Sidan 7 av 9 FörstaFörsta ... 3 4 5 6 7 8 9 SistaSista
Resultat 361 till 420 av 537

Ämne: Depeche Mode - Memento Mori

  1. #361
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kommer nog aldrig lyssna på den igen. Det är inte sant, såklart, någon gång till blir det väl. Men det kan nog bli den första skiva med DM som jag inte köper. Funtar på att sälja konsertbiljetterna också.
    Om du har sittplats är jag intresserad…
    Någon som har set-listan från konserterna?
    Det blir enklare att planera toalett och snacks om man vet när de kör de nya låtarna

  2. #362
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Är det någon annan än die hard fansen som fortfarande lyssnar på ngt av Depeche släppt efter SOFAD (kanske Ultra)

    Lyssnade fort igenom och den enda jag tyckte var schysst var instrumentalen i People Are Good, får lite ”Computer World” vibb, men lyriken är tråkig på både denna och resten av plattan.

    För mig faller den på tråkig låtskrivning och framförallt arrangemang. Ljuddesignern är bra, men räcker inte för mig.

  3. #363
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om du har sittplats är jag intresserad…
    Någon som har set-listan från konserterna?
    Det blir enklare att planera toalett och snacks om man vet när de kör de nya låtarna
    Tyvärr inte. Ståplats, men andra rangens parkett utanför golden circle i Köpendanmark. Jag har dock inte bestämt mig ännu - vi får se ...

  4. #364
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Sen till partyt - kört den i bilen en sväng nu och håller med de som sagt Martins wailande är i stort olyssningsbart. Enda låten jag så här långt identifierat som ett stort magplask är soul me. Kommer liksom somebody bli en direkt skip. Men annars tyckte jag plattan i stort var helt ok. Singeln är ju inte oväntat starkaste spåret.

  5. #365
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BadPixel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har haft den på repeat större delen av dagen. Inte bra och inte dålig. Hamnar i facket musik som inte stör/sticker ut/berör.
    hissmusik?

  6. #366
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sen till partyt - kört den i bilen en sväng nu och håller med de som sagt Martins wailande är i stort olyssningsbart. Enda låten jag så här långt identifierat som ett stort magplask är soul me. Kommer liksom somebody bli en direkt skip. Men annars tyckte jag plattan i stort var helt ok. Singeln är ju inte oväntat starkaste spåret.
    Ungefär så känner jag nu efter några varv. Men eftersom dennspöar förra med god marginal är jag ändå positivt överraskad. Trevligare ljudbild, men lite träigt textmässigt.

    ”My Favourite Stranger” som nästa singel?

  7. #367
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Ja, ett fall framåt...ett snubbel bakåt...fick en lyssning. Thats it. Vi har väl inte utvecklats åt samma håll helt enkelt. Gick skilda vägar där sent 90-tal...
    Martin Gore sjunger mer vedervärdigt än någonsin dock. Nästintill tortyr. Tur att det inte var fler spår han fick förstöra.
    Daves röst är ju riktigt välbevarad fortfarande.

  8. #368
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Många här som direkt ogillar Martins sång. För mig har hans wailande alltid varit en stor del av Depeche Modes signum. Vad skulle "here in my arms" vara utan Daves och Martins röster i total harmoni? Jag gillar det!

    Och på samma tema...
    Soul with me växer för varje lyssning. I början tyckte jag den var ganska dålig faktiskt, men nu är den en av mina favoriter på plattan.

    Jag tycker skivan är bra, helt klart en av de bättre och mer intressanta album post AW.

  9. #369
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Jag var orättvis - den är inte i somebody-klass och har den växt här också efter ett par lyssningar. Men kan inte hjälpa tänka - vill jag höra smörig soul-pop gör Motown det bättre än ett par bleka 60+ gubbar från Basildon. Man lyssnar på Dm med ett annat syfte. Konstnärlig frihet jabba jabba

  10. #370
    DrArthurKrause
    DrArthurKrause är inte uppkopplad
    DrArthurKrauses avatar
    Senior
    Tycker att detta är en himla bra platta i sin helhet på många vis men har inte de stora låtarna i sig. Att förvänta sig en ny Violator vore för mycket. Växer för varje lyssning. Dock stör jag mig lite på den överdrivna bandkompressionen som många artister har på sina plattor just nu men det är väl bara att tugga i och vänja sig vid detta ljudideal och göra likadant.

  11. #371
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Har också lyssnat igenom ett par gånger.

    Before We Drown och Never Let Me Go är favoriterna.

    EDIT: Gillar även Soul With Me kom jag på!

  12. #372
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Turnén har börjat. De spelade bara 5 låtar ur denna platta på första gigget.

    Så de som ska gå kan ju njuta av gamla låtar o handla öl när de spelar de nya

  13. #373
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hissmusik?
    Lite så, ja...

    Extranumren från i fredags. Känns väldigt mycket klubbspelning. Inte arena


    https://youtu.be/f7vWrzImBe8

  14. #374
    tei
    tei är inte uppkopplad
    teis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Många här som direkt ogillar Martins sång. För mig har hans wailande alltid varit en stor del av Depeche Modes signum. Vad skulle "here in my arms" vara utan Daves och Martins röster i total harmoni? Jag gillar det!
    Jag har alltid gillat hans röst, men vibratot skenade ur för bra många år sedan och är nuförtiden helt bisarrt. ..på ett dåligt sätt, tycker jag.

  15. #375
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tei Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har alltid gillat hans röst, men vibratot skenade ur för bra många år sedan och är nuförtiden helt bisarrt. ..på ett dåligt sätt, tycker jag.
    Ja, exakt. Hans röst var ju magisk på 80-talet. Nu är det något får som bräker totalt okontrollerat.

  16. #376
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Jag lyssnade på live-plattan från Touring the angel-turnéns Stockholmsspelning på Stadion idag när jag donade i lägenheten. Plötsligt fylldes jag av en sorg när jag insåg att Depeche Mode är ett minne av något som var och inte något som är och man lever i - som man fortfarande gjorde på den tiden.

    Om man lyssnar till deras intervjuer, så låter det på dem som om de - särskilt Gahan - egentligen tappat lusten. Jag tippar att detta faktiskt blir deras sista platta.

    På den tiden skrev Martin fortfarande lyriska texter som betydde något och som var härliga att sjunga med i, som hade själ - numera hänger meningarna knappt ihop, eller blir till korta stötvisa upprepade staser, bara rena påståenden.
    Senast redigerat av Amonhoteph den 2023-03-26 klockan 23:25.

  17. #377
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Wagging tounge är nästan komisk, den har samma malplacerade lite tafatta refrängmodell som småbarnen har i julspelet i Love actually. Det är mer eller mindre identiskt.

  18. #378
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Fruktansvärt horribel skiva.

  19. #379
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fruktansvärt horribel skiva.
    Det var bättre förr minsann. Vart är världen på väg!

  20. #380
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av inget Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vart är världen på väg!
    Kanske den enda frågan i denna tråd som är enkel att besvara.

  21. #381
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske den enda frågan i denna tråd som är enkel att besvara.
    Sant

  22. #382
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Tycker att turnén verkar ganska lovande ändå, med många gamla godbitar.
    Men även om Flecther är borta och dom hedrar med storbild under på honom på flera av deras låtar så kan jag inte låta bli och fundera varför? Speciellt när hela arret och ljudbilden är signerat Alan Wilder.


    https://youtu.be/Vj5HC9SCmng

  23. #383
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    tja efter en genomlyssning så är skivan mer eller minder som jag hade förutspått. mycket bättre än spirit, vllket iofs inte är särskilt svårt, och i sig verkligen sådär. som älskare av goda texter så har det ju som nämnts på flera ställen här verkligen fortsatt nedåt i negativ riktning, låterna och musiken är väl sådär, men jag ogillar den tunna och intetsägande ljudbild som de har numera, låter väldigt klent. och ljuden i sig var ju ngt som var magiskt förr med depeche idag så tweakar det väl på sin höjd några preset så i sanning, tiden är ur led.

    däremot tycker jag deras tillägnelse och hylling av deras bortgågne vän och kollega fletch är beundransvärd, han var ju inten större musikalisk begåvnng minst sagt men han var ändå en central del av dm, och för mig är det inte dm utan honom. så jag tror som också nämdes här ovan att det här blir deras sista platta och turne etc. och lika bra det för de har för evigt skrivit in sig i musikhistorien och lika bra att sluta med någon heder i behållning än bli ett totalt urvattnat skämt som rolling stones, som verkligen inte har vett på att lägga av i tid.

    trist avslut för mitt absoluta favoritband men de kan fortfarande göra sorti med hedern i behåll. för att fortsätta å harva som en duo och bli än värre och än mer urvattnat det tror jag inte et dugg på. samt som även det nämndes ovan det verkar inte som de har den rätta gnistan eller motivationen heller längre.

  24. #384
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Ser att en del av er är besvikna på albumet och spekulerar hej vilt i att detta är slutet på Depeche Mode. Men det finns absolut inget som tyder på att så är fallet i dagsläget.

    Martin sa nyligen i en intervju:

    Do you ever think about the end of Depeche Mode?

    It's not going to happen right away. Dave and I are working together now, it has changed a lot. We talk a lot more than before, we work more closely together. Memento Mori is not a conclusion. It's a beginning. The beginning of something else.

  25. #385
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ser att en del av er är besvikna på albumet och spekulerar hej vilt i att detta är slutet på Depeche Mode. Men det finns absolut inget som tyder på att så är fallet i dagsläget.

    Martin sa nyligen i en intervju:
    I intervjun som var i New York Times talade Gahan tydligt om hur han redan innan de satte igång känt att han befann sig på en annan plats i livet, i något njutbart som var bortom musiken. Har har också i tidigare intervjuer understrukit att det någon gång finns ett slut. Men man skall såklart aldrig säga aldrig - jag hoppas dock att det faktiskt blir slutet. Jag tycker de gjort, musikaliskt är de ju ointressanta och Gores texter säger ingenting uttydbart längre.

  26. #386
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    och Gores texter säger ingenting uttydbart längre.

    Nej den här är ju glasklar

    They were raining from the sky
    Exploding in my heart
    Is this a love in disguise?
    Or just a form of modern art?
    From the skies, you could almost hear them cry
    Tora! Tora! Tora!
    In the town, they were going down
    Tora! Tora! Tora!
    I had a nightmare only yesterday
    You played a skeleton
    You took my love then died that day
    I played an American
    From the skies, you can almost hear them cry
    Tora! Tora! Tora!
    In the town, they were going down
    Tora! Tora! Tora!

  27. #387
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej den här är ju glasklar

    They were raining from the sky
    Exploding in my heart
    Is this a love in disguise?
    Or just a form of modern art?
    From the skies, you could almost hear them cry
    Tora! Tora! Tora!
    In the town, they were going down
    Tora! Tora! Tora!
    I had a nightmare only yesterday
    You played a skeleton
    You took my love then died that day
    I played an American
    From the skies, you can almost hear them cry
    Tora! Tora! Tora!
    In the town, they were going down
    Tora! Tora! Tora!
    Ja faktiskt, den handlar om anfallet på Pearl Harbour I alla fall i textens yttre skepnad.Tora! Tora! Tora! - betyder Tiger! Tiger! Tiger! på japanska - och var anfallskommandot vid anfallet. Sannolikt kommer den militära användningen av ordet Tora från en förkortning av totsugeki raigeki, som betyder "blixtsnabb attack" - typ.

  28. #388
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Jepp

  29. #389
    rofo
    rofo är inte uppkopplad

    Senior
    Första intrycket är att det känns som en tub jämntjockt. Nånting lite för trögt som knappt går att klämma ut. Inte som nån sorts dressing där en lökbit fastnat i utfarten och sedan ploppar loss när man minst anar det. Det här är bara trögt och tjockt.

    Jag associerar till nåt Status Quo-artat ”mer av samma”-gubbrock. För mig representerar de liknelserna allt jag föraktade som ung. Nu är de där. Gubbrock. Jag vet att de ÄR gubbar och att jag inte heller är purung, men det här känns fan inte bra.

    Den andra associationen är dödsmässa. Eller att de spelar sin egen begravningsmusik. Utmattat som ett sista andetag innan de lägger sig ner och dör. Det är antagligen hela poängen med skivan med tanke på titeln, men det känns inte heller bra. Det känns mest uttråkat och tragiskt.
    Senast redigerat av rofo den 2023-03-28 klockan 09:13.

  30. #390
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Inte lätt det där med att åldras i sitt artisteri. Hur man än gör kommer man att göra någon besviken.


  31. #391
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Reflektion: Den jämna ljudbilden är en del av tråkigheten. Det som var syntbandet DM har blivit rockbandet DM och med mer traditionell sättning, låtstruktur och ljudval gör att överraskningarna uteblir.

    När jag igår grävde vinyl i Kraków slängde en butiksinnehavare på Some Great Reward och då var det väldigt tydligt att det var ett experimentellt syntband vi lyssnade på.

  32. #392
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Jag har, har aldrig, och kommer troligtvis aldrig tycka likadant som "proffsrecensenter"... ju sämre jag tycker en DMplatta är, desto bättre kritik får den av "proffstyckare"... och vice versa. Men jag tycker dock det är riktigt kul att Depeche får beröm och erkännande. Något de (och andra DMrelaterade - läs Vince) kunde fått för länge sedan imho.

  33. #393
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    I inslaget på Kulturnyheterna så spelar Martin på en Jupiter-6 till Wagging Tongue. Coolt!!
    Även fast jag har dubbla känslor för just den maskinen...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DM.jpg 
Visningar:	22 
Storlek:	185,9 KB 
Id:	111976

  34. #394
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I inslaget på Kulturnyheterna så spelar Martin på en Jupiter-6 till Wagging Tongue. Coolt!!
    Även fast jag har dubbla känslor för just den maskinen...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DM.jpg 
Visningar:	22 
Storlek:	185,9 KB 
Id:	111976
    För protokollet bör det nämnas att det är en 10 år gammal video från Delta Machine studiosessiones. Jag tror nästan att det är Kurt Uenala som lirar.

  35. #395
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För protokollet bör det nämnas att det är en 10 år gammal video från Delta Machine studiosessiones. Jag tror nästan att det är Kurt Uenala som lirar.
    Aha, så väck är man med DM numera .

  36. #396
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Lyssnat några gånger, tycker det glimrar till här och där på ett sätt som det inte gjort på länge. Lite melodivändningar som lyfte det lite högre än vanligt. Vet inte om jag kommer fortsätta lyssna på den något större, men helt klart en förbättring mot Spririts (som jag inte återvänt till sen släppveckan typ).

    Men jag hade också noll förväntningar, det är helt enkelt inte ett 'band' jag är så intresserad av längre.

  37. #397
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja faktiskt, den handlar om anfallet på Pearl Harbour
    Fantastiskt vad man kan lära sig på gamla dar! Har du nån förklaring till texten på Ice Machine också? (iofs Vince som skrev den tror jag)

  38. #398
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Mixar man om denna plattan kan det nog bli rätt bra, höja synthslingor / lägga till nya harmonier, fixa tråk 4/4-trummor e t c
    Men det är lite som att sminka en grävling.

  39. #399
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fantastiskt vad man kan lära sig på gamla dar! Har du nån förklaring till texten på Ice Machine också? (iofs Vince som skrev den tror jag)
    Vince var mer känd för att oftare skriva nonsenstexter som främst lät bra.

    Så, nej.

  40. #400
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fantastiskt vad man kan lära sig på gamla dar! Har du nån förklaring till texten på Ice Machine också? (iofs Vince som skrev den tror jag)
    handlar säkert just om en ismaskin de hade till sina drinkar

  41. #401
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Condemnation från inatt. Fantastiskt fint! Gillar man bara syntbandet Depeche, då kommer man inte gilla detta. Kanske en liten disclaimer för okontrollerat wailande är på sin plats.


    https://youtu.be/U3abvpU5XVI

  42. #402
    Matthew360
    Matthew360 är inte uppkopplad
    Matthew360s avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    DM överträffade mina förväntningar otroligt nog. Jag är lyrisk över den här plattan. Den ger mig gåshud på flera ställen.

    Spirit var ihålig, "formulärisk". Memento Mori är fylligare, innerligare. Har bättre låtar helt enkelt. Älskar produktionen.

    Avslutande "Speak to me" är magnifik.

  43. #403
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Condemnation från inatt. Fantastiskt fint! Gillar man bara syntbandet Depeche, då kommer man inte gilla detta. Kanske en liten disclaimer för okontrollerat wailande är på sin plats.


    https://youtu.be/U3abvpU5XVI
    Tänk ... om de gjort denna utan Martins gitarr, vad underbar den kunde varit

  44. #404
    rofo
    rofo är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänk ... om de aldrig gjort denna låt, vad underbar den kunde varit
    Fixd :-)

  45. #405
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Jag håller med flera här. Albumet växer.
    Det är enligt mitt tycke ett av de bättre av DMs album som de har gjort på den senaste 23 åren, men det är fortfarande en bit ifrån det som kom före 1994.

    Ghost again kan låta trivial, men den sätter sig på skallen och jag kommer på mig själv att gå att nynna på den. Den ligger i linje också med deras utveckling, som jag tycker börjades redan märkas redan på Music for the massas med Nothing, på några av låtarna på SOFAD och på Ultra osv... Vanlig rak 8-dels bas med lite trummor och gitarr, och som börjar gå åt ett mer elektroniskt hopkok av syntpop, rock och soul.
    Jag tycker också att Memento Mori ligger i linje med Playing the Angel och senare. Med lite eftertanke så är det egentligen lite vad man kunde förväntat sig. Eller är jag helt ute och cyklar?

  46. #406
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Lyssnat i tre dagar nu, svinbra ju! Soul with me fick mig att vilja kräkas lite första gången, men redan andra lyssningen löste det hela. Helt objektiv lyssning så klart.
    Och Daves sång får vara fyllig på flera låtar, efter många år av sönderskruvat bandpassnäsflöjtsmix.

  47. #407
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Har lyssnat på den här flera gånger nu, givit den både andrum och tid att landa. Jag är nöjd. Det är ingen Violator, men å andra sidan så är det få band som lyckas göra skivor i den klassen mer än en gång. Det är sin egen skiva, med lite flirtar hit och dit musikmässigt sett, och för mig funkar det.

    En stadig 3,5 på gränsen till 4 på en femgradig skala.

    (nu ska jag ta och lyssna på Spirit också bara för att)

  48. #408
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Bara lyssnat en gång ännu, men "Before We Drown" gillade jag.

  49. #409
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Jag har lyssnat på nya albumet nu, för att jag vet inte riktigt varför… men jag tycker inte alls att den är så himla dålig. Gillar inte låt 2, 3 och 6, men annars rätt ok. Klart bästa sen Playing the Angel (som ändå är ett av deras bästa album) och inte lika djupa lågvattenmärken som på de tre första albumen eller på Music for the Masses (första två albumen är iofs hopplösa rakt igenom).

    Så… rätt ok album. Jag är inte superintresserad av dem längre, har inte varit det sedan jag var sexton egentligen. Ändå värt en lyss.

  50. #410
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Såhärlångt är det nog bara "My cosmos is mine" som gett någon mersmak faktiskt. Tror DM ska hålla sig till 6/8. =)

  51. #411
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av encore Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bara lyssnat en gång ännu, men "Before We Drown" gillade jag.
    Eller hur! Favoriten här, gått på repeat

  52. #412
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mixar man om denna plattan kan det nog bli rätt bra, höja synthslingor / lägga till nya harmonier, fixa tråk 4/4-trummor e t c
    Men det är lite som att sminka en grävling.
    lol

  53. #413
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Jag får äta upp tidigare utlåtande. Har lyssnat på repeat. Detta är ju bra.
    Before we drown, People are good, Never let me go, Favorite Stranger, Caroline’s monkey, alla har något som fångat mig.
    Soul with me är fortfarande bedrövlig.

  54. #414
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Depeche Mode - Ghosts Again (Vinegar Hill Sessions)


    https://youtu.be/zjqng1OApxE

  55. #415
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänk ... om de gjort alla plattor med bara Martins gitarr, vad underbar den kunde varit
    FiXd

  56. #416
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Nick Carter, BSB

    https://twitter.com/nickcarter/statu...06892883386370

    ------

    För första gången någonsin? sjöng Dave för en fan som fyllde år igår.

    https://www.facebook.com/588510711/p...Q4NbYS2bnNjXl/

    https://www.facebook.com/588510711/p...QLwtXxXqpZkHl/

  57. #417
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Lyssnat ännu mer, klart bästa plattan sedan Ultra.

  58. #418
    lappalainen
    lappalainen är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag tycker inte alls att den är dålig. Den växer för varje lyssning. Varje låt har något, men något frågande till varför de väljer att spela Soul With Me och Speak to Me live, framförallt när den förstnämnda är albumets absolut tråkigaste...

  59. #419
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Jag vet inte, förutom My Cosmos låter de flesta låtar som halvfärdiga demos tycker jag. Inget direkt fel på låtarna, det är mer produktionen som känns enkel och ointressant med få undantag. My Cosmos tycker jag känns helgjuten dock, riktigt snyggt genomförd produktion.

    Jag får ge albumet lite mer tid, men än så länge föredrar jag Delta Machine och Playing the Angel framför detta.

  60. #420
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Depeche Mode - Ghosts Again ft. BBC Concert Orchestra


    https://youtu.be/jD9e_nZ4y_c

    Depeche Mode - Walking In My Shoes ft. BBC Concert Orchestra


    https://youtu.be/lok52VfIE_c

    SUNDOWN - Gordon Lightfoot Cover


    https://youtu.be/9gGUn2Qd59E
    Senast redigerat av Kloon den 2023-04-06 klockan 19:57.

Liknande ämnen

  1. Se Depeche Mode Live
    Av Kloon i forum Skivor & artister
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-06-15, 17:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •