Sidan 8 av 9 FörstaFörsta ... 4 5 6 7 8 9 SistaSista
Resultat 421 till 480 av 537

Ämne: Depeche Mode - Memento Mori

  1. #421
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    På Aliexpress är det en strid ström av bootleg thirts med DM/Memento Mori på. Blir fullständigt bombad av skiten från alla håll.
    Copyright är nåt Asien har lite svårt för...

  2. #422
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På Aliexpress är det en strid ström av bootleg thirts med DM/Memento Mori på. Blir fullständigt bombad av skiten från alla håll.
    Copyright är nåt Asien har lite svårt för...


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ce-china-export-difference.png 
Visningar:	11 
Storlek:	64,4 KB 
Id:	112223

    https://www.kimuagroup.com/news/diff...d%20in%20China.

  3. #423
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    På tal om Depeche och copyright så sålde "depechemode.bandcamp.com" en jäkla massa digitala ex av MM innan den blev nerplockad. Om ni har köpt albumet där se till att ni får en refund.

  4. #424
    Ralmroth74@gmail.com
    Ralmroth74@gmail.com är inte uppkopplad

    Senior
    Memento Mori är en riktigt bra platta. Även om jag uppskattat de tre senaste skivorna så är det uppenbart att något saknades när jag lyssnar på denna comeback. Många fina referenser som Scott Walker, Kurt Weil, John Lennon, Joy Division, Kraftwerk och John Barry. I och med Richard Butlers låtskrivande finns ju Psychadelic Furs med i bakgrunden också. Min enda invändning är att det stundtals är väldigt metronomiskt programmerat. Saknar lite mer organiska inslag i musiken. Mer Another green world än Man machine liksom
    Efter mer än 40 år i branschen är det imponerande att få ut en dylik produkt.

  5. #425
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    8 spårs Ghosts Again Remixes är ute idag på alla plattformar om man orkar lyssna på sånt.

  6. #426
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Kollade igenom och det var så sjukt tråkiga remixar. Bajsdåligt.

  7. #427
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    8 spårs Ghosts Again Remixes är ute idag på alla plattformar om man orkar lyssna på sånt.
    bara mjuka släpp gällande singlar nu med eller?

  8. #428
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    bara mjuka släpp gällande singlar nu med eller?
    Än så länge är det bara så ja.

  9. #429
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Friends imorgon. Hoppas någon 99a som skall dit bjuder på en rapport eller två.

  10. #430
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Jag ska dit iaf!

  11. #431
    joja_x
    joja_x är inte uppkopplad
    joja_xs avatar
    Senior
    Blir konsert i morgon! Skall bli grymt kul att se dem igen

  12. #432
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Yes, ska dit...

  13. #433
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Japp har biljett!

  14. #434
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Ikväll smäller det! Någon som sett en möjlig setlist?

  15. #435
    lappalainen
    lappalainen är inte uppkopplad

    Veteran
    https://www.setlist.fm/search?query=Depeche+Mode

    - - - Uppdaterad - - -

    Sittplats andra etage höger sida (från scenen sett)

  16. #436
    deadbeats avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Friends imorgon. Hoppas någon 99a som skall dit bjuder på en rapport eller två.
    Fan, jag har inte tänkt så mycket på det här men nu börjar jag nästan bli avundsjuk på de som ska dit
    Senast redigerat av deadbeat den 2023-05-23 klockan 17:18. Anledning: Felstavning deluxe

  17. #437
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Video till nästa singel premiär imorgon 17.00.


    https://youtu.be/3Y4MWULrLto

  18. #438
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Ståplats med dottern (hennes DM premiär - har lyssnat hela katalogen non-stop i sex månader…).

    20.45 ca lär de starta om man ska lita på senaste spelningarna.

  19. #439
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Gick efter ungefär halva konserten. Skitkasst ljud. Skitkass show.

    I halvtid funderade jag på om trängseln till pendeln med 40k pers var värt att uthärda för att höra slutet på konserten. Och kom fram till att det inte var det.

    Jag kände som att jag beställt en skitäcklig maträtt på en restaurang, och jag var tvungen att äta upp bara för att den var så dyr. Näföffan, man ska inte genomleva bajs bara för att man betalt dyrt för det.

    Min absolut sista Depechekonsert. Totalt har jag sett 1,5 konserter.

    Tack å hej.

  20. #440
    kockpit
    kockpit är uppkopplad nu
    kockpits avatar
    Veteran
    Oj, så illa. Det var bättre förr. Innan friends arena, ljudmässigt, sägs det.

  21. #441
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Synd Lackan, det tog sig på slutet!
    Det var en del sömnpiller med i setlistan men jag njöt av varje sekund av dotterns premiärupplevelse.
    Grym version på A pain that I am used to, och sing-along-låtarna fanns där. Just can’t get enough ville aldrig ta slut på grund av publikens sång. Det är så jag kommer att minnas min sista konsert med DM.
    (Och öronpropparna förstör ju ändå allt ljud)


  22. #442
    skrotis
    skrotis är uppkopplad nu
    skrotiss avatar
    Senior
    Grym konsert! Har hört ännu sämre ljud på friends men wtf det är som det är och de var grymma. Tyvärr så blir de flesta 80-tals låtar söndermosade av en massa live trams så det kan de skippa i fortsättningen. Bättre att skala av dem i så fall.

    Edit: vi stod 20 m från scenen större delen av konserten
    Senast redigerat av skrotis den 2023-05-24 klockan 00:36.

  23. #443
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Riktigt bra avslut! Väl värt att se! Några sömnpiller såklart och Friends ljud sällan på topp, men en svag 4 blir det.

    https://www.aftonbladet.se/nojesblad...rena-recension

  24. #444
    villeman
    villeman är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Kvällens bästa: Enjoy the Silence
    Kvällens sämsta: Walking in my shoes. Sorry, det är inte coolt med falsksång, klär inte ens Dave
    Kvällens överraskning: Just can’t get enough. Dom brukar inte hylla Vincelåtar på det här sättet!

  25. #445
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Tyckte det var över förväntan jag, tycker de gjorde riktigt bra ifrån sig. Ljudet, tja, som Juno60 säger så förstör behovet av öronproppar ändå ljudet, men uppe på sittplats där vi var lät det helt OK, även om det blev grötigt ibland.

    Tyckte f ö inledningen var det bästa på hela konserten. "My cosmos" blir förjäkla tung över PA.

  26. #446
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...men uppe på sittplats där vi var lät det helt OK, även om det blev grötigt ibland.
    Satt också uppe på sittplats, och ljudvolymen var det inget fel på, jag klarade mig utan öronproppar, men ljudet lät ju som ett par trasiga hörlurar. Helt mosat och helvetiska ekostudsar från hangartaket osv...

    Det tog mig till refrängen innan jag kände igen Everything Counts, en låt jag lyssnat på sedan tonåren. Så dåligt var ljudet.

    OBS, detta var min första Friendskonsert och absoluit min sista, så det kanske är mer Friends än Depeche. Men det var fan ingen kul show heller. Ett tag satt man bara och tittade på åsnor på en skärm eftersom den minimala setupen knappt syntes på scen...

    Nä, en svag 2'a minus blir det...

  27. #447
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Jag tyckte också det var bättre än väntat, det blev riktigt bra stämning på slutet när publiken aldrig ville sluta sjunga på några låtar. Tillochmed Just Can’t Get Enough kändes som att den funkade! Enjoy the Silence gick nog fram bäst, även om det inte är min favoritlåt.

    Flera låtar kändes väldigt tunga och feta, vilket lite gick ut över sång och andra element som fick stå tillbaka lite. Men grymt tryck var det på ståplats iaf!
    Några lite otippade låtar, som tex Sister of Night som kanske inte kom riktigt till sin rätta men ändå bröt av lite från alla hittar.

    För oss synth-nördar var det ju lite kul att se både en Moog Voyager XT och en Oberheim OB-X8 på scen istället för två Virus.

  28. #448
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Satt också uppe på sittplats, och ljudvolymen var det inget fel på, jag klarade mig utan öronproppar, men ljudet lät ju som ett par trasiga hörlurar. Helt mosat och helvetiska ekostudsar från hangartaket osv...

    Det tog mig till refrängen innan jag kände igen Everything Counts, en låt jag lyssnat på sedan tonåren. Så dåligt var ljudet.

    OBS, detta var min första Friendskonsert och absoluit min sista, så det kanske är mer Friends än Depeche. Men det var fan ingen kul show heller. Ett tag satt man bara och tittade på åsnor på en skärm eftersom den minimala setupen knappt syntes på scen...

    Nä, en svag 2'a minus blir det...
    Jag skippar konserter på de stora arenorna om jag inte får ståplats, jag har varit med om liknande upplevelser som du tidigare när jag suttit på läktare - det blir bara pannkaka.

  29. #449
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av tommyc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag skippar konserter på de stora arenorna om jag inte får ståplats, jag har varit med om liknande upplevelser som du tidigare när jag suttit på läktare - det blir bara pannkaka.
    Tror faktiskt det också, de mitt på golvet vid mixerbåset hade säkert en helt annan upplevelse. Dock såg jag U2 på Globen från sidoläktare med ett fantastiskt ljud.

    Så jag gissar att mitt besvikna hat mer är Friends-hat än Depeche-hat.
    Även om "showen" faktiskt var rätt lam.

  30. #450
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tommyc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För oss synth-nördar var det ju lite kul att se både en Moog Voyager XT och en Oberheim OB-X8 på scen istället för två Virus.
    Och en liten (…) Minimoog fick vara med också.
    Martin plinkade mest på en NI Komplete Kontrol om jag såg rätt.

  31. #451
    kirre777
    kirre777 är uppkopplad nu
    kirre777s avatar
    Veteran
    Fin version av everything counts också.

  32. #452
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av villeman Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kvällens överraskning: Just can’t get enough. Dom brukar inte hylla Vincelåtar på det här sättet!
    Jo faktiskt. JCGE och till viss del Photographic har spelats jättemycket de senaste 20 åren.

  33. #453
    villeman
    villeman är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo faktiskt. JCGE och till viss del Photographic har spelats jättemycket de senaste 20 åren.
    Ok, hade inte för mig dom spelade något från S&S sist dom var här men kul hursomhelst. Saknar alltid Photographic när den inte spelas.

  34. #454
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av kirre777 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fin version av everything counts också.

    https://youtu.be/RDBBk8guCSw

  35. #455
    lappalainen
    lappalainen är inte uppkopplad

    Veteran
    Bra spelning överlag, klart bättre än 2017, även om ljudet på FA lämnar en hel del att önska. Men en liten personlig souvenir fick jag ändå och det får väga upp för ljudet.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3004.jpeg 
Visningar:	66 
Storlek:	245,9 KB 
Id:	113076

  36. #456
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Min första DM konsert och som många säger var ljudet lite grötigt ibland men mina öronproppar förstör ljudet alltid ändå

    Det började lite småsegt men kom igång bra efter ett tag. När publiken kom igång som bäst och man såg att Martin och Dave försökte hålla tillbaka leendet men tillslut gav upp och och bara skrattade så var det riktigt härligt tycker jag.

    Favoriter: Introt, Sister of night och Everything counts. Enjoy the silence var mäktig också.

    Sämst: Alltså jag älskar techno men det kändes helt fel för stämningen när de pumpade ut det innan konserten.

  37. #457
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Satt också uppe på sittplats, och ljudvolymen var det inget fel på, jag klarade mig utan öronproppar, men ljudet lät ju som ett par trasiga hörlurar. Helt mosat och helvetiska ekostudsar från hangartaket osv...
    Ja, alltså, bra lät det ju inte, men jag brukar aldrig räkna med bra ljud på konserter tyvärr (ett skäl till att jag rätt sällan går ö h t). Sen har jag en känsla av att ljudet kan variera rätt mycket bara mellan några stolsrader i så taskig akustisk miljö som Friends.

    Ang öronproppar så mäter jag alltid lite på konserter, och om du inte haft otrolig tur med generna så klarade du dig förmodligen inte utan i verkligheten. Men ja, det var inte det starkaste konsertljudet någonsin, eller det brightaste, i a f. =)

  38. #458
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Har varit bra sugen på konserten. Men som sagt var så brukar både placering och ljud vara lite si så där, så rent ljudmässigt brukar det vara bättre att lyssna på stereon hemma

  39. #459
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Stod vid ljudbåset ungefär. Ljudet lämnade verkligen mycket att önska. Skränigt och ofokuserat. Som att sitta att höra en bergsprängare på lite för långt avstånd typ. Men satan vilken energi dom bjöd på! Grym konsert och så mycket mer spänning än 2017. Bra drag på publiken överlag också, över medel för svensk publik tycker jag. Väldigt glad att jag gick dit! Men sen älskar jag ju också både gitarr och livetrummor och jag tycker showen var väldigt fin. Älskar alla videos och senbygget var mäktigt.

    Största pluset var den oväntat måttliga mängden vibrato Martin bjöd på i både Question of Lust och Soul with Me, där också den senare verkligen vann på en mer avskalad liveversion.

  40. #460
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Jag försöker alltid ställa mig nära mixerbordet, då brukar man få så bra ljud som det går och lagom trångt med folk. Men om man vill höra bra ljud så får man nog hålla sig till betydligt mindre konserter, jag har aldrig varit med om bra ljud i Globen eller liknande arenor.

  41. #461
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Jag går aldrig på en DM konsert om det är fler än 200 i publiken.
    Och bara om Vince Clarke är med.

  42. #462
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tommyc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag försöker alltid ställa mig nära mixerbordet, då brukar man få så bra ljud som det går och lagom trångt med folk. Men om man vill höra bra ljud så får man nog hålla sig till betydligt mindre konserter, jag har aldrig varit med om bra ljud i Globen eller liknande arenor.
    Både Radiohead och Roger Waters har lyckats naila finfint ljud i Globen. Kents avslutning på Tele2 minns jag som bra också. Friends har jag dock bara dåliga erfarenheter av. Väldigt kaosig logistik också när man skulle ut från ståplatsen. När vi gick ut sa vi till varandra att man inte hade velat vara med om en olycka där nere för då hade alla utgångsr varit tvärblockerade på två sekunder.
    Med det sagt tycker jag i största allmänhet att Friends är för stor. Större än Tele2 för inomhus känns inte då kul. Utomhus är det en annan grej.

  43. #463
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    rent ljudmässigt brukar det vara bättre att lyssna på stereon hemma
    Om man förväntar sig objektivt bättre ljud på ett livegig än man har i sweetspot i den kontrollerade lyssningen hemma/studion/lurar så är det nog upplagt för besvikelse... =)

    (Däremot kan det vara subjektivt mer tryck live såklart...)

  44. #464
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag går aldrig på en DM konsert om det är fler än 200 i publiken.
    Och bara om Vince Clarke är med.
    Ja lite så!


    Bestämde mig kring 1986 att nu har de fått min uppmärksamhet live och här tar deras resa slut! Ångrar inte detta, och läser hur andra uppfattar spelningarna.

  45. #465
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Light Head Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja lite så!


    Bestämde mig kring 1986 att nu har de fått min uppmärksamhet live och här tar deras resa slut! Ångrar inte detta, och läser hur andra uppfattar spelningarna.
    Ja så kan man resonera!
    Synd att du inte har fått uppleva Never Let Me Down och Personal Jesus live. Det är magiskt i publikhavet.

  46. #466
    massive
    massive är inte uppkopplad
    massives avatar
    Senior
    Jag har sett DM 4-5 gånger och det här var överlägset sämst ljud. Satt ganska långt ner/mitten ingång A. Borde bli bra ljud tänkte vi. De låtar som hade bra ljud, var de lugna, samt de gamla. Dave sjöng ju falskt som satan några gånger.

  47. #467
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av lappalainen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bra spelning överlag, klart bättre än 2017, även om ljudet på FA lämnar en hel del att önska. Men en liten personlig souvenir fick jag ändå och det får väga upp för ljudet.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3004.jpeg 
Visningar:	66 
Storlek:	245,9 KB 
Id:	113076
    Vems är kråkan?

    I övrigt låter det som att mitt beslut att skippa dem var rätt. Tredje (?) och sista gången jag såg farbröderna var under singles 86-98 och det sög ganska hårt i en inomhushall för fotboll i Köpendanmark. Efter den tackade jag för mig och minns istället Violatorturnén och SOFAD-turnén på Forum och i Valby med värme.

  48. #468
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Om någon vill pussa Martin Gores autograf finns den på väggen på JAM. Han var nämligen där och hälsade på dagen innan spelningen.

  49. #469
    lappalainen
    lappalainen är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vems är kråkan?
    Gahan

  50. #470
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om någon vill pussa Martin Gores autograf finns den på väggen på JAM. Han var nämligen där och hälsade på dagen innan spelningen.
    Pinka på den iså fall, det var han som förde in elgitarren i Depeche Mode, jag förlåter honom aldrig.

  51. #471
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Pinka på den iså fall, det var han som förde in elgitarren i Depeche Mode, jag förlåter honom aldrig.
    Depeche Mode har aldrig varit så bra som de var för 30 år sedan. Gospel, blues, gitarr, akustiska trummor!

  52. #472
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Nu är videon till Wagging Tongue släppt!


    https://youtu.be/3Y4MWULrLto [/QUOTE]

  53. #473
    Pelle_P
    Pelle_P är inte uppkopplad
    Pelle_Ps avatar
    Senior

    Bra konsert men dåligt ljud

    Citat Ursprungligen postat av massive Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har sett DM 4-5 gånger och det här var överlägset sämst ljud. Satt ganska långt ner/mitten ingång A. Borde bli bra ljud tänkte vi. De låtar som hade bra ljud, var de lugna, samt de gamla. Dave sjöng ju falskt som satan några gånger.
    Håller helt med! Ljudet var dåligt där jag satt också. (Sektion K) Basen Boomade något otroligt Men i övrigt en Riktigt bra konsert!.

  54. #474
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Pelle_P Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller helt med! Ljudet var dåligt där jag satt också. (Sektion K) Basen Boomade något otroligt Men i övrigt en Riktigt bra konsert!.
    Samma här, K 207 rad 9. I början var det rent fysiskt jobbigt. Mådde nästan illa och funderade på att gå. Men efter ett tag blev det bättre.

  55. #475
    Pelle_P
    Pelle_P är inte uppkopplad
    Pelle_Ps avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av perault Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Samma här, K 207 rad 9. I början var det rent fysiskt jobbigt. Mådde nästan illa och funderade på att gå. Men efter ett tag blev det bättre.
    Jag på K 208 rad 3. Tycker det blir underbetyg för Friends som musikarena - såvida det inte var ljudteknikern som rattat bort sig

  56. #476
    antiff
    antiff är uppkopplad nu

    Börjar bli varm i kläderna
    Märkligt att Ingemar Ohlsons magnum opus acusticum fortfarande är en sådan vattendelare 10 år efter invigningen.
    Senast redigerat av antiff den 2023-05-24 klockan 22:19.

  57. #477
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Jag var på DM förra gången på Friends (första gången sedan 80-talet) och Friends är verkligen en usel konsertarena. Den gången hade jag sittplats.
    Hade inte tänkt gå nu men en gammal kollega hade ett par biljetter i Golden Circle så jag hängde på ändå. Ljudet var inte bra men själva konserten (när den tog sig) var mycket bättre än förra gången. Bättre energi från gubbarna.
    Trummor och gitarr får man nog ta om Dave ska vara med. Passar bättre på vissa låtar än andra.

  58. #478
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Dagens I-landsproblem (om sådana fortfarande benämns) var för övrigt att sing-along kändes tamare från golden circle än vad jag brukar uppleva. För övrigt tyckte jag att ljudnivån generellt var (för) låg.

  59. #479
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Depeche Mode har aldrig varit så bra som de var för 30 år sedan. Gospel, blues, gitarr, akustiska trummor!
    Spelningen 1993 var så djävulusiskt bra! Tio gånger bättre än plattan.

  60. #480
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dagens I-landsproblem (om sådana fortfarande benämns) var för övrigt att sing-along kändes tamare från golden circle än vad jag brukar uppleva. För övrigt tyckte jag att ljudnivån generellt var (för) låg.
    i-landsproblem är fortfarande aktuella, och kommer väl tyvärr alltid så vara, så varför inte?

Liknande ämnen

  1. Se Depeche Mode Live
    Av Kloon i forum Skivor & artister
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-06-15, 17:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •