Resultat 1 till 55 av 55

Ämne: Köpa SH-101, vad kolla?

  1. #1
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran

    Köpa SH-101, vad kolla?

    Ska titta på (och köpa förhoppningsvis!) en SH-101 nästa vecka och tänkte kolla om det är något speciellt jag ska hålla utkik efter när jag testkör den?

    Vilka fel är vanligast?
    Finns det fel som man bara "får räkna med" på en sån gammal grunka?
    Osv osv.

  2. #2
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Det allra vanligaste är väl powerknappen. Att när du rör vid den så ändras tune på synten. Sjukt vanligt på 101!

  3. #3
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Överlägset vanligast är att powerknappen glappar. Bytte på min, det var inte så farligt.

    Jag har faktiskt ett kit med utbytespottar till SH-101 från technology transplant också som bara ligger i en låda. Köper du SH-101, hojta så får du dem.

  4. #4
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Finns ett mer framtids-säkrat alternativ till att byta powerknappen som Dr Korg här på forumet tagit fram, rekommenderas!

  5. #5
    Phat
    Phat är inte uppkopplad
    Phats avatar
    Veteran
    Powerknappen som tidigare nämnts. Går att hitta nytillverkade och byta dom är en enkel match för dom som kan. Är den jävligt off mellan oktaverna kan den behöva kalibreras också.

  6. #6
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Då ska jag kolla powerknappen! Är det så att den är ospelbar om powerknappen strular? Eller är det bara vid kontakt med powerknappen samtidigt som man spelar?

    Jag antar att det är själva switchen som behöver bytas ut då bara?

    Är det något internt jag behöver oroa mig för? Typ kondingar eller annat?

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Överlägset vanligast är att powerknappen glappar. Bytte på min, det var inte så farligt.

    Jag har faktiskt ett kit med utbytespottar till SH-101 från technology transplant också som bara ligger i en låda. Köper du SH-101, hojta så får du dem.
    Wow, vore superschyst! PM:ar om det blir av

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns ett mer framtids-säkrat alternativ till att byta powerknappen som Dr Korg här på forumet tagit fram, rekommenderas!
    Då ska jag messa honom (om den strular dvs)! Tack för tipset!

  7. #7
    Phat
    Phat är inte uppkopplad
    Phats avatar
    Veteran
    Min lät väldigt svajigt när man nuddade knappen typ.

  8. #8
    thetonequest
    thetonequest är inte uppkopplad
    thetonequests avatar
    Senior
    Den är absolut inte ospelbar!

    Min svajar till i pitch om man kommer åt knappen, men den har ju en tune ratt, har använt min massor live och i studion och har själv aldrig upplevt det som något större problem för egen del!

  9. #9
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Dåså, tänkte bara så att den inte svajar hela tiden (om ett eventuellt byte skulle ta ett tag).

    Mao så verkar 101an inte ha så många "kända fel" förutom knappen, skönt att höra.

  10. #10
    nyd
    nyd är uppkopplad nu
    nyds avatar
    Veteran
    Ett stort fel med 101 är att den bara har en osc och en env. Men det är ju by design.

  11. #11
    Sigurd
    Sigurd är inte uppkopplad

    Avstängd
    Jag skulle kolla om det varit batteriläckage.

  12. #12
    readyletsgo
    readyletsgo är inte uppkopplad
    readyletsgos avatar
    Senior
    Så här lät det från reparatör innan jag fick min:

    Bender -> VCF inget händer
    Dålig slider.
    Försökte renovera. Håll utkik på Ebay om du vill ha en.

    Sub osc slider bruten bana
    Bytt

    Res slider bruten bana / glapp
    Bytt

    Power switch oxiderad
    Bytt

    Pitch bend sitter för långt ner, skrapar i skalet
    Flyttad

    Tog bort rester från batteriläckage i batterifacket

    Ersatte saknade skruvar

  13. #13
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Sigurd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag skulle kolla om det varit batteriläckage.
    Sigurd skriver klockan 1:01 i en tråd om 101 och nu 9:09 när jag läser detta, är personen avstängd?

  14. #14
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sigurd skriver klockan 1:01 i en tråd om 101 och nu 9:09 när jag läser detta, är personen avstängd?
    dubblettkonto, sjätte i raden!

  15. #15
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Aha! EMU eller han admin som lurade folk på pengar (glömt hans olika alias nu)?

  16. #16
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aha! EMU eller han admin som lurade folk på pengar (glömt hans olika alias nu)?
    Här finns facit: https://www.99musik.se/showthread.ph...anv%C3%A4ndare

  17. #17
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av readyletsgo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så här lät det från reparatör innan jag fick min:

    Bender -> VCF inget händer
    Dålig slider.
    Försökte renovera. Håll utkik på Ebay om du vill ha en.

    Sub osc slider bruten bana
    Bytt

    Res slider bruten bana / glapp
    Bytt

    Power switch oxiderad
    Bytt

    Pitch bend sitter för långt ner, skrapar i skalet
    Flyttad

    Tog bort rester från batteriläckage i batterifacket

    Ersatte saknade skruvar
    Ofyfan. Men tack för listan, en del saker jag ändå kan hålla utkik efter.

  18. #18
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Snackade lite till med säljaren och det verkar som att power-knappen har det vanliga felet.

    Enklaste är att bara byta ut den antar jag, men var hittar man såna? Kollade Vintagesynthshop och Syntaur som verkar ha, men finns det billigare alternativ?

  19. #19
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av inget Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Snackade lite till med säljaren och det verkar som att power-knappen har det vanliga felet.

    Enklaste är att bara byta ut den antar jag, men var hittar man såna? Kollade Vintagesynthshop och Syntaur som verkar ha, men finns det billigare alternativ?
    Det är också rätt vanligt att bypassa powerknappen, även om det kanske känns mer som en temporär lösning.

  20. #20
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är också rätt vanligt att bypassa powerknappen, även om det kanske känns mer som en temporär lösning.
    Hur menar du att man gör då?

  21. #21
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av inget Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur menar du att man gör då?

    https://youtu.be/ha7ZzXhnQ7I

  22. #22
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ahaa, hmm fan byta switchen är en del skruvande ser jag. Svettigt

  23. #23
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Jag har servat en del genom åren och resonans-slidern har varit sönder på minst tre av dem, säkert slumpmässigt, men kolla alla sliders ordentligt.

  24. #24
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har servat en del genom åren och resonans-slidern har varit sönder på minst tre av dem, säkert slumpmässigt, men kolla alla sliders ordentligt.
    När en slider är trasig, är den "hoppig" eller skrapar den, eller hur märker man det bäst?

  25. #25
    thetonequest
    thetonequest är inte uppkopplad
    thetonequests avatar
    Senior
    Jag beställde min här, passade på när jag ändå behövde lite annat:
    https://shop.re-303.com/product/sh-101-power-switch/

    Men den har bara blivit liggande sen, för insåg att det inte är något direkt problem för mig!

  26. #26
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Här är bästa lösingen (Dr Korgs patenterade relä):
    https://www.99musik.se/showthread.php?298593

  27. #27
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Här är bästa lösingen (Dr Korgs patenterade relä):
    https://www.99musik.se/showthread.php?298593
    Yes, fick schema av Dr Korg. Tyvärr ganska kass på att läsa scheman så har inte orkat studera den så mycket än.

  28. #28
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    OK, som jag skrev i andra tråden: Se upp med vad ni köper över nätet! En utbyts-switch som jag egentligen skulle installera visade sig vara en felaktig piratdel.

  29. #29
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    OK, som jag skrev i andra tråden: Se upp med vad ni köper över nätet! En utbyts-switch som jag egentligen skulle installera visade sig vara en felaktig piratdel.
    Hur vet man om det är pirat? Jag tänkte nog köpa från vintagesynthshop trots att det kostar lite i frakt, handlat en del från dem och alltid funkat toppen.

  30. #30
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Ajaj jag verkar ha gjort en tabbe. Köpte SH101an idag, testade allt så grundligt jag kunde, men missade att RES-regeln inte funkar alls typ. Den är i princip på max låter det som hela tiden, kan höra EXTREMT liten skillnad om jag kör upp FREQ på max och sen kör RES från min till max, extremt liten.

    Känner mig rätt puckad som inte kollade en sån enkel grej, kollade typ allt annat. Den är väldigt fin och skulle helst behålla och laga den men beror på vad säljaren säger, vill ju inte betala fullpris heller.

    En regel kostar ju inte mycket, men vad kostar reparation och utbyte av regel om man lämnar in den på ett ungefär? Tänker att någon slags prisuppskattning vore bra att ha med sig till säljaren.

    EDIT: Har rengjort från damm, masserat den upp och ner. Men det enda jag ibland kan höra är pyttelite knaster. Har testat vicka den fram och tillbaka också men hör ingen skillnad.
    Senast redigerat av inget den 2022-09-27 klockan 14:33.

  31. #31
    jtern
    jtern är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Det tar inte lång tid att byta en slider på SH-101. Kanske sisådär en halvtimmes jobb.

    https://m.youtube.com/watch?v=XIibVMSi6J8

  32. #32
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    I min erfarenhet är det ganska sällan en pot går sönder totalt, om du vickar fram och tillbaks etc borde det höras mer än du beskriver.

    Jag gissar på en död transistor i resonanskretsen. Kan ju vara flatkabeln mellan kretskorten också, eller en kondning/motstånd etc. Så jag tror det kan vara lite mer jobb än att bara byta fadern tyvärr.

    Men jättejobbigt är det ju inte, och bör ta någon timme eller två att identifiera problemet och byta komponenten. Och som alltid går ju den mesta tiden åt till att skruva upp den, få loss faderpluppar, skruva bort kretskort och ta bort kärvande kablar. (om någon nu tänkte att "byta en transistor gör jag på tre minuter")

  33. #33
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Har aldrig sett någon ”död transistor i resonansen”. Det som används taktilt är det som slits på en synt, så att kolbanan i poten slitits ut är ingen ovanlighet, SH-101 är ett lågbudget-bygge redan från start.

  34. #34
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I min erfarenhet är det ganska sällan en pot går sönder totalt, om du vickar fram och tillbaks etc borde det höras mer än du beskriver.

    Jag gissar på en död transistor i resonanskretsen. Kan ju vara flatkabeln mellan kretskorten också, eller en kondning/motstånd etc. Så jag tror det kan vara lite mer jobb än att bara byta fadern tyvärr.

    Men jättejobbigt är det ju inte, och bör ta någon timme eller två att identifiera problemet och byta komponenten. Och som alltid går ju den mesta tiden åt till att skruva upp den, få loss faderpluppar, skruva bort kretskort och ta bort kärvande kablar. (om någon nu tänkte att "byta en transistor gör jag på tre minuter")
    Ajj, det lät jobbigt. Och över min nivå tyvärr. :/ Får hoppas att det inte är så allvarligt.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har aldrig sett någon ”död transistor i resonansen”. Det som används taktilt är det som slits på en synt, så att kolbanan i poten slitits ut är ingen ovanlighet, SH-101 är ett lågbudget-bygge redan från start.
    Ja jag tror du kan ha rätt efter att ha tittat youtube-videos ett par timmar nu. Verkar som att kolbanan nöts på 101or, och just resonans-slidern för att den används flitigt. Hoppas hoppas att det bara är det.

  35. #35
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har aldrig sett någon ”död transistor i resonansen”.
    Och jag har aldrig sett en pot så död att man inte får någon slags kontakt hur mycket man än vigglar på den. Det tyder på komponentfel tycker jag.

    Allt från poten via transistorer, motstånd, kondningar, flatkabel fram till själva IR3109 är ju en potentiell felkälla imo. Mest troligt är iofs kanske att det är 3109'an när jag tänker efter...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Reso.jpg 
Visningar:	17 
Storlek:	37,1 KB 
Id:	108714

  36. #36
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Jag sett många potar som fått sig en smäll/transportskada som ger precis detta beteende.

  37. #37
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Ja googlar man lite så verkar inte stendöda slidepottar vara helt ovanligt på en 101 som tur är. Men bra att du ger lite ”i värsta fall”-scenarion också Lackan så jag är beredd på det med.

    Säljaren har erbjudit sig att köpa tillbaka den, väldigt snällt. Men funderar om det inte är värt ett försöka att laga den. Är bara rädd att det ska vara mer än potten:/ Då måste jag ta kontakt med en reparatör och det låter som att det kan bli dyrt.

  38. #38
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av inget Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Då måste jag ta kontakt med en reparatör och det låter som att det kan bli dyrt.
    Inte jättedyrt kanske, men dyrare än en pot kanske. Bara inte säljaren tycker att hen pröjsar dig 150:- för en ny pot så är det bra med det sedan. För det KAN vara mer grejer, och skulle det vara filterchipet 3109 så kostar det någonstans 300-500 kr bara chipet.

    Så att du har argument mot säljaren tänker jag.

  39. #39
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte jättedyrt kanske, men dyrare än en pot kanske. Bara inte säljaren tycker att hen pröjsar dig 150:- för en ny pot så är det bra med det sedan. För det KAN vara mer grejer, och skulle det vara filterchipet 3109 så kostar det någonstans 300-500 kr bara chipet.

    Så att du har argument mot säljaren tänker jag.
    Ahh, fasiken. Är det vanligt att filterchipen behöver bytas?

    Edit: En annan som skrev ” Check your slider. I think if the filter chip was dead you would hear nothing at all since the signal is hardwired through that chip.” och eftersom jag ändå hör res ( typ på max hela tiden) så kanske chipet ändå är ok.
    Senast redigerat av inget den 2022-09-28 klockan 00:06.

  40. #40
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av inget Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ahh, fasiken. Är det vanligt att filterchipen behöver bytas?
    Inte jätte, men det händer - Det har hänt mig tre gånger, i en Jupiter 6, Jupiter 8 och i en MKS10.

    Citat Ursprungligen postat av inget Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I think if the filter chip was dead you would hear nothing at all since the signal is hardwired through that chip
    Det beror på hur det går sönder. Jag har vid flera tillfällen varit med om att bara delar av en CEM3340 oscillator går sönder, typ att PW slutar funka, eller att Pulswave inte har någon output. Men sågtand funkar perfekt.

    Även andra typer av chip har jag sett fungera delvis, så ja, det kan säkert hända med ett IR3109 också.

    Jag bara menar att innan du beställer en fader bara för att internet säger det, så bör du ju öppna och mäta och ta reda på att det verkligen ÄR fadern som är trasig.

  41. #41
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    IR3109 resonans-slinga ligger utanför chippet så jag är fortfarande övertygad om att det är potentiometern i feedback-slingan som är boven. Men hypotetiskt skulle det också kunna vara TR26 eller TR27 som gått sönder.
    https://manuals.fdiskc.com/flat/Rola...e%20Manual.pdf

    Men tänker man på hur resonansen skulle bete sig om all resistans i potentiometern plötsligt försvinner men du fortfarande har kontakt igenom så kommer feedbacken bli oändligt stor (bara begränsad av diodspegeln D30/D31).
    Senast redigerat av kroffe den 2022-09-28 klockan 08:38.

  42. #42
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ... hypotetiskt skulle det också kunna vara TR26 eller TR27 som gått sönder.
    Ja precis vad jag menade från början, eller någon annan komponent. Därför säger jag - beställ inte en fader i blindo - öppna - mät - kolla. Gissa inte.

    (Sedan kanske det är fadern i alla fall, men då vet man säkert i alla fall. Speciellt om säljaren ska betala kostnaden)
    Senast redigerat av Lackan den 2022-09-28 klockan 08:51.

  43. #43
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Återigen: jag har lagat många SH-101 och i nästan alla fall så felet något som slitits taktilt: powerswitch, slider, tact-switch. I sällsynta fall brunnen nätdel p g a man använt fel adapter. Interna fel uppkommer väldigt sällan spontant.

  44. #44
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Jag är sämst på att felsöka/mäta. Löda och byta ut saker är inga problem, men just felsök är jag inge vidare på.

    Kan man byta ut sliderpotten mot en vanlig vridpot bara för att testa? För det är en vanlig 100kb bara eller hur? Tror jag har såna liggande.

    Och kanske den avgörande frågan, är några av komponenterna till sh101 super-rare? Dvs blir omöjligt att laga? Såg bla att Ericasynths har en ny klon av just IR3901 för typ 6EUR t.ex. Men finns det andra delar som bara inte finns att få tag på?

  45. #45
    nyd
    nyd är uppkopplad nu
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av inget Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är sämst på att felsöka/mäta. Löda och byta ut saker är inga problem, men just felsök är jag inge vidare på.

    Kan man byta ut sliderpotten mot en vanlig vridpot bara för att testa? För det är en vanlig 100kb bara eller hur? Tror jag har såna liggande.

    Och kanske den avgörande frågan, är några av komponenterna till sh101 super-rare? Dvs blir omöjligt att laga? Såg bla att Ericasynths har en ny klon av just IR3901 för typ 6EUR t.ex. Men finns det andra delar som bara inte finns att få tag på?
    Nästan bara mekanik som kan vara svår, men finns en del nygjort där också som sliderhattar, pothattar, pitch-bend e t c.
    Elektroniken är i huvudsak inga problem, finns både orginal och kloner att tillgå. CPUn som hanterar sequencern och tangentbordet är nog största huvudvärken.

  46. #46
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Ursäkta, men lol, jag skrev ju specifikt om att kolla resonansslidern. Exakt det du beskriver har varit symptomen på de jag har bytt.

  47. #47
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ursäkta, men lol, jag skrev ju specifikt om att kolla resonansslidern. Exakt det du beskriver har varit symptomen på de jag har bytt.
    Ja jag veeeet, men innan jag vågar öppna nåt måste jag ju ha en överenskommelse med säljaren, gärna med möjligt prisförslag som är rimligt om det visar sig vara värre än bara slider. Tack vare alla svar här så har jag nu en bättre bild av möjliga problem och kan diskutera fram en deal alla är nöjda med. Om det hade varit min egen redan hade jag öppnat den på två röda och börjat löda loss lol…

    EDIT: Jag och säljaren kom överens om en deal som vi båda är nöjda med, så nu jäklar! Tack alla för er input!

    Wiktorion var superbussig och sa att han kan skicka mig 101-pottar som han hade över, så ska börja där, byta ut RES. To be continued!
    Senast redigerat av inget den 2022-09-28 klockan 14:47.

  48. #48
    DrKorg
    DrKorg är inte uppkopplad
    DrKorgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns ett mer framtids-säkrat alternativ till att byta powerknappen som Dr Korg här på forumet tagit fram, rekommenderas!
    Såhär ser den ut! Mitt minne kanske sviker mig men jag tror nog Kroffe ska ha en hel del av äran här oxå!

    Behåll din gamla switch och stoppa i ett relä istället!

    /DrRoland

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	SH101 relay mod.png 
Visningar:	12 
Storlek:	18,9 KB 
Id:	108730

  49. #49
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	25 
Storlek:	3,04 MB 
Id:	108768

    Kolla vad jag hittade i gömmorna! PM

  50. #50
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	25 
Storlek:	3,04 MB 
Id:	108768

    Kolla vad jag hittade i gömmorna! PM
    Woooop!

  51. #51
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Sådär! Allt funkar! Jag bytte ut slidern och powerknappen, inga konstigheter egentligen och nu funkar allt precis som det ska

    Tog massvis med bilder och kan slänga upp om nån är nyfiken.

    Passade på att storstäda bort damm, gunk osv, och rengjorde även tangenterna och kontaktytorna där. Så nu känns den väldigt FRESH.

  52. #52
    readyletsgo
    readyletsgo är inte uppkopplad
    readyletsgos avatar
    Senior
    Gott!

    Fick du tag på Tubbutec SH-1oh1?

  53. #53
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Grymt!
    Skönt att det inte var något större problem.

  54. #54
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av readyletsgo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gott!

    Fick du tag på Tubbutec SH-1oh1?
    Nää, men funderar starkt på att köpa nytt direkt från Tubbutec.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Grymt!
    Skönt att det inte var något större problem.
    Väldigt!

  55. #55
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Grymt, grattis att allt gick bra!

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-10-15, 21:46
  2. Power Works PA-sub som käkar säkringar, vad kan man kolla?
    Av Morglurg i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-07-08, 16:20
  3. Vad är grejen med SH-101?
    Av M i Gbg i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 65
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 14:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •