Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 61 till 120 av 191

Ämne: Fylkingen blir av med sina lokaler :(

  1. #61
    ryssen
    ryssen är inte uppkopplad

    Senior
    Jag ska bli hemlös för att värna Stockholms kulturliv.

  2. #62
    TigerMM
    TigerMM är inte uppkopplad
    TigerMMs avatar
    Tomte
    Ouch angående Slakthusområdet. Då får vi njuta och leka så länge det varar. Frågan är vart allt ska ta vägen sedan?

    Cementfabriken i Liljeholmen Jag har dock uppfattat det som att den kommer rivas. De gamla industrifastigheter som får vara kvar i området är bara Färgfabriken, Smedjan, Förbandsfabriken och Beckers gamla huvudkontor. (Källa)

    Citat Ursprungligen postat av ryssen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag ska bli hemlös för att värna Stockholms kulturliv.
    Jag vet inte ryssen om du är ironisk, så jag kanske tolkar din kommentar fel. Men jag tycker det är knepigt att ställa kultur mot bostäder. Vad ska vi med alla bostäder till om vi inte kan leva? Jag ser hellre en (utvidgad) innerstad som myllrar av kulturliv och bostäder i ytterområden, än tvärtom.

  3. #63
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av TigerMM Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag ser hellre en (utvidgad) innerstad som myllrar av kulturliv och bostäder i ytterområden, än tvärtom.
    Små/mellanst... små, mer "seriösa" scener har det tufft... Debaser, Fryshuset, Studion, Slaktkyrkan, Kägelbanan etc.

  4. #64
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Det behövs nåt grundläggande som låter musikkulturen leva på de platser den bäst odlas.
    Danskarna har fattat. Hela Kødbyen är full av små smörhål med nischade event, mixat med mer kommersiella. Sverige borde lära sig av det närmaste riktiga stadsmetropolet; KBH.

  5. #65
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ska vi göra en högljudsfestival eller? Den kan ju vara kontorstid, måste inte vara dygnet runt. Eller kontor +kväll. Protestera mot stadslivets tystande och kulturskymning och sånt

  6. #66
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ska vi göra en högljudsfestival eller? Den kan ju vara kontorstid, måste inte vara dygnet runt. Eller kontor +kväll. Protestera mot stadslivets tystande och kulturskymning och sånt
    Ja lätt, det vore super

  7. #67
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Reclaim the street för medelålder musiker. Jag är på

  8. #68
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Tänk om Reaktor 1 på KTH skulle kunna annekteras lagligt för kulturverksamhet.
    Eller något av alla bergrum, tex Bahnhofs grotta på Renstiernas Gata.

  9. #69
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    ---
    Senast redigerat av Modellear den 2022-09-20 klockan 00:18.

  10. #70
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänk om Reaktor 1 på KTH skulle kunna annekteras lagligt för kulturverksamhet.
    Eller något av alla bergrum, tex Bahnhofs grotta på Renstiernas Gata.
    Reaktor 1 inhyser väl redan Skandiaorgelns Vänner? Så det är redan upptaget av kulturförening.

  11. #71
    Tabla
    Tabla är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ska vi göra en högljudsfestival eller? Den kan ju vara kontorstid, måste inte vara dygnet runt. Eller kontor +kväll. Protestera mot stadslivets tystande och kulturskymning och sånt
    Vilken skam om Fylkingen skulle avsluta sin vistelse med något så töntigt. Sätt dig och mima utanför fullmäktige istället så kanske du kan uppnå en notis i Mitt I. Och dessutom börjat ställa in kompassen.

  12. #72
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Tabla Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilken skam om Fylkingen skulle avsluta sin vistelse med något så töntigt. Sätt dig och mima utanför fullmäktige istället så kanske du kan uppnå en notis i Mitt I. Och dessutom börjat ställa in kompassen.
    Fylkingen har ju haft noisefestivaler förr (jag har varit på några från typ 2005 och framåt) så varför nu just det skulle vara töntigare än något annat får du gärna förklara.
    Ditt förra inlägg var ju inte jättetrevligt det heller med en svepande generalisering kring "män och deras missriktade 'kamper' " (även om senare delen av det inlägget nog var en korrekt analys). Vad vill *du* uppnå? Kom med ett eget förslag. (jag tror inte heller att oljuds tanke var att lyckas påverka ett redan taget beslut genom en noisefestival utan mer ett utslag av frustration med en glimt i ögat).

  13. #73
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Reaktor 1 inhyser väl redan Skandiaorgelns Vänner? Så det är redan upptaget av kulturförening.
    Upptaget kanske kan diskuteras. Men det verkar finnas en hel del plats över?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	51E8D8E7-4299-4D4A-8604-F832CF2AE115.jpeg 
Visningar:	44 
Storlek:	170,6 KB 
Id:	108602

  14. #74
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Tabla Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilken skam om Fylkingen skulle avsluta sin vistelse med något så töntigt. Sätt dig och mima utanför fullmäktige istället så kanske du kan uppnå en notis i Mitt I. Och dessutom börjat ställa in kompassen.
    Lol, ok, tönt.

  15. #75
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    6 inlägg , skit i det.

  16. #76
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vildgris Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fylkingen har ju haft noisefestivaler förr (jag har varit på några från typ 2005 och framåt) så varför nu just det skulle vara töntigare än något annat får du gärna förklara.
    Ditt förra inlägg var ju inte jättetrevligt det heller med en svepande generalisering kring "män och deras missriktade 'kamper' " (även om senare delen av det inlägget nog var en korrekt analys). Vad vill *du* uppnå? Kom med ett eget förslag. (jag tror inte heller att oljuds tanke var att lyckas påverka ett redan taget beslut genom en noisefestival utan mer ett utslag av frustration med en glimt i ögat).
    Tabla kom ju med ett förslag:
    "Sätt dig och mima utanför fullmäktige istället så kanske du kan uppnå en notis i Mitt I."

  17. #77
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    6 inlägg , skit i det.
    Japp, kändes direkt som en bråkstake.

  18. #78
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av vildgris Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    (jag tror inte heller att oljuds tanke var att lyckas påverka ett redan taget beslut genom en noisefestival utan mer ett utslag av frustration med en glimt i ögat).
    Korrekt.

    Någon som vet när kontraktet slutar gälla?

  19. #79
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Hmmm... framgår det på något sätt att själva Fylkingen som sådant är hotat? Om de flyttade 1986 så kanske de kan flytta 2022 också? Det behöver ju inte bara vara dåligt i så fall.

    Jag tillhör inte dem som är där superofta (så jag inga direkta emotionella band till själva platsen) och har aldrig tyckt att lokalen är särskilt kul. Vem vet, de kanske hittar något bättre?

    Men om Fylkingen som sådant försvinner är det däremot väldigt tråkigt.

  20. #80
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmmm... framgår det på något sätt att själva Fylkingen som sådant är hotat? Om de flyttade 1986 så kanske de kan flytta 2022 också? Det behöver ju inte bara vara dåligt i så fall.

    Jag tillhör inte dem som är där superofta (så jag inga direkta emotionella band till själva platsen) och har aldrig tyckt att lokalen är särskilt kul. Vem vet, de kanske hittar något bättre?

    Men om Fylkingen som sådant försvinner är det däremot väldigt tråkigt.
    Det kan nog blir svårt att hitta en lika bra lokal centralt som det är möjligt att spela högt i. Dessutom ställer det till med en massa logistiska problem.

    Men det stämmer att föreningen inte i sig hotas för att föreningen blir av med sin lokal. Men en fast lokal med scenyta och ljud- och ljusanläggning är den materiella grunden för en musikförening.

  21. #81
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Någon i DNs kommentar-fält påpekade att detta kan ha att göra med de långt-gående planerna på att bygga ut och om Munchenbryggeriet med lägenheter, något som ha skapat mycket motstånd i grannskapet. Se länk nedan:

    https://byggplanermunchen.se

  22. #82
    Hemulen
    Hemulen är inte uppkopplad
    Hemulens avatar
    Veteran

  23. #83
    waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon i DNs kommentar-fält påpekade att detta kan ha att göra med de långt-gående planerna på att bygga ut och om Munchenbryggeriet med lägenheter, något som ha skapat mycket motstånd i grannskapet. Se länk nedan:

    https://byggplanermunchen.se
    Skriv under petitionen !

  24. #84
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså inte helt jämförbart med Münchenbryggeriet - hela Slakthusområdet är planerat och tingat/sålt för nya bostäder och annat, inkl nya dragningen av tunnelbanan. De som håller på där (inkl det företag jag jobbar med) sitter på tidsbegränsade rivningskontrakt med bortskrivet besittningsskydd, i retur för hyfsat låg hyra. Så de flesta verksamheterna där lär få flytta.
    Det låter illavarslande för stans bästa klubb

  25. #85
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av waveterm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skriv under petitionen !
    done

  26. #86
    waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    done
    Bra !

  27. #87
    gelnef
    gelnef är inte uppkopplad
    gelnefs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Enligt DN skall verksamheten vara ute ur lokalerna juni 2023, så då har de kontrakt tills dess får man anta. Gott om tid för en, eller flera, dagtidsevents.

    --->>> KONTORSTID // en hyllning till arbetslivets monotoni och marknadens mekaniser// drone, industri, minimal techno // kl 9-17 <<< ---

  28. #88
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gelnef Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    --->>> KONTORSTID // en hyllning till arbetslivets monotoni och marknadens mekaniser// drone, industri, minimal techno // kl 9-17 <<< ---

  29. #89
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av gelnef Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Enligt DN skall verksamheten vara ute ur lokalerna juni 2023, så då har de kontrakt tills dess får man anta. Gott om tid för en, eller flera, dagtidsevents.

    --->>> KONTORSTID // en hyllning till arbetslivets monotoni och marknadens mekaniser// drone, industri, minimal techno // kl 9-17 <<< ---
    Perfekt!

  30. #90
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det kan nog blir svårt att hitta en lika bra lokal centralt som det är möjligt att spela högt i. Dessutom ställer det till med en massa logistiska problem.

    Men det stämmer att föreningen inte i sig hotas för att föreningen blir av med sin lokal. Men en fast lokal med scenyta och ljud- och ljusanläggning är den materiella grunden för en musikförening.
    "Centralt" är förvisso ett relativt begrepp. För mig skulle Spånga Folkan vara centralt. Där skulle Fylkingen passa utmärkt!

  31. #91
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon i DNs kommentar-fält påpekade att detta kan ha att göra med de långt-gående planerna på att bygga ut och om Munchenbryggeriet med lägenheter, något som ha skapat mycket motstånd i grannskapet. Se länk nedan:

    https://byggplanermunchen.se
    Intressant med den nya (?) fula trenden att bygga stora blaffiga kilar i äldre kvarter eller parker som på nedfarten till bryggeriet på en av bilderna. Inte sällan är de elefantstora och maplacerade. Även ute hos oss i Västerort finns ett sådant idiotprojekt där de har idéer om att trycka in ett enormt hus i en brant backe på det mest idiotiska vis. Nära Deluxe Music vid St. Göransparken pågår också ett liknande kilprojekt i branten vid kanten av parken. Ser inte vackert ut och måste man verkligen äta upp alla grönområden bit för bit?

  32. #92
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    (Varning för gubba-galla!)
    Det byggs få snygga eller intressanta blaffiga hus i denna stad. Kilformade eller ej.
    Med risk för mothugg så är Tors Torn ändå bland de mest intressanta, två gigantiska betongfallosar till trots, på Gärdet tronar 79&Park som smälter in i grönområdet, och nog är väl kilen som byggts vid Maria Prästgårdsgatans slut mot ringvägen ändå rätt lyckat?

    Generellt är jag emot den typen av hus, men på rätt plats passar de bra. Kring Münchenbryggeriet borde man ju såklart bygga i samma kulturhistoriska stil men mindre monumentalt och utan att inkräkta på värdet för de som verkar/bor i området.

    Det som stör mig mest ändå i denna fråga är att det är så sjukt mjäkigt i det här landet. So what om det finns en högljudd verksamhet i området? Ja men då får de som flyttar dit acceptera villkoren eller snällt titta vidare. Vill man ha nya bostäder i området? Ja då får det området anpassas efter det som redan finns där, det är ju en del av charmen. Vill man inte ha turister som stör, ja då flyttar man inte till Gamla Stan…

  33. #93
    palsen
    palsen är inte uppkopplad

    Senior
    Otroligt tråkigt det här.

  34. #94
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Försöker komma på saker att skriva på olika ställen om detta. Men blir liksom matt. En 90 årig verksamhet som är helt ovärderlig som funkat på platsen i 35 år. Men nu ska det ut för nåt jäkla Tui resebolag eller vad det nu handlar om. Samtidigt passerar jag en nyöppnad takbar längre upp på Torkel Knutssongatan som jag läser är en del i en ny kontorshub bla bla bla. Det finns liksom inte ens nån logik i vilka ljud som är välkomna heller. Blir arg, trött och håglös.

  35. #95
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Någon (journalist) borde höra med grannarna och se om de har klagat. Eller om värden har skickat en enkät om ljudvolym och plockat en ursäkt baserat på att något ljud har hörts överhuvudtaget.

  36. #96
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon (journalist) borde höra med grannarna och se om de har klagat. Eller om värden har skickat en enkät om ljudvolym och plockat en ursäkt baserat på att något ljud har hörts överhuvudtaget.
    Bra idé. Är det någon som har känningar på Stockholmsdrakarna eller ska en "vanlig medborgare" skriva och fråga?

  37. #97
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    (Just TUI:s huvudkontor har legat där i minst 15 år i alla fall, så inte nyinflyttade och tänker "bort med oljud", men kan ju ha börjat klaga nu i och för sig.)

  38. #98
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    (Varning för gubba-galla!)
    Det byggs få snygga eller intressanta blaffiga hus i denna stad. Kilformade eller ej.
    Med risk för mothugg så är Tors Torn ändå bland de mest intressanta, två gigantiska betongfallosar till trots, på Gärdet tronar 79&Park som smälter in i grönområdet, och nog är väl kilen som byggts vid Maria Prästgårdsgatans slut mot ringvägen ändå rätt lyckat?

    Generellt är jag emot den typen av hus, men på rätt plats passar de bra. Kring Münchenbryggeriet borde man ju såklart bygga i samma kulturhistoriska stil men mindre monumentalt och utan att inkräkta på värdet för de som verkar/bor i området.

    Det som stör mig mest ändå i denna fråga är att det är så sjukt mjäkigt i det här landet. So what om det finns en högljudd verksamhet i området? Ja men då får de som flyttar dit acceptera villkoren eller snällt titta vidare. Vill man ha nya bostäder i området? Ja då får det området anpassas efter det som redan finns där, det är ju en del av charmen. Vill man inte ha turister som stör, ja då flyttar man inte till Gamla Stan…
    Det blev aldrig Tors torn (tyvärr säger Tor) utan de som byggdes är en helt annan utformning. De heter något annat, men jag har glömt vad. Rätt korkat att lansera namn på byggnader som inte ens beslutats. Det sätter sig uppenbarligen.

    79&Park var kul att du nämnde. Själv tycker jag de ser ut som en favela, kanske lite kul men i huvudsak rätt fult. Stökigt och utan någon egentlig design tycker jag. Det känns lite som någon som gett upp med sin tillbyggnad, men i kolossalformat.

  39. #99
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Försöker komma på saker att skriva på olika ställen om detta. Men blir liksom matt. En 90 årig verksamhet som är helt ovärderlig som funkat på platsen i 35 år. Men nu ska det ut för nåt jäkla Tui resebolag eller vad det nu handlar om. Samtidigt passerar jag en nyöppnad takbar längre upp på Torkel Knutssongatan som jag läser är en del i en ny kontorshub bla bla bla. Det finns liksom inte ens nån logik i vilka ljud som är välkomna heller. Blir arg, trött och håglös.
    Nej, den logiken finns knappast eftersom det argumentet till uppsägning bara är en bortförklaring. Fylkingen kan knappast påverkat omgivningen i någon nämnvärd utsträckning. Det handlar nog mest om ekonomi.

  40. #100
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det blev aldrig Tors torn (tyvärr säger Tor) utan de som byggdes är en helt annan utformning. De heter något annat, men jag har glömt vad. Rätt korkat att lansera namn på byggnader som inte ens beslutats. Det sätter sig uppenbarligen.

    79&Park var kul att du nämnde. Själv tycker jag de ser ut som en favela, kanske lite kul men i huvudsak rätt fult. Stökigt och utan någon egentlig design tycker jag. Det känns lite som någon som gett upp med sin tillbyggnad, men i kolossalformat.
    Tror de heter Norra tornen…
    Gillar din beskrivning av 79&Park, så olika vi tycker!

  41. #101
    TigerMM
    TigerMM är inte uppkopplad
    TigerMMs avatar
    Tomte
    Citat Ursprungligen postat av gelnef Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    --->>> KONTORSTID // en hyllning till arbetslivets monotoni och marknadens mekaniser// drone, industri, minimal techno // kl 9-17 <<< ---
    Jag tycker den här idén är GULD. Kan man med förenade krafter utvidga den till att bli världens längsta ljudfestival? Åtta timmar om dagen, fem dagar i veckan, ända till kontraktet löpt ut. (Kanske med undantag för de dagar då det är andra planerade event och det pågår riggande etc. men ni fattar). Alla verksamma kan regga sig för slottar att spela. Liksom samla hop hela ljud/elektronikasverige. Kanske även internationella akter vill medverka för att det är så speciellt. Tror det skulle skapa en del uppmärksamhet.

  42. #102
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av TigerMM Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker den här idén är GULD. Kan man med förenade krafter utvidga den till att bli världens längsta ljudfestival? Åtta timmar om dagen, fem dagar i veckan, ända till kontraktet löpt ut. (Kanske med undantag för de dagar då det är andra planerade event och det pågår riggande etc. men ni fattar). Alla verksamma kan regga sig för slottar att spela. Liksom samla hop hela ljud/elektronikasverige. Kanske även internationella akter vill medverka för att det är så speciellt. Tror det skulle skapa en del uppmärksamhet.
    Instämmer, det är en riktigt cool idé!

  43. #103
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Minns klottret från Norberg 2005 "bygg en antifascistisk skyddsvall runt Fylkingen" (anti-EAM-budskap)

  44. #104
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av altemark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Minns klottret från Norberg 2005 "bygg en antifascistisk skyddsvall runt Fylkingen" (anti-EAM-budskap)
    Inte för att dissa EAM, men mina bästa konsertminnen från Fylkingen är helt och hållet i andra genrer. Coil, Sunn O))), Wolves in the Throne Room, Brain Bombs, alla bra grejer på Idealfesterna och på Konspirationen inklusive gothkvällen vi hade för en 11–12 år sen, osv osv.

  45. #105
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av TigerMM Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker den här idén är GULD. Kan man med förenade krafter utvidga den till att bli världens längsta ljudfestival? Åtta timmar om dagen, fem dagar i veckan, ända till kontraktet löpt ut. (Kanske med undantag för de dagar då det är andra planerade event och det pågår riggande etc. men ni fattar). Alla verksamma kan regga sig för slottar att spela. Liksom samla hop hela ljud/elektronikasverige. Kanske även internationella akter vill medverka för att det är så speciellt. Tror det skulle skapa en del uppmärksamhet.
    Ja!! Först måste en fylkingenmedlem börja dra i det?

    Jag bor snart i krokarna och hjälper gärna till på olika vis.

  46. #106
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gelnef Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Enligt DN skall verksamheten vara ute ur lokalerna juni 2023, så då har de kontrakt tills dess får man anta. Gott om tid för en, eller flera, dagtidsevents.

    --->>> KONTORSTID // en hyllning till arbetslivets monotoni och marknadens mekaniser// drone, industri, minimal techno // kl 9-17 <<< ---
    De som kan delta och eller spela är således de som inte själva har närtida erfarenhet av "arbetslivets monotoni" och "KONOTRSTID" om jag förstår det hela rätt? Lite som att hylla ett födelsedagsbarn som inte själv är med på kalaset?

  47. #107
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De som kan delta och eller spela är således de som inte själva har närtida erfarenhet av "arbetslivets monotoni" och "KONOTRSTID" om jag förstår det hela rätt? Lite som att hylla ett födelsedagsbarn som inte själv är med på kalaset?
    Jag har det. Sen kan ju folk jobba deltid, jobba hemifrån (sätta på en dronepatch och knega på), ta ledigt, ta semester, vara tillfälligt arbetslösa. Eller helt enkelt inte jobba under kontorstid.

    Edit: jag har det men jobbar inte i dagsläget

  48. #108
    TigerMM
    TigerMM är inte uppkopplad
    TigerMMs avatar
    Tomte
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De som kan delta och eller spela är således de som inte själva har närtida erfarenhet av "arbetslivets monotoni" och "KONOTRSTID" om jag förstår det hela rätt? Lite som att hylla ett födelsedagsbarn som inte själv är med på kalaset?
    Nja, så enkelt är det ju inte. Det är nog rätt många som skapar musik född ur en leda som skapades under ett tidigare arbetsliv. Och många kontorsarbetare går ju på konserter etc. Många kombinerar musik med kneg. Dessutom, gigga kontorstid blir ju då i sig ett slags 9-5-kneg, så det finns många intressanta aspekter att utforska. Dessutom har vi alla erfarenheter av marknadens mekanismer.

  49. #109
    TigerMM
    TigerMM är inte uppkopplad
    TigerMMs avatar
    Tomte
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja!! Först måste en fylkingenmedlem börja dra i det?

    Jag bor snart i krokarna och hjälper gärna till på olika vis.
    Någon här som är medlem?

    Jag kan också hjälpa till, har dessutom obligatorisk praktik under våren som jag skulle kunna lägga på att sköta ljud eller whatever.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte för att dissa EAM, men mina bästa konsertminnen från Fylkingen är helt och hållet i andra genrer. Coil, Sunn O))), Wolves in the Throne Room, Brain Bombs, alla bra grejer på Idealfesterna och på Konspirationen inklusive gothkvällen vi hade för en 11–12 år sen, osv osv.
    Finns ju ingen anledning att begränsa innehållet till EAM (men det kanske inte var så du menade)

  50. #110
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av TigerMM Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är nog rätt många som skapar musik född ur en leda som skapades under ett tidigare arbetsliv.
    Där är du något på spåren...

  51. #111
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	screen-shot-2015-10-26-at-7-57-31-pm.png 
Visningar:	20 
Storlek:	334,8 KB 
Id:	108651

  52. #112
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Alltså, man behöver ju inte krana drones så mycket om man bara slumpar lite, och jag jobbar 100% distans (men kontorstid), så jag kan ju jobba från fylkingen ett par dar som del av konstprojektet. =)

  53. #113
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Både spelar och jobbar gärna från Fylkingen några dagar!

  54. #114
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Man hyr helt enkelt Fylkingen för co-working ett dygn, drönar och kodar eller vad man nu har lust med.

  55. #115
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av TigerMM Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nja, så enkelt är det ju inte. Det är nog rätt många som skapar musik född ur en leda som skapades under ett tidigare arbetsliv. Och många kontorsarbetare går ju på konserter etc. Många kombinerar musik med kneg. Dessutom, gigga kontorstid blir ju då i sig ett slags 9-5-kneg, så det finns många intressanta aspekter att utforska. Dessutom har vi alla erfarenheter av marknadens mekanismer.
    Nej, enkelt är det inte men ofrånkomligt är att den som faktiskt jobbar kontorstid inte kan gå på eller spela på konsert under kontorstid.


    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	screen-shot-2015-10-26-at-7-57-31-pm.png 
Visningar:	20 
Storlek:	334,8 KB 
Id:	108651
    +1

  56. #116
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså, man behöver ju inte krana drones så mycket om man bara slumpar lite, och jag jobbar 100% distans (men kontorstid), så jag kan ju jobba från fylkingen ett par dar som del av konstprojektet. =)
    Så ska det låta!

  57. #117
    gelnef
    gelnef är inte uppkopplad
    gelnefs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Så har vi en fylkingmedlem i tråden?

  58. #118
    gelnef
    gelnef är inte uppkopplad
    gelnefs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    ...sen måste ju inte KONTORSTID betyda kontorstid, ett event kan ju med lätthet glida över i AW? Gärna då också att man bjuder in medarbetare från de kontor som ska ha blivit störda.

  59. #119
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Verken som spelas upp är varianter på röster som säger "kom på AW hos Fylkingen!"?

  60. #120
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gelnef Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...sen måste ju inte KONTORSTID betyda kontorstid, ett event kan ju med lätthet glida över i AW? Gärna då också att man bjuder in medarbetare från de kontor som ska ha blivit störda.
    För den rätta storbolags-kontorsslav-känslan är det viktigt att det på AW i lokalerna enbart serveras kaffe, te, bubbelvatten samt fruktkorg. (Man kan möjligen slå på stort och komplettera med en bricka kex samt LIDL:s utbud av brie/camenbert/blåmögelost.)

Liknande ämnen

  1. Uppsala, Nya lokaler för kulturarbetare!
    Av Aerobics i forum Nyheter
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-01-14, 12:35
  2. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2016-12-14, 09:33
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-07-10, 15:25
  4. Var hittar man lokaler för studio?
    Av Funkenteller i forum Allmänt om musik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-06-10, 22:34
  5. Varför blir man inte lycklig med sina nya masiker?
    Av Real Parakeet i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-12-13, 14:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •