Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3
Resultat 121 till 154 av 154

Ämne: macOS Ventura

  1. #121
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nä, men kör Ozone 9 utan problem. Inte fått någon varning heller. Men undviker uppdatera då
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har inte stött på några bekymmer med Ozone 10 i Ventura.
    Tackar! Då körde jag in mina Izotope. Living on the edge. Verkar rulla som det ska hittills.

    Egentligen är det bara RX10 advanced som är viktigt för mig att det funkar. Men jag trillade dit på någon "everything bundle" i höstas där man fick rubbet för $199, så jag ska utforska Ozone advanced och lite annat nu när det är installerat.

  2. #122

    Redaktör
    NI har släppt Reaktor 6.5 med stöd för Ventura och Apple-CPU:er

    Citat Ursprungligen postat av Native Instruments
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    6.5.0. - 2023-04-13

    ADDED Apple Silicon compatibility for ARM processor based Macs
    ADDED Compatibility for MacOS 13 Ventura
    ADDED VST3 Target
    ADDED Automatic migration from VST2 to VST3 of Maschine projects and projects using Komplete Kontrol
    ADDED Reaktor 5 to 6 migration for Cubase, Maschine and Komplete Kontrol Host Chunks
    https://community.native-instruments...-version-6-5-0

  3. #123

    Redaktör
    Fortfarande ganska mycket kvar innan de har full Ventura-support:
    https://support.native-instruments.c...lity-Statement

    Själv behövde jag trassla med terminalen för att få Reaktor-installationen att rulla, kändes rätt yxigt för att vara ett bolag som hållit på med mjukvara så länge.

  4. #124
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fortfarande ganska mycket kvar innan de har full Ventura-support:
    https://support.native-instruments.c...lity-Statement

    Själv behövde jag trassla med terminalen för att få Reaktor-installationen att rulla, kändes rätt yxigt för att vara ett bolag som hållit på med mjukvara så länge.
    Ja, jag tycker att det är dåligt. Många stora företag som ligger efter tycker jag. Izotope och Reasonstudios är två andra. Plugin Alliance ligger också efter.

    Surt också att jag tvingas uppgradera till Kontakt 7 för M1-support, hade gärna stannat på 6 ett tag till. Sen är jag jäkligt bitter över att de skippat Absynth helt och hållet. Nu fick jag faktiskt igång den ändå på nya datorn och Ventura men det lär nog vara sista versen den sjunger på.

    Nu lirar 99% av allt rätt bra ändå under Rosetta men det är ju bara en inspirerad Apple-uppdatering bort så kan det försvinna.

  5. #125
    Steelberry
    Steelberry är uppkopplad nu
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fortfarande ganska mycket kvar innan de har full Ventura-support:
    https://support.native-instruments.c...lity-Statement

    Själv behövde jag trassla med terminalen för att få Reaktor-installationen att rulla, kändes rätt yxigt för att vara ett bolag som hållit på med mjukvara så länge.
    Men det är väl bara Komplete Effects som inte stöds på Ventura? Eller läser jag galet?

  6. #126
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Surt också att jag tvingas uppgradera till Kontakt 7 för M1-support, hade gärna stannat på 6 ett tag till.
    Kontakt 6 är M1 native?

    https://support.native-instruments.com/hc/en-us/articles/360014683497-Apple-Silicon-Compatibility-News

  7. #127
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av avart Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Se där. Är säker på att den inte var det för en månad sen utan att den bara lirade under Rosetta. Ska kolla vilken version jag har.

    Fortfarande sur över Absynth dock

    Edit: Verkar hänt en del senaste veckorna. Nu är även mycket Izotope kompatibelt som inte var det för några veckor sedan.

    Inte fått några utskick om detta dock. Kommer ju annars ett eller två mail om dagen från Izotope om att de har super-rea på produkter jag redan köpt
    Senast redigerat av Ulven den 2023-04-17 klockan 15:09.

  8. #128
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Se där. Är säker på att den inte var det för en månad sen utan att den bara lirade under Rosetta. Ska kolla vilken version jag har.
    Kontakt 6.7 har varit M1 native sen februari 2022.

    https://synthanatomy.com/2022/02/native-instruments-kontakt-6-7-support-for-apple-silicon-win-11-new-effects-and-50-off.html

  9. #129
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Ok, vette tusan varför jag rörde ihop det. Tänkte antagligen på Reaktor då. Får skylla på att jag använt över 340 installerare nu när jag flyttat över allt till nya datorn

    Senast redigerat av Ulven den 2023-04-18 klockan 09:10.

  10. #130

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men det är väl bara Komplete Effects som inte stöds på Ventura? Eller läser jag galet?
    Jo, det stämmer nog. Det är nog mest jag som har en känsla av att de har många fler produkter än de som är listade där, men de flesta av deras instrument är antingen Reaktor eller Kontakt så de borde fungera nu.

  11. #131
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    https://piunikaweb.com/2022/11/03/ma...entura-update/ detta har jag drabbats av. Trodde det var Gimps fel.
    Men ingen katastrof, bara att stänga av programmet.

  12. #132
    _Peter_
    _Peter_ är inte uppkopplad
    _Peter_s avatar
    Senior
    iZotope börjar få ordning på sina prylar: https://support.izotope.com/hc/en-us...cOS-13-Ventura

  13. #133
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av _Peter_ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    iZotope börjar få ordning på sina prylar: https://support.izotope.com/hc/en-us...cOS-13-Ventura
    Men det här att de bara har dödat Trash? Min favoritplugg för oljud. I synnerhet convolutiondelen, med de mekaniska djuren.

  14. #134
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men det här att de bara har dödat Trash? Min favoritplugg för oljud. I synnerhet convolutiondelen, med de mekaniska djuren.
    ja, jag gillar den, men lite konstigt att du har åsikter om vilka plugins som är bäst för mig

    (funkar den inte, eller bara att de inte säljer den?)

  15. #135
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ja, jag gillar den, men lite konstigt att du har åsikter om vilka plugins som är bäst för mig

    (funkar den inte, eller bara att de inte säljer den?)
    Den verkar faktiskt funka (uppgraderade till Ventura alldeles nyss), men de har ju slutat sälja den.

  16. #136
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av _Peter_ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    iZotope börjar få ordning på sina prylar: https://support.izotope.com/hc/en-us...cOS-13-Ventura

    På tiden...

  17. #137
    Steelberry
    Steelberry är uppkopplad nu
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Jag antar att det är läge att uppgradera till Ventura - det lär väl komma nästa release när som helst.

  18. #138
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Fick inte reason som plugin att funka i reaper häromdagen. Allt var nog av senaste modell. Orkade inte tricksa med det men verkade vara stopp.

  19. #139
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Varning om du har Audio Units-pluggar från Plugin Alliance som ingår i deras senaste uppdatering från den 18e augusti: https://www.plugin-alliance.com/en/b...s-ventura.html

    Förhastade mig korkat nog och gjorde uppdateringen. Trodde att de äntligen fått ordning på detta eftersom det tagit så lång tid, men nej... Fasansfulla CPU-spikar på samtliga deras pluggar från listan här ovanför (ganska många). Oanvändbart.

    Jag skriver lite om det i slutet av den här tråden på Gearspace och det verkar inte bara vara jag som har problem: https://gearspace.com/board/new-prod...ally-here.html

    Rekommenderar inte denna uppdatering i nuläget om du kör AU och Ventura.

  20. #140
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Kollar i storage i preferences, min system data är 48gb. rimligt? Hur har ni andra?

  21. #141
    windwind04
    windwind04 är uppkopplad nu
    windwind04s avatar
    Senior
    Jag har Sonoma (återstår att se om jag klantat mig genom att uppdatera redan), har 49GB här.

  22. #142
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Hm. Kanske bara är så. fattar inte riktigt vad det ska vara bra för. men det är väl så att den kan komma ihåg vilka fönster i finder man har öppna när man startar om datorn varannan månad.

  23. #143
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Uppdaterade preciiiiiis till Ventura. Allt funkar

    #gillarattliggaefter

  24. #144
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Uppdaterade preciiiiiis till Ventura. Allt funkar

    #gillarattliggaefter
    +1

    Gjorde det för någon månad sedan! Några små problem som inte påverkar det jag gör alls (vissa stand-alone-mjukisar strular)

  25. #145
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Jag gjorde det främst för att få tillgång till nyare Logic. Körde 10.7 innan, nu 10.8.1

  26. #146
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gjorde det främst för att få tillgång till nyare Logic. Körde 10.7 innan, nu 10.8.1
    Precis... Man måste våga vara äventyrlig ibland!

  27. #147
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    #gillarattliggaefter
    Nu börjar Sonoma funka skapligt, men det har varit många sömnlösa nätter (för datorn) och annan bullshit tills nyligen.

    #kommerfortsättningsvisliggaefter

  28. #148
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Jag har kört Sonoma på jobblaptopen (M1 Pro) sen mitten av oktober och på musikdatorn (Studio M1 Max + Studio Display) i tre veckor och har inte märkt några (nya) problem. Men jag har ganska få externa enheter och Sonoma var redan upp på 14.2.21 när jag installerade det på musikdatorn. YMMV som vanligt såklart.

    #liggaefteräralltidsmart

    Men när t.o.m. Softube deklarerade sina pluggar som Sonoma-kompatibla så tänkte jag att det måste vara ofarligt.

  29. #149
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Eftersom detta är en Ventura-tråd, så ska jag väl också nämna de problem jag hade redan på Ventura och som gäller även Sonoma. Eftersom de uteslutande förekommer i samband med Microsoft Teams och Microsoft Remote Desktop, så är det svårt att avgöra om det är Apple eller MS eller båda som står för buggarna. Irriterande är de åtminstone:
    * Teams (endast nya): Fönsterhanteringen är uppf*ad. Blir bättre om man stänger av Blickfång i macOS, men inte bra. Och jag gillar Blickfång. Vansinnigt irriterande. Det verkar förekomma en hel del liknande problem på Windows, så detta är kanske i grunden inte pga Blickfång eller macOS.
    * Remote Desktop: När jag kopierar text från en remotad Windows-server och försöker klistra in den i valfri applikation i macOS, så blir resultatet ibland en badboll. Ibland slutar bollen snurra efter några minuter (och då är inget inklistrat), ibland måste jag tvångsavsluta applikationen. Om jag kopierar och klistrar in precis samma sak igen så kan det funka. Eller inte. Problemet är alltså intermittent, men ganska vanligt.

    Nån annan som upplevt samma sak?

  30. #150
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Har inte märkt badbollen i remote desktop, men jag har nog främs klistrat in från mac till windows. Fast lite borde jag ha klistrat åt andra hållet. I så fall till text edit och möjligen libreoffice.

  31. #151
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har inte märkt badbollen i remote desktop, men jag har nog främs klistrat in från mac till windows. Fast lite borde jag ha klistrat åt andra hållet. I så fall till text edit och möjligen libreoffice.
    Från Mac till Windows har funkat 100%. Så det är bara åt andra hållet jag har problem, kanske en gång på fyra eller så. Svårt att säga, för det kan funka utmärkt en hel dag och sen kan det jäklas typ hela tiden ett tag.

    Och omöjligt att säga om det uppstod när jag uppgraderade till Ventura eller när jag uppdaterade Remote Desktop, för jag uppdaterade såklart både Remote Desktop och allt annat precis innan jag installerade Ventura...

  32. #152
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ja, det har funkat. Nu när jag tänker efter så borde jag nog ha kopierat ganska mycket text från windows till macen, utan problem. MPA 2022 är det jag har. Den kom med Ventura, och körde väl senaste (app store väl) RMD

  33. #153
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Hm. Jag har inte grävt så mycket i det, mest svurit och hött med näven. Men det kanske finns nån kombination av omständigheter som utlöser det hela.

    - - - Uppdaterad - - -

    Skulle kanske kunna vara vårt VPN som spökar... Ivanti (fd Pulse Secure). Ingen större risk att du använder den?

  34. #154
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Nix, kör openvpn.

Liknande ämnen

  1. macOS 10.15 Catalina
    Av false messiah i forum Övrig mjukvara
    Svar: 111
    Senaste inlägg: 2021-12-30, 21:06
  2. macOS Big Sur
    Av tonefloat i forum Övrig mjukvara
    Svar: 85
    Senaste inlägg: 2021-02-06, 13:00
  3. macOS Sierra
    Av PeterH i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2017-04-18, 10:41
  4. MacOS
    Av Real Parakeet i forum Övrig mjukvara
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-10-22, 01:06
  5. Tilläggskontroll / MacOS
    Av qvick i forum Övrig mjukvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2002-12-15, 11:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •