Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Kenton Interchanger MIDI patchbay

  1. #1
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran

    Kenton Interchanger MIDI patchbay

    Äntligen så får vi en ny 19" MIDI patch bay med moderna features. Ja, jag räknar inte med MRCC här då den är mest en desktopvariant med alla kontakter på framsidan.

    Ryktas om 400 GBP i videon

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image_2022-10-11_102447343.png 
Visningar:	51 
Storlek:	725,5 KB 
Id:	108883
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image_2022-10-11_102505176.png 
Visningar:	42 
Storlek:	703,5 KB 
Id:	108884

    https://kentonuk.com/interchanger/


    https://youtu.be/m2eck4JUhFA

  2. #2
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Intressant. Och en smula oväntat också kanske Ska tipsa min kollega som fortfarande kör med sina motsvarande 80-talsburkar

  3. #3
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Kenton fan boy här, så jag tycker det är kul att de är på G igen. Men jag behöver ju ingen, så köpandet får andra stå för.

  4. #4
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kenton fan boy här, så jag tycker det är kul att de är på G igen. Men jag behöver ju ingen, så köpandet får andra stå för.
    Ha ha, samma här. Började dock fundera på om detta var något jag inte visste att jag behövde

  5. #5
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Jag är nog gjuten för framtida köp, det passar mig riktigt bra för att kunna ha två olika setups dvs ett fristående med alla syntar och en utvald maskin som klocka i en dawless setup. Sen en hybridsetup där datorn styr alla apparater för sequencing samt klocka.

  6. #6
    waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    Kanske dags att byta ut mina JLCooper Synapser snart. Får kika på det

  7. #7
    joja_x
    joja_x är inte uppkopplad
    joja_xs avatar
    Senior
    Köpte mig en MioXm som funkar kalas och bra pris. Smidigt att kunna switch snabbt mellan datorfri lek till datorstyrd lek Väldigt enkelt att konfigurera dessutom. Har även filter och annat som jag skall utvärdera vid tillfälle. https://www.iconnectivity.com/mioxm

  8. #8
    slakker
    slakker är inte uppkopplad
    slakkers avatar
    Senior
    Hade väntar mig midi->cv på den, lite deras grej liksom

  9. #9
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Har inte sett några nyheter om den här än, nån som sprungit på nåt ? Superbooth kanske?

  10. #10
    waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    Superbooth 2019 såg jag den första gången

  11. #11
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av waveterm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Superbooth 2019 såg jag den första gången
    Ja, vi har väntat i flera år nu. Börjar själv bli smått otålig och har börjat kika på mioXL istället, som iofs har lite fel design fysiskt, dvs flera av MIDI uttagen på framsidan samt det till host-datorn. Men i övrigt så bockar den i alla rutor för mig.

  12. #12
    uncommonman
    uncommonman är inte uppkopplad
    uncommonmans avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, vi har väntat i flera år nu. Börjar själv bli smått otålig och har börjat kika på mioXL istället, som iofs har lite fel design fysiskt, dvs flera av MIDI uttagen på framsidan samt det till host-datorn. Men i övrigt så bockar den i alla rutor för mig.
    Host-datoruttaget använder jag inte på min mioXL, för det är som du säger lite dumt placerat om man vill ha det permanent installerat. Det känns som som det är tänkt för tillfällig inkoppling för (initial) konfigurering.
    Jag kör via Ethernet i stället, och den kontakten sitter (till skillnad mot mioXL) på baksidan. Funkar bra (Windows 10, med driver nedladdad via iConnectivitys websajt om jag minns rätt. Lätt att hitta, och fungerar. Inte alldeles intuitiv uppsättning dock).

  13. #13
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av uncommonman Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Host-datoruttaget använder jag inte på min mioXL, för det är som du säger lite dumt placerat om man vill ha det permanent installerat. Det känns som som det är tänkt för tillfällig inkoppling för (initial) konfigurering.
    Jag kör via Ethernet i stället, och den kontakten sitter (till skillnad mot mioXL) på baksidan. Funkar bra (Windows 10, med driver nedladdad via iConnectivitys websajt om jag minns rätt. Lätt att hitta, och fungerar. Inte alldeles intuitiv uppsättning dock).
    Det är riktigt bra feedback, tack för det... så en kan förlita sig på de där RTP kanalerna sen för daglig drift, smart.

  14. #14
    uncommonman
    uncommonman är inte uppkopplad
    uncommonmans avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är riktigt bra feedback, tack för det... så en kan förlita sig på de där RTP kanalerna sen för daglig drift, smart.
    För säkerhets skull kollade jag, och ja, även konfigverktyget Auracle for X-series funkade över Ethernet när den kopplingen väl var uppsatt (ett tag pluggade jag in USB också, så jag kunde inte vara tvärsäker ur minnet att det klarade sig utan USB. Men det gjorde det...)

  15. #15
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av uncommonman Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För säkerhets skull kollade jag, och ja, även konfigverktyget Auracle for X-series funkade över Ethernet när den kopplingen väl var uppsatt (ett tag pluggade jag in USB också, så jag kunde inte vara tvärsäker ur minnet att det klarade sig utan USB. Men det gjorde det...)
    tack som fan för att du testade, det uppskattas nåt så enormt mycket!

Liknande ämnen

  1. Kenton THRU-5 1 MIDI in to 5 MIDI thru, får den ej att fungera.
    Av klonq i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2016-11-10, 13:13
  2. AMT-8 och Heldöd MIDI in på Kenton MIDI synth?
    Av Firechild i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-09-10, 19:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •