder Console 1 som sagt. Det funkar inte alls.
    Det är ju en definitiv showstopper...

  6. #66
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har inte det att göra med att pluggarna i fråga inte är ARM-native? För att köra VST i Intel-version på en M1:a måste du starta host:en i rosetta-läge (finns en checkbox för det på "info" på app-ikonen). Men, med AU har apple gjort ytterligare en nivå magisk wrapper, så om pluggen inte är ARM-native, men host:en kör i ARM-native, så laddas AU-pluggen i en rosetta-brygga däremellan.
    Men jag har inte fattat att man behöver göra det på DAW:et! Tack för info, jag testar och återkommer (hemma för vård av sjuk hund...).

  7. #67
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Irja Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men jag har inte fattat att man behöver göra det på DAW:et! Tack för info, jag testar och återkommer (hemma för vård av sjuk hund...).
    Nä, alla applikationer som inte är ARM startas med automatik i Rosetta, men om du vill tvinga en app som är både ARM och Intel att starta som intel-variant i Rosetta så finns en checkbox (just bl a för att app:ar som startar native inte kommer åt Rosetta för att ladda Intel-plugins/integrationer i normalfallet). Sen vill man ju strängt taget inte köra sin DAW i Rosetta om man kan undvika det, men prestandaförlusten är i ärlighetens namn såpass liten att det inte spelar så jättestor roll. Känns som att det lättare går i tak och blir dropouts/spikar i CPU-last lite random vid hög belastning när man kör i Rosetta dock.

  8. #68
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Testade Console 1 allra först och det funkar inte för att man kör SO i Rosetta. Fanken, fick lite hopp där!

  9. #69
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    yes, nu får jag in VST3 för de pluggar som ska kunna köras i det.

    Då är mitt enda problem Console 1.

  10. #70
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Arturia rekommenderar att man väntar om man kör deras softisar
    Funkar dock för mig i Ableton 11.2.6 såvitt jag kan bedöma. Har testat med kanske tio olika pluggar i V-collection. Låter som de ska, Ableton sparar ändringar man gjort i ljudet som en del av projektet (utan att man behöver spara en preset i själva synten), VST 3 är inga problem. Då kör jag allt som Apple Silicon native.

    Gissar att Arturias bud är för att sejfa tills de hunnit testa ordentligt. Vilket såklart är helt rätt av dem och jag uppmanar som sagt ingen att riska nåt, konstaterar bara att Ventura inte verkar ha ställt till med nånting alls för mig.

  11. #71
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Funkar dock för mig i Ableton 11.2.6 såvitt jag kan bedöma. Har testat med kanske tio olika pluggar i V-collection. Låter som de ska, Ableton sparar ändringar man gjort i ljudet som en del av projektet (utan att man behöver spara en preset i själva synten), VST 3 är inga problem. Då kör jag allt som Apple Silicon native.

    Gissar att Arturias bud är för att sejfa tills de hunnit testa ordentligt. Vilket såklart är helt rätt av dem och jag uppmanar som sagt ingen att riska nåt, konstaterar bara att Ventura inte verkar ha ställt till med nånting alls för mig.
    ahh. Good2know. Jag väntar dock ett tag till. Kör Monterrey på M1 Pro & i studion fortfarande Mojave (iaf till nya plattan blir klar).

  12. #72
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag chansar,, går all in med senaste av allt. Cubase kommer funkar men resten?

  13. #73
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Överväg det här först!

    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det är numer alldeles fantastiskt enkelt att installera en extra bootbar volym, så länge man kör Sierra eller högre och vill installera ett aktuellt OS (beta eller skarp release). Metoden kräver inte Bootcamp, så den funkar även med M1/M2. Så har man hårddiskutrymmet så går det på ett kick (nåja) att få upp en volym där man kan testa nya OS-versioner.
    https://support.apple.com/en-us/HT208891
    (Fast jag gick all in... )

  14. #74
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Irja Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    yes, nu får jag in VST3 för de pluggar som ska kunna köras i det.

    Då är mitt enda problem Console 1.
    Speaking of. Med senaste Softube-version, på senaste Live (11.2.6) laddas inga inställningar för någon enda softubeplugin när man öppnar projekt. Det är... sådär...
    (Och det är inte Ventura, utan ö h t...)

  15. #75
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Hm. Testade just lite snabbt och ovetenskapligt med Model 72. I VST 3-versionen så syns inställningarna jag sparade med i GUI:t, men själva ljudet är opåverkat av inställningarna...

    I AU-versionen verkar det funka korrekt. Fast jag har förstås inte kollat om varenda parameter stämmer...

    Testat med senaste Softube-versionen, Live 11.2.6, Ventura 13.0.1.

    Nån som kan testa i nån annan DAW, så vi kan verifiera om det är Ableton-specifikt?

  16. #76
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hm. Testade just lite snabbt och ovetenskapligt med Model 72. I VST 3-versionen så syns inställningarna jag sparade med i GUI:t, men själva ljudet är opåverkat av inställningarna...
    Det är exakt vad som händer. GUI:et uppdaterar sig, men inte under skalet.

    Och ja, det är Ableton-specifkt, har redan buggrapporterat till support. Fungerar korrekt för VST2 och AU, men inte VST3.

  17. #77
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är exakt vad som händer. GUI:et uppdaterar sig, men inte under skalet.

    Och ja, det är Ableton-specifkt, har redan buggrapporterat till support. Fungerar korrekt för VST2 och AU, men inte VST3.
    Samma i 11.2.10b2.

  18. #78
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Apple har tydligen gått och släppt 13.1. Känns som att det bara var typ ett par dagar sen 13.0.1 kom. Det går fort i hockey! Installerar nu, wild and crazy som jag är...

  19. #79
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Hur är det nu? Jag vill uppa min burk för bättre integration med iPad. Har ni med Ventura djup ångest eller rullar livet på i linjär takt mot döden?

  20. #80
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Det mesta funkar utmärkt, men UAD Console hänger sig ibland efter att datorn somnat och vaknat igen och UAD:s mixerservice kan dra väldigt mycket CPU när datorn vaknar. Inte säkert att det beror på Ventura dock, problem med UAD och viloläge verkar inte vara nåt nytt om man kollar forumen. Och jag brukar stänga av UAD-kortet när jag inte sitter vid datorn, det bidrar antagligen. Som mångårig Mac-användare är man ju bortskämd med att typ aldrig stänga av datorn och att omstarter är en sällanhändelse, så det är ju lite trist, men hanterbart.

  21. #81
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Irja Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Då är mitt enda problem Console 1.
    Har visat sig vara fel. Problemet ligger i Studio One och det är inte relaterat till Ventura enligt Presonus (pågående supportärende).

    Console 1 funkar i Logic.

    Så... allt funkar som det ska för mig.

  22. #82
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Hur var det med Cubase 12?
    Vet någon om det finns problem där, samt om någon har erfarenhet av Waves plugins, Addictive Drums och Amplitube?
    Arturia hade ev. problem låter det som?
    Har börjat köra cubase på min Macbook numera också, så man kan sitta var som helst och vara kreativ
    Den är iofs precis för gammal för att köra Ventura men funderar på att skaffa en ny.

  23. #83
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Det viktigaste för mig är Live, Komplete, V Collection och Pianoteq. Och jag tror ingen av dessa officiellt rekommenderat en uppgradering än.

    Edit: Rättelse: Jo, Live och Pianoteq säger kör! Arturia och NI säger bromsa!

  24. #84
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    • Amplitube funkar (kör fyran pga hatar femman, men vore konstigt om inte den funkar också)
    • Waves funkar (men deras licenssystem från helvetet gör att jag inte fått igång mina v9. Vet inte om det går och de kan dra röven i grus)
    • Arturia funkar problemfritt hos mig (FX-paketet + SQ-80 + Wurli)
    • Har inte Addictive Drums men Addictive Keys och det funkar utan problem

  25. #85
    _Peter_
    _Peter_ är inte uppkopplad
    _Peter_s avatar
    Senior
    Addictive Drums funkar bra, har inte varit med om något problem.

  26. #86
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur är det nu? Jag vill uppa min burk för bättre integration med iPad. Har ni med Ventura djup ångest eller rullar livet på i linjär takt mot döden?
    På vilket sätt blir integrationen bättre med iPad?

  27. #87
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur är det nu? Jag vill uppa min burk för bättre integration med iPad. Har ni med Ventura djup ångest eller rullar livet på i linjär takt mot döden?
    Jag har i alla fall inga problem med Ventura nu. Jag har bara ett par pluggar som inte funkar (bokstavligen fem, men det tror jag är M1-relaterat).

  28. #88
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På vilket sätt blir integrationen bättre med iPad?
    Vet faktiskt inte riktigt, men när jag kopplade paddan via USB till datorn så poppade det upp en ruta som bad mig uppdatera OS för att kunna integrera med paddan.

  29. #89
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Irja Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har i alla fall inga problem med Ventura nu. Jag har bara ett par pluggar som inte funkar (bokstavligen fem, men det tror jag är M1-relaterat).
    Ok. Jag har också M1, men om det inte blir värre med Ventura så är det ju ingen grej.

  30. #90
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Har inte märkt några problem med V-collection. Är iofs ingen Power User och använder inte alla pluggar, men jag testade att lattja runt även med såna jag vanligen inte använder, i samband med att jag tryckte in Ventura och märkte inget konstigt.

  31. #91
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har inte märkt några problem med V-collection. Är iofs ingen Power User och använder inte alla pluggar, men jag testade att lattja runt även med såna jag vanligen inte använder, i samband med att jag tryckte in Ventura och märkte inget konstigt.
    Att tillverkare inte officiellt stöder ett nytt OS betyder ju inte med nödvändighet att det finns kända problem, bara att de inte känner sig rimligt säkra på att det inte gör det...

  32. #92
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok. Jag har också M1, men om det inte blir värre med Ventura så är det ju ingen grej.
    Ska tillägga att jag kom tillbaka till Mac i december efter ett par år med Win-dator och nya datorn levererades med Ventura. Jag kan alltså inte jämföra med föregående OS.

  33. #93
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Att tillverkare inte officiellt stöder ett nytt OS betyder ju inte med nödvändighet att det finns kända problem, bara att de inte känner sig rimligt säkra på att det inte gör det...
    Exakt. Och det är väl ingen orimlig attityd, så länge de inte drar benen efter sig med att bli rimligt säkra. Och att t.ex. V-collection funkar för mig är ju ingen garanti för att det funkar för alla. Men generellt upplever jag Ventura som den "snällaste" uppdateringen på mycket länge.

  34. #94
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Det är därför jag frågar. Funkar det för er är det hög risk att det funkar för mig.

    Så, är det någon som provat några olika pluggar från Komplete på Ventura (med M1 då, helst)?

  35. #95
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Jag kör inte så mycket NI, men i alla fall RC 24/48, Replika, Solid EQ, VC 76/160 och Battery. Allt det funkar perfekt.

  36. #96
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Göttans. Tack! Tror jag ska våga mig på en uppdatering sen.

  37. #97
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Kollade f.ö. lite till på mina UAD-problem jag nämnde ovan och de fanns pre-Ventura och är eventuellt inte ens M1-specifika.

  38. #98
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Stämmer det att Firewire är kokt i med Ventura? Just nu kan jag köra en Edirol FA-101 via adapter på Monterey.

  39. #99
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Stämmer det att Firewire är kokt i med Ventura? Just nu kan jag köra en Edirol FA-101 via adapter på Monterey.
    Jag fick häromdagen upp något meddelande i Monterey med varningar om att kommande uppdateringar/os ej kommer stödja mitt Motu 828mk3 FW… märkligt. Klickade bara bort det.

  40. #100
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Jag har inga FW-grejer och vet inte hur det är med det stödet för FW i Ventura. Men alla tredje parts drivrutiner som körs i kernel space (i stort sett alla ljudkortsdrivisar t.ex.) har gett den sortens varning lite då och då i åratal, för att Apple vill att man ska gå över till den säkrare varianten user space-drivrutiner.

    Jag tror dock inte Apple har klämt ur sig nåt datum för när stödet för kernel extensions upphör. Det verkar inte skitenkelt att ta fram user space-drivisar, RME har t.ex. hållit på ett bra tag, så Apple avvaktar väl ett läge där inte saker går sönder helt katastrofalt.

  41. #101
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Intressant! Tack för info. :-)

  42. #102
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Jag har uppgraderat mina datorer till Ventura och livet är nog t om lite finare nu än innan.

  43. #103
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har uppgraderat mina datorer till Ventura och livet är nog t om lite finare nu än innan.
    För det tycker jag ska sägas också. Ventura är det första OS jag har haft installerat på Mac sedan High Sierra och det var ett bra OS. Ventura faller mig på läppen helt och hållet och i alla fall för mig har det varit 100% stabilt. Inga konstigheter pga det alltså.

    Kan inte förhålla mig till hur de närmast föregående OS:n har varit men jag är allt annat än besviken på Ventura. Knasbra.

  44. #104
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur var det med Cubase 12?
    Funkar bra, vi kör en M1 med Cubase 12 i studion. Haft ett par krascher, men är nog något hårdvarufel, är macOs som dyker helt. Men vi använder enbart medföljande pluggar för råmix/lyssning.

  45. #105
    batmannen
    batmannen är inte uppkopplad
    batmannens avatar
    Senior
    Då har jag startat uppdateringen… Det är nog första gången någonsin jag inte uppdaterat på släppdagen.

  46. #106
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har uppgraderat mina datorer till Ventura och livet är nog t om lite finare nu än innan.
    Jag hade förväntat mig massor av plugin problem?

  47. #107
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Fan... då kanske det är dags att göra det. Alltid skraj

  48. #108
    batmannen
    batmannen är inte uppkopplad
    batmannens avatar
    Senior
    Verkar ha gått bra

  49. #109
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hade förväntat mig massor av plugin problem?
    Varför då?

  50. #110
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Väntar lite till. Hittade denna (uppdaterade) sida hos sweetwater... Känns inte 100% än

    https://www.sweetwater.com/sweetcare...ibility-guide/



    Märkte dock att det kommit ny Monterreyuppdatering. Så kör den istället

  51. #111
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vet faktiskt inte riktigt, men när jag kopplade paddan via USB till datorn så poppade det upp en ruta som bad mig uppdatera OS för att kunna integrera med paddan.
    Det är väl det där med att man kan använda samma mus och tangentbord på paddan som på datorn och växla genom att helt flytta muspekaren åt paddans håll. Man måste slå på det under bildskärmsinställningar/Avancerat. Inte orkat testa men kan nog vara bra i en del scenarion.

  52. #112
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Väntar lite till. Hittade denna (uppdaterade) sida hos sweetwater... Känns inte 100% än

    https://www.sweetwater.com/sweetcare...ibility-guide/



    Märkte dock att det kommit ny Monterreyuppdatering. Så kör den istället
    Alltid förnuftigt att vänta. Men är man sugen så kan det vara värt att själv kolla hos relevanta tillverkare, för den där listan kan ligga efter har jag märkt.

  53. #113
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	908ED247-B7C8-471A-B891-B5B870CB0FA2.jpeg 
Visningar:	45 
Storlek:	930,8 KB 
Id:	110666

  54. #114
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    De jobbar inte hårt nog uppenbarligen! Det var inte Arturia jag tänkte på med att listan inte alltid är uppdaterad, utan att Ableton fortfarande stod som inkompatibelt på listan ett tag efter att de börjat stödja Ventura officiellt. Detsamma gällde nåt mer. Arturia tog jag en medveten risk med, V-collection är inte kritiskt för mig och jag läste om andra det funkade för. Förstås idiotiskt, men jag hade problem med mitt ljudkort och ville se om Ventura löste det (dessvärre inte).

  55. #115
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Jag fattar inte MacOs och Apple. Man kan köra gamla Win program ofta tio år eller mer. Med Apple rasar allt ihop med varje uppdatering. All min musik görs på Macar, dvs jag är ingen Apple hatare, men samma visa vid varje uppdatering. Kan det var så svårt att inte peta på den grundläggande koden varje gång?

  56. #116
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag fattar inte MacOs och Apple. Man kan köra gamla Win program ofta tio år eller mer. Med Apple rasar allt ihop med varje uppdatering. All min musik görs på Macar, dvs jag är ingen Apple hatare, men samma visa vid varje uppdatering. Kan det var så svårt att inte peta på den grundläggande koden varje gång?
    Instämmer. Iaf att det håller i minst 5 år. Inte att det varenda år måste skrivas om kod för 3:e parts program.

  57. #117
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Izotope flaggar fortfarande för att deras produkter inte är kompatibla med Ventura vilket är sjukt störigt eftersom de är helt nödvändiga för min verksamhet och jag håller på att byta studiodator.

    https://support.izotope.com/hc/en-us...cOS-13-Ventura

    Någon som kör de senaste versionerna av Izotope i Ventura trots att de inte är officiellt kompatibla? Problem?

  58. #118
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som kör de senaste versionerna av Izotope i Ventura trots att de inte är officiellt kompatibla? Problem?
    Nä, men kör Ozone 9 utan problem. Inte fått någon varning heller. Men undviker uppdatera då

  59. #119
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Jag har inte stött på några bekymmer med Ozone 10 i Ventura.

  60. #120
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    RME flaggar för att stödet för Firewire kommer att plockas bort helt i kommande uppdateringar eller ev. kommande OS. Dvs inget dom kan göra något åt i framtiden.

    "Since Apple is likely to drop support for Firewire soon, there are no plans for a DriverKit version here, sorry."

    "I've been digging around in apple's developer documentation. I can see firewire appears in the AudioDriverKit SDK:
    https://developer.apple.com/documentati … _firewire/
    I can't find any details stating Apple plan to remove support altogether. Was this communicated out to hardware vendors as such?"


    "That entry is a leftover, just a flag. There is no support for FireWire at all. Show me the DriverKit for FireWire (as it exists for PCIe, TB and USB) and we're talking."

Liknande ämnen

  1. macOS 10.15 Catalina
    Av false messiah i forum Övrig mjukvara
    Svar: 111
    Senaste inlägg: 2021-12-30, 21:06
  2. macOS Big Sur
    Av tonefloat i forum Övrig mjukvara
    Svar: 85
    Senaste inlägg: 2021-02-06, 13:00
  3. macOS Sierra
    Av PeterH i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2017-04-18, 10:41
  4. MacOS
    Av Real Parakeet i forum Övrig mjukvara
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-10-22, 01:06
  5. Tilläggskontroll / MacOS
    Av qvick i forum Övrig mjukvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2002-12-15, 11:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •