Sidan 1 av 4 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 191

Ämne: Fylkingen blir av med sina lokaler :(

  1. #1
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage

    Fylkingen blir av med sina lokaler :(

    SÄMSSSSSTTTTTTT! Att en musiklokal legat på samma adress sedan åttiotalet och nu plötsligt låter för mycket.
    Allt i Stockholm ska bygga bort, känns det som. Alla konsertlokaler ska bort.

    Jag har vetat det några dagar, men nu är det officiellt. Hörde om det på P1 precis och tidningen Nutida Musik skriver om det:


    Fylkingen sägs upp från Münchenbryggeriet

    SAMMA EFTERMIDDAG som detta nummer av Nutida Musik ska gå i tryck nås vi av nyheten att Fylkingen sägs upp av hyresvärden AFA Fastigheter. Detta sker utan förvarning, mitt under sedan länge pågående förhandlingar om hur man skulle kunna få till en någorlunda konstruktiv lösning för alla parter.
    Fylkingen har haft sin nuvarande lokal i Münchenbryggeriet på Södermalm i Stockholm sedan 1986. Kort kan sägas att Fylkingen är världens äldsta aktiva scen och konstnärssammanslutning för ny och experimentell musik och scenkonst: 2023 fyller Fylkingen 90 år. Lokalen var en gång ett lager för bryggeriets öltunnor. Inför flytten dit -86 ritades och byggdes den om av fylkingar för att bli en plats med ett högt kvalificerat scenrum, med bar och möteslokaler. 2013 stod ytterligare en genomgripande ombyggnation klar, med en rejäl uppryckning i alla detaljer, för såväl scenrum, dansgolv – som även förbättrats i ännu en omgång – bar, foajé, loger, mötesrum och allmän tillgänglighetsanpassning. Allt med hjälp av offentliga medel från Boverket och Allmänna arvsfonden. Hyresvärden AFA Fastigheter behövde inte betala ett öre för denna jättelika renovering av lokaler som var och är deras. Det de behövde bidra med var ett kontrakt som löpte på tio år, och ett sådant undertecknades, med en successiv, men hanterbar, hyreshöjning inskriven.

    Mer här:

    https://nutidamusik.prenly.com/p/nut...77146/30786746

  2. #2
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Helvete!

  3. #3
    bettylavett
    bettylavett är inte uppkopplad
    bettylavetts avatar
    Senior
    Helt jävla galet

  4. #4
    Shike
    Shike är uppkopplad nu
    Shikes avatar
    Senior
    Behövs det nån mer kultur än den på Friends Arena?

  5. #5
    tei
    tei är inte uppkopplad
    teis avatar
    Veteran
    Men vafan!

  6. #6
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    En vacker död stad...

  7. #7
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Surt

  8. #8
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    fy fan!

  9. #9
    superdigital
    superdigital är inte uppkopplad
    superdigitals avatar
    Senior
    Fy fan vad tråkigt...

  10. #10

  11. #11
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Be Stockholm dra åt helvete och se er om till någon enslig bruksort men Tja då kommer det fem besökare.

    Jag har haft någon känsla av att Göteborg också går mot någon sorts död. Kultur ska bara komma uppifrån där överklass ska säga åt oss vad som passar. Är bara nån produkt som ska komma från universitetsvärld med tjocka portföiljor.

  12. #12
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Det behövs fan en rejäl uppryckning när det gäller stockholms syn på kultur och lokalregler/hyror osv. Kulturfiendehuvudstad nästa år?

  13. #13
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran
    ---
    Senast redigerat av vildgris den 2022-09-15 klockan 14:46. Anledning: Äsch blev så sur över huvudfrågan att jag kokade över i onödan på ett annat inlägg. Glöm det.

  14. #14
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran
    I huvudfrågan: Bedrövligt. Fullständigt genomtrist.
    Uppenbarligen är allt som sticker ut lite en nagel i ögat på vinstmaximerarna.

  15. #15
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Mina damer och herrar detta handlar inte om ett isolerat stockholmsk innerstadsfenomen. Vi i Göteborg blir också av med liknade och det lär ju ske överallt om man bara kollar upp det mer noga.

  16. #16
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Handlar det alltså om ljudnivåer, och inte om att de vill ha ut högre hyra?

    Väldigt tråkigt oavsett, en mycket bra lokal, särskilt efter ombyggnaden för några år sedan.

  17. #17
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Nu spånar jag bara fram lite tankar, för jag är helt oinsatt i kulturvärlden:
    1.Kan inte årets val påverka styret i Stadshuset? Man kan ju alltid hoppas i vart fall...För det handlar väl också om finansiering och bidrag till kultur.
    2. Andra lösningar kan annars vara, att skapa fastighetsbolag för kulturverksamheter, eller K-märka huset mot förändring.

    PS. Tråkigt att höra att fenomenet även skymtar i Göteborg, Modeller
    Trist att rå-kapitalism ska ha sista ordet, alltmer i samhället...

  18. #18
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Usch så tråkigt

  19. #19
    Idehall
    Idehall är inte uppkopplad
    Idehalls avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har haft någon känsla av att Göteborg också går mot någon sorts död.
    App app app. Nu tar vi det lugnt. Vi är flera föreningar som fortfarande kämpar i Götet. Inga flådiga lokaler och sånt men vi kämpar på så gott det går. Döm inte ut oss än är du snäll.

  20. #20
    just uMan
    just uMan är inte uppkopplad
    just uMans avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Ja det är väl Bullerbyn i ett nötskal.

  21. #21
    bakelit
    bakelit är uppkopplad nu
    bakelits avatar
    Veteran
    Snart är det bara kontor och rika människor innanför tullarna. Var tog den levande staden vägen?

  22. #22
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    sämst!

  23. #23
    TigerMM
    TigerMM är uppkopplad nu
    TigerMMs avatar
    Tomte
    VA!!!! Jag vet inte vad jag ska säga riktigt. Totalt mörker. Är så jävla lost och förvirrad just nu som det redan är med allt. Visst, konsten har alltid varit på något slags undantag men det känns som det bara blir värre och värre.

    EDIT: Okej tänka positivt nu. Var vill vi att Fylkingen ska återuppstå?

  24. #24
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    och nu plötsligt låter för mycket.
    Sånt här är så jävla värdelöst! Helt annan avdelning, men massor med tävlingsbanor (för motorsport då) har exakt samma problem.

    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Andra lösningar kan annars vara, att skapa fastighetsbolag för kulturverksamheter, eller K-märka huset mot förändring. Trist att rå-kapitalism ska ha sista ordet, alltmer i samhället...
    Att bygga särskilda hus för kulturverksamhet är ingen lösning, vilket även fallen med banorna visar. För banorna har det sett ut såhär ungefär:
    1: En bana begär bygglov mitt ute i ingenstans, flera mil från närmaste större stad, för att inte störa någon.
    2: Bana får bygglov och startar sin verksamhet.
    3: Närmaste städerna växer sig allt större och kryper gradvis närmare bana över tid
    4: Standen har växt så mycket att det börjar begäras bygglov för bostäder inom störningszonen från banan.
    5: Bygglov för bostäder nekas p g a ljudvolym från banan.
    6: Nekan överklagas, och efter en jävla massa processande, beviljas bygglov.
    7: Boende stör sig på ljudet från banan och inleder en massiv kampanj för att begränsa ljudvoymen från banan.
    8: Efter en massa bråk ger kommunala instanser med sig och begränsar banans ljudvolym så de får upphöra med sin verksamhet.

    Att K-märka lokalen gör bara att du har en lokal som inte får förändras, men lik förbannat inte får låta mer än 55dB.

    Jag tror inte ens det har med "den onda och elaka kapitalismen" att göra, särskilt inte i fallet konsertlokaler i städer, utan helt enkelt att områden och byggnader byter funktion över tid. Industriområden och fabrikslokaler (resp skog) blir bostäder. Sen är det inte så helt enkelt, i o m att regler för ljudmiljö i bostadshus även gradvis skärps.

    Men, oavsett, så är det helt orimligt att såväl banorna som fylkingen ska behöva sluta sin verksamhet för att andra, senare, flyttat dit och nu klagar på ljudnivå, trots att de vetat hela tiden att verksamheten fanns där och lät.

  25. #25
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Så här presenterar sig AFA fastigheter på sin webb:

    Vi är en del av ett landsomfattande trygghetssystem som många tar del av. ​Afa Fastigheter medverkar i att förvalta det stora förtroende som Afa Försäkring har byggt upp under många år. Med 4,9 miljoner arbetstagare och deras arbetsgivare i ryggen förvaltar och förädlar vi fastigheter till ett värde av ca 34,5 miljarder kronor.

    Flera av våra fastigheter är kulturfastigheter och landmärken i Stockholms innerstad och ​våra kunder är alltifrån kvalitetshotell och globala tjänsteföretag till mindre entreprenörer. Vi har alla gemensamt att vi verkar för ett Stockholm där människor ska kunna leva, arbeta och trivas. ​

    Vi är en trygg och trovärdig samarbetspartner som finns inom gångavstånd till våra viktigaste investeringar - fastigheterna och våra kunder, hyresgästerna. ​

    Att förvalta fastigheter är vårt sätt att säkra viktiga ekonomiska tillgångar och samtidigt ta ett samhällsansvar. Det är också vårt sätt att värna kulturarv, miljön, det vackra och ​inte minst människorna.​

  26. #26

  27. #27
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Om ljudvolymen är problemet: https://malmo.se/Aktuellt/Artiklar-M...urljudzon.html

    Men gissningsvis vill fastighetsbolaget hyra ut till någon stardddup som betalar mycket mer.

  28. #28
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Göteborg är i högsta grad drabbat och de enda som får bygga nya evenemangsställen (läs: Spendrups-sponsrade dåliga och dyra matställen) är Aveny/Göteborgsfamiljen.
    Vi har bla. förlorat Truckstop Alaska (till förmån för ett jättetorn), bohemsiska Cafe Fluss fick inte drivas vidare i sommar av outgrundliga anledningar.
    Många ställen/pubar som tidigare kört synthklubbar i många år har numera grannar som plötsligt känner sig störda och får rätt i sak.

    Samtidigt dyker det upp nya alternativ men varje gång hamnar de längre och längre bort från stan och oftast i form av ett ölbryggeri som bjuder till liveakter/scener (Vega, Ivans Pilsnerbar mfl).
    Problemet är att man inte alltd är sugen på att ta sig till ett ödsligt industriområde mitt i natten för att ta del av kultur och musik.

  29. #29
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Apropå ödsliga industriområden så fanns det ju ett sånt ställe i Göteborg, ute vid Elfa. Såg Dror Feiler spela där, men det har stängt. Vad det nu hette. Mkt sunkig lokal <3

  30. #30
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Så jävla unket.

  31. #31
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hoppas jag har fel, men om det är som bullerzonerna för banorna gäller det där ändå bara tills tillräckligt många bestämmer sig för att bygga bostäder innanför zonen, och sen klagar tillräckligt.

  32. #32
    Jonlin
    Jonlin är inte uppkopplad
    Jonlins avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Apropå ödsliga industriområden så fanns det ju ett sånt ställe i Göteborg, ute vid Elfa. Såg Dror Feiler spela där, men det har stängt. Vad det nu hette. Mkt sunkig lokal <3
    Min första tanke var Nattmaran/Utmarken, men det låg ju i Lyckholms Fabriker, ett par hållplatser närmare Korsvägen.

  33. #33
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hoppas jag har fel, men om det är som bullerzonerna för banorna gäller det där ändå bara tills tillräckligt många bestämmer sig för att bygga bostäder innanför zonen, och sen klagar tillräckligt.
    Ja, visst. tanken är väl att man inte ska bygga bostäder innanför antar jag. Behövs iofs inte en särskild zon för det då det ändå är ett industriområde. (som det såklart bor folk i svart)

    - - - Updated - - -

    Citat Ursprungligen postat av Jonlin Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min första tanke var Nattmaran/Utmarken, men det låg ju i Lyckholms Fabriker, ett par hållplatser närmare Korsvägen.
    Det var den jag tänkte på. Det var ett tag sedan så jag har inte järnkoll på geografin.

  34. #34
    Jonlin
    Jonlin är inte uppkopplad
    Jonlins avatar
    Senior
    Så fruktansvärt tråkigt med Fylkingen, på så många sätt. Jag har inte varit där ofta de senaste.. många åren, men är ett ställe som var oerhört viktigt för mig under det sena 90-talet/tidiga 00-talet.

    Det var den jag tänkte på. Det var ett tag sedan så jag har inte järnkoll på geografin.
    Aah, jag tänkte att jag missat något ställe!

  35. #35
    Morglurg
    Morglurg är inte uppkopplad
    Morglurgs avatar
    Veteran
    Hatar Stockholm, hatar samtiden! Fy.

  36. #36
    mnskll
    mnskll är inte uppkopplad

    Senior
    fanvatrist!

  37. #37
    Hugo Hasslo
    Hugo Hasslo är uppkopplad nu
    Hugo Hasslos avatar
    Veteran
    Trist, hoppas de hittar en ny passande lokal.

    Behöver man oroa sig för EMS också?

  38. #38
    Fred99
    Fred99 är inte uppkopplad
    Fred99s avatar
    Senior
    Usch och fy vad trist!

  39. #39
    volante
    volante är inte uppkopplad
    volantes avatar
    Veteran
    Man borde verkligen protestera. Det behövs inte fler padelbanor (eller vad dom nu ska göra).

  40. #40
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Hugo Hasslo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Behöver man oroa sig för EMS också?
    Oja!

  41. #41
    pawal
    pawal är inte uppkopplad
    pawals avatar
    Senior
    Fy fan. Har precis spenderat hela dagen och kvällen på Munchenbryggeriet. Går det att göra uppror nu?

  42. #42
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    Menförihelvete...

  43. #43
    waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    Man blir så trött....

  44. #44
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Undrar om de "nya grannarna" är Mojang?
    https://tengbom.se/projekt/mojang/

  45. #45
    ryssen
    ryssen är inte uppkopplad

    Senior
    Så flyttar Teenage Engineering in i Fylkingens lokaler så kan de dela på lufthockeybord och isolationstank med tillval av ayahuascapump och vaporwavemuzak.
    Sådana investeringar, om än essentiella, är lite onödiga att bära enskilt sådär. Finare att dela, liksom. #solidaritet #tillsammansmotframtiden #visionsödermalm2050

  46. #46
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Undrar om de "nya grannarna" är Mojang?
    https://tengbom.se/projekt/mojang/
    Vill minnas att Microsoft har haft lokaler där ganska länge. Iaf sedan de köpte Skype.

  47. #47
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av synthboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Göteborg är i högsta grad drabbat och de enda som får bygga nya evenemangsställen (läs: Spendrups-sponsrade dåliga och dyra matställen) är Aveny/Göteborgsfamiljen.
    Vi har bla. förlorat Truckstop Alaska (till förmån för ett jättetorn), bohemsiska Cafe Fluss fick inte drivas vidare i sommar av outgrundliga anledningar.
    Många ställen/pubar som tidigare kört synthklubbar i många år har numera grannar som plötsligt känner sig störda och får rätt i sak.

    Samtidigt dyker det upp nya alternativ men varje gång hamnar de längre och längre bort från stan och oftast i form av ett ölbryggeri som bjuder till liveakter/scener (Vega, Ivans Pilsnerbar mfl).
    Problemet är att man inte alltd är sugen på att ta sig till ett ödsligt industriområde mitt i natten för att ta del av kultur och musik.
    Ja, det känns lite jobbigt i GBG med detta just nu asså. Jobbar som ljudtekniker på ett antal ställen runtom i stan, å så fort man börjar ha lite gött tryck så får man ett brev från kommunen om att en granne har klagat... Och vi talar inte om några extrema ljudnivåer, egentligen är det väldigt sällan nivåer som över huvud taget hörs genom bruset av stadstrafiken. Förstår inte riktigt vad dessa arga grannar håller på med. Livemusiken nu är väl knappast starkare än den var på 80-talet??

  48. #48
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mono Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, det känns lite jobbigt i GBG med detta just nu asså. Jobbar som ljudtekniker på ett antal ställen runtom i stan, å så fort man börjar ha lite gött tryck så får man ett brev från kommunen om att en granne har klagat... Och vi talar inte om några extrema ljudnivåer, egentligen är det väldigt sällan nivåer som över huvud taget hörs genom bruset av stadstrafiken. Förstår inte riktigt vad dessa arga grannar håller på med. Livemusiken nu är väl knappast starkare än den var på 80-talet??
    Nej verkligen inte. Tvärt om.
    Jag tycker rent av att många kör för lågt nu för tiden. (Mimer i sommras exempelvis. Rummet resonerade ju inte ens)

  49. #49
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    När? Om man skulle ordna en mkt lång mkt högljudd festival sista veckan/månaden för att jävlas med grannarna. Tror jag är medlem men får iofs inte avier? Jag kan lätt köra ett 12-24-timmars-set! Gratis öronproppar! Gratis inträde! Gratis JÄTTEHÖGA LJUD UNDER KONTORSTID

  50. #50
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När? Om man skulle ordna en mkt lång mkt högljudd festival sista veckan/månaden för att jävlas med grannarna. Tror jag är medlem men får iofs inte avier? Jag kan lätt köra ett 12-24-timmars-set! Gratis öronproppar! Gratis inträde! Gratis JÄTTEHÖGA LJUD UNDER KONTORSTID
    Jag är på. Lunchnoise.

  51. #51
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Jag kan ”jobba hemma” den dagen och bidra.

  52. #52
    Tabla
    Tabla är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Män och och deras missriktade "kamper"... ^

    Klockren analys av LLN. Det handlar mer om pengar, genomgående förändringar av områden och hyresintäkter än om grannar. Men det krävs inte mycket för att få vissa att gå vilse och sparka i diverse riktningar.

  53. #53
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Gött. Jag tror inte jag är medlem formellt men är gärna med och fixar. Någon din är medlem som vill stå för kontakt med fyllningen?
    Vet vi när kontraktet löper ut?

  54. #54
    massive
    massive är inte uppkopplad
    massives avatar
    Senior
    Fy fan! Jävla kodd. Bästa stället ju.

  55. #55
    fiskpaj
    fiskpaj är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Skit

  56. #56
    lette
    lette är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Helvete

  57. #57
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Den här hösten känns så mörk.

  58. #58
    TigerMM
    TigerMM är uppkopplad nu
    TigerMMs avatar
    Tomte
    Jag traskade förbi Fylkingen på väg till EMS idag, och de kontorsgrannar som är närmast är "TUI Workspace", alltså resejätten TUI. Det verkar vara deras svenska huvudkontor.

    Jag blir så illamående av detta. Münchenbryggeriet har ju varit något helt unikt i svenskt kulturliv, från dansband och bugg i Mälarsalen till Fylkingen och EMS. Det är nog bara en tidsfråga tills hela München är kontor och konferensbyggnad, möjligtvis att man tolererar dansverksamheten på kvällar då.

    När jag i lördags gick hem från DAF-konsert på Slaktkyrkan njöt jag av all musik som strömmade ur de gamla industribyggnaderna runtom. Men det byggs som fan. Banderoll på byggplank: "Här utvecklar vi nya Slakthusområdet". Det är väl bara en tidsfråga tills de byggt om även Slakthusområdet till kontor och kanske bostäder också. Konsert- och klubbverksamheten ligger nog rätt risigt till då.

    Finns det någon jäkla jättefabrik i Stockholmsområdet som man kan tinga och sedan omvandla till stiftelse för att skydda för framtiden?

  59. #59
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av TigerMM Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När jag i lördags gick hem från DAF-konsert på Slaktkyrkan njöt jag av all musik som strömmade ur de gamla industribyggnaderna runtom. Men det byggs som fan. Banderoll på byggplank: "Här utvecklar vi nya Slakthusområdet". Det är väl bara en tidsfråga tills de byggt om även Slakthusområdet till kontor och kanske bostäder också. Konsert- och klubbverksamheten ligger nog rätt risigt till då.
    Alltså inte helt jämförbart med Münchenbryggeriet - hela Slakthusområdet är planerat och tingat/sålt för nya bostäder och annat, inkl nya dragningen av tunnelbanan. De som håller på där (inkl det företag jag jobbar med) sitter på tidsbegränsade rivningskontrakt med bortskrivet besittningsskydd, i retur för hyfsat låg hyra. Så de flesta verksamheterna där lär få flytta.

  60. #60
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Finns det någon plan för cementfabriken i Liljeholmen? Ska iofs byggas bostäder runtom

Liknande ämnen

  1. Uppsala, Nya lokaler för kulturarbetare!
    Av Aerobics i forum Nyheter
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-01-14, 12:35
  2. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2016-12-14, 09:33
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-07-10, 15:25
  4. Var hittar man lokaler för studio?
    Av Funkenteller i forum Allmänt om musik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-06-10, 22:34
  5. Varför blir man inte lycklig med sina nya masiker?
    Av Real Parakeet i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-12-13, 14:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •