Sidan 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SistaSista
Resultat 1 till 60 av 537

Ämne: Depeche Mode - Memento Mori

  1. #1
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran

    Depeche Mode - Memento Mori

    Dave och Martin är tillbaka i studion tillsammans.
    Finding stability in what we know and love, and focusing on what gives life meaning and purpose.
    https://www.facebook.com/depechemode

    Senast redigerat av Kloon den 2022-10-03 klockan 17:26.

  2. #2
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    (Zoomar och inser att skärpan inte räcker till för att identifiera alla moduler i bakgrunden).

    Kul!

    (Inser när jag tittar närmare att Martin har en Make Noise tisha)
    Senast redigerat av Juno60 den 2022-08-15 klockan 19:29.

  3. #3
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    ❤️

  4. #4
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Jag tror på knasknasterblues! Vore asfett!

  5. #5
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Om ni är nyfikna på studion är det alltså Martin Gores hemmastudio Electric Ladyboy. Finns en del bilder om man googlar.

  6. #6
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Det är så skadat mkt… men ser ut att vara en av varje… och i källarn finns säkert en dublett.

  7. #7
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Imponerande!
    Jag får göra en fototapet istället.

  8. #8
    tommyc
    tommyc är uppkopplad nu
    tommycs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är så skadat mkt… men ser ut att vara en av varje… och i källarn finns säkert en dublett.
    Precis, man får nog anta att han har typ en av varje! Frågan är vilka som kommer till användning! Kul att de gör något iaf!

  9. #9
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Imponerande!
    Jag får göra en fototapet istället.
    Fast det gör man väl enbart med MATHS?!

  10. #10
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Om han kunde lägga hälften så mkt tid på att bli vän med Wilder som han lägger på att skruva moduler så skulle jag bli nöjd...

  11. #11
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om han kunde lägga hälften så mkt tid på att bli vän med Wilder som han lägger på att skruva moduler så skulle jag bli nöjd...
    Great minds think alike!
    Precis vad jag tänker. Ta med Wilder igen så det blir lite ordentlig Depeche igen.
    (Ordentlig Depeche = Efter Speak & Spell fram till och med Violator)

  12. #12
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Han var väl inte med på A broken frame heller i och för sig? (Skivan, inte turnén.)

  13. #13
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast det gör man väl enbart med MATHS?!
    Bra idé!

  14. #14
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Olof B. Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Han var väl inte med på A broken frame heller i och för sig? (Skivan, inte turnén.)
    Hmm så bra kan jag inte min Depeche men det är med A broken Frame som det bra Depeche börjar enligt Bob : D

  15. #15
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Om man får spekulera.

    Mycket pekar på att vi får ny musik 2023. Nytt album mars eller april känns troligt, men september/oktober skulle absolut inte förvåna mig. Finns ju en chans att bilden bara är en sittning där dom spelar upp demos för varandra, då känns höst 2023 mest troligt.

    Sen gissar jag att vi får en sedvanlig stadium/arena-turné med allt vad det innebär med start tidig sommar eller tidig vinter 2023.

    Chanserna att Dave och Martin skulle bjuda in Alan eller Vince för den delen för att ge fansen någon form av nostalgi trip ser jag som högst otroligt. Att detta är någon form av avskedsgrej dom har dragit igång finner jag också otroligt. Dom är alldeles för unga.

    Depeche Mode har varit väldigt förutsägbara de senaste 20+ åren. Personligen hoppas jag att dom överraskar på något vis, men med vad vet jag ej.

  16. #16
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Ja nej det kommer inte att hända såklart (Wilder), det man kunde hoppats på är att de skippade sina nuvarande scenkamrater, men det kommer inte heller att hända såklart. Det skulle å andra sidan vara besynnerligt att se dem som ett nytt Simon-Garfunkel-par. Man får förmoda en ny singel i puffochpysbluesformat. Men det är bra att de kommer igång och gör något, på ett rent mänskligt plan.

  17. #17
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Det hade varit intressant att se vad som hände om de verkligen tog in en eller två helt nya förmågor i bandet.

  18. #18
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Sant! Man kan undra vem som producerar. Jag gissar att det kommer vara en egenproducerad platta 50/50 Dave & Martin. Men Flood hade varit coolt, eller varför inte Jeff Lynne?!

  19. #19
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om man får spekulera.

    Mycket pekar på att vi får ny musik 2023. Nytt album mars eller april känns troligt, men september/oktober skulle absolut inte förvåna mig. Finns ju en chans att bilden bara är en sittning där dom spelar upp demos för varandra, då känns höst 2023 mest troligt.

    Sen gissar jag att vi får en sedvanlig stadium/arena-turné med allt vad det innebär med start tidig sommar eller tidig vinter 2023.

    Chanserna att Dave och Martin skulle bjuda in Alan eller Vince för den delen för att ge fansen någon form av nostalgi trip ser jag som högst otroligt. Att detta är någon form av avskedsgrej dom har dragit igång finner jag också otroligt. Dom är alldeles för unga.

    Depeche Mode har varit väldigt förutsägbara de senaste 20+ åren. Personligen hoppas jag att dom överraskar på något vis, men med vad vet jag ej.
    +1 på hösten 2023

    Jag är dock mindre säkert på större liveturné. Kanske färre och större stopp isf.

    Alan är garanterat uteslutet, både om Martin och Alan får tycka något. Att ta med Vince på några retro extranummer är ju t o m rimligare isf. Men jag tror inte Vince är på för det. Att spela lite andrafiol är nog inte hans grej och den musik DM gör idag är ju långt ifrån det han gör. Men han och Martin har ju iaf snackat och musicerat en del.

    Ja tack till överraskning. Ett mindre modularmanglande album och mer samplebaserat judutforskande, utan att tappa Daves soul, det hade varit kul. Black Celebration möter Songs of Faith and Devotion... typ, i 2023-tappning. Lite Gretsch på det så Martin hålls sysselsatt live och inte börjar waila.

    Får jag önska en sak till så hoppas jag de skrotar alla värdelösa remixförsök på senare tid. Spelas dessa nå'nsin ute? Är det inte bara "completist collectors" som sitter hemma och kramar den oöppnade krympplasten? Vad är poängen liksom?

  20. #20
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    +1 på hösten 2023

    Jag är dock mindre säkert på större liveturné. Kanske färre och större stopp isf.

    Alan är garanterat uteslutet, både om Martin och Alan får tycka något. Att ta med Vince på några retro extranummer är ju t o m rimligare isf. Men jag tror inte Vince är på för det. Att spela lite andrafiol är nog inte hans grej och den musik DM gör idag är ju långt ifrån det han gör. Men han och Martin har ju iaf snackat och musicerat en del.

    Ja tack till överraskning. Ett mindre modularmanglande album och mer samplebaserat judutforskande, utan att tappa Daves soul, det hade varit kul. Black Celebration möter Songs of Faith and Devotion... typ, i 2023-tappning. Lite Gretsch på det så Martin hålls sysselsatt live och inte börjar waila.

    Får jag önska en sak till så hoppas jag de skrotar alla värdelösa remixförsök på senare tid. Spelas dessa nå'nsin ute? Är det inte bara "completist collectors" som sitter hemma och kramar den oöppnade krympplasten? Vad är poängen liksom?
    Varför är ett samarbete med Alan garanterat helt uteslutet?

    Ja, Vince kanske glider in på ett hörn och med hans samarbete med Martin.

  21. #21
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Kanske mer troligt att de tar in Meatloaf som gästsångare, passar ju bra med deras liveset numera

  22. #22
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Helt dött? (Angående Meat Loaf)
    Senast redigerat av mad.gibbon den 2022-08-16 klockan 10:10.

  23. #23
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Den här femtioelfte gången ska jag inte lura mig på att det kommer komma något lyssningsbart.
    Skrattade lite för mig själv att de skulle göra en platta med deras största hits helt sönderslaktade i nya uppdaterade versioner.

  24. #24
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    De flesta av oss tycker att dagens Depeche är lång ifrån deras fornstora dagar. Men samtidigt blir det tråkigt om denna tråden bara skall bli en massa gnällande. För första gången på väldigt länge ser spelplanen liiite annorlunda ut och med en gnutta tur kan det trigga något nytt i dynamiken Gahan / Gore. Personligen är jag försiktigt optimistisk och jag skall erkänna att jag faktiskt blev lite rörd och tagen av bilden och orden. Något som jag sannerligen inte förväntat mig.

  25. #25
    skrotis
    skrotis är inte uppkopplad
    skrotiss avatar
    Senior
    Spännande! Även om jag inte varit överförtjust i DMs musik de senaste 25 åren så kommer de alltid vara mina första synthjältar.

  26. #26
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Inte min mening att gnälla, blev även jag rörd över att de orkar och vill fokusera på musik för att komma vidare.
    Men med inga förväntningar så är det lättare att bli positivt överraskad över vad som kan komma i framtiden istället för besviken.

  27. #27
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sant! Man kan undra vem som producerar. Jag gissar att det kommer vara en egenproducerad platta 50/50 Dave & Martin. Men Flood hade varit coolt, eller varför inte Jeff Lynne?!
    Ja herre gud vilken grej det hade varit Jeff Lynne som producent!

  28. #28
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    För en som älskar både deras gamla och nya grejer är jag förhoppningsfull!

  29. #29
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Undrar hur det skulle bli med Gareth Jones som producent?

    Men främst måste Martin börja skriva intressanta låtar igen.

  30. #30
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Undrar hur det skulle bli med Gareth Jones som producent?

    Men främst måste Martin börja skriva intressanta låtar igen.
    Det har ju gått bra förr. Annars kanske Flood är ledig?

    Stort +1 på andra halvan. Men vem vet, kanske Fletchs frånfälle gör att Martin och Dave bestämmer sig för att testa nå't nytt. Att jobba som duo kan kanske öppna för lite inspiration?

  31. #31
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Min gissning är att de gör något gemensamt, emotionellt och avskalat och att om de turnerar, även framför detta som en duo eller max en trio. Något helt nytt med andra ord.

  32. #32
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Vore ju asnajs med avskalad duo, Martin på gura, Dave kan väl några ackord också, lite trummaskin bakom.

  33. #33
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vore ju asnajs med avskalad duo, Martin på gura, Dave kan väl några ackord också, lite trummaskin bakom.
    Jag skulle vilja se en jävla avskedexplosion till manglingskonsert med fem trummisar och pyroteknik, som en dansk skalle i magen. Och ballader helt och hållet bannlysta. Det hade Fletch gillat.

  34. #34
    Patric
    Patric är inte uppkopplad

    Senior
    För många år sedan pratade man ju om Daniel Miller som den femte medlemmen och han står ju som medproducent på flera av de första plattorna…fram till Music For The Masses tror jag. Sedan blev han väl mer upptagen med att driva skivbolag…det hade varit intressant om han kunde vara mer aktiv i ett eventuellt framtida produktioner. Tycker att mycket han varit inblandad i är intressant på olika sätt. Sedan har ju han jobbat med Flood eller Gareth Jones på en del alster så någon kombination där hade säkert blivit bra.

    (Tror det kunde blivit något kul med Butch Vig som producent också)

  35. #35
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det har ju gått bra förr. Annars kanske Flood är ledig?

    Stort +1 på andra halvan. Men vem vet, kanske Fletchs frånfälle gör att Martin och Dave bestämmer sig för att testa nå't nytt. Att jobba som duo kan kanske öppna för lite inspiration?
    Jag tillhör de få som är kritisk till vad Flood gjorde med Depeche Mode. De pratar alltid om hur han fick dem att inse att ljud (alltså som i ljudskapande på syntar och samplers) inte är viktigt. Och se vad som hände - det blev skit av det. Inte nog med det melodierna försvann helt - även om det kanske är dels en effekt av samtiden, det är ju en tendens i all musik, och dels en avsaknad av en musikskapare till i bandet - när man lyssnade på DM förr var ju ljuden superviktiga, en del av deras musik. Nu saknar de nästan helt dessa de två viktigaste inslagen.

  36. #36
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag skulle vilja se en jävla avskedexplosion till manglingskonsert med fem trummisar och pyroteknik, som en dansk skalle i magen. Och ballader helt och hållet bannlysta. Det hade Fletch gillat.
    Speak & Smäll tour 2023 !

  37. #37
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    Killarna skulle behöva en producent som tar ordentligt med plats i studion, destillerar ut det som är bäst i Martins låtskrivande och till detta skapar ett intressant ljudlandskap som bättre passar Daves numera trötta och lite enformiga stämma. Nothings impossible är på senare tid det som kommit närmast dM's gamla magi enligt min egen högst personliga åsikt .. den skrev ju faktiskt Dave, så han kanske borde ta mera plats med sin penna den här rundan.

    Nåväl, tiden får utvisa om det blir ytterligare en till skiva som får förbli oköpt ...

  38. #38
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Killarna skulle behöva en producent som tar ordentligt med plats i studion, destillerar ut det som är bäst i Martins låtskrivande och till detta skapar ett intressant ljudlandskap som bättre passar Daves numera trötta och lite enformiga stämma. Nothings impossible är på senare tid det som kommit närmast dM's gamla magi enligt min egen högst personliga åsikt .. den skrev ju faktiskt Dave, så han kanske borde ta mera plats med sin penna den här rundan.

    Nåväl, tiden får utvisa om det blir ytterligare en till skiva som får förbli oköpt ...
    Köpa skivor? Jag förstår inte orden. Mvh Nutiden

  39. #39
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köpa skivor? Jag förstår inte orden. Mvh Nutiden
    hahahaha

    Det lustiga är att jag köper faktiskt skivor som aldrig förr, kommer nya plattor varje vecka med posten.

  40. #40
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hahahaha

    Det lustiga är att jag köper faktiskt skivor som aldrig förr, kommer nya plattor varje vecka med posten.
    Samma här. Har aldrig tidigare köpt så mycket fysiska format som de senaste 4-5 åren : D
    Kommer skivor och kassetter nästan varje dag : D

  41. #41
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Underbart att höra att ni köper skivor! Önskar jag gjorde detsamma (några vinyler sista tiden i och för sig).

  42. #42
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Underbart att höra att ni köper skivor! Önskar jag gjorde detsamma (några vinyler sista tiden i och för sig).
    Finns det någon annan modell?

  43. #43
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns det någon annan modell?

  44. #44
    tzw
    tzw är inte uppkopplad
    tzws avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Det blir nog bra det här!

  45. #45
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	299792923_1444903602589491_2031027801222289707_n.jpg 
Visningar:	118 
Storlek:	79,2 KB 
Id:	108045

  46. #46
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	299792923_1444903602589491_2031027801222289707_n.jpg 
Visningar:	118 
Storlek:	79,2 KB 
Id:	108045
    Det blir nog bra det här! : P

  47. #47
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	299792923_1444903602589491_2031027801222289707_n.jpg 
Visningar:	118 
Storlek:	79,2 KB 
Id:	108045
    Som gamla goda tiden? Wilder berättar något nytt tekniskt som kommer lyfta soundet, Dave och Martin mer fokuserade på flödet på tiktok?

  48. #48
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Killarna skulle behöva en producent som tar ordentligt med plats i studion, destillerar ut det som är bäst i Martins låtskrivande och till detta skapar ett intressant ljudlandskap som bättre passar Daves numera trötta och lite enformiga stämma. Nothings impossible är på senare tid det som kommit närmast dM's gamla magi enligt min egen högst personliga åsikt .. den skrev ju faktiskt Dave, så han kanske borde ta mera plats med sin penna den här rundan.

    Nåväl, tiden får utvisa om det blir ytterligare en till skiva som får förbli oköpt ...
    Tycker också Nothing is impossible tillhör de bättre "nya" låtarna men det är lite roligt när säger "på senare tid". Det var 17 år sedan den släpptes... det ger en lite perspektiv.

  49. #49
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Killarna skulle behöva en producent som tar ordentligt med plats i studion, destillerar ut det som är bäst i Martins låtskrivande och till detta skapar ett intressant ljudlandskap som bättre passar Daves numera trötta och lite enformiga stämma. Nothings impossible är på senare tid det som kommit närmast dM's gamla magi enligt min egen högst personliga åsikt .. den skrev ju faktiskt Dave, så han kanske borde ta mera plats med sin penna den här rundan.

    Nåväl, tiden får utvisa om det blir ytterligare en till skiva som får förbli oköpt ...
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	MV5BNDEzODY3NTEwNV5BMl5BanBnXkFtZTgwMjA5ODkzNDE@._V1_.jpg 
Visningar:	31 
Storlek:	1 017,7 KB 
Id:	108048

  50. #50
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker också Nothing is impossible tillhör de bättre "nya" låtarna men det är lite roligt när säger "på senare tid". Det var 17 år sedan den släpptes... det ger en lite perspektiv.
    Hahaha, är det så länge sen den släpptes? Shit ...

  51. #51
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ringflower Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	MV5BNDEzODY3NTEwNV5BMl5BanBnXkFtZTgwMjA5ODkzNDE@._V1_.jpg 
Visningar:	31 
Storlek:	1 017,7 KB 
Id:	108048
    Hade Jeff varit bättre på elektroniska proddar så helvete vad bra det skulle blivit. Jag tänkte mer på kanske Will Gregory eller Guy Sigsworth om man får drömma lite.

  52. #52
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Tror JL hade gjort ett ypperligt jobb med DM. Han hade analogiserat dom på ett sätt ingen har hört förr. Jag vill gärna höra Gahan ovanpå JLs papplådetrummor

  53. #53
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror JL hade gjort ett ypperligt jobb med DM. Han hade analogiserat dom på ett sätt ingen har hört förr. Jag vill gärna höra Gahan ovanpå JLs papplådetrummor
    Haha, jag ser framför mig den svenska synthmaffian liggandes i fosterställning gråtandes efter släppet. Kanske vore ett intressant experiment, både musikaliskt samt socialt Papptrummor ftw!

  54. #54
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Nu tror jag ju fortfarande att detta blir ett Depeche Mode producerat album. Men jag skulle absolut inte vilja ha någon form av synthwiz, modulärnisse eller elektronburkstomte som producent. En gammal hederlig hitmakare med ett öra för bra refränger och arrangemang tror jag fansen hade gillat, typ Lynne.

  55. #55
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu tror jag ju fortfarande att detta blir ett Depeche Mode producerat album. Men jag skulle absolut inte vilja ha någon form av synthwiz, modulärnisse eller elektronburkstomte som producent. En gammal hederlig hitmakare med ett öra för bra refränger och arrangemang tror jag fansen hade gillat, typ Lynne.
    Låt oss hiva in Trevor Horn när vi ändå är igång.

  56. #56
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låt oss hiva in Trevor Horn när vi ändå är igång.
    Ett ypperligt förslag!

  57. #57
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ett ypperligt förslag!
    Rick Rubin kan få parkera i skinnsoffan i sina shorts och göra magi oxo, då kanske Dave äntligen får utlopp för sina rockfantasier

  58. #58
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Rick Rubin kan få parkera i skinnsoffan i sina shorts och göra magi oxo, då kanske Dave äntligen får utlopp för sina rockfantasier
    Inte mig emot. Killen har ett CV längre än en oanvänd toarulle.

  59. #59
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Rick Rubin kan få parkera i skinnsoffan i sina shorts och göra magi oxo, då kanske Dave äntligen får utlopp för sina rockfantasier
    USCH för rock! : P
    ….ja, Dave är en rocker : D

  60. #60
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Hoppas åtminstone dom kan tänka sig jobba med en EII igen. Nya galna samplingar, en snärt av nostalgi i modern tappning.

Liknande ämnen

  1. Se Depeche Mode Live
    Av Kloon i forum Skivor & artister
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-06-15, 17:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •